Gå til innhold

Krig på Gazastripen


Mariehønen

Anbefalte innlegg

Nei, det jeg mener er at vi, som er Guds husfolk, må vokte oss, så vi ikke blir Hans fiender. Og det må også sees i sammenheng med ikke å være barn i forstand, men vær barn i ondskap; I forstand derimot skal dere være fullvoksne.

Jeg forstår ikke hva du mener. Jeg er forsåvidt enig med deg i det du skriver her, men jeg skjønner ikke hvordan det kan forsvare Israels krig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår ikke hva du mener. Jeg er forsåvidt enig med deg i det du skriver her, men jeg skjønner ikke hvordan det kan forsvare Israels krig.

Jeg forsøker ikke å forsvare Israels krig! Også ikketroende skjønner at Gud ikke har behag i noens død. Det jeg prøver å få folk til å forstå er at dette er forløpet til Herrens endelige oppgjør med antikristen og den falske profet. Derfor er det kanskje en idè og holde en litt lav profil, så du ikke kommer i skuddlinjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor kristne skulle støtte Israel spesielt mye. De tror jo ikke på Jesus, og har vel ikke spes mye til overs for kristendommen? Hvis de var guds folk i det gamle testamente kan de vel ikke være det lenger når de fornekter hans sønn? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Tror ikke Kristne på Jesus? Hehe. Ikke gjort leksa di eller? Jøder som ikke tror på Jesus. De venter på sin massias ennå de. Jøder/isralitter!! Kristne tror på Gud å Jesus å den hellige ånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CookieMonster

Dere konservative kristne er en fare for verden. Skaper kun dritt hvor dere befinner dere. Det er tydelig at dere ikke har så mye i topplokket ei heller humane følelser. Dersom deres gud synes det er greit at små barn blir bombet i fillebiter, ja da hadde ikke jeg hatt mye respekt for gud. Gud kunne ikke vært så mye bedre enn djevelen da.. At dere ikke skammer dere for å være så dumme og lite opplyste som dere er? Jeg blir rett og slett flau og det blir også alle andre som ikke er hjernevasket eller klarer å tenke selv. Hvis dere prøver å lese andre bøker enn bibelen, så klarer dere kanskje å tenke litt lenger enn utkanten av den lille boblen dere lever i. Det er faktisk det samme å tro på julenissen/tanfeen osv.. som det er å tro på Gud. Det er ingen som har bevist at tannfeen ikke finnes, men det er veldig ulogisk og ingen bevis for det, akkurat som det å tro på Gud. Kristendommer er også forsåvidt bare kopiering fra eldre religioner(egypt og andre), men det velger dere selvfølgelig å overse. Det er ikke Gud som har skapt dere, det er dere som har skapt Gud fordi dere er feige og ikke klarer innse virkeligheten. Religion skaper bare dritt og fører til at verden alltid må ta to skritt frem og et tilbake. Vi kunne ha kommet så mye lenger dersom det ikke hadde hvert så mange av dere tullebukkene rundt omkring.

Så at det ble nevnt her at flere muslimer blir kristne og at de da slutter å drepe kristne. Er du klar over at kristne har drept millioner av mennesker gjennom tidene?? Det er faktisk feil at det blir flere og flere kritsne, det er antall muslimer som øker, og det er skremmende på lik linje med kristne.

Heldigvis er dere kun en liten minoritet i Europa. Undersøkelser viser at jo mer utdannelse en person har, desto mindre er sannsynligheten for at vedkommende er religiøs. Det er ikke rart misjonærer reiser til fattige strøk hvor det er mangel på skolegang. Der kan de nemmelig hjernevaske i vei ettersom menneskene der ikke vet noe annet. SKAM DERE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter ikke krig.

Men den som støtter hamas, støtter både krig, folkemord, restriksjon på ytringsfriheten og forfølgelse av minoriteter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men den som støtter hamas, støtter både krig, folkemord, restriksjon på ytringsfriheten og forfølgelse av minoriteter!

Nesten skremmende med likheten mellom Hamas og fanatiske kristne, du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten skremmende med likheten mellom Hamas og fanatiske kristne, du?

Nei, lille venn, mange har gjort ugudelige handlinger i kristendommens NAVN. Men du kan jo titte litt på denne, og fortelle hva du syns. Er det slik du forestiller deg kristne mennesker driver på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mang en krig er utkjempet i kristendommens navn. Mangt et barn er, om ikke drept, så ødelagt for livet etter overgrep fra medlemmer av prestestanden, folkemord er begått med kirkens hjelp, minoriteter er forfulgt, jfr samemisjonen og ytringsfriheten er det så som så med.

Jeg behøver ikke dine linker til youtube, det er en temmelig usikker kilde.

Endret av vimse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen jeg kjenner sier at hatet til jøder opp igjennom er en slags verdslig ånd, og fordi Jesus selv var jøde. Selv kan jeg mene at de er såpass et lite folk nå at de kan lett utslettes og ødelegge profetiene som står i bibelen om endetiden, at de skal være et folk til siste slutt.

Torahen er en blanding av lov og nåde, og dette ser man på hvordan jødene er, men de ser ikke at nåden er bilde på Jesus slik vi kristne gjør.

Vi kristne som er bilde på Benjamin, og jødene eller de som lever etter loven(de ti andre brødrene) fikk ikke mat fra Josef før Benjamin også kom med de ti brødrene.

Bilde: Kristne er håpet for jødene og de andre som lever etter loven.

Les: 1mos.kap 42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mang en krig er utkjempet i kristendommens navn. Mangt et barn er, om ikke drept, så ødelagt for livet etter overgrep fra medlemmer av prestestanden, folkemord er begått med kirkens hjelp, minoriteter er forfulgt, jfr samemisjonen og ytringsfriheten er det så som så med.

Jeg behøver ikke dine linker til youtube, det er en temmelig usikker kilde.

Og nesten ingen krig er utkjempet i islams navn, eller av ateister, eller royalister?

Overgripere og tullinger finner du i alle samfunnslag. Å prøve vri det dithen at dette er noe prestestanden står bak, - faller vel på sin egen urimelighet!

Men jeg beklager selvsagt at staten og kirka har gått hånd i hånd, og i FELLESKAP fått til så mye vondt. Men også her er det lov og tenke selv da? Myndighetene presser på, og krever en "endelig løsning" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg påpeker at det er begått overgrep av kristne mot ikke-kristne og andre. Det er et faktum og liten vits å hisse seg opp over.

At du, når du møter motstand, velger å vri det til å virke mindre farlig ved å blande staten inn, sier noe om kristnes manglende evne - for ikke å snakke om vilje - til å se den jævlig store bjelken i eget øye, noe som forsåvidt ikke lenger overrasker meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den eneste måten å hjelpe disse menneskene på, er å eliminere alle de som har underkuet dem i alle år. Kanskje noen av de eldste av disse har bodd i Israel tidligere. Da levde de i fred med andre israelere.

Men så kom Arafat, han som hadde lært av sin onkel, stormuftien i Jerusalem, hvordan man skulle utrydde jødene fra Israel. Dette hadde Arafats onkel lært av Hitler under andre verdenskrig. Arafat skiftet endog navn for ikke å bli gjenkjent og identifisert med sin onkel. Arafat startet den ufreden som vi ser i dag, etter å ha startet ufred i Jordan og Libanon.

Tro bare ikke at disse araberne som er underlagt sine krigselskende ledere får det noe bedre om de får hundre egne stater. Det er ikke det disse lederne vil.

De ønsker kun å utnytte folket for å sverte Israel.

Så du på TV-nyhetene i går, der sto det 15-20 kameramenn og filmet de som kom bærende med skadde barn.

Ganske utrolig, siden journalistene ikke får slippe til i disse områdene, ifølge både Støre, Stoltenberg med flere.

Det er en fordel å forsøke å tenke litt selv, utfra det en ser og hører.

Unnskyld meg!

Er du kristen, og så snakkar du om å "eliminere" folk!!? Då er eg jammen glad eg ikkje er kristen! Heldigvis veit eg at det finst mange hyggelege, normale kristne som faktisk er opptatt av det Jesus forkynte. Off, du bør skamme deg...

Historie kan du tydelegvis ikkje særleg mykje av heller.

Ting du kanskje ikkje visste:

1) Ja, jødane hadde eit rike i Palestina for 2000-3000 år sidan. Men, i over 1000 år er det dei muslimske palestinarane som har vore i klart fleirtal. På byrjinga av 1800-tallet budde der ikkje fleire enn ca 5000 jødar. Men det er sant at jødane alltid har budd der saman med kristne, muslimar og andre grupper. Dei har berre vore i klart mindretal.

2) FN sin delingsplan gjekk ut på å dele Palestina i to statar, 56 % til den jødiske delen ( det var ca 600 000 jødar på det tidspunktet, etter ei massiv innvandring frå slutten av 1800-tallet) og 43 % til ein arabisk stat. (ca 1.3 mill muslimar). Rettferdig? Nei. Etter det har Israel grabba til seg 78 %, og okkuperar no resten (Gaza og Vestbredden). Ein særdeles brutal okkupasjon er det også!

Eg reknar ikkje med at det er håp for deg og mange av dine likesinna, for dokke er meir opptatt av kva som står i Bibelen, enn det å vere medmenneske (og det er faktisk ikkje Gud som har skrive Bibelen, men menneske, så kvifor skulle ikkje den ha vorte endra opp gjennom tidene, difor vert det feil å slavisk følgje den). Personleg trur eg at viss det skulle finnast ein Gud, så vil han halde med dei som har det vondt, og ikkje dei som heiar på den som sparkar og slår den som har det vondt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den som støtter hamas, støtter både krig, folkemord, restriksjon på ytringsfriheten og forfølgelse av minoriteter!

Noko som du kanskje burde vite:

Det er Israel sjølv som har bygd opp Hamas, dei finansierte dei frå slutten av 1980 talet for å skape ein konkurrent til PLO. Splitt og hersk kallast det...Ein kan også kalle det hyklerisk...ein skulle vel tru at dei ville forhandle med den gruppa dei sjølv har vore med å bygd opp. Hamas har forresten aldri drive med folkemord, det er det Israel som har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noko som du kanskje burde vite:

Det er Israel sjølv som har bygd opp Hamas, dei finansierte dei frå slutten av 1980 talet for å skape ein konkurrent til PLO. Splitt og hersk kallast det...Ein kan også kalle det hyklerisk...ein skulle vel tru at dei ville forhandle med den gruppa dei sjølv har vore med å bygd opp. Hamas har forresten aldri drive med folkemord, det er det Israel som har gjort.

Helt sikkert, vi får se videre på nyhetene hvor snille Hamas er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Unnskyld meg!

Er du kristen, og så snakkar du om å "eliminere" folk!!? Då er eg jammen glad eg ikkje er kristen! Heldigvis veit eg at det finst mange hyggelege, normale kristne som faktisk er opptatt av det Jesus forkynte. Off, du bør skamme deg...

Historie kan du tydelegvis ikkje særleg mykje av heller.

Ting du kanskje ikkje visste:

1) Ja, jødane hadde eit rike i Palestina for 2000-3000 år sidan. Men, i over 1000 år er det dei muslimske palestinarane som har vore i klart fleirtal. På byrjinga av 1800-tallet budde der ikkje fleire enn ca 5000 jødar. Men det er sant at jødane alltid har budd der saman med kristne, muslimar og andre grupper. Dei har berre vore i klart mindretal.

2) FN sin delingsplan gjekk ut på å dele Palestina i to statar, 56 % til den jødiske delen ( det var ca 600 000 jødar på det tidspunktet, etter ei massiv innvandring frå slutten av 1800-tallet) og 43 % til ein arabisk stat. (ca 1.3 mill muslimar). Rettferdig? Nei. Etter det har Israel grabba til seg 78 %, og okkuperar no resten (Gaza og Vestbredden). Ein særdeles brutal okkupasjon er det også!

Eg reknar ikkje med at det er håp for deg og mange av dine likesinna, for dokke er meir opptatt av kva som står i Bibelen, enn det å vere medmenneske (og det er faktisk ikkje Gud som har skrive Bibelen, men menneske, så kvifor skulle ikkje den ha vorte endra opp gjennom tidene, difor vert det feil å slavisk følgje den). Personleg trur eg at viss det skulle finnast ein Gud, så vil han halde med dei som har det vondt, og ikkje dei som heiar på den som sparkar og slår den som har det vondt...

Ganske enig i at kristne må skjerpe seg i Israels-støtten der det går så langt at de ønsker at jødene skal eliminere fienden. Men det finnes ikke noen form for fredsløsning der.

Tror jødene vokser opp i frykt når de vet Islams intensjon og de lever med de på alle kanter, mange feil avgjørelser blir tatt da.

Og med den hjernevaskingen som foregår i Gaza av barn og unge, mødre og fedre, så må denne krigen bare fortsette, om vesten kanskje kunne gripe inn i Gaza's opplæring på skolen, rydde ut bøker som fremmer hat mot jøder, barne-tv som fremmer hat mot jøder, barns opplæring med skytevåpen, men det skulle virke som vesten har for lite makt til det.

Jødene tror ennå ikke på Jesu nåde, så når de skal være nådefulle, så fremmer de en stolthet som gjør dem ovenpå og rett i alt de gjør, denne holdningen kan mange se, derfor hater mange jøder.

Jesus er løsningen både for palestinere og jøder. FN gir seg jamt faen, det så jeg i et program om krigen i kongo.

Jeg synes media nå lærer og viser at menneskets sinn er i ferd med å bli mørkere, mer ego, og ondere. Jeg synes å se at våren kommer ved at knopper begynner å vokse på trærne. Medias fokus får bare være, nåden er for alle. God bless.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg!

Er du kristen, og så snakkar du om å "eliminere" folk!!? Då er eg jammen glad eg ikkje er kristen! Heldigvis veit eg at det finst mange hyggelege, normale kristne som faktisk er opptatt av det Jesus forkynte. Off, du bør skamme deg...

Historie kan du tydelegvis ikkje særleg mykje av heller.

Ting du kanskje ikkje visste:

1) Ja, jødane hadde eit rike i Palestina for 2000-3000 år sidan. Men, i over 1000 år er det dei muslimske palestinarane som har vore i klart fleirtal. På byrjinga av 1800-tallet budde der ikkje fleire enn ca 5000 jødar. Men det er sant at jødane alltid har budd der saman med kristne, muslimar og andre grupper. Dei har berre vore i klart mindretal.

2) FN sin delingsplan gjekk ut på å dele Palestina i to statar, 56 % til den jødiske delen ( det var ca 600 000 jødar på det tidspunktet, etter ei massiv innvandring frå slutten av 1800-tallet) og 43 % til ein arabisk stat. (ca 1.3 mill muslimar). Rettferdig? Nei. Etter det har Israel grabba til seg 78 %, og okkuperar no resten (Gaza og Vestbredden). Ein særdeles brutal okkupasjon er det også!

Eg reknar ikkje med at det er håp for deg og mange av dine likesinna, for dokke er meir opptatt av kva som står i Bibelen, enn det å vere medmenneske (og det er faktisk ikkje Gud som har skrive Bibelen, men menneske, så kvifor skulle ikkje den ha vorte endra opp gjennom tidene, difor vert det feil å slavisk følgje den). Personleg trur eg at viss det skulle finnast ein Gud, så vil han halde med dei som har det vondt, og ikkje dei som heiar på den som sparkar og slår den som har det vondt...

Jo da, jeg kan unnskylde deg for at du ikke har lært historia di om Jødeland.

Men jeg unnskylder deg ikke at du spyr ut løgner av din uvitenhet.

Når valget står mellom å eliminere uskyldige mennesker, og de som går helhjertet inn for å drepe de uskyldige, hvem ville du velge hvis du kunne?

Ifølge dine utsagn ville du la terroristene fortsette å drepe alle uskyldige, fordi du er så from. Er det bedre?

Endret av KR-øst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CookieMonster
Jo da, jeg kan unnskylde deg for at du ikke har lært historia di om Jødeland.

Men jeg unnskylder deg ikke at dy spyr ut løgner av din uvitenhet.

Når valget står mellom å eliminere uskyldige mennesker, og de som går helhjertet inn for å drepe de uskyldige, hvem ville du velge hvis du kunne?

Ifølge dine utsagn ville du la terroristene fortsette å drepe alle uskyldige, fordi du er så from. Er det bedre?

Nå er det jo sånn at israel har ganske så mange flere våpen og har drept langt flere uskyldige enn det palestinere har gjort. Det at noen kan forsvare israel sine handlinger er motbydelig, men de kan vel få drepe så mange de vil ettersom de er guds "utvalgte" folk...

Du snakker om uvitenhet, hva er det du lever i da som tror på noe som ikke kan støttes av noen bevis, kun blind tro! Religion skaper bare konfilkter, hat og får folk som ellers er gode, til å gjøre grusomme ting. Verden hatt vært bedre uten religion. At det fortsatt kan forekomme grusomheter er sikkert, men i dag er det religion som står for mesteparten av alt det horrible som skjer i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker om uvitenhet, hva er det du lever i da som tror på noe som ikke kan støttes av noen bevis, kun blind tro!

Religion skaper bare konfilkter, hat og får folk som ellers er gode, til å gjøre grusomme ting. Verden hatt vært bedre uten religion. At det fortsatt kan forekomme grusomheter er sikkert, men i dag er det religion som står for mesteparten av alt det horrible som skjer i verden.

Jeg har markert 3 setninger - delsetninger av det du skrev.

Det første er blank løgn, som kun beror på din uvitenhet.

Når det gjelder de to neste, så er jeg helt enig med deg. Dette var også grunnen til at Israel mått gå til motangrep.

Og det er nettopp disse to siste du støtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...