Gå til innhold

Gir du tilsnakk til noen som er toppløs?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest noen tråder slik som etc:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=382793

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...&hl=toppløs

En del kvinner forteller at de har blitt spurt om å ta på seg toppen eller at de har gitt beskjeden selv.

Her er et sitat:

Jeg ønsker ikke å se en eneste pupp i offentligheten. Spesielt ikke når jeg har barna mine med meg. Det er ekkelt, vulgært og perverst.

I stedet for å starte opp de gamle trådene så får jeg lyst til å vite litt om hvorfor noen går til det drastiske steg å gi et voksent menneske tilsnakk. Jeg forstår at man har forskjellige synspunkter på dette. Men siden det er på en badeplass så er det faktisk lov.

Hadde du selv sagt til noen som var toppløs? Og hva er argumentene dine om du ble spurt hvorfor? Er dette situasjons bestemt slik som hvem du har med eller om den toppløse kvinnen bader, bare ligger å soler seg eller går frem og tilbake på stranda.

Og til dere som flaue følger oppfordringen, hvorfor skal man det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_lala_*

Ja - jeg har sagt ifra til enkelte som soler seg toppløse. I Norge synes jeg forsåvidt det er helt greit, men når man er ute å reiser (til litt mer annerledes kultur enn "syden") så synes jeg det kan bli ganske respektløst å kle seg bortimot naken på stranda. Er det ikke normalt å gjøre det i det landet man er så kan man la vær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charming

Jeg ville aldri gitt noen tilsnakk for noe sånt.

"Det er ekkelt, vulgært og perverst. " - kommentaren synes jeg blir for dumt. Hvis noen synes kvinnens vakreste kroppsdel er ekkel er det vel gjerne motparten som har et problem i stedet.

Jeg mener folk må gå hvordan de vil, kanskje ikke i muslimske land osv hvor man helst skal dekke til både knær og albuer osv..

Jeg skjønner problemstillingen med barna, men hvis alle mødre lærer barna sine til at man må dekke seg til fordi puppene våres er ekle og perverse tror jeg fort man får galt syn på kroppen sin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer fortsatt på hva som er galt med at barn ser et nakent menneske, eller en pupp eller to.

Samme her.

Nakenhet, og hva som oppfattes som det, er en kulturell greie. Jeg er møkk lei av at alt skalseksualiseres så voldsomt, men en helt normal, naken kropp ser jeg virkelig ikke noen problemer med. Å lære barna at pupper er ekle og perverse høres jo ut som en oppskrift på et godt forhold til egen kropp...eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket:

Ja, tenk hvis ungen fikk se en pupp! Det tror jeg hadde gjort varig skade på et ungt sinn gitt! :ironi:

Herregud, det er farlig for ungene å se en pupp, men vold og drap på TV er feks helt greit. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

når man er ute å reiser (til litt mer annerledes kultur enn "syden") så synes jeg det kan bli ganske respektløst å kle seg bortimot naken på stranda. Er det ikke normalt å gjøre det i det landet man er så kan man la vær!

kanskje ikke i muslimske land osv hvor man helst skal dekke til både knær og albuer osv..

Jeg er sterkt uenig i slik kulturrelativistisk tankegang. Hvorfor er det greit å provosere pietistiske sørlendinger, men ikke tyrkisk lokalbefolkning?

Den eneste grunnen til at man ikke bør sole seg toppløs i enkelte land/områder/situasjoner er fordi man selv ikke ønsker å bære konsekvensene så som sure/sjikanerende blikk eller straff der det er ulovlig å være toppløs.

Det er greit at man ikke gidder å provosere, men det er ikke greit å unnlate å gjøre noe fordi man mener noen er for veike til å bli provosert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom noen hadde gått ute toppløse nå, i norsk vintervær, ville de bli mistenkt for å være alvorlig sinnslidende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest noen tråder slik som etc:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=382793

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...&hl=toppløs

En del kvinner forteller at de har blitt spurt om å ta på seg toppen eller at de har gitt beskjeden selv.

Her er et sitat:

Jeg ønsker ikke å se en eneste pupp i offentligheten. Spesielt ikke når jeg har barna mine med meg. Det er ekkelt, vulgært og perverst.

I stedet for å starte opp de gamle trådene så får jeg lyst til å vite litt om hvorfor noen går til det drastiske steg å gi et voksent menneske tilsnakk. Jeg forstår at man har forskjellige synspunkter på dette. Men siden det er på en badeplass så er det faktisk lov.

Hadde du selv sagt til noen som var toppløs? Og hva er argumentene dine om du ble spurt hvorfor? Er dette situasjons bestemt slik som hvem du har med eller om den toppløse kvinnen bader, bare ligger å soler seg eller går frem og tilbake på stranda.

Og til dere som flaue følger oppfordringen, hvorfor skal man det?

Tja, når noen reagerer på at enkelte går uten bh under blusen/genseren (jfr en annen tråd her inne), er det vel ikke så rart at de samme reagerer når de ser en toppløs person også...

Personlig bryr jeg meg ikke om jeg ser toppløse kvinner på stranden, men jeg skal innrømme at jeg kan bli litt pinlig berørt når naboen kommer på besøk på terrassen min toppløs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sterkt uenig i slik kulturrelativistisk tankegang. Hvorfor er det greit å provosere pietistiske sørlendinger, men ikke tyrkisk lokalbefolkning?

Den eneste grunnen til at man ikke bør sole seg toppløs i enkelte land/områder/situasjoner er fordi man selv ikke ønsker å bære konsekvensene så som sure/sjikanerende blikk eller straff der det er ulovlig å være toppløs.

Det er greit at man ikke gidder å provosere, men det er ikke greit å unnlate å gjøre noe fordi man mener noen er for veike til å bli provosert.

ELLER det kan tenkes at noen faktisk går rundt med noe så rart som respekt for kultuforskjeller og lignende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ekte mann

Jeg pleier alltid å gi tilsnakk til damer som soler seg toppløse.

Som f.eks.

"Jævlig deilige brød du har snuppa!"

eller

"Hei søta! Trenger du hjelp til å smøre inn de svære muggene dine med solkrem?"

Noen ganger sier jeg ikke noe, men gjør runkebevegelser med hånda for å signalisere at jeg liker det jeg ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_mann_*
Jeg pleier alltid å gi tilsnakk til damer som soler seg toppløse.

Som f.eks.

"Jævlig deilige brød du har snuppa!"

eller

"Hei søta! Trenger du hjelp til å smøre inn de svære muggene dine med solkrem?"

Noen ganger sier jeg ikke noe, men gjør runkebevegelser med hånda for å signalisere at jeg liker det jeg ser.

Har du skuddsikker vest? Du kommer mest sansynlig til å trenge den. :)

---------

Skulle gjerne sagt det samme, jeg. Eller bedt de gå truseløs også, men dessverre så er jeg ikke skudsikker.

Får håpe min skuddsikre vest hjelper for har på følelsen det smeller snart her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier alltid å gi tilsnakk til damer som soler seg toppløse.

Som f.eks.

"Jævlig deilige brød du har snuppa!"

eller

"Hei søta! Trenger du hjelp til å smøre inn de svære muggene dine med solkrem?"

Noen ganger sier jeg ikke noe, men gjør runkebevegelser med hånda for å signalisere at jeg liker det jeg ser.

"Gi tilsnakk til" høres jo ut som represalier til en slem unge eller en hund. Hm, synes du ikke selv det? Jeg synes også at du bør slutte med slike bemerkninger. De er rett og slett diskriminerende! Har du tenkt over hva du ville synest om noen sa noe lignende til deg, eller om de runket til deg? Jeg hadde klappet til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_katrine_*

Det som er rart er at det som regel er kvinner som skal bry seg. Jeg tror ikke menn synes det er så farlig som kvinner. Nå er det sikkert noen som vil si menn kan ha en skjult agenda, men jeg tror ikke det som regel er tilfelle. Kvinner kan lett bli sinte om en annen kvinne kler seg lårkort, bruker tanga, har en stor utringning, for høye støvler, bruker push-up BH eller enda verre går uten BH. Å være toppløs på stranda er vel det verste. Om det er et urinstinkt for å undertrykke konkurranse, sjalusi eller om det er forvirret moral er noe jeg fortsatt grubler på.

For noen år siden så var jeg på stranda med ei venninne, hun hadde med en venninne som jeg ikke kjente. Når vi tre kom på stranda ble hun med engang oppmerksom på en kvinne minst 50 meter unna som var toppløs. Hun satt neste en time og beklaget seg over henne og hvordan hun ødela bade opplevelsen hennes. Til slutt så gikk hun ned til kvinnen og fikk henne til å ta på seg bikini overdelen. Nå kan jeg være litt innful så jeg satt hele tiden å lekte med tanken på å ta av min egen overdel. Hvor morsomt hadde det ikke vært om jeg satt toppløs når hun kom tilbake? Så begynte jeg å ta av meg, venninnen min så hva jeg begynte med å stoppet meg rett før hun var på vei tilbake. Har ledd litt av det siden. Hadde vært så morsomt å sitte der toppløs når hun kom tilbake. Hun hadde vel dratt til meg eller begynt å grine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaKristin

Øh...nai...hadde virkelig ikke villet brukt en kalori på å bry meg om noen solet seg toppløse...Forstår ikke at det er et tema engang jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når var det egentlig det ble så galt å sole seg toppløs? På 80-tallet gjorde jo "alle" det. Jeg var ung på 80-tallet og ble vant til at damer solte seg toppløse. Dermed reagerer jeg ikke på det i dag heller. Er det mange her inne som har skiftet mening og syntes det var greit den gangen, men ikke nå?

PÅ 80-tallet mener jeg også å huske at det var vanlig for gutter/menn å gå med bar overkropp hvor som helst på varme dager, f.eks i byen og på butikken. Er ikke dette "lov" lenger heller?

Hva blir det neste? At Ball-gensere ikke er kult? Nei jeg sier som ho bæssmor, alt var bedre før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...