Gå til innhold

Dette er krigen Israel fører mot barn og sivile


Far til 2

Anbefalte innlegg

Her er enda en video som viser krigen Israel fører mot barn og andre sivile palestinere.

Det er dette mange israel vennlige forsvarer og som de mener de har rett til å gjøre fordi de er "guds utvalgte folk". Det er dette stabssjef Emanuel Rahm hos Obama selv er tilhenger av (han skal ha uttalt at han er tilhenger av likvidasjoner av Palestinere og hva er enklere enn å begynne med barna). Rahm har selv deltatt som frivillig på Israelsk side i 1991 for å ta livet av Palestinere som har rømt til Libanon og han er sansynligvis kilden til den Israelske regjeringen mht hvor langt de kan gå uten reaksjoner fra USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser at du trekker inn Rahm, men likevel tror jeg Israel så seg nødt til å handle nå nettopp pga presidentskiftet om noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at du trekker inn Rahm, men likevel tror jeg Israel så seg nødt til å handle nå nettopp pga presidentskiftet om noen uker.

Selv tror jeg ikke presidentskiftet har annet en indirekte innvirkning. Jeg tror Israel ønsker å utrydde flest mulig mens Bush er ved makten fordi de vet at Rahm vil komme i et dårlig lys om de fortsetter likvidasjonene etter at Obama har kommet til makten.

Men valget i Israel kan nok også påvirke situasjonen. Politikk er makt, og ønsket om å ha makten i Israel er så stor at politikerene er villig til å utslette store deler av den Palestinske befolkningen om det er dette som gir det Israelske folket tillit til regjeringen.

At det å drepe flest mulig gjør en politiker populær forteller mye om hvordan Isralere prioriterer og hvilket menneskeverd de tillegger det Palestinske folket. Men det forteller også mye om politikerene som går til slike ytterligående skritt for å beholde makten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gjesten_*

Israels angrep nå er voldsomt og brutalt, men det kom jo ikke helt uventet........

"• 19. desember kunngjorde Hamas at våpenhvilen var over. Siden da har organisasjonen fyrt av over 300 raketter inn Sør-Israel. På julaften alene ble det avfyrt over 80 raketter og granater.

• Israel angrep lørdag en rekke angivelige Hamas installasjoner på Gazastripen. Minst 229 palestinere og én israeler mistet livet. Minst 400 er skadd. Angrepet er det blodigste på 60 år. Flertallet av de omkomne er politimenn tilknyttet Hamas, men en rekke sivile har også mistet livet. "

Fra Dagbladet.no

Hva trodde Hamas ville skje når de sender 300 raketter inn i Israel ?

Hamas har også bevisst etablert seg midt inne i boligområder, for da kan de skrike høyt om de sivile tapene. Faktisk tror jeg ikke Hamas bryr seg .

Israel har veldig mye å svare for når det gjelder behandlingen av palestinerne, men Hamas har også mye å svare for. Ingen av partene i denne konflikten har noe å rose seg av.

Hva om f.eks Russland hadde sendt 300 raketter inn i Norge ? Skulle vi bare tatt i mot ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Israels angrep nå er voldsomt og brutalt, men det kom jo ikke helt uventet........

...

Hva trodde Hamas ville skje når de sender 300 raketter inn i Israel ?

...

Hva om f.eks Russland hadde sendt 300 raketter inn i Norge ? Skulle vi bare tatt i mot ?

Vi kan ikke komme utenom de skade som oppstår.

Om Norge sender 300 raketter med "fyrverkeri" til øde områder i svenske lappland, så skal svenskene svare med bombing av boligområder i Fredrikstad ???

Jeg har ikke på noen måte forsvart det fyrverkeriet og de kinaputtene som Hamas har sendt avgårde. Men Israels reakson går langt utover enhver fornuftig reaksjon.

Det samme så vi da de 3 (4 ?) israelske soldatene ble tatt til fange i 2006. Israel svarte med å drepe 1200 sivile.

VANVITTIG MAKTMISBRUK GJORT AV ISRAEL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler av din subjektive fremstilling av saken "far til 2". Mange hundre hamas medlemmer har blitt drept, og det sivile tapet er minimalt med tanke på at hamas bosetter seg blandt sivilbefolkningen. Det finnes ikke en militær organisasjon i verden som er bedre trent på å skåne sivilbefolkning enn IDF, og de gjør hva de kan for å unngå dette.

Nå er det vel rundt 400 drept, og blandt disse 40 sivile. Hamas vil følgelig lyve å si mange tusen, slik de alltid gjør. De tallene var fra sist jeg sjekket hos en menneskerettighetsorganisasjon.

Er så forbanna lei fjols som kjøper det dagbladet skriver om store stygge Israel. Våkn opp å lukt på virkeligheten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norge har et veldig Israelsfiendlig syn, viser undersøkelser gjort om Europa....her er alt svart-kvitt.

Utsagn som dette ville være mer troverdige om du kunne knyttet dem opp mot en link, eller bare antar du?

Jeg ser det som positivt at Norge ikke tar alt Israel sier og gjør for god fisk, det viser at en del av oss fremdeles har evnen til å tenke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, for våre medier er jo berre så balanserte at. Kanskje man bør begynna å anvenda sin kritiske tenkning på den einsidige mediadekninga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det som positivt at Norge ikke tar alt Israel sier og gjør for god fisk, det viser at en del av oss fremdeles har evnen til å tenke selv.

Å sluke Dagbladets og Nrks bilder rått uten motforestillinger er ikke det jeg kaller å tenke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, for våre medier er jo berre så balanserte at. Kanskje man bør begynna å anvenda sin kritiske tenkning på den einsidige mediadekninga?

Og linken til påstanden din i forrige innlegg var hvor?

Våre medier er kritiske til Israes angrep på Gaza, FN's sikkerhetsråd er kritisk til Israels angrep på Gaza, norske myngheter er kritiske til angrepet og det er også en stor del av Norges befolkning. Og du etterlyser mer balansert media? Men ikke en eneste begrunnelse for hvorfor du mener Israel handler rett klarer du å komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sluke Dagbladets og Nrks bilder rått uten motforestillinger er ikke det jeg kaller å tenke selv.

Uff, gjør du det? Jeg for min del søker andre kilder, kanskje en idé for deg også? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utsagn som dette ville være mer troverdige om du kunne knyttet dem opp mot en link, eller bare antar du?

Jeg ser det som positivt at Norge ikke tar alt Israel sier og gjør for god fisk, det viser at en del av oss fremdeles har evnen til å tenke selv.

De tar ingenting som kommer fra Israel for god fisk. Alle utsagn fra Israel sitt hold går gjennom propagandamaskinen til norske medier først. 80% av norske journalister stemmer SV, jeg bare rister på hodet over de stakkarne som tror vi får et nyansert bilde av konflikten gjennom norske medier.

Du kan ikke lese så mye dritt om Israel i et ikke muslimskt land som det blir skrevet i Norge.

Nå vet vi jo alle at Israel ikke er uskyldigheten sjøl de heller, men de er for faen meg ikke så gale som norske medier presenterer de som

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vet vi jo alle at Israel ikke er uskyldigheten sjøl de heller, men de er for faen meg ikke så gale som norske medier presenterer de som

Nei, de er nok hakket galere, tror jeg, men jeg behøver ikke å banne for å uttrykke det.

Tror du virkelig at de som engasjerer seg bare leser hva norske medier sier? Da syns jeg du har liten tiltro til dine medmennesker, men det er forsåvidt helt greit.

Tror du FN's sikkerhetsråd er påvirket av norske medier når de fordømmer bombingen av Gaza? Jeg bare lurer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du virkelig at de som engasjerer seg bare leser hva norske medier sier?

Jeg kan ikke si jeg har sett noen intelligente kommentarer fra anti-israelerne her som tilsier noe annet. Det er bare skriking om hvor mange som er drept totalt og at israelerne oppfører seg som nazister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de er nok hakket galere, tror jeg, men jeg behøver ikke å banne for å uttrykke det.

Tror du virkelig at de som engasjerer seg bare leser hva norske medier sier? Da syns jeg du har liten tiltro til dine medmennesker, men det er forsåvidt helt greit.

Tror du FN's sikkerhetsråd er påvirket av norske medier når de fordømmer bombingen av Gaza? Jeg bare lurer...

FN sikkerhetsråd fordømmer absolutt alt der menneskeliv går tapt, situasjon blir ikke mer eller mindre seriøs avhengig av hva sikkerhetsrådet foretar seg.

Du er passe naiv hvis du tror Israel er verre enn hva DB skal ha dem til. Da leser du isåfall Al Jazeera eller enda drøyere medier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest SV-velger
Selv tror jeg ikke presidentskiftet har annet en indirekte innvirkning. Jeg tror Israel ønsker å utrydde flest mulig mens Bush er ved makten fordi de vet at Rahm vil komme i et dårlig lys om de fortsetter likvidasjonene etter at Obama har kommet til makten.

Men valget i Israel kan nok også påvirke situasjonen. Politikk er makt, og ønsket om å ha makten i Israel er så stor at politikerene er villig til å utslette store deler av den Palestinske befolkningen om det er dette som gir det Israelske folket tillit til regjeringen.

At det å drepe flest mulig gjør en politiker populær forteller mye om hvordan Isralere prioriterer og hvilket menneskeverd de tillegger det Palestinske folket. Men det forteller også mye om politikerene som går til slike ytterligående skritt for å beholde makten.

Når det gjelder Rham er det interessent at foreldrene hans var terrorister. Jeg husker ikke om de var medlemmer av Irgun- eller Stern-gruppen, men men herr og fru Rham drev terrorisme mot palestinere og briter på 40-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du burde fått med deg kva det handlar om før du var ute med dømminga....? Ser du ikkje klatre å la vera å skyta budbringaren heller.

Såg du at det var referert til ein internasjonal undersøkelse, eller er du for god til å bry deg om innhaldet når du fekk linken du maste om??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...