Gå til innhold

shopperi, shoppera


LekeHusmor

Anbefalte innlegg

Etter å ha hengt så mye rundt i deres bøker så tenkte jeg å starte en egen shoppe-dagbok :ler: er ikke helt sikker på om behovet egentlig er der, siden jeg har en ordentlig dagbok også. men merker det blir mye nettsurfing og ønsking osv, og da hadde det vært fint å ha et sted å legge inn alle potensielle kjøp og ønsker! :nigo:

kan jo begynne med at jegharsååålystpådennevesken :fnise:

men jeg tror igrunn at jeg aldri (med mindre jeg blir filthy rich når jeg er ferdig utdannet advokat) vil kunne forsvare eller ha samvittighet til å bruke SÅ mye penger på én veske.. tyvärr :roll:

det er jo stas med chanel, dior osv osv, men jeg liker egentlig ofte bedre merkene som ligger "hakket under" de.. er ikke helt sånn som har lyst å betale 3000 ekstra for to doble c'er på vesken min. selvom de er veldig fine da.. :rolleyes:

vel, dagens info om meg: jeg er fryktelig inkonsekvent :fnise:

Endret av LekeHusmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heihei! :) Den veska der var råstilig, om enn ikke helt min stil. tipper en kan få en ganske kul, rocka look med den. synd at slike lekkerbiskener koster skjorta da...

Bruker å bruke en 500-1500 på vesker jeg, rundt 1000 lappen kanskje. finner på salg, i utlandet osv osv. må være skinn! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei! :) Den veska der var råstilig, om enn ikke helt min stil. tipper en kan få en ganske kul, rocka look med den. synd at slike lekkerbiskener koster skjorta da...

Bruker å bruke en 500-1500 på vesker jeg, rundt 1000 lappen kanskje. finner på salg, i utlandet osv osv. må være skinn! hehe

:vinke:

så koselig at du stikker innom!

Vesken er dødskul.. men det som du sier, den er ganske spesiell. så OM jeg skulle lagt så mye penger i en veske, så hadde jeg nok kjøpt en som var mye mer klassisk.. En Chloe veske kanskje, eller en fra Mulberry.. de er så fine :rødme:

Jeg har faktisk ikke noe særlig kule vesker.. har to fra H&M, helt enkle, som jeg bruker. den ene elsker jeg, men den andre syns jeg egentlig ikke er noe særlig fin en gang :ler: men jeg har aldri vært noe sånn veske-jente, hater egentlig å bruke veske. men nå som jeg skal jobbe og ikke studere og dermed ikke dra med meg macen overalt osv, så har jeg veldig lyst på en fiiin veske.. får se om jeg finner noe jeg liker i USA ;)

eneste jeg vet er at jeg IKKE liker de Friis-veskene, med veldig mønster og logoer og symboler osv.. litt samme med Guess :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få deg på mine innlegg!

:) så koselig!

Forøvrig dødsmisunnelig på 2.55'en din.. :rolleyes:

men vet ikke om jeg hadde turt å bruke den om jeg eide en selv :fnise:

Vi skal i løpet av de neste månedene pusse opp litt her hjemme.. Vi har en biiitteliten leilighet, 23 kvadrat. Men veldig god planutnyttelse, eget soverom ogsånn. Problemet blir jo da å skulle gjøre det fint/koselig/stilig og samtidig ganske praktisk, iom at vi må utnytte all plassen vi har.

Soverommet har vi klart for oss, skal males i en kjølig, lys lillafarge og henge opp hvite, tykke gardiner. Er allerde hvite skap, nattbord og dør/vinduskarmer. Så skal det henges opp hvite hyller, til bøker og bilder. Ny skittentøyskurv i hvit, med lokk som også da kan brukes som "benk" til å legge fra seg klær osv på.

(Note to self: vaske klær oftere)

Problemet i stuen er at alle vegger er hvite, kjøkkenskapene er i lystrefarge, gardrobeskapene som dekker en hel vegg er i en annen litt lys trefarge og "parketten" er i denne fargen. Altså, veldig mye trefarger. heldigvis ingen furu - men jeg blir sprø!

I tillegg er det persienner i "stål" på begge vinduene, som jeg syns gjør rommet enda mer "hybel" og mer kjølig.. Jeg er veldig fan av shabby chic-stilen, men den er ikke helt mulig å få gjennomført her.. Får f.eks ikke malt gulvet, fordi det er jo bare laminat. Vi har en hjørnesofa i mørkeblått, og ikke økonomi til å kjøpe ny sofa med det første, så jeg prøver også å tenke ut noe lurt her.. I tillegg har vi en sånn stygg taklampe, som ser ut som en vendt tallerken i gangen, og en stål-vaier i stuen. Lurer på om det kunne gjort det varmere å bytte ut vaieren med en fin taklampe isteden. Jeg er en sucker for lysekroner, men det kan nok bli ganske voldsomt i et så lite rom. Alle veggene er hvite som sagt, så jeg drømmer også om å male veggene i "stuedelen" i en annen farge, for å få litt mer romfølelse.. Men er vanskelig å vite hva jeg bør velge!

Så jeg tenker da gjennom alle mulige triks for å få gjort det litt triveligere her. Skal i første omgang pusse ned og male kjøkkenskapene hvite, og samme med gardrobeskapene. En kremhvit farge. Så får vi se hvordan det blir, tror nok at alt blir veldig hvitt da, og at vi kommer til å ville male stuen i en litt mer beige-aktig farge. Eller kanskje noe gråaktig. Stålpersiennene skal også bytte ut med hvite.

Så.. jeg regner med at shopping av interiør også kvalifiserer til å bli skrevet om i shoppingdagbok :ler:

Kom gjerne med tips og råd hvis dere har noen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vil også ha denne på mine innlegg :Nikke:

Fin veske! Er helt enig i det du sier om investering, forresten. Hvis jeg skulle tatt meg råd til en kjempedyr merkeveske, så ville jeg kjøpt denne klassiske chanel-vesken *drømme*

edit: pinlig mye skrivefeil :sjenert:

Endret av dalieo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fant, jeg fant!

:nigo:

Shopper ikke så mye om dagen, siden lommeboken er liiitt slank.. :fnise:

Men igår fikk jeg byttet til meg noen bøker hvertfall; veldig fornøyd med det..

Ken Follet - Trippel

Nick Hornby - A Long Way Down

Andreas Viestad - Hvordan koke vann

og i dag har jeg kjøpt en kartong vin, Barbera, hvis det tells :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. har lyst på nye joggesko jeg. joggesko til å gå ute i liksom, har bare innejoggesko nå.

noen som har noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med nye bøker, det er alltid gøy. liker Ken Follett veldig godt selv, lest veldig mange av hans (og alltid på engelsk :rødme: ). hva handler den: hvordan koke vann om? hehe.

joggesko.. vet ikke jeg. nike shox eller noe? eller tells ikke det som joggesko? noen som er litt stilige ut, iallfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ELSKER Ken Follet jeg også! så gøy å høre om noen andre som gjør det :) de fleste jeg snakker med har aldri hørt om han.. du har vel lest a world without enda osv da? det er mine absolutte favorittbøker.. :)

I dag var jeg innom Ting, absolutt av mine favorittbutikker.. har så lyst å kjøpe sånne fridge-words! Men så lenge vi har så lite kjøleskap, har bare sånn lite, så er det liksom ikke så mye vits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest den ja! Må si jeg likte Pillars of the Earth bedre ;) (en av mine alle tiders favoritter) men world without end var bra den også.

ellers liker jeg godt: Lie down with Lions (leste og leste i ett strekk)

gjennomslaget The Eye of the Needle er også bra. har lest flere, men må innrømme at jeg har glemt litt hva dem handla om. på tide og lese på nytt, da tenker jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags bøker er det Ken Follet skriver? Må innrømme at jeg aldri har lest noe av ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest den ja! Må si jeg likte Pillars of the Earth bedre ;) (en av mine alle tiders favoritter) men world without end var bra den også.

ellers liker jeg godt: Lie down with Lions (leste og leste i ett strekk)

gjennomslaget The Eye of the Needle er også bra. har lest flere, men må innrømme at jeg har glemt litt hva dem handla om. på tide og lese på nytt, da tenker jeg!!

hva slags? hmm.. endel krigsnoveller (fiction) av type spionstilen.. og pillars of the earth /world without end er historise noveller fra middelalderen. lange med veldig mye varme og sjel, mange spennende personer og historier. han lager små verdenerer som kjennes ekte, og bøker man ikke alltid klarer legge fra seg. synes jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med egen shoppingdabok :danser::tommelsmil::danse::blomst:

Her skal jeg følge med :hoppe:

:velkommen: mischa!

jeg tenker på deg om dagen, driver å ser på OC og ja du vet.. jeg tenker at du er mariassa :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...