Gå til innhold

Å si at vi stammer fra aper er bare en stor fornærmelse!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Så du bare vrir på utsagn for å få de til å høres latterlige ut ja! Du kunne jo fortalt det med en gang, så jeg slapp og kaste bort mer tid på deg.

TEORETISK KLIN UMULIG!

Oi så sinna.

Jeg vridde på utsagnet om alder for å vise hvorfor poenget til kr-øst var meningsløst. Jeg har ikke brukt noen slike taktikker når jeg har diskutert med deg. Men om du likevel vil ta dette som en unnskyldning for å slutte å diskutere dette så godtar jeg det.

Jeg og mange andre har brukt endel tid på å forklare deg ting på en detaljert måte, de fleste har vært høflige og informative i motsetning til deg. Noen av oss har forsket på ting som ikke er vært fagfelt eller bladd i fagbøker for å finne de rette tallene, du har vel ikke gjort stort mer enn å oversette noe fra obskure kreasjonistsider. Vi har vært villige til å debattere, jeg vil ikke si det samme er tilfelle for dere.

Jeg (og de fleste biologer vil jeg anta) tror ikke det er noe problem for evolusjonsteorien om menneskeheten øker sitt hjernevolum fra 1350 til 1350.04 i løpet av hundre år. Så her får vi vel bare være enige om å være uenige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjør bare som deg og vrir på utsagn for å få de til å høres latterlige ut. Jernet som flyter i kroppen din er langt eldre enn du hevder du selv er, dette er fakta.

Granitt var en gang magma, det er ikke det lengre. Hvis vi skal dømme alderen på noe etter hvor lenge de minste bestanddelene har eksistert så er vi gamle, om vi er levende eller ikke forandrer ikke på dette.

Det er selvfølgelig enklere å komme med slik svada, enn å svare på noe en ikke forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på "Apetullet" Jeg tror vi stammer av Gud! :kjefte:

Trur du apene, grisen, jordbæra også stammer fra gud, eller er det bare mennesket ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette var dagens beste innlegg i debatten!

:ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er selvfølgelig enklere å komme med slik svada, enn å svare på noe en ikke forstår.

Hvis vi ser på det opprinnelige innlegget ditt.

For det første så forstår jeg ikke at noe som kommer innenfra jorden kan være yngre enn selve jordkloden.

Når det gjeldet kometer og asteroider, så bør vel disse, ifølge din tro, være like gamle som jordkloden?

Eller skjedde det flere BIG BANG til forskjellige tider, slik at disses alder er ulik?

Håper du har litt igjen enda, slik at du kan si hva du mener om dette?

Du mener visst at noe som er ett produkt av jorden ikke kan være yngre enn selve jorden, og at noe som er ett produkt av big bang ikke kan være yngre enn big bang.

Om man ser på de minste bestanddelene vi er oppbygd av vil det si at vi er like gamle som big bang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lommerusk
Om man ser på de minste bestanddelene vi er oppbygd av vil det si at vi er like gamle som big bang.

Vel, det kommer egentlig litt an på hva du ser på som "minste bestanddeler", da.

Tyngre atomer er et resultat av fusjonsprosesser inne i stjerner, og stjernene er jo yngre enn Big Bang. Hvordan masse i det hele tatt oppsto etter Big Bang er forøvrig noe av det forskere ved LHC nå forsøker å finne ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva jeg har lyst å høre fra en kreasjonist en gang.

Jeg tror ikke på evolusjonen eller andre tilhørende vitenskapelige ideer som strider mot min religion, dette skjer på tross av at jeg bruker vitenskapelige nyvinninger som er kommet fra framskritt innenfor ulike vitenskapelige grener jeg ikke tror på. Jeg kjenner heller ikke de grunnleggende mekanismene i evolusjonsteorien, så min motstand mot den er ikke begrunnet i kjennskap til denne vitenskapelige teorien.

Jeg tror overnaturlige krefter står bak ett eller flere ledd i skapelsen av universet, men mener nødvendigvis ikke at alle/noen fenomener jeg opplever i hverdagen kan best forklares ved ordet «magi».

Jeg er klar over at jeg kan være veldig inkonsekvent med hvordan jeg antar at verden fungerer, men jeg godtar dette på grunn av min religiøse tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det kommer egentlig litt an på hva du ser på som "minste bestanddeler", da.

Tyngre atomer er et resultat av fusjonsprosesser inne i stjerner, og stjernene er jo yngre enn Big Bang. Hvordan masse i det hele tatt oppsto etter Big Bang er forøvrig noe av det forskere ved LHC nå forsøker å finne ut av.

Jeg vet, holdt å å skrive atomer før jeg kom på at det egentlig ikke stemte. Er ikke noen fysiker.

Men det er vel korrekt av meg å si at all materie ble skapt i big bang?

Jeg er ute av mitt element og er redd! Ingen som vil prate om utviklingen av teleoster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VinglePetter
Men det er vel korrekt av meg å si at all materie ble skapt i big bang?

Ja, i prinsippet. Alle kjente og ukjente* grunnstoffer ble dannet enten under selve big-bang, eller mye senere inne i kollapsende kjempestjerner (supernova) som er en slags mini-big-bang.

Såvidt jeg husker så er alle de tyngere grunnstoffene ett resultat av lettere grunnsoff som er blitt presset sammen under enorme gravitasjonskrefter dypt inne i kjærnen på kollapsende stjerner.

I tillegg er karbon rundt oss og inni oss like gammelt som big-bang. Vi har mao. vært en del av en eksploderende stjerne.

* Jeg skriver ukjente, selv om vi faktisk kjenner den teoretiske oppbyggningen av alle grunnstoff, men vi har bare ikke oppdaget dem alle ennå.

Endret av VinglePetter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid synes at den vitenskapelige sannheten har alltid vært mye mer spennende og vakker enn den religiøse sannheten. I følge Gud er jeg skapt av jord mens kvinner er skapt av et ribbein. I følge vitenskap.. vel, jeg kan sitere Moby: We are all made of stars.

Jeg vet hva jeg hadde foretrukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forholder oss til de løfter Gud har gitt oss. Riktignok er de mange, men ikke desto mindre, skal alle innfries, etter hva Han har sagt. Ett av dem er at Han skal gjøre de vises visdom til skamme, ved og velge seg det dårligste og det som ikke er regnet for å være noe. For å gjøre til skamme, det som er noe.

Du har en stor overraskelse i vente, i nær fremtid, dersom du tror vitenskap eller annen "know how" kan frelse deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vridde på utsagnet om alder for å vise hvorfor poenget til kr-øst var meningsløst. Jeg har ikke brukt noen slike taktikker når jeg har diskutert med deg. Men om du likevel vil ta dette som en unnskyldning for å slutte å diskutere dette så godtar jeg det.

For en hjelpeløs unnskyldning for å dekke over sin egen uvitenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest VinglePetter
Du har en stor overraskelse i vente, i nær fremtid, dersom du tror vitenskap eller annen "know how" kan frelse deg!

Mange religiøse og da spesiellt kristne sektmedlemmer raller om denne forbaska harmageddon som skal skje om kun få dager nå. Noe de har sagt i hundrevis av år.

Her må folk faktisk passe seg. Det er noe som kalles for Selvoppfyllende profeti. Til slutt ender det med at en av dere syke religiøse jævler selv sørger for å utslette menneskeheten vha. kjemiske eller biologiske våpen. Og gud hjelpe oss da. (pun intended)

Dett har skjedd mange ganger i mindre skala.

Endret av VinglePetter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi ser på det opprinnelige innlegget ditt.

Du mener visst at noe som er ett produkt av jorden ikke kan være yngre enn selve jorden, og at noe som er ett produkt av big bang ikke kan være yngre enn big bang.

Så du forsto ikke hva jeg mente?

Hvis en komet lander på jorda, og det viser seg at den er noen millioner år yngre enn jordkloden, når ble denne da "født" om den ikke eksisterte de første millioner år etter BIG BANG?

Den er jo ikke yngre om den bare har løsrevet seg fra et eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange religiøse og da spesiellt kristne sektmedlemmer maner om denne forbaska harmageddon som skal skje om kun få dager nå. Noe de har sagt i hundrevis av år.

Her må folk faktisk passe seg. Det er noe som kalles for Selvoppfyllende profeti. Til slutt ender det med at en av dere syke religiøse jævler selv sørger for å utslette menneskeheten vha. kjemiske eller biologiske våpen. Og gud hjelpe oss da. (pun intended)

Dett har skjedd mange ganger i mindre skala.

Slapp`a du`a!? Detta har Vårherre full kontroll på, men å legge skylda på oss er vel ganske typisk. Han utfridde sitt folk fra egypt, sist gang denne hendelsen fant sted, og denne gangen vil Han utfri oss fra denne verden. Vi skulle bare så gjerne hatt deg med, når vi drar, skjønner du???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...