MellonCollie Skrevet 26. september 2012 Forfatter #2041 Del Skrevet 26. september 2012 Alle blir litt mer frynsete når det er stress på alle kanter. Lurt å leie inn noen til å vaske huset! Håper dere koser dere begge to i helga, og får ladet batteriene til en ny uke Så fint å se deg igjen, Ella* ---------- Pakke pakke pakke, flytte flytte flytte. Lurer på hvor lenge vo kommer til å leve i kaos 3 netter igjen i gamlehuset... fine fine huset vårt. Rart å flytte herfra, men vi får det sikkert fint på ny plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 29. september 2012 #2042 Del Skrevet 29. september 2012 Håper flyttingen er vel overstått nå og at dere kan senke skuldrene, så det blir mindre småkrangling fremover! Håper dere stortrives i nye huset, selv om det kan være vemodig å flytte også! Fortsatt god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter #2043 Del Skrevet 4. oktober 2012 Håper flyttingen er vel overstått nå og at dere kan senke skuldrene, så det blir mindre småkrangling fremover! Håper dere stortrives i nye huset, selv om det kan være vemodig å flytte også! Fortsatt god helg! Flytting absolutt vel overstått! På plass i nytt hus, og det er også tusenvis av pappesker (føles det som) Vi har fått pakket ut og ryddet ut endel, men det er fortsatt rimelig kaotisk her! MEN vi ser at dette blir bra. Soverommene som er ferdig har blitt kjempekoselige, og nå venter vi bare på garderobeskapene slik at vi får flyttet inn klærne skikkelig. Foreløpig bor vi i koffert. Sofaen vår er kommet og satt opp, og sofabordet kommer til uka. I helga drar jeg på IKEA for å ordne bok/lekehyller til ungene, og kanskje finne en TV-benk. I dag fikk jeg pakke i posten - fant en superfin vinterjakke til snuppa brukt på finn.no faktisk! Så nå har jeg testet den verdenen også Den satt veldig fint på henne, så må bare lufte den litt. Tydelig at andre vasker klærne med mer parfyme enn hva vi bruker Nå skal jeg slappe av med gamle episoder av Privat Praksis. GET kommer ikke og installerer TV og nett før i morgen, så jeg surfer på mobilt bredbånd (treeeeigt) og ser opptak på dekoderen. Men det funker,jeg har da egentlig nok annet å finne på, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 6. oktober 2012 #2044 Del Skrevet 6. oktober 2012 Så godt at flyttingen er vel overstått Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter #2045 Del Skrevet 8. oktober 2012 Hjemme med sykt barn i dag. Egentlig ganske behagelig - det er D som er syk, og han er ikke mer syk enn at han har feber. Så han ligger gjerne på sofaen med dyna si, og ser film og spiller litt på PCen - og ikke minst benytter vi anledningen til ting vi vanligvis ikke kan gjøre med en surrete lillesøster rundt oss; bygger lego, spiller stigespill og memory, og øver på å skrive bokstaver. Og mens han ser film kan jeg jobbe litt hjemmefra, og ikke minst har jeg fått pakket ut og blitt kvitt enda tre esker! Feberen er definitivt fortsatt til stede, så jeg må bli hjemme med ham i morgen også. Mannen reiser typisk nok på jobbreise til Færøyene i dag, så lite hjelp å få fra den kanten Helga ble brukt til husfiksing. Jeg dro på IKEA og A-møbler, og fikk handlet både TVbenk og lekehyller til ungene. Monterte opp begge i går, og fikk da sortert og funnet frem mye av ungene leker. De STORkoser seg på rommene sine begge to! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 8. oktober 2012 #2046 Del Skrevet 8. oktober 2012 God bedring til D! Kjekt med litt alenetid med hvert av barna (det husker jeg fra jeg var liten), selv om det alltid er litt kjipt med sykdom da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter #2047 Del Skrevet 9. oktober 2012 Ja, jeg tenker også sånn at de sykedagene man har skal man jammen ta vare på, og skape så gode minner som mulig ut av Så i dag har vi spist ostesmørbrød til frokost (OG drukket sjokomelk), vi har bakt kake, og vi har kost oss med mer lego og pusling. Bare han og meg Han var definitivt frisk igjen i dag, stakkaren holdt på å gå på veggen av energi mot slutten av dagen Ikke hatt feber hele dagen, så i morgen er det tilbake til barnehagen. Mannen kommer ikke hjem før søndag, så vi tre her hjemme får noen hektiske dager. Glad barnerommene er ferdig, for som sagt elsker de å være der oppe, så det er "enkelt" med lek om dagen. De to er inne i ett hat/elsk-forhold for tiden da - noe som vel antagelig varer livet ut de vil helst leke sammen hele tiden, men er stadig småkjekling som må ordnes opp i. Raringene! Vi har forresten stadig besøk av 1-2 rådyr ute i hagen, superidyllisk! Vet ikke om det er ungene eller jeg som synes det er mest spennende da, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 11. oktober 2012 #2048 Del Skrevet 11. oktober 2012 Høres ut som dere har kost dere ja Bra han er frisk igjen nå da! Hehe, småkrangling kjenner jeg mer også igjen i! :fnise; Tror nok det er helt normalt Så gøy med rådyr i hagen! De er jo supersøte Håper du overlever alenemortilværelsen frem til søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 12. oktober 2012 #2049 Del Skrevet 12. oktober 2012 Sånne sykedager må være utrolig gode å ha nå som du har to å dele oppmerksomheten med. Merker jeg tenker mer og mer på dette jo nærmere januar vi kommer. A liker også å leke på rommet sitt nå, kjempekoselig. Lar du N leke alene der inne? A er ikke så glad i selskap når hun skal leke, men jeg føler det blir litt...rart at hun er inne på rommet sitt helt alene. Kanskje det er jeg som er rar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter #2050 Del Skrevet 13. oktober 2012 Høres ut som dere har kost dere ja Bra han er frisk igjen nå da! Hehe, småkrangling kjenner jeg mer også igjen i! :fnise; Tror nok det er helt normalt Så gøy med rådyr i hagen! De er jo supersøte Håper du overlever alenemortilværelsen frem til søndag Jepp - krangling hører vel med mellom søsken, får ta det som et tegn på at de er trygge på hverandre og bryr seg om hverandre Sånne sykedager må være utrolig gode å ha nå som du har to å dele oppmerksomheten med. Merker jeg tenker mer og mer på dette jo nærmere januar vi kommer. A liker også å leke på rommet sitt nå, kjempekoselig. Lar du N leke alene der inne? A er ikke så glad i selskap når hun skal leke, men jeg føler det blir litt...rart at hun er inne på rommet sitt helt alene. Kanskje det er jeg som er rar. N leker litt alene på rommet sitt, ja. Men veldig ofte når hun er der oppe så er jo D på sitt rom som ligger ved siden av, så de veksler gjerne litt på hvor de er - vil jo helst være sammen... Men for din del ville jeg jo bare oppfordret henne til det, det er jo gull verdt for deg om hun er selvstendig på mange måter når nr 2 kommer Men skjønner hva du mener - og jeg passer på å komme inn relativt ofte for å "oppmuntre" henne i leker / delta litt.. men så kan jeg gå og gjøre noe annet igjen mens hun fortsetter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter #2051 Del Skrevet 13. oktober 2012 Fyr i peisen (i alle fall tidvis - denne ovnen må byttes ut med tiden ), kyllingkraft koker på kjøkkenet og jeg surfer nett og ser på TV samtidig Digg lørdagskveld!! N har vært ganske sutrete i dag, tror de siste to tennene hennes nede er på vei gjennom. Så i dag ga jeg henne smokken til barnetv, hun pleier kun å få den når hun sover. Og det var utrolig koselig å avslutte lørdagskvelden med ett kosende barn i hver armkrok. Enklere å glemme en litt slitsom dag med smågrinete unger da altså! Mannen kom hjem i går ettermiddag, så jeg fikk ett avbrekk i alenemortilværelsen. Benytett sjansen til å hente sofabordet vårt som hadde kommet til butikken, og fikk handlet inn litt pledd og puter. På formiddagen idag kom en kompis og hjalp oss med å stable ved i vedkjelleren - vi er nå GODT rustet for en kald vinter. Mannen er nå reist igjen, og kommer tilbake i morgen. I morgen skal vi nemlig til fotograf med ungene! Er utrolig spent, har plukket ut et par-tre antrekk å velge i, så får vi bare se hvor lenge de er samarbeidsvillige Det er hemmeligholdt for familien, så håper på å få noen julegaver unnagjort i morgen, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 14. oktober 2012 #2052 Del Skrevet 14. oktober 2012 Så gøy med fotografbilder Lykke til, det blir sikkert kjempefine bilder Og ja, det er jo supre julegaver til stolte besteforeldre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 17. oktober 2012 #2053 Del Skrevet 17. oktober 2012 Er bestandig innom deg de gangene jeg er på KG Koselig å lese om dagene dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #2054 Del Skrevet 18. oktober 2012 Tøffe tider. Jobben er kaotisk for tiden. Sykmeldinger, permisjoner, omrokkeringer, nyansettelser og en sjef som har tredd av pga utbrenthet - og jeg har fått endel ansvar i denne perioden. Burde antagelig jobbet 150% nå for å få hodet over vann, så er blitt litt overtid og blir nok enda litt mer fremover. OK for en kort periode, men merker jeg bedriver mye "MellonCollie gjør ting hun ikke kan" om dagen. I tillegg er det tøft, fryktelig tøft, på hjemmebane. I gode og onde dager er begrepet som vi minner hverandre på, og heldigvis er vi enige om at vi ønsker å jobbe oss gjennom. Så da gjør vi det. I den ideelle verden hadde ikke privatlivet og jobblivet kollapset samtidig, men når man har svevd på rosa skyer for lenge så er det vel sånt som er faren. Bestemor har også vært syk en stund, men heldigvis er hun på bedringens vei. Takk og lov. 2012 trenger ikke mer dritt i seg akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gossip girl Skrevet 18. oktober 2012 #2055 Del Skrevet 18. oktober 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 18. oktober 2012 #2056 Del Skrevet 18. oktober 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 19. oktober 2012 #2057 Del Skrevet 19. oktober 2012 Gode til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 21. oktober 2012 Forfatter #2058 Del Skrevet 21. oktober 2012 tilbake til dere! Takk! Fredagen satt jeg litt utover ettermiddagen på jobb og fikk landet noen oppgaver. Veldig mye bedre å ta helg når man har kunnet krysse av noen punkt på to-do-lista. Helga ellers har vært god og produktiv. På dagtid har stort sett en av oss vært med ungene, mens den andre har jobbet i huset. Så nå har vi fått opp lamper, flyttet på plass bokhyller og andre oppbevaringsting, og dermed også fått ut MANGE flere esker! Veldig deilig, og litt enklere å planlegge de neste innkjøpene - se litt mer av hva vi faktisk trenger av mer oppbevaringsting. I går sluttet vaskemaskinen å funke da. Så det er jo typisk. Blir jo ikke noe særlig klesvask med to små unger i hus, midt i regn-, og sølesesongen Mannen og jeg har nettopp bestilt oss tur til Gøteborg i desember. Jeg har drømt i flere år om å dra til Liseberg på julemarkedet. Se alle lysene, og rusle rundt blant bodene. Sånn i år oppfyller vi den, sammen. En behagelig måte å jobbe med ett forhold på? Har forresten også hatt en superhyggelig familiedag i dag. Hele storfamilien på pappa sin side var samlet hos min bestemor. Hun flytter ut av huset neste helg, huset som bestefar ble født i og som de har bodd i hele sitt liv. Et hus med MYE minner, jeg var jo der masse når jeg var liten (vi bodde bare noen minutter unna). Så syk som bestemor har vært etter bestefar døde har jeg vært redd vi ikke skulle få tatt "farvel" med huset. Men på fredag ringte bestemor, og foreslo en litt uformell kaffestund. Tror nook alle kastet det de hadde i hendene, for fetterne mine og storebroren min pleier å være fullbooket i helgene, men alle kom N og D lekte så fint med tremenningen sin, og jeg kunne se at det var en stolt oldemor med sine tre oldebarn, glade og fornøyde. Godt for mannen og meg også, å være sammen med familie. Minner oss om hva vi har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 21. oktober 2012 #2059 Del Skrevet 21. oktober 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter #2060 Del Skrevet 24. oktober 2012 Mannen på reise, og det er litt godt. Begge får litt tid til å tenke, og ikke minst er det godt å kjenne at tross alt så savner vi hverandre ekstremt mye. Vært mye koseprat i dag, og vist at vi setter pris på hverandre. Håper ikke han kommer veldig sent i morgen, hadde vært deilig om jeg og D kunne dratt på innebandytrening alene. Går jo å ha med seg N, men hun vil aller helst løpe rundt i gymsalen samtidig med alle de andre ungene. Hun skjønner bare ikke at de ikke bare løper for å løpe, men for å faktisk spille innebandy og at hun da er i veien Må le av henne om dagen, hun hermer og "prater" i vei. Veldig opptatt av "øne" "nene" og "munn" på oss alle. D er ikke alltid like imponert hvis han sitter og ser på barnetv, før han plutselig får en pekefinger i øyet mens hun begeistret roper "ØNE!" Samtidig er hun inne i sin første trassperiode. Hun har jo alltid vært en kruttønne, men nå er det jammen utløp for mye følelser. Har gjerne ett raserianfall hver dag (og oftest aner jeg ikke hvorfor, men er som regel fordi hun enten ikke får lov til noe, eller ikke får til noe). Og når denne jenta får raserianfall, da er verden ikke ett enkelt sted Hun HYLER og kaster seg hit og dit. Er hun i armene mine slenger hun seg bakover, er hun ikke i armene mine kaster hun seg rundt på gulvet, eller mot meg osv. Hun veiver og "slår rundt seg" med armer og bein. Heldigvis er hun ikke fysisk i den forstand at hun slår etter noen av oss eller noe. Søvn er også så som så. Sover som regel hele natten uten noe som helst oppvåkninger, men har gjerne våknet rundt 5.30 i det siste. Og det er for tidlig altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå