Gå til innhold

Dette er krigen Israel fører mot barn og sivile


Far til 2

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke skutt budbringeren, men jeg har liten tillit til siden du linker til på grunn av at den absolutt ikke er livssynsnøytral. Dessuten gidder jeg ikke lese gjennom et helt kristent magasin for å finne undersøkelsen, noe jeg går ut fra var ditt ønske at jeg skulle, siden du ikke linket direkte til den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan tru kva du vil, men eg linka til den aktuelle saken, så eg veit ikkje kva som er skjedd med den. For øvrig tar du feil i dine mistankar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner fremdeles ikke den internasjonale undersøkelsen, men kanskje du kan linke direkte til den, siden du vet hvor den er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant artikkelen om medier og antisemitisme, og går ut fra at det var den du mente?

Jeg kan ikke se at Bodd bygger sine utsagn på en internasjonal undersøkelse, men det kan være fordi jeg ikke leste godt nok.

Jeg er ikke, og vil ikke bli kalt for, antisemitt, men jeg er kritisk til Israels krigføring og til derens inhumane behandling av palestinere.

Jeg er heller ikke naiv, mann23, men du er arrogant som tror at du alene vet, på den annen side så er jo det ungdommens privilegium, selv om det ikke gjør deg smartere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ærlig talt at det å stemple antisemittisme på alt og alle som våger å ha sine meninger om en suveren stats handlinger er respektløst overfor antisemittismens ofre. Forsåvidt, at en mishandlet blir en mishandler er ikke noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ærlig talt at det å stemple antisemittisme på alt og alle som våger å ha sine meninger om en suveren stats handlinger er respektløst overfor antisemittismens ofre. Forsåvidt, at en mishandlet blir en mishandler er ikke noe nytt.

:klappe::klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De samme som alltid støtter Palestina er de samme personene som stempler enhver kritikk mot innvandring som rasisme. Men når det er dem som blir stemplet blir det ikke like kjekt.

Personer med sterkt Israel hat ytrer meninger og holdninger som er lett å tolke som antisemittistiske, men jeg er enig i at å bruke slikt hitling er intet annet enn et slag under beltestedet. Bare håper at de også kan holde seg for gode til slik adferd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kan ikke komme utenom de skade som oppstår.

Om Norge sender 300 raketter med "fyrverkeri" til øde områder i svenske lappland, så skal svenskene svare med bombing av boligområder i Fredrikstad ???

Jeg har ikke på noen måte forsvart det fyrverkeriet og de kinaputtene som Hamas har sendt avgårde. Men Israels reakson går langt utover enhver fornuftig reaksjon.

Det samme så vi da de 3 (4 ?) israelske soldatene ble tatt til fange i 2006. Israel svarte med å drepe 1200 sivile.

VANVITTIG MAKTMISBRUK GJORT AV ISRAEL.

Her ser jeg at du gjør araberne som sender raketter inn i Israel, til idioter.

Du forteller at de sender disse rakettene til øde områder.

Det ville det bare være idioter som kunne finne på.

Hva tror du de har tenkt å oppnå med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Proverbs 9:12

Det eneste som kommer utfra munnen (eller hånden) til anti-Israelere er bare mindre begavede kommentarer som kun dreier seg om hvor ille og slemme de stygge israelerne er som måtte finne på å forsvare seg og sine.

Som ikke det er nok- hvilke demonstrasjoner pleier å være mest voldelige? Det er som regel dem som demonstrerer mot Israel.

Endret av Nigo-san
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler av din subjektive fremstilling av saken "far til 2". Mange hundre hamas medlemmer har blitt drept, og det sivile tapet er minimalt med tanke på at hamas bosetter seg blandt sivilbefolkningen. Det finnes ikke en militær organisasjon i verden som er bedre trent på å skåne sivilbefolkning enn IDF, og de gjør hva de kan for å unngå dette.

Nå er det vel rundt 400 drept, og blandt disse 40 sivile. Hamas vil følgelig lyve å si mange tusen, slik de alltid gjør. De tallene var fra sist jeg sjekket hos en menneskerettighetsorganisasjon.

Er så forbanna lei fjols som kjøper det dagbladet skriver om store stygge Israel. Våkn opp å lukt på virkeligheten

...og belegg for dine påstander finner vi hvor??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

.

Det eneste som kommer utfra munnen (eller hånden) til anti-Israelere er bare mindre begavede kommentarer som kun dreier seg om hvor ille og slemme de stygge israelerne er som måtte finne på å forsvare seg og sine.

Dette er det dårligste argumentet jeg har lest hitil for å forsvare Israels drap på sivile. Hvis du har gått tom for argumenter bør du for egen del unngå slik argumentasjon og isteden fortelle hvilke påstander jeg kommer med som er feil.

Som ikke det er nok- hvilke demonstrasjoner pleier å være mest voldelige? Det er som regel dem som demonstrerer mot Israel.

Spørsmålet er hvem som lager tapere i dette samfunnet.

Er det de som forsøker å reise seg og bygge opp de små jordflekkene de har igjen, eller er det de som skyter med fly, helikopter og tanks for at ingen skal få mulighet til å leve av det de eventuelt kan dyrke ?

Demonstrasjonene mot Israel kan muligens være mer voldelige enn de demonstrasjonene Israel fører for å få gjennomslag. Årsaken til dette er at Israel benytter penger og makt for å få gjennomslag for sin likvidasjonspolitikk blandt politikere, mens andre parter i kondlikten har blitt fratatt penger og makt til å føre den samme argumentasjoen.

Jeg har sett argumenter som at Palestinske myndigheter må stramme inn mhp ulovlige reaksjoner. Samtidig angriper Israel politistasjoner med helikopter og bomber, samt fratar myndighetene muligheten til å lønne politistyrkene. Dette viser en liten del ab den dobbeltmoralen som føres av Israelske politikere.

Endret av Nigo-san
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nowlebanon.com/NewsArticleDetails.aspx?ID=72696

310 Drept, 51 sivile

Statistikken var litt verre enn det jeg trodde, men alikevel er det utrolig at de klarer å skåne såpass mange sivile som de gjør.

"...utrolig at de klarer å skåne såpass mange sivile som de gjør."

Ikke sant ???

I Sabra og Shatila ble "bare" 800 sivile stilt opp mot betongmurene. En blanding av fedre, mødre og barn ble skutt så blodet sprutet utover gatene. Israelske militær valgte å slappe av i olivenlundene rundt disse flyktningeleirene etter at de slapp inn dødskvadronene som gjorde "the dirty job" for dem.

I Libanon i 2006 ble det anslått at 1200 sivile ble drept, delvis fordi Israel slapp sine klasebomber i boligområdene fordi de håpet at de skulle drepe flest mulig, men også fordi de viste at barn ville bli effektivt fjernet når de plukket opp disse bombene. Nye Palestinere er en uting når en forsøker å bli kvitt dem slik Israel har forsøkt i lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...