Gå til innhold

Gifter oss 1.mai


Dr.Grey

Anbefalte innlegg

Hei alle vordende bruder! Har drevet og lest en del inne på bryllupsforumet, og oppdaget nettopp disse dagbøkene, så nå har jeg sneket litt i noen av deres bøker... :jepp: Morsomt å se hvor langt andre har kommet, og kanskje finne tips til både det ene og andre...

Vi gifter oss om 4 mnd, etter å ha vært forlovet i 10 år. Datoen ble bestemt i sommer, og vi har booket kirke, lokale og kokk. Vet enda ikke hvilken prest, men har snakket med dem om det, skal få høre på nyåret. Menyen er bestemt, musikken er omtrent bestillt,og vi har begynt å handle inn drikkevarer.

Ungenes antrekk er kjøpt. Mannen har enda ikke bestemt seg for antrekk, tror kanskje han går for dress, lurer på om det er greit, eller burde han gå for noe annet?

Jeg har sett masse på brudekjoler på nett, men har enda ikke prøvd noen, bør vel få gjort det nå etter jul, siden 4 mnd har en tendens til å gå fort... :ler: Skal prøve kjolen til en bekjent da, den er nydelig, men er litt usikker på om jeg vil kjøpe brukt eller ny... Har sett en del Lilly-kjoler jeg liker, men det gjenstår å se om de passer meg da.

Så jeg kommer nok til å lese i deres dagbøker nå fremover, gleder meg til å bli litt bedre "kjent" med dere! :goodbye:

Endret av Dr.Grey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er forresten den ene kjolen jeg falt veldig for da jeg begynnte å se i høst, men den er utsolgt i min str her, er jo årets, så de skulle visst ikke få inn flere heller, får prøve å finne en annen i samme stil...

http://www.bryllupsweb.no/Brudekjoler_2008...ly_08_3004.html

Er jo ikke sikkert jeg kler å ha en sli type kjole heller, men gleder meg til å prøve! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pupsilure

:vinke: Hei

Jeg gifter meg om 6 mnd :nigo:

Kjolen var nydelig :jepp: Kanskje du kan finne den brukt på finn.no? Det ligger hvertfall veldig mange kjoler til salgs der. Jeg har faktisk bestilt min skreddersydd fra kina via eBay :sjenert: Fikk den i postkassen på julaften, og har allerede prøvd den 3-4 ganger :ler: Den var veldig fin, og bare 1000 kr inkluder frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojj, det var billig Pupsilure :nigo:

Har sett at flere bestiller kjoler slik, men jeg er så redd den ikke vil passe..... :sjenert: Og dessuten, så skal svigers kjøpe kjolen :-D Ikke det at jeg føler for å kjøpe en kjempedyr en av den grunn altså, syns ikke prisen på de Lilly-kjolene er så aller verst....

Skal ringe og bestille prøvetime på nyåret tenker jeg, har ikke vært stresset før, men begynner å bli det nå....:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pupsilure
Ojj, det var billig Pupsilure :nigo:

Har sett at flere bestiller kjoler slik, men jeg er så redd den ikke vil passe..... :sjenert: Og dessuten, så skal svigers kjøpe kjolen :-D Ikke det at jeg føler for å kjøpe en kjempedyr en av den grunn altså, syns ikke prisen på de Lilly-kjolene er så aller verst....

Skal ringe og bestille prøvetime på nyåret tenker jeg, har ikke vært stresset før, men begynner å bli det nå....:ler:

Hehe, du bør nok få ordnet det snart ja ;) Har du sett på sko, slør, smykker....?

Heldig du er som får sponset kjolen da :) Lilly har mange fine kjoler! :jepp: Håper du finner drømmekjolen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du bør nok få ordnet det snart ja ;) Har du sett på sko, slør, smykker....?

Heldig du er som får sponset kjolen da :) Lilly har mange fine kjoler! :jepp: Håper du finner drømmekjolen :)

Har ikke sett på noe enda, dvs, har kikket masse på ebay da :ler: Tenkte å kjøpe i allefall slør og tiara derfra, men tør liksom ike før jeg har funnet kjole....ikke smykke heller, ser for meg at jeg vil ha et enkelt perlekjede, men det kommer sikkert litt an på kjolen også...

Ja, svigers er kjempegreie, er tydelig at de gleder seg masse de også. De har visst ventet på dette i snart 10 år, og hadde vel nesten mistet troen,hehe.... så nå planlegges det. Svigermor har på eget initiativ prøve-bakt flatbrød nå, for det ville hun lage til middagen. Og det var kjempefint og godt, så om hun vil er det bare herlig.

Du da, har dere kommet langt i planleggingen?

Endret av Dr.Grey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pupsilure

Ååå, så koselig at de engasjerer seg :jepp:

Vi har ikke så mye å planlegge, for vi skal stikke av til Paris og gifte oss alene ;) Har booket tid på ambassaden, bestilt 5 netter på kjempefint hotell i Paris, og 7 netter i Antibes. Ja, og brudekjolen da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så koselig at de engasjerer seg :jepp:

Vi har ikke så mye å planlegge, for vi skal stikke av til Paris og gifte oss alene ;) Har booket tid på ambassaden, bestilt 5 netter på kjempefint hotell i Paris, og 7 netter i Antibes. Ja, og brudekjolen da :ler:

Åhh, så kjekt da! Vi vurderte å dra utenlands vi også, men pga ungene tok vi det her hjemme, ville gjerne ha med dem også. Så nå skal vi se om vi har råd til en liiiten bryllupsreise etterpå i stedet, fra lørdag til tir-ons kanskje...vi får se, blir jo noen kroner likevel dette, men håper vi får det til. Har veldig lyst å dra til bl.a. Paris da :strix:

Har dere fortalt om bryllupet, eller gjør dere det litt sånn hemmelig, at de får vite det først når dere drar eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopierte en liste jeg fant jeg, den var kjekk. Oppdaterer etter hvert, så har jeg litt oversikt, det som er med tykk skrift er ordnet :-)

Dato

Kirke

Tidspunkt

Prest

Inngangsmarsj

Utgangsmarsj

Salmer

Soloinnslag

Gitarist/pianist/organist

Bestemt pynt i kirken

Lokalet

Meny

Kakeliste

Begynt å kjøpe inn alkohol (skal ha fri bar)

Mottakelsen- Hva skjer

Mottakelsen- Hvem har ansvar

Musikk

Brud:

Brudekjole

Underskjørt

Undertøy

Parfyme

Sko

Strømper

Strømpebånd

Smykker

Hårpynt

Brudgom:

Klær

Mansjettknapper

Undertøy

Parfyme

Sko

Brudesvenner:

Antrekk

Sko

Våre hjelpere:

Forlovere

Vertskap

Fotograf

Toastmaster

Gaveåpnere

Servitører

Bordpynt

Servietter

Kubbelys

Gjesteliste

Fargevalg

Transport

Bestemme invitasjoner

Bestemme ringer

Bestemme bordpynt

Bestemme bordkort

Bestemme bryllupskake

Bestemme brudebukett

Bestemme frisyre

Bestemme frisør

Bestemme sminkør

Bestille frisør

Bestille sminkør

Bestille brudebukett

Bestille blomster til lokalet

Bestille bryllupskake

Bestille rom til bryllupsnatt

Bestille bryllupsreise

Skrive handleliste

Kjøpe bordpynt

Kjøpe inn til gaveåpning (nummerlapper, bok, teip osv)

Kjøpe gjestebok?

Mye igjen ser jeg, vi skal ta en skikkelig runde nå på nyåret, det blir spennende! :-)

Endret av Dr.Grey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

:velkommen: til bryllupsdagbokgjengen :)

10 år var en stund, men den som venter på noe godt, vet du ;)

:klem:

:helen:

Det tok en stund ja, ble sammen da vi var 17 og 18 år, så kom barna, huset og alt annet, så det ble liksom aldri prioritert...men nå gifter vi oss på dagen 10 år etter at vi forlvet oss, det er liksom bare det som mangler nå :bryllup:

Og ungene er bare sååå søte i sine nye dresser :-)

Lenge til du gifter deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pupsilure

Oj, det var litt av en liste du har funnet! :) Høres utrolig gøy ut å planlegge så mye. Men sikkert litt slitsomt også.

Vi forlovet oss i mai, og da fortalte vi at vi skulle stikke til Paris. Så alle vet det. Svigermor har veeeldig lyst til å være med. Men vi vil ikke ha med noen. Vil ikke lage noe stor greie ut av det. Vil bli gift, og ferdig med det. Men det ser ut som at vi ikke slipper unna en fest når vi kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:helen:

Det tok en stund ja, ble sammen da vi var 17 og 18 år, så kom barna, huset og alt annet, så det ble liksom aldri prioritert...men nå gifter vi oss på dagen 10 år etter at vi forlvet oss, det er liksom bare det som mangler nå :bryllup:

Og ungene er bare sååå søte i sine nye dresser :-)

Lenge til du gifter deg da?

Hvor gamle er ungene dine? :)

Vi gifter oss om 8 måneder, og vi gjør som Pupsilure, vi stikker av. Bare at vi drar til Berlin, drømmebyen vår, og gifter oss på ambassaden :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gamle er ungene dine? :)

Vi gifter oss om 8 måneder, og vi gjør som Pupsilure, vi stikker av. Bare at vi drar til Berlin, drømmebyen vår, og gifter oss på ambassaden :hoppe:

Så gøy da! Berlin er en flott by!! :-) Blir spennende å høre hvordan det var etterhvert.

Ungene våre er 9 år, 5 år og 2,5 år gamle, og skal gå først inn i kirka, er spent på hvordan de syns det er, men de gleder seg nå, iallefall :-) Regner med det går bra når eldstemann går mellom de to minste :-) De kommer til å være litt av syn, 3 flotte gutter i like dresser :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, i dag har jeg faktisk kjent et snev av noe som ligner stress, 4 mnd går fort det.... Greier ikke engang bestemme meg for hvilken kartong jeg skal bruke til innbydelsene, vanlig hvit, hvit med shimmer, eller hvit med diskret mønster..eller hvit med shimmer og mønster...:ler:

Må prøve å legge de ulike kombinasjonene sammen i morgen, sikkert lettere å se det da..:jupp:

Flere som lager selv? Har dere lyst å vise frem?? :roser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Svigers var her i går kveld, så nå er bordplanen godt i gang, greit å vite hvilken tante som bør sitte sammen med hvem.... :fnise: Skal lage meg en stor skisse av bordet med alle navnene på post it-lapper, da kan jeg flytte rundt så mye jeg vil uten mye rot... :jepp:

Og kjolen....har funnet den jeg vil ha på nett....men vet ikke om jeg tør bestille, hva om str er feil, eller jeg ikke kler sånn kjole? Burde prøvd i salong først kanskje....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Velkommen i gjengen! Du har jo ordna masse da! :jepp:

Tror jeg ville prøvd noen kjoler i brudesalong før jeg bestilte på nett, bare for å se hva slags snitt du kler og sånt! Jeg skal ha en kjole jeg aldri hadde trodd at jeg ville kledd, men i brudesalongen ser du med en gang hva som er fint og ikke! :)

Hvor mange gjester skal dere ha? Tipper guttene deres blir kjempesøte forresten! :)

Dette ble visst veldig rotete, men nå har jeg deg i det minste på mine innlegg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...