Gå til innhold

Han sa han har mistet følelser!

Gjest Birgit

Anbefalte innlegg

Du er akkurat som meg. Jeg har herset og kontrollert kjæresten min i 3 år!!! Tenk hvor dum jeg har vært. Alt på grunn av min usikkerhet. Han har nå dumpet meg, og jeg skjønner han veldig godt! Jeg er 23 år og har dermed et par år mer på baken enn deg. Håper at jeg lærer virkelig big time til neste forhold. Og en ting til, hvis jeg var deg, og siden du sir du elsker han så mye, så bør du la han gå. Trur du vinn mer på det, før du ødelegger mere nå. Hvis du elsker han, hvorfor vil du gjøre han så vondt som du nå gjør?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er akkurat som meg. Jeg har herset og kontrollert kjæresten min i 3 år!!! Tenk hvor dum jeg har vært. Alt på grunn av min usikkerhet. Han har nå dumpet meg, og jeg skjønner han veldig godt! Jeg er 23 år og har dermed et par år mer på baken enn deg. Håper at jeg lærer virkelig big time til neste forhold. Og en ting til, hvis jeg var deg, og siden du sir du elsker han så mye, så bør du la han gå. Trur du vinn mer på det, før du ødelegger mere nå. Hvis du elsker han, hvorfor vil du gjøre han så vondt som du nå gjør?

Ikke si slikt :( ! Kan ingen hjelpe meg??

Det må være noe jeg kan gjøre for å vekke interessen igjen?

Du som gjorde det samme? vær så snill....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sint!!!!!! Jeg sitter her å gråter....

La meg fortelle. : Jeg var flink å holdt meg med å kontakte han, til han kontaktet meg. Og plutselig ringer han. Vi har en fin tone i ca. 3-4 minutter, og så spør jeg når han slutter på skolen imorgen. Og han sier kl. 12. ( det gjør jeg også.)

Så merker jeg at han ikke spør om å komme til meg i morgen. Derfor spør jeg om han vil komme til meg. (og regner med å få et ja, som vanlig ( før).

Han sier han ikke kan, for han har masse å gjør. Dvs. vaske klær og handle!!!!!! Det tar maks to timer av dagen!!!!

Jeg klarte ikke å holde meg og brøt ut! Ble kjempe sint og mente han ikke elsket meg nok osv... han sa '"jeg har jo sagt jeg har mistet følelser for deg"...

Når jeg hørte de ordene klikket det for meg. Jeg sa " Du har løyet til meg, du sa du alltid kom til å elske meg å aldri miste følelser.."

Så sa han: "men jeg visste ikke du skulle forandre deg"...

Så sa jeg at han har plenty of time til å være med meg imorgen hvis han bare VIL...!!!!

Synes det var en veeeldig dårlig unnskyldning.. Nå har jeg vært borte fra han i flere dager, trodde det første han ville var å være med meg....

Sitter å hyl griner her... :tristbla:

Hva i helvette skal jeg gjøre? Jeg kommer aldri til å komme over at han har mistet følelser for meg...

Jeg blir faktisk sliten og føler meg kvelt bare av å lese innleggene dine. Beklager, men du har et stramt kvelertak rundt kjæresten din, og i tillegg har du et ekstremt bekreftelsesbehov. Kjæresten din må få lov til å ha et liv utenom deg, og du har faktisk ingenting med om han skal vaske klær, vaske håret, eller ligge i sofaen alene og se på fotball en hel helg. La for guds skyld gutten få pusterom uten å bli skjellt ut og få beskyldninger haglet etter han. Du saboterer jo forholdet med alt du har ved å kjefte og kreve slik du gjør.

Det at man som tenåringer lover hverandre å alltid elske hverandre er veldig søtt, men lite realistisk. Man vokser, blir eldre, får livserfaring, og ting endrer seg dessverre.

Jeg forstår godt at det her er vanskelig for deg, men du MÅ akseptere hans ønsker. Og jeg lover deg, du kommer absolutt til å komme over han. Jeg håper for din egen del at du får deg litt selvtillitt og blir mer selvstendig. Du kan ikke la hele livet ditt dreie seg om en person - du må ha et eget liv først og fremst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må rett og slett ta ansvar overfor måten du kommuniserer med ham på.

Gi ham luft.

Ikke mas så fryktelig.

Ikke kritiser meningsløse ting.

Så kanskje han får sterkere følelser for deg igjen. og kanskje ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver jo å si hva jeg ville ha gjort hvis jeg hadde sjansen til det den gang jeg satt i samme situasjon. Han sa han ikke ville mere, dermed ble jeg mer usikker enn det jeg allerede var, og dermed ble jeg mer teitere, og mindre lyst hadde jo han selvfølgelig! Laget drama og mer drama hele tiden for å få oppmerksomheten hans, når det som egentlig skjedde var at jeg lot han få mindre og mindre lyst på meg. Gutten var jo råfortvillet og kjempe såret over alt det jeg gjorde, lei seg ikke minst! Og det respekterte ikke jeg, og dermed såret jeg han mere. Nå er vi ikke på talefot, men har sagt unnskyld, men det betyr ikke så mye når jeg har sagt det en million ganger før og likevel har holdt på som en annen tulling fordet like etterpå. Jeg angret på at jeg ikke gikk fra han for hans del. Men jeg klarte ikke. Nå sitt jeg med veldig dårlig samvittighet overfor han og skam overfor meg selv.

Skulle gjerne ha visst hva mer du kunne gjøre, men klarte jo ikke selv det gangen jeg stod i det selv. Være utilgjengelig, bygge selvtillitt er ingen dum ide, men for meg var det vanskelig å gjennomføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sint!!!!!! Jeg sitter her å gråter....

La meg fortelle. : Jeg var flink å holdt meg med å kontakte han, til han kontaktet meg. Og plutselig ringer han. Vi har en fin tone i ca. 3-4 minutter, og så spør jeg når han slutter på skolen imorgen. Og han sier kl. 12. ( det gjør jeg også.)

Så merker jeg at han ikke spør om å komme til meg i morgen. Derfor spør jeg om han vil komme til meg. (og regner med å få et ja, som vanlig ( før).

Han sier han ikke kan, for han har masse å gjør. Dvs. vaske klær og handle!!!!!! Det tar maks to timer av dagen!!!!

Jeg klarte ikke å holde meg og brøt ut! Ble kjempe sint og mente han ikke elsket meg nok osv... han sa '"jeg har jo sagt jeg har mistet følelser for deg"...

Når jeg hørte de ordene klikket det for meg. Jeg sa " Du har løyet til meg, du sa du alltid kom til å elske meg å aldri miste følelser.."

Så sa han: "men jeg visste ikke du skulle forandre deg"...

Så sa jeg at han har plenty of time til å være med meg imorgen hvis han bare VIL...!!!!

Synes det var en veeeldig dårlig unnskyldning.. Nå har jeg vært borte fra han i flere dager, trodde det første han ville var å være med meg....

Sitter å hyl griner her... :tristbla:

Hva i helvette skal jeg gjøre? Jeg kommer aldri til å komme over at han har mistet følelser for meg...

huff.. dette var trist å lese.

men du har mye å lære lille venn..

nå skal jeg gi deg noen vise ord som du burde lytte goodt til.

hankjønn har et stort behov for å leve opp til det andre kjønn. har du hørt ordtaket:" bak en sterk mann står alltid en kvinne."

dette har røtter i at det er vår oppgave å vise mannen at han strekker til.

menn er ikke like flinke til å fortelle følelser eller tanker.. og når de føler at de lenger ikke strekker til, eller at vi ikke gir de POSITIV feedback, ja så føler de nederlag.

du har hakket og suttra så mye at DU IKKE GIR HAN EN GOD FØLELSE VED Å VÆRE MED DEG LENGER! for det er hele hemmeligheten!

jeg så på en dokumentar om dette. nesten flesteparten av menn som var utro eller gikk sin vei var fordi kvinnen fikk de til å føle seg nærmest udugelige/ usynelige eller mindre viktige..

og han ser ikke lenger den jenta som smilte, var fornøyd og ga han ros og komplimang som gir gode følelser.

kjøre vene, du kan ikke forvente at ting skal være som når dere var nyforelska. de kravene du setter er alt for store. når forelskelsen har gitt seg så blir ting mer hverdagslige. man får ikke like mange meldinger, eller en kjæreste som henger etter deg som et slips, eller gir like mye oppmerksomhet.

allt dette er bare i førsten, fordi man er usikkre på hverandre og ønsker å vite hvor man har hverandre.

så går dette over til ubetinget kjærlighet. man skal VITE hvor man har hverandre, man stoler på hverandre. ikke beskylde han og sette han i bås for å ikke elske deg eller ville være med deg. da legger du ordene i munnen på han, og hører han det nok, så tror han på dine deffinisjoner. og han er lei av å prøve å overbevise deg, og føler at han ikke lenger lever opp til dine forventninger. og du MÅ stole på han, ellers vil det aldri fungere igjen.

du driver han vekk ved å holde på slik, fordi du gir han ikke den gode følelsen ved å være med deg lenger.

ALDRI si " du er....." eller "du elsker meg ikke like mye lenger!" da deffinerere du han og hans følelser... du setter han i bås...

si heller "JEG føler...." "jeg er redd for..." osv... med en mer ydmyk tone..

ved å si "jeg" så deffinerer du han ikke.. du snakker ut fra egne følelser ved å benytte DEG som utgangspunkt.. ingen kan frarøvre deg dine egne følelser og tanker, men aldri deffiner han eller hans følelser..

og dessuten, må du alltid fortelle akkuratt hva du vil skal endres.. du sier at han ikke elsker deg like mye lenger! ikke bare nok at du deffinerer hans følelser, som han har hørt så mange ganger at han er lei og begynt å tro det selv også. men hvordan kan han vise deg det? du kan heller si " JEG blir lei meg ved at du ikke vil..... og ønsker at du...." du må gi konkrete ting du savner.. for han ser kanskje ikke probleme på samme måte.. men alle gutter ønsker å tilfredsstille sin partner. føler de at de ikke strekker til, tar de halen mellom bena og stikker.

og kjære deg, det værste gutter hater er kjefting! det er nedlatende, og ofte kan dette føles som en mor-sønn følelse, og når mødre kjefter- går de gjerne sin vei... og dessuten gir dette ingen god følelse, ved at ha vil være sammen med deg.. snakk saklig, vis at du er lei deg- uten å kjeft!

og velg heller å stole på han... innrømm dine svakheter og jobb med de.

dere trenger kanskje litt tid fra hverandre for å se hva som har gått galt, før dere tar en snakk sammen om hva som må gjøres.

hva han ønsker, og du ønsker.. og dere må begge inngå kompromiss på hvordan dere vil ha det i sammen. men med utgangspunkt i at dere stoler på hverandre.

men gi han litt lufterom nå, for all del ikke kjeft eller mas! det driver han lenger bort.. la han finne tilbake savnet og følesene for deg.

husk- det var en grunn for at han forelska seg og ble sammen med deg.

finn frem den jenta der igjen du ;)

den blide, glade og livlige jenta.. det er DET gutter vil ha!

det værste de vet er sure, meggete og grinete jenter!! det sier ALLE gutter!

men vi vil heller ikke ha dette av gutter, så det må være likt. :)

lykke til!

mange klemmer :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ett forhold er ingenting uten tillit så om du ikke stoler på han så er det liten vits i å holde sammen.

gud det inlegget ditt var irriterende å lese.. Du høres ut som en skikkelig dramaqueen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det fine innlegget ditt Gjest! :) Jeg fikk ting mer i perspektiv :)

Jeg tenkte jeg kunne sende han en god natt melding nå, hvor det står at han kan komme til meg en dag ( når han selv vil), så kan vi kose oss.

Jeg har tenkt å lage middag til oss, og bevise han hvor mye han strekker til :)

Eller var det en dårlig ide?

Vi la på ganske sure, så tenkte jeg kunne gjøre opp...

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg er en dramaqueen, desverre!

Og skulle ønske jeg ikke var det..

Tror jeg har sett for mye på filmer hvor de mennene som virkelig elsker kona, kommer med blomster annen hver dag.

Mens de som ikke elsker kona ikke vil være med henne hver dag..

Det er tydeligvis feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke send han noen mld. La han være. Trur ikke du klare å fikse alt d her med en middag og gode ord.

Men hvis jeg ikke skriver tror han sikkert jeg er pottesur eller knust ?

Vil at han skal vite at jeg er villig til å gjøre alt...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det fine innlegget ditt Gjest! :) Jeg fikk ting mer i perspektiv :)

Jeg tenkte jeg kunne sende han en god natt melding nå, hvor det står at han kan komme til meg en dag ( når han selv vil), så kan vi kose oss.

Tips?

Jeg ville ikke sendt melding, la gutten få puste! La HAN få lov til å ta kontakt neste gang nå, la han få tid til å fordøye ting. Uansett hvor hyggelig melding du sender nå vil trolig bare være et irritasjonsmoment for han, beklageligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis jeg ikke skriver tror han sikkert jeg er pottesur eller knust ?

Vil at han skal vite at jeg er villig til å gjøre alt...

Jeg tror nok han allerede vet at du er villig til å gjøre alt. Problemet ligger i hans følelser, og det er ingenting du kan gjøre for å endre en persons følelser for deg. Gi han albuerom og den tiden han trenger, det er alt du kan gjre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier meg enig med de som råder deg til ikke å sende melding. Uansett hvor koselig en slik melding er, vil det nok bli oppfattes som mas akkurat nå.

Vil også si at det du har sett på filmer om at antall buketter er synonymt med graden av hvor høyt man er elsker, er tull. Hvis dere greier å få forholdet på rett kjøl, er dette en senere samtale. Folk ser nemlig på kjærlighet på forskjellige vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke send han noen mld. La han være. Trur ikke du klare å fikse alt d her med en middag og gode ord.

Jeg vet ikke om jeg synes det er så galt å sende en melding.

Skriv at du er lei deg for at du reagerte slik. At han selvfølgelig må få ha en dag der han gjør "sine" ting. Og at han er hjertelig velkommen til å besøke deg når han ønsker det.

Deretter setter du deg på hendene din - eventuelt putter de i munnen - så du ikke begynner på'n igjen med maset ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten kommentar til... basert på det du hittil har skrevet - hvis du sender en melding som han nokså sikkert ikke vil svare på, tror jeg nok desverre vil bidra til å gjøre deg enda mer hysterisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har vi tipset deg i hele dag så skjeller du han ut med første mulighet?

Det er kjørt! Han sier det rett ut: han er ikke like glad i deg lenger. Det svir, men gå videre med livet ditt. Bygg opp deg selv, gå i terapi, eller gjorde du det? I allefall, få opp selvtilliten slik at du vil få det bedre i neste forhold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips?

bare hyggelig :)

har selv vært i et forhold der jeg skøv eksen bort pågrunn av gneldringa mi og fordi jeg deffinerte han. sa også at han ikke elska meg like høyt lenger osv.. tilslutt trodde han det selv også... han ble skremt langt vekk. han sa akkuratt det samme " jeg tror ikke jeg har de samme følelsene lenger!" og skaden var dessverre skjedd.. og det ble aldri oss igjen.. jeg hadde dratt det hele for langt..

så gjett om jeg har lært. jeg har aldru gjort den samme feilen igjen, for å si det slik.. rart hvor lite rasjonelt man tenker når man står med begge bena godt planta i det og følelsene regjerer..

jeg hadde vel latt mobilen ligge et par- tre dager (slik at han får kjent litt på ensomheten og lurer på hva du gjør. bringer frem usikkerheten i han), men noe sier meg at jeg tror ikke du kommer til å klare det..

skal du først sende; (fraråder deg det egentlig her)

så bør du legge deg langflat på hvordan du har oppført deg den siste tiden, iog at du savner hvordan det var før. og at du vil dit igjen..og at du ønsker en prat NÅR HAN ER KLAR FOR DET! da presser du han ikke, og han kan kjenne på når han er klar for en prat. si at du ikke vil kjefte, men du vil snakke rolig med han om hvordan dere kan få det bra igjen. si at du savner den tiden.

og at du vet hva som må til for at dere skal finne tilbake til gledene og de gode studene og følelsene. (få han til å tenke tilbake på den gode tiden, få han til å savne den) og gjerne avslutt med noe som får han til å føle seg bra med deg igjen. gjerne et komplimang eller noe som får han til å smile litt :)

også maser du ikke mer etter dette,, han svarer nok at han sier ifra når han er klar. innstill deg på at det kan gå noen dager.. kanskje ikke.. men ikke ta kontakt på dagene da i tilfelle..for da vil det ende med at han føler at du maser, og han blir sur, og du føler deg avvist og blir kjeftete og sur igjen..

vis deg fra din beste side nå... og for all del ikke kjeft! det får han bare til å holde avstand og holde kjeft, så han ikke får mer kjeft..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi tipset deg i hele dag så skjeller du han ut med første mulighet?

Det er kjørt! Han sier det rett ut: han er ikke like glad i deg lenger. Det svir, men gå videre med livet ditt. Bygg opp deg selv, gå i terapi, eller gjorde du det? I allefall, få opp selvtilliten slik at du vil få det bedre i neste forhold!

Han har aldri sagt han ikke lenger er gla i meg. Bare at det har sluknet litt i det siste. Jeg begynte å like deg Lissi til du begynner å skjelle meg ut.

Jeg tror ikke løpet er kjørt enda! Håper i alle fall ikke det...

Jeg bare ble så knust når han ikke ville komme til meg imorgen. Vi hadde jo ikke kranglet i heledag. Trodde han ville komme da... ( helt til han sa han ikke hadde "tid" imorgen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har aldri sagt han ikke lenger er gla i meg. Bare at det har sluknet litt i det siste. Jeg begynte å like deg Lissi til du begynner å skjelle meg ut.

Jeg tror ikke løpet er kjørt enda! Håper i alle fall ikke det...

Jeg bare ble så knust når han ikke ville komme til meg imorgen. Vi hadde jo ikke kranglet i heledag. Trodde han ville komme da... ( helt til han sa han ikke hadde "tid" imorgen.)

Jeg skjeller deg ikke ut!! Jeg prøver bare å få deg til å skjønne at det er påtide å gå videre. Dere har slitt så lenge! Jeg skjønner du ble lei deg når han ikke kommer til deg, men han trenger space, og det var veldig dumt av deg å bli så irrasjonell.

Skal du vinne han tilbake må du la han savne deg igjen! Da må du gi han space. Myyye space!! Å la han få troen tilbake på at raseriutbruddene dine er under kontroll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...