Gå til innhold

Han sa han har mistet følelser!


Gjest Birgit

Anbefalte innlegg

Takk igjen gjest for at du har tro på meg :)

Jeg lover herved at jeg skal skjerpe meg BIG TIME! Skal aldri kritisere han, eller klage på han igjen...!!

Huff... jeg skal ikke sende meld til han alikevell. Jeg skal holde hendene fra fatet :) Jeg lover!

Tipper han ringer meg i morgen kveld... for han kommer nokk til å undre når jeg ikke kontakter han imorgen. (For han er jo vandt med kontakt fra meg ofte.)

Men når / hvis han ringer hva skal jeg si hvis han lurer hvorfor jeg ikke har ringt han? At jeg ikke ville mase :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har aldri sagt han ikke lenger er gla i meg. Bare at det har sluknet litt i det siste. Jeg begynte å like deg Lissi til du begynner å skjelle meg ut.

Nettopp utsagn som disse er vel medvirkende til at forholdet ditt ikke funker. Når folk som ikke kjenner deg utenom det du har skrevet her blir slitne og oppgitte over deg, kan du kanskje tenke deg til hvordan kjæresten din har det - som opplever deg på nært hold og for full styrke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dalieo
Han har aldri sagt han ikke lenger er gla i meg. Bare at det har sluknet litt i det siste. Jeg begynte å like deg Lissi til du begynner å skjelle meg ut.

Jeg tror ikke løpet er kjørt enda! Håper i alle fall ikke det...

Jeg bare ble så knust når han ikke ville komme til meg imorgen. Vi hadde jo ikke kranglet i heledag. Trodde han ville komme da... ( helt til han sa han ikke hadde "tid" imorgen.)

Kjæresten min var litt desperat og oppmerksomhetskrevende en periode. Ikke slik som deg altså, du er desverre ganske ekstrem, men det førte allikevel til at jeg mistet litt følelser for ham.

Men han tok ansvar, som noen andre her skrev. Han skjerpet seg. Sluttet å mase, sluttet å analysere alt litt for mye. Han var sammen med kompiser og fant på ting istedet for å prioritere meg fremfor ALT, og det gjorde at jeg fikk mer lyst på ham igjen. Da ble det til at jeg tok kontakt, jeg måtte spørre om vi skulle finne på noe, og ar jeg savnet ham. Og det var kjempegodt å føle det igjen. Han ble mer selvstendig, og nå er det nesten jeg som er den "masete" i forholdet ;) Så det kan komme på rett kjøl igjen. Men da må du skjerpe deg noe helt sinnsykt.

Det er forresten ingenting å bli knust over at kjæresten ikke har tid til å være sammen med deg èn dag. Skuffet kan du bli, men spar knust til en litt større begivenhet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp utsagn som disse er vel medvirkende til at forholdet ditt ikke funker. Når folk som ikke kjenner deg utenom det du har skrevet her blir slitne og oppgitte over deg, kan du kanskje tenke deg til hvordan kjæresten din har det - som opplever deg på nært hold og for full styrke...

Hva var gale med det? Jeg vet jo han ikke har mistet alle følelsene for meg.

Og jeg følte først Lissi gav meg tips hvordan dette skulle funke, og deretter sa hun løpet var kjørt! Ble litt forvirret og skremt...

Må si jeg er ganske redd løpet er kjørt da.. :( Hva om han ikke savner meg tilbake?

Typisk dette skulle skje rett før en eksamen... (som jeg skal ha om en uke.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var gale med det? Jeg vet jo han ikke har mistet alle følelsene for meg.

Og jeg følte først Lissi gav meg tips hvordan dette skulle funke, og deretter sa hun løpet var kjørt! Ble litt forvirret og skremt...

Må si jeg er ganske redd løpet er kjørt da.. :( Hva om han ikke savner meg tilbake?

Typisk dette skulle skje rett før en eksamen... (som jeg skal ha om en uke.)

Ja jeg ga deg råd, FØR denne krangelen i kveld. Men syns det tok helt av!

Skjønner du er redd og lei deg, men dessverre så klarer ikke folk her inne å si det du gjerne vil høre. Vi ser det utenfra!

Jeg håper det ordner seg for deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen her som tror det blir bra igjen?

Jeg har egentli en god følelse på dette. Men vil ikke være for gla enda.

Fordi:

- Vi traff hverandre ungt, og har bare hatt sex med hverandre

- Han har nesten bare meg, (vi flyttet sammen til en ukjent plass, (studere)

- Vi har det SUPERT når vi ikke krangler

Jeg skal bevise jeg er den jenta han ble sammen med, jeg gir alt for å få dette bra igjen...

Den siste linjen fikk meg til å gråte igjen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dalieo

Lest det jeg skrev, eller? For oss ble det bra igjen. Men hvis ikke han hadde skjerpet seg hadde jeg gjort det slutt.

Vær blid, ikke mas, la han gjøre som han vil en stund, uansett om det er å ikke se deg særlig ofte. Forhåpentligvis savner han deg, og tar kontakt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når / hvis han ringer hva skal jeg si hvis han lurer hvorfor jeg ikke har ringt han? At jeg ikke ville mase :) ?

Hvis han lurer, så kan du si at du har forstått hvordan du har oppført deg, at du respekterer han og hans behov for litt pusterom. Jeg ville bedt ydmykt om unnskyldning, og foreslått at vi kunne møttes når han selv følte han var klar for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var gale med det? Jeg vet jo han ikke har mistet alle følelsene for meg.

Og jeg følte først Lissi gav meg tips hvordan dette skulle funke, og deretter sa hun løpet var kjørt! Ble litt forvirret og skremt...

Må si jeg er ganske redd løpet er kjørt da.. :( Hva om han ikke savner meg tilbake?

Typisk dette skulle skje rett før en eksamen... (som jeg skal ha om en uke.)

Folk som sitter her og leser, kan ikke spå i fremtiden. Vi kan bare gi deg råd.

Jeg vet ikke med sikkerhet om løpet er kjørt, men jeg vil anta at holdbarhetsdatoen ikke er langt unna hvis du fortsetter i samme spor. Men la oss si at forholdet deres ikke er over, men fortsetter på samme viset - med krangling, skriking, hyling, fortvilelse og kaos. Er det sånn du vil ha det? Vil du ha en kjæreste som utsletter seg selv bare for å bevare husroen?

Kjæresten din vil savne deg - hvis du gir han anledning til å savne det som er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bevise jeg er den jenta han ble sammen med, jeg gir alt for å få dette bra igjen...

Men det kan også godt tenkes at han ikke er den samme lenger, at han har endret seg. Det skjer mye med et menneske når man går fra ungdom til "voksen". Jeg var overhodet ikke den samme personen jeg var da jeg var 17 og 20. Man går gjennom personlige forandringer ettersom årene går, og det er ofte årsaker til at man bryter opp i både forhold med kjærester og venner - uansett alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er veldig hysterisk, TS.

Jeg syns du skal holde deg langt unna denne gutten en periode, til han oppsøker deg igjen. Slikt kan sette spor i et menneske.

Jeg møtte en gutt som hadde en eks som deg. De var sammen i 4 år før han klarte å komme seg ut. Tror du jenta aksepterte at forholdet var slutt? Hun fortsatte å mase i 4 måneder etterpå om at "det var det jeg sa, du var ikke glad i meg. Hvorfor lot du meg tro at du var glad i meg?".

Pga henne, var vi bare venner i 8 måneder før noe skjedde, selvom vi likte hverandre fra starten. Han var deprimert etter bruddet fordi han trodde at han mangler evnen til å vise kjærlighet og være romantisk og snill når han var sikker på at han kunne det før. Jenta fikk han til å føle seg som ingenting, at han ikke dugde til noe. Det ødela han! IKKE GJØR DETTE MOT KJÆRESTEN DIN.

Han er et menneske først, dernest din kjæreste.

Btw, gjest med det lange innlegget om hannkjønnet. Sett på Oprah du også? hehe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg bare vente og se hva som sjer... Gruer meg til i morgen, da kommer jeg til å vente og vente på telefon eller melding fra han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg bare vente og se hva som sjer... Gruer meg til i morgen, da kommer jeg til å vente og vente på telefon eller melding fra han.

Men har du ikke noe annet du kan gjøre? Har du ingen venner du kan besøke, gå på trening, gå en tur i marka, hva som helst? Prøv å gjøre noe aktivt i morgen for å få tankene vekk fra han, det er utrolig hva en tur i skauen gjør for å klarne hodet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men har du ikke noe annet du kan gjøre? Har du ingen venner du kan besøke, gå på trening, gå en tur i marka, hva som helst? Prøv å gjøre noe aktivt i morgen for å få tankene vekk fra han, det er utrolig hva en tur i skauen gjør for å klarne hodet :)

Har ikke fått noen venner her enda. Så jeg får trene, eller gjøre noe annet selv :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått noen venner her enda. Så jeg får trene, eller gjøre noe annet selv :(

Kanskje det er en av årsakene til at du klenger så på han, fordi du ikke har noen andre? Det er uhyre viktig å være selvstendig, ha sitt eget liv, ha sine egne venner. Hvor lenge har dere bodd der da, er det i en helt ny by? Har du ingen venner via skole/jobb?

Når jeg har hatt vanskelige stunder med kjæresten, så har jeg latt telefonen ligge hjemme, tatt på ipoden med masse musikk som gjør meg glad, og lagt ut på lang vandring, gjerne timesvis. Det gjør underverker å få frisk luft, få mosjon og få opp hjertepumpa litt, se naturen og leve i nuet, og prøve å la være å tenke på problemer i en stakket stund. Hvis du har med mobilen så blir det det bare til at du sjekker den konstant - la den ligge hjemme, og kos deg i ditt eget selskap :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det vil bli vanskelig for TS å reparere dette, spesielt siden kjæresten hennes mener at hun har forandret seg fra den jenta han ble glad i. Det tyder på at han snart er i ferd med å gi opp.

Problemet hans er at TS knuser håpet hans om at ting skal bli bra slik som hun lover gang på gang etter kranglene ved å på nytt få disse utbruddene sine. Det betyr at han ikke lenger stoler på hva hun sier om at ting skal bli bedre.

TS skrev inn hit for å få råd og fikk meget gode råd. Allikevel så flipper hun ut fordi han ikke kunne komme for å være sammen med henne. Det er å sende helt feil signaler til ham etter alle kranglene. Kanskje han trenger tid ALENE akkurat nå for å fordøye situasjonen. I en normalsituasjon så ville jeg vært enig med TS at det er merkelig at man ikke kunne treffes etter at han hadde ryddet etc., men her er ikke situasjonen normal. De krangler gang på gang og han trenger å få avstand fra henne. Da burde TS innse at svaret hans er et rop om å få fred en stund. Da er det ikke noe lurt å flippe ut fordi han ikke kan være sammen med henne idag.

Så skriver TS her at hun nå har lært og skal skjerpe seg. Dessverre så tror jeg ikke det kommer til å vare så lenge. Grunnen er at TS sine handlinger er instinktive og ukontrollerte. Hun ØNSKER at alt skal bli bra og at hun skal kontrollere kontrollbehovet og usikkerheten sin, men det er en helt annen sak å gjøre det.

Hadde jeg vært i kjæresten til TS sitt ståsted ville ikke jeg trodd et døyt på at hun plutselig skal forbedre seg. Han har brent fingrene sine mange nok ganger allerede. Skal ting bli bedre i fremtiden så må man gå inn i selve ÅRSAKEN til at TS reagerer slik hun gjør og reparere dette. Det er slett ikke utenkelig at TS kunne hatt godt av profesjonelle samtaler, f. eks. med en psykolog.

Om jeg hadde vært kjæresten til TS så ville jeg kanskje ikke gitt opp forholdet helt ennå om hun hadde lagt seg flat og fortalt at hun tydeligvis har problemer og trenger profesjonell hjelp for å lære å tackle disse. Først da ville han fått et HÅP om at ting kan bli bedre på sikt. Jeg tror at han er frustrert fordi han ikke ser hvordan han kan bedre situasjonen.

Han er helt klart veldig glad i TS for det skal mye til å finne seg i alle problemene i forholdet med TS over så lang tid. Det gjør at det er et håp om at forholdet kan berges, men jeg tror at han snart er ved slutten av hva han kan tåle før kan kaster kortene og gir opp. Derfor bør TS etter min mening raskt gjøre noe for å gå inn i kjernen i problemet og finne en måte å kontrollere dette.

Så mitt råd til TS for å forsøke berge forholdet er å legge seg helt flat og fortelle ham at hun har problemer som hun trenger profesjonell hjelp til å løse. Det vil ta tid og det er mulig han vil velge å støtte henne i den perioden, men han kan allerede ha gitt opp. Om så skjer så bør TS allikevel søke hjelp slik at hun står bedre rustet til å tackle å leve med den neste kjæresten.

Om TS ikke innser at hun trenger hjelp til å finne årsaken til hvorfor hun reagerer som hun gjør og lærer seg å tackle dette så tror jeg at problemene bare vil gjenta seg med nye kjærester. Jeg tror at 99% av alle mannfolk skygger langt unna når de kommer borti en kjæreste som flipper ut gjentatte ganger slik TS beskriver at hun gjør. Hun er så "heldig" at hun har møtt en kjæreste som tilhører den ene prosenten, men hun lurer seg selv om hun tror at han aldri kan komme til å gi opp.

Det er viktig nå at han får fred og ro en periode slik at han ser at hun faktisk kan gi slipp på ham i perioder. I tillegg tror jeg at han trenger å se at hun tar problemene sine på alvor og søker hjelp. Det er ikke noe nederlag og søke profesjonell hjelp. Det er langt fler mennesker som gjør det enn man tror. Det betyr ikke at man er syk. For mange er det tilstrekkelig med samtaler med en uhildet person som kan gi gode profesjonelle råd og tips til hvordan man kan leve med sine svakheter istedet for å la seg overmanne av dem.

Lykke til TS, uansett hva du velger å gjøre. :) Det er veldig viktig å innse at det IKKE er han som må forandre seg, men deg. Han gjør så godt han kan, stakkar, for at forholdet skal finne tilbake til slik det var i begynnelsen. Jeg vet at jeg ville vært mye mer innstilt på å blitt hos en kjæreste med problemer om hun SELV innser sine problemer og jobber aktivt for å tackle dem. Det er veldig frustrerende å leve med en kjæreste som ikke innser at hun trenger hjelp.

Endret av Paladin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Psykolog eller annen terapi er absolutt en mulighet, men jeg tror mye er gjort hvis TS virkelig innser hvor skadelig oppførselen hennes er, og ikke minst ser at det går an å IKKE utagere sine tanker og følelser. Det går an å ønske og ringe, det går an å ville kjefte eller kontrollere, men likevel velge å ikke gjøre det.

Tren på å legge bånd på deg selv og avreagere på andre måter. Minn deg selv på hvorfor det er viktig. Tenk positivt og nekt å gi etter for tvil om kjæresten din når han ikke har fortjent det. Bruk musikk, gå turer, vask huset, bare ikke gi etter for egne irrasjonelle følelser, for selv ikke verdens mest forståelsesfulle person orker å leve med det i lengden... Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg bare vente og se hva som sjer... Gruer meg til i morgen, da kommer jeg til å vente og vente på telefon eller melding fra han.

Du skriver at du har eksamen om en uke. Jeg foreslår at du konsentrerer deg om den nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOD NYHET! :hjerter:

Klarte å holde meg med å la være å ta kontakt. Så fikk jeg nettopp en melding fra han der det står: "Heia :) Lyst på besøk halv 4 ? :) "

Ble så glad, at tårene rant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...