Gå til innhold

Klar for en liten gullunge :)

drømmer

Anbefalte innlegg

Merker godt på kroppen at alt ikke er som det pleier nå når jeg jobber nattskift.

Er litt små kvalm igjennom hele natta liksom, og ikke så godt med mat. Godt det ikke er så mange netter igjen, før jeg er tilbake til normalen. :tristbla:

Ellers må jeg si at jeg føler meg veldig heldig, som ikkje har så mange plager liksom. Trener ca annenhver dag, og er ikke noe ekstra trøtt på noe vis.

Tenker veldig mye på hvordan kroppen min kommer til å forandre seg. Håper jeg er blandt de heldige, som ikke eser ut som en ballong. Jeg er ikke så veldig høy, så tror det kan bli litt tungt om jeg blir alt for rund. :)

Har begynnt å venne meg til tanken på at jeg snart vil si det til mamma og søsteren min. Det er de jeg syns det er mest naturlig å si det til i første omgang.

Og svigers :)

Grugleder meg :rødme: blir nok bra :)

Endret av drømmer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med 8 uker!

Kanskje du kan ha med deg en liten boks med druer eller fullkornskjeks som du kan ta når kvalmen kommer? Fullkornskjeks hjelper meg, ihvertfall. Og så kan du jo prøve å lage deg ekstra god niste - omelett, salater, middagsrester du kan varme, etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lhinn
En liten gledesdans

:danser: :danser: :danser: :danser:

tihi, jeg blir med på den dansen din.. :danser: :danser: og håper at det kan gjøre meg ekstra fruktbar :fnise:

synes det går så fort med dere :gravid: her inne jeg. du er jo allerede 8 uker!

Ha en fin :gravid: kveld ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 8 uker!

Kanskje du kan ha med deg en liten boks med druer eller fullkornskjeks som du kan ta når kvalmen kommer? Fullkornskjeks hjelper meg, ihvertfall. Og så kan du jo prøve å lage deg ekstra god niste - omelett, salater, middagsrester du kan varme, etc..

Hei hei :) Har begynnt å spise litt fullkornkjeks, og det hjelper. Er ikke noe kvalm lenger. Er nesten så jeg lurer på om jeg faktisk er gravid :fnise:

tihi, jeg blir med på den dansen din.. :danser: :danser: og håper at det kan gjøre meg ekstra fruktbar :fnise:

synes det går så fort med dere :gravid: her inne jeg. du er jo allerede 8 uker!

Ha en fin :gravid: kveld ;)

:klem:

Jeg også syns det virka som om plutselig veldig mange ble gravide nå etter nyttår. Når jeg begynnte å henge på KG, syns jeg det virka som om nesten ingen fikk det til. Men trur nok de aller fleste blir gravide innen normal prøvetid :jepp:

Ønsker deg masse lykke til :klem: er nok ikke lenge til !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Formen er rett og slett upåklagelig :) Merker nesten ingen ting.. nesten så jeg begynner å lure på om jeg er gravid :fnise:

Har hatt veldig ømme pupper, så de har vel sikkert vokst litt. Mannen spør om dette hver dag når han ringer :fnise: Enda jeg har ganske så bra størrelse fra før... :nigo:

Vi har bestemt oss for at han skal si det til sine foreldre når han finner en anledning og jeg har planer om å si det til mamma. Høres kanskje veldig teit ut men syns det er så vanskelig av en eller annen grunn..:) Jeg vet hun kommer til å bli kjempe glad, er ikke det, men syns bare det er litt vanskelig å si ordene liksom.

Har litt med min egen situasjon og gjøre også, har liksom vert jobb med meg hele tiden. Søsteren min har vert den med to søte små, og jeg føler meg så gammel at jeg av og til tror familien har sluttet og håpe :fnise: Er bare 30, men på en små plass der jeg kommer fra og familien bor, har de fleste fått barn i begynnelsen av 20 åra.

Betegnelsen ”karrierekvinne ”har vist ikke nådd utkant Norge enda :fnise:

Har faktisk av og til fått spørsmål som " hvorfor vil ikke du ha barn " ? Dette har jeg faktisk syns har vert veldig sårende.... Det går jo ann og ha andre mål i livet før man velger å få barn, dessuten er det jo mye som skal klaffe. Men virker ikke som så mange tenker over disse tingene... :)

Uansett så går det nok veldig fint når jeg slipper nyheten. Svigers kommer til å bli kjempe glade også :)

Må bare fundere på en måte å si det på :sjenert:

Endret av drømmer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du finner nok en kjekk måte å si det på ;) og de blir jo sikkert kjempeglade, ikke noe å tenke på... 30 er ikke unormalt gammelt, men alt er jo relativt og når alle rundt deg får barn så tidlig.. Men nå er det nå din tur da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynnt å blø litt...... Er ikke friskt blod, men spotter.

Er forferdelig nervøs. Hva skjer nå liksom. Trodde jeg var over den verste faren, nærmer meg jo 10 uker.

Noen som har noe erfaring med dette ?

Hadde virkelig trengt en oppmuntring nå :sjenert:

Håper det slutter :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Det er mange som spotter litt rundt den tiden der (og noen gjør det hele svangerskapet).

Var jeg deg ville jeg ringt jordmor eller noe for å sjekke - det er bedre å spørre en gang for mye enn en gang for lite.. Det kan vel hende du må vente til i morgen med å kontakte jordmor siden det er helligdag i dag, men prøv å ikke la følelsene ta overhånd.

Spør om det er noen mulighet for å sjekke om alt står bra til med babyen, for de pleier å ta slike bekymringer på alvor.

Slapp av og prøv å ikke tenke så mye på det. Bare se an litt hvordan det går utover kvelden hvis du ikke får tak i jordmor før i morgen.

Mange :klemmer: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Arhirwen :klem:

Prøver å slappe av, og håper det ikke er noe alvorlig. Det har nesten ikke vert noe farget utflod siden midt på dagen i dag. Så satser på det bare var noe litt forbigående. Skal ringe jordmor i morgen å høre.

Tok noen "Planken" øvelser i går, så har litt gangsperr i magen i dag, det kan jo være det som gjorde dette ?? :lete:

men for en ekkel følelse.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff hørtes ekkelt ut :kose: Håper det er forbigående, hørt mange som har det :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gir deg en oppmuntringsklem :klem:

du VET jo at det er vanlig å spotte for mange i svangerskapet.. og forhåpentligvis er det bare helt naturlig og veldig ufarlig det som skjer med deg! Prøv å tenke at spottingen er et sunt tegn på din graviditet.. og at alt er som det skal og mye er på gang om dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde også en spot før uke 12, jeg tror det var rundt uke 8-9. Ble skikkelig nervøs, men det var veldig lite, og kom ikke noe mer. Snakket med legen litt etter og ba meg slappe av med at det er vanlig med spot/blødninger. Det er først ved friskt blod i store mengder og magesmerter det skal være fare på ferde. Håper at det ikke kommer noe mer, og at du ikke er for bekymret. Kan hjelpe å snakke med lege for å bli helt beroliget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :)

Har snakka med jordmor i dag, og blei litt beroliga.

Det har ikke kommet noe mer siden i går midt på dagen, så jeg trur det muligens er et sprengt blodkar eller noe.

Håper ikke det skjer mer !!!

Prøver å tenke sånn at så lenge jeg ikke har sett noe friskt blod, eller har vont, så går det greit.

Men har tenkt å besytille time til privat ultralyd om ikke så lenge, for å se at alt forhåpentligvis er i orden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

her går det bare bra :)

Det har ikke kommer noe mer, så jeg håper det bare var noe forbigående. Håller meg helt i ro for tiden bare sånn for sikkerhets skyld.

Er på jobb, men det byr heldigvis ikke på noen fysiske anstrengelser.

Har begynnt å tenke på å anskaffe meg strikketøy, men skal vente til jeg runder 12 uker. Da skal jeg begynne å kose meg meg baby strikking :)

Er jo veldig mange flotte oppskrifter på nettet. Har en mistanke om at det blir strikket på både mor og fars siden etterhvert, men det får heller våge seg :fnise:

Er jo litt greit med desember barn, at da får man verfall bruk for strikke klær..

Ikke alle som tenker årstid når de kommer med gaver eller strikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 uker.... begynner du virkelig å venne deg til følelsen nå? Gleder du deg til de magiske 12 ukene.. eller er det ikke så nøye om å gjøre?

synes egentlig at dette med 12 uker skal ha såå mye å si, iallfall for alle. Dert er jo på en måte et tilfeldig tall. (selv om jeg vet det har noe med prosentvise risikoer osv).. uansett, jo lengre det går, jo tryggere blir man vel på at alt er som det skal.

Håper helga har vært bra for deg og mageboeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå har jeg passert 10 uker. Tiden flyr !! Jeg er ikke så aktiv i min egen dagbok for tiden. Er bortreist på jobb, og egentlig ganske så lei. Her skjer det ikke så mye spennende, så går bare å gleder meg til å komme hjem der mannen venter på meg. Han kom akkurat hjem selv. Er veldig spent på om han syns jeg har forandret meg. Syns selv jeg ikke har lagt noe på meg, men det vil nå vise seg når jeg skal hjem til den vanlige garderoben min. Her på jobben har jeg jobbe klær som t shorter og jogge bukser eller dongri. Men de kommer jeg i som bare det :)

Hålt meg i ro i nesten en uke etter at jeg spotta, men de siste dagen har jeg drista meg til litt trimming. litt på sykkel og litt rask gange på tredemølle i oppoverbakke.

Føler meg i fin form og håper og tror dette ikke har noen negativ innvirkning.

Skal til jordmor 3 juni, og ser frem til dette. Skal spørre henne om det er mulig å bli henvist til ultralyd nå, for å se at alt er i orden. Eller kanskje bare leger kan gjøre dette ?

Om ikke dette går skal vi gå på privat klinikk.

Gleder meg bare så sinnsykt til onsdag kveld når jeg skal møte mannen i gjenn.. :hjerter_rundt: kommer til å bli helt fantastisk. En ny epoke i forholdet vårt :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 uker.... begynner du virkelig å venne deg til følelsen nå? Gleder du deg til de magiske 12 ukene.. eller er det ikke så nøye om å gjøre?

synes egentlig at dette med 12 uker skal ha såå mye å si, iallfall for alle. Dert er jo på en måte et tilfeldig tall. (selv om jeg vet det har noe med prosentvise risikoer osv).. uansett, jo lengre det går, jo tryggere blir man vel på at alt er som det skal.

Håper helga har vært bra for deg og mageboeren

Hei hei :)

De 12 ukene betyr mye for meg. Er vel kanskje litt gammeldagse vi . Etter dette reduseres risikoen bfor spontan abort betraktelig.

Og vi har tenkt å fortelle det til familie og venner etter 12 uker :)

Etter at jeg spottet den dagen tenker jeg ekstra mye på disse 12 ukene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...