Gjest Lillian* Skrevet 22. juni 2009 #21 Skrevet 22. juni 2009 Hei! Jeg har hatt herpes siden i desember, eller det var i alle fall da jeg fikk mitt første utbrudd. ANGELIQUE, det du skrev lengre opp, beskrivelsen av hva man føler, tenker og gjør etter det første utbruddet, var skremmende. Var akkurat dette jeg tenkte da det skjedde meg. Siden jeg fikk herpes har jeg følt meg utrolig alene og ødelagt, så derfor var det godt å lese alt dette. Jeg har egentlig ikke fått bekreftelse på at det er herpes jeg har fått, men går sterkt ut i fra at det er det. Da jeg hadde mitt første utbrudd var jeg på legevakten (ikke hos fastlegen min), og hun undersøkte meg nedentil. I og med at dette var min aller første gynekologiske undersøkelse, følte jeg meg veldig utilpass, og mye hjalp det ikke at legen virka grossed out av det hun så. Hun holdt kjønnsleppene mine fra hverandre i 5 sekunder, før hun gikk ut av rommet å sa "bare kle på deg igjen." Tanken om at det kunne være herpes hadde ikke slått meg inn, så jeg fikk sjokk da hun sa "det ser ut som du har fått en herpesinfeksjon". Hun sendte meg av kontoret med et par ark hun hadde printet ut om herpes, og det var det. Siden har jeg fått et utbrudd til, bestående av bare èn blemme. Planlegger å dra til legen for å ta en blodprøve, men kvier meg litt for dette. Jeg har ennå den der tanken i hodet om at sånt her aldri skjer meg. Jeg er bare 18 år, og har aldri hatt en ordentlig kjæreste. Har bare hatt sex to ganger, dessverre i fylla, den ene gangen uten kondom. Det verste er at jeg ikke er en person som gjør slikt. Jeg er ansvarlig og fornuftig, og vet så mye bedre! Det plager meg at på grunn av en eneste tabbe (sex èn gang uten kondom), så har jeg fått en konsekvens jeg må leve med for resten av livet. Jeg angrer som bare juling, men prøver egentlig å la være å tenke på at dette kunne ha blitt unngått. Jeg blir bare gal av det... Jeg prøver å være positiv til dette, noe jeg egentlig klarer ganske bra. Men jeg kjenner at jeg er livredd for å starte noe med en gutt, vitende at jeg må fortelle dette. Er ett par som har vist interesse, og jeg vil jo gjerne ha en å dele tanker, følelser og opplevelser med, men har samtidig denne tanken i bakhodet "det er ikke noen vits", og denne tanken gjør at jeg skyver potensielle kjærester vekk veldig raskt. Woops, skrev litt mer enn planlagt. Men jeg vil nå si at jeg ikke føler meg så alene lengre:-) Alle disse innleggene har hjulpet meg masse!
helledussen Skrevet 1. juli 2009 #22 Skrevet 1. juli 2009 Jeg har akkurat fått vite at jeg har herpes og når jeg leser på nettet nå blir jeg ganske skremt. Et virus som man kommer til å ha resten av livet og aldri blir kvitt????? Nå har jeg fått Zovirax og når behandlingen er ferdig kommer viruset fremdeles til å være i kroppen og det kan komme tilbake og blusse opp igjen?? Hvordan går det an å leve med herpes?? Det er sikkert ikke så ille som jeg tror, men akkurat nå har jeg fått litt panikk!!! Jeg er singel og har ikke tenkt å leve i sølibat, men kommer jeg til å smitte evt partnere?? Hvordan merker jeg at det blusser opp igjen, gjør det like vondt som nå?? Har flere blemmer og klarer nesten ikke gå eller sitte. Har også masse utflod så må bytte truse tre-fire ganger daglig enda jeg bruker truseinnlegg. Kan noen som har herpes være så snill å fortelle meg litt om dette for nå følte jeg meg stemplet for livet og ser for meg alle problemer og vanskeligheter dette fører med seg... Er ikke akkurat morsomt å måtte fortelle en eventuell kjæreste at man har herpes heller da.. Huff dette var jo en fin julegave (jada jeg har hatt ubeskyttet sex og kan sikkert takke meg selv for den dumheten, men setter pris på råd og ikke at dere dømmer meg akkurat nå...) Jeg skjønner godt hva du mener for jeg hadde lignende tanker som deg da jeg ble smittet for noen år siden. Partneren min som smittet meg hadde jeg vært sammen med noen år så overraskelsen var stor da jeg fant ut at jeg var smittet. Jeg følgte meg utrolig dårlig de første gangene jeg hadde utbrudd og det var et fysisk helvete men også en psykisk nedtur av å få hyppige utbrudd. Medisin var det som hjalp meg men jeg var ikke høy i hatten da legen sa at dette kunne være plagsomt i forhold til det å ha et forhold. Jeg kan trøste deg med at jeg ikke har hatt utbrudd på noen år nå og tenker ikke på det. Jeg er fremdeles sammen med partneren som smittet meg så jeg trenger ikke å tenke på det men vet at det hadde vært vanskelig om jeg etablerte meg i et nytt forhold. Det er jo når man har utbrudd og den gule væsken kommer ut at man er smittefarlig. Det går an å unngå sex i denne perioden eller bruke kondom. Håper at dette ikke vil legge en demper på livet ditt men vil etterhvert legge seg som i en dvale der du ikke merker noe til det.
Gjest smittet_83 Skrevet 9. november 2009 #23 Skrevet 9. november 2009 Hei Jeg leste innlegget ditt fordi jeg selv fikk herpes for et par-tre uker siden. Et veldig smertefullt primærutbrudd. Jeg lurte på hva du mente med at en kan ta acyclovyr en dag før samleie og da kan man ha sex ubeskyttet? Har aldri hørt dette før nemlig. Er litt kort nå, for har snart forelesning, men jeg håper veldig på svar siden du har mammaen din med spesialkunnskap. Hvordan kan man forresten få tak i en lege med gynekologisk ekspertise. jeg sliter med at legen min så og si kan mindre enn meg om herpes. Ta vare på deg selv, så snakkes vi snart håper jeg Hei vennen:) Ja, skittau så fikk du herpes. Det er som å høre meg selv de første to ukene iløpet av mitt førstegangsutbrudd. Panikk, frykt, skam, sorg, dårlig selvtillit, du er deppa deppa ogsåvidere ogsåvidere.. Du har sikkert grått masse og forestilt deg et forferdelig liv uten hverken kjærester eller sex. Og munnsex? Neineinei, man kan jo få leppeherpes av d! God forbid! Du tenker nok hvordan du skal kunne være den samme gamle gode jenta du alltid har vært med denne forferdelige sykdommen. Ja, for det er det vi stemples med i panna; sykdommen.Du er sikkert kjempenervøs for nye utbrudd og føler et sterkt behov for å bare fortelle noen "Hei, jeg har herpes, hva mener du om det?" Du sitter sikkert på nettet og leser masse artikler og forum herpes, og blir mer og mer fortvilet da "hele" norges befolkning uten herpes ikke kan forstå hvor horete du er som har klart å pådratt deg herpes. Ja, for du er litt av ei hore! Og sånn fortsetter det.. Jeg vet, jeg vet.. Det er et helvette. MEN (There's always a but) Herpes er a PEICE OF CAKE!! For å svare deg på alle disse mytene, ja for det er nettopp det det er, starter jeg fra toppen.. dette blir nok et langt innlegg:) Alle følelsene du sitter med i starten en helt normalt. Du vet jo ingenting om hva dette er og sannsynligvis har du tenkt at du aldri kan få herpes.. nei, det er ikke mulig. Men jo det er det. 1 av 3 nordmenn har herpes. 80% vet ikke at de har det. Smitterisikoen er jo der, den kommer vi ikke unna. Men hvis du bruker kondom (som er lurt uansett med tanke på khlamydia, gonore, HIV, syfilis, kjønnsvorter..u name it) så er det nesten umulig å smitte noen som helst-sett at du ikke har utbrudd. Vil du gjerne ha ubeskyttet sex kan du ta aciclovir en dag før, og VIPS- problem solved! leppeherpes kan man jo få hvis man utfører oralsex på deg. Men her er smitterisikoen også minimal- tilnermet 0 dersom du ikke har utbrudd. Du må huske det, at et menneskeliv er fylt av smerter, lidelser, plager og sykdom. Noen har kreft, noen har kols, prolaps, fibromyalgi, HIV osv osv osv osv.. Alle har bagasje. Du har herpes. Men du er da frisk! Du er ikke syk! Slik er livet. Dette blir på en måte din bagasje. Tenk på de som får store kjøttsår på leppene og kinnene med leppeherpes! Ingen får noen gang vite at du har utbrudd i vagina..No one can see it! Men leppeherpes er heller ikke noe å stresse med. That's life! Ja, det suger, jeg innrømmer det. Hadde det kommet en vaksine som fjerner viruset hadde du nok sett meg fremst i køa med sovepose og termos;) Men enda har man ikke funnet noe som kan fjerne viruset for godt. Det verste er egentlig hvordan man skal forholde seg til en potensiell kjæreste? Skal man si det eller ikke? SI DET! jeg unner ingen å få herpes.. Jeg tror nok gutten vil stole mer på deg og beundre deg for at du bryr deg såpass om han at du faktisk forteller han hva "greia" er og lar han få vurdere hva han vil gjøre med situasjonen. Ingen vil nok dumpe deg for det. Og hvis han mot formodning gjør det er han ikke verdt å samle på uansett.. Hvor mye støtte ville han ha vært ellers i livet? Jeg vet en god del om dette temaet da min mor er lege med gynekologisk spesialisering. Jeg kan spørre henne om alt. Du kan spørre meg hvis du vil, så skal jeg viderebringe dine spm til mamma dersom jeg ikke kan svare på de på sparket:) Jeg kan komme innom denne siden for din del dersom du har spm. Du er akkurat den samme fine jenta du alltid har vært. Det er en vanesak. Ikke la dette ta over tankene dine totalt. Glem det! Det er en forbigående tilstand. Det er heller ikke sikkert at du blir smittbærer resten av livet;) Tenk positivt! Ja, det er en evig klisje. men tro det eller ei så fungerer det faktisk. Og vips skal du se at dette her egentlig ikke er store greiene allikevel. Stor klem fra meg:)
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #24 Skrevet 12. november 2009 Når det klør, noe som vel har vært det mest med denne herpesen etter at de første smertefulle utbrudd var over har jeg brukt Xylocain. Var helt knekt når jeg fikk dette i 18 års alder, trodde kjærlighetslivet var over. Men nædda. Kjærester har tatt dette helt greit. Trodde vel aldri jeg skulle si dette når jeg fikk det, men jeg er lettet over at jeg heller har genital enn såkalt "forkjølelses-sår". Venninna mi har det og hun er det synd på. Mine sår synes ihvertfall ikke.
Lydia77 Skrevet 12. november 2009 #25 Skrevet 12. november 2009 Herpes er er verst for de som ikke har det... Jeg hører om folk som nevner at herpes måtte være det verste å få og ler inni meg... Jeg fikk herpes for snart et par år siden. Første utbruddet var helt forferdelig. Utrolig smertefullt og masse utflod. Måtte skifte truse mange ganger om dagen. Men det er den verste gangen og. Etter det har jeg hatt en liten blemme hver gang jeg har mensen sånn ca. Men det siste halve året har det blitt mer skjelden. Legen fortalte meg at det er gjerne det første året som er verst. Og som alle andre sier, det første utbruddet er kjipt. Jeg fortalte at jeg hadde herpes til kjæresten min da han ønsket slutte med kondom. Og han tok det kjempefint. Han har hatt noen småsår et par ganger, og jeg tror nok det er herpes. Men han bryr seg virkelig ikke. Herpes er virkelig ikke verdens undergang!
Gjest Gjest_lipgloss_* Skrevet 12. november 2009 #26 Skrevet 12. november 2009 Vil bare understreke at herpes er desidert det værste (by far !!) som har skjedd meg. Jeg har aldri fått det 100% at det var det jeg hadde, når jeg var hos legen hadde det gått så langt at han ikke tok noen tester og bare sa at det så ut som herpes. (Også skrev han ut en krem til bruk ved hermoride(sp) som bruksannvisningen understreket i blokk bokstaver at måtte aldri brukes ved herpes utbrudd. Så den droppet jeg.) Kjæresten min hadde munn herpes noen uker før jeg begynnte å klø. Han spytter jo på penisen sin før vi har sex, og vi hadde både vanlig og anal sex hver dag nesten. Så blemmer fikk jeg både "fremme" og "bak". Hissige sinte sår som klødde og svei. Kunne ikke gå eller sitte, jeg bæsjet faktisk ikke på to uker heller. Sånt blir en gretten av ! Og de få gangene det ble for mye å holde igjen at det rett og slett "kom ut en bit" lå jeg og gråt på badet lenge. Jeg satt med dusjen på og en boks vaseling i baken pluss noen kraftige smertestillende legen ba meg ta før jeg skulle forsøke. Det var jævlig det... De sier jo at første gang er værst, så blir dem mye mildere neste gang. Jeg har kun hatt det første gangen for 6måneder siden. Har også lest at så lenge du ikke har utbrudd så er det ikke smittefare, men at noen ganger så merker folk ikke engang at de har utbrudd, så det er lurt åå bruke kondom for det om. Uannsett, så har jeg spørsmål jeg også da; Nå når jeg har analsex så kjennes det ut som det rivner der som det var sår når jeg hadde utbrudd. Nesten som små papir kutt, er hysterisk vondt. Kan det være at jeg fikk arr og huden er ikke lenger elastisk nok til å utføre analsex lenger ? Finnes det noe jeg kan gjøre for å kunne nyte dette igjenn? Er det engang mulig at jeg kan ha blitt smittet av munnsåret til kjæresten min via spyttet hannes ? Virker som å dra det litt langt, den påstanden altså. Han har selv aldri hatt utbrydd på penisen, og jeg har vært flink og ALLTID brukt kondom med tidligere partnere. (Sett bort i fra eksen min som var min eneste partner, og jeg hannes. Men selv vi brukte kondom nesten hver gang, så skulle han ha vært utro liker jeg å tro at han brukte kondom. Siden det var helst han som var nøye på det)
Gjest Gjest_lipgloss_* Skrevet 12. november 2009 #27 Skrevet 12. november 2009 Oh, ja, også leste jeg et av de første svarene om en pille en kunne ta fast hele året så en er sikkret å aldri få utrudd igjenn, den ville jeg veldig gjerne høre litt mer om?
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2010 #28 Skrevet 9. februar 2010 Fikk Herpes for 2 år siden, opplevd mye av det samme som dere beskriver i denne tråden. Har også slitt mye psykisk siden jeg er singel og har veldig vanskelig for å ta initiativ til nye "vennskap". Men kom over denne siden herpestype2.ning.com. De har ikke så mange medlemmer ennå, ser ut som det er ganske nytt. Men jeg lagde en profil ihvertfall, håper det funker, litt lettere å ta kontakt med noen som har det samme selv.
Gjest lkhsfjslfk Skrevet 5. juli 2010 #29 Skrevet 5. juli 2010 Jeg var jomfru da jeg traff typen min. Han har aldri vært plaget av genitial herpes, men han har det ved munnen. Siden jeg hadde hørt fra flere at dette ikke kan smitte fra munn til kjønnsorgan bekymret ikke dette meg i hele tatt! Men to uker etter at han hadde utført oralsex på meg (med en kjempeliten blemme på leppa)gikk jeg gjennom 10 helvetesdager. Jeg hadde sår og blemmer over alt, og spesielt rundt urinåpningen. Jeg holdt meg hele dagen og satt deretter på natten og gråt mens jeg pisset. I ettertid har jeg hatt perioder hvor det har dukket opp hver måned før mensen. Nå har jeg akkurat hatt det verste utbruddet ever! Mangler hud i hele underlivet...til og med rundt analen. Vær forsiktig dere for det kan bli en stor plage i hverdagen
Gjest Tips :) Skrevet 5. juli 2010 #30 Skrevet 5. juli 2010 Når det klør og svir på det verste, så fyll bunnen av dusjkabinettet / badekaret med lunka vann og grønnsåpe. Sitt der til vannet blir kaldt og tørk deg forsiktig. Hvis du ikke har badekar (eller litt dybde i kabinettet), eller har dårlig tid, bare rett og slett vask deg med grønnsåpe når du dusjer (dette kan svi litt). Grønnsåpa renser og lindrer sårene / blemmene :D
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juli 2010 #31 Skrevet 5. juli 2010 Jeg lurer på ... er singel nå, men eksen min utførte oralsex med munnen sin på meg for en del år siden. Hvis han hadde smittet meg da, ville jeg vel ha hatt et utbrudt for lenge siden? Har aldri hatt noe ubehag nedentil ...
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juli 2010 #32 Skrevet 5. juli 2010 Fikk Herpes for 2 år siden, opplevd mye av det samme som dere beskriver i denne tråden. Har også slitt mye psykisk siden jeg er singel og har veldig vanskelig for å ta initiativ til nye "vennskap". Men kom over denne siden herpestype2.ning.com. De har ikke så mange medlemmer ennå, ser ut som det er ganske nytt. Men jeg lagde en profil ihvertfall, håper det funker, litt lettere å ta kontakt med noen som har det samme selv. Jeg tror du ikke skal være redd for å si det til nye potensielle kjærester, for tror de fleste er opplyste og ikke-dømmende i forhold til dette. Det er noen få som sikkert vil få en turn-off. Vet jeg selv ville reagert, og kanskje måtte tenke på det. Men jeg ville ikke akkuratt vært slem. Og om jeg virkelig likte fyren ville jeg satset på han
Yvonne86 Skrevet 6. juli 2010 #33 Skrevet 6. juli 2010 Jeg er ganske sikker på at jeg har fått et herpesutbrudd. Jeg har masse blemmer, men de er ikke veskefylte, og det klør ikke. Det bare svir!! Og å tisse er umulig, urinblæra er så full nå at magen står som en tromme. Det som er det tragiske er at jeg i tillegg har nyrebekkenbetennelse, og skal helst tisse hele tiden. Jeg har ikke fått bekreftet fra legen enda at det er herpes, men hun skal ringe meg i dag. Jeg trenger hjelp til å få tisset Har prøvd å tisse i dusjen, hjalp ingenting. Har prøvd å "ise" ned området for så å tisse, hjalp ingenting. Har lest noe om solhatt, hjelper det? Og noen sier grønnsåpe? Men hjelper disse tingene bare mot kløe og svie? Kan jo ikke gå 14 dager uten å tisse :S Og jeg får det fysisk ikke til, pga smertene stopper det av seg selv.. Blir desperat :S
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2010 #34 Skrevet 6. juli 2010 Jeg er ganske sikker på at jeg har fått et herpesutbrudd. Jeg har masse blemmer, men de er ikke veskefylte, og det klør ikke. Det bare svir!! Og å tisse er umulig, urinblæra er så full nå at magen står som en tromme. Det som er det tragiske er at jeg i tillegg har nyrebekkenbetennelse, og skal helst tisse hele tiden. Jeg har ikke fått bekreftet fra legen enda at det er herpes, men hun skal ringe meg i dag. Jeg trenger hjelp til å få tisset Har prøvd å tisse i dusjen, hjalp ingenting. Har prøvd å "ise" ned området for så å tisse, hjalp ingenting. Har lest noe om solhatt, hjelper det? Og noen sier grønnsåpe? Men hjelper disse tingene bare mot kløe og svie? Kan jo ikke gå 14 dager uten å tisse :S Og jeg får det fysisk ikke til, pga smertene stopper det av seg selv.. Blir desperat :S Stikk på legevakten å få lagt inn kateter.
Gjest tips Skrevet 13. juli 2010 #35 Skrevet 13. juli 2010 Hei Det var jeg som skrev at man bør sitte i grønnsåpe - vann. Dette hjelper mot alt, det forsvinner også fortere etter min mening. Hadde jeg vært deg så hadde jeg prøvd å sette meg i grønnsåpevannet og tisse der... Og selvfølgelig tappet ut vannet og vasket meg godt med grønnsåpe etterpå for å rense sårene / blemmene. Håper det virker
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2010 #36 Skrevet 1. september 2010 Noen som har noe erfaring med herpes og intimbarbering? Har hatt herpesutbrudd 2 ganger og begge gangene i ettertid av intimbarbering.. noen tips?
Gjest Kaja Skrevet 1. september 2010 #37 Skrevet 1. september 2010 Hei alle, jeg er ny i "klubben". Begynte å få symptomer forrige uke og innså først her om dagen at jeg antakeligvis har blitt smittet av herpes. Har hatt dager hvor jeg ikke har kunnet sitte eller gå og hvor det har vært sykt vondt å tisse. Det er heldigvis ikke fult så ille nå lenger, men vondt - det er det. Var hos legen i dag og etter en kikk antok hun at det var herpes, hun tok også en prøve som jeg får svar på neste uke. Det er selvfølgelig lov til å håpe, men alt peker mot det. Var nærmest på gråten i stad og tankten på at det er noe som alltid kommer til å følge med meg føles håpløst, slitsomt, deprimerende - you name it. Som flere av dere andre her sier ser jeg det for meg som et potensielt problem dersom jeg møter en fyr jeg liker, noe jeg jo forhåptenligvis gjør soner or later. Veldig betryggende å lese at det har gått bra for andre mtp gutter og ikke minst at det er noe en greit kan leve med. Et uttrykk jeg er veldig glad i kommer enda mer til sin rett nå; take me as I am, or watch me as I go. Tror jeg må klare å leve enda hardere etter den regla fremover. Ellers føler jeg meg veldig slapp og har lite futt, noe som er veldig ulikt meg. Gleder meg veldig til førsteutbruddet er over og jeg slepper å gå å føle og tenke på det hele tiden. Nå er det eneste behagelige å gjøre å ligge på senga uten truse, mens jeg egentlig vil være på skolen, trene, jobbe osv. Bah.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #38 Skrevet 3. september 2010 Det som er viktig er at du sier fra til evt. ny partner før sex at du har herpes. Det er du meldepliktig til å gjøre. Hvis du ikke sier noe og du smitter noen, så kan du bli anmeldt for det. Ei jeg kjenner ble det. Men det må være bevis på at det var du som smittet osv. Noe som ikke er så lett å få bevist. Men uansett, du er meldepliktig.
Gjest helvetesherpes Skrevet 23. september 2010 #39 Skrevet 23. september 2010 tar opp igjen denne tråden nå, istedet for å lage en ny. jeg fikk beskjeden om at jeg hadde herpes for to dager siden. begynte å gråte som en unge på legevakta. det er jo det man aller helst vil slippe å høre. jeg var kjempesyk i noen dager, kastet opp, besvimte, høy feber, vondt i halsen, trodde jeg hadde influensa, før jeg våknet med ekstreme smerter nedentil pluss masse hovne kjertler i lysken. Da jeg søkte opp herpes og så at alle symptomene stemte, dro jeg til legen og bønnfalt henne om å si at jeg ikke hadde herpes, men det hadde jeg jo selvfølgelig. Jeg har hatt sex med den samme fyren over en lengre periode, og han var ikke klar over at han hadde det selv, så han er vel en av de som ikke har noen symptomer. Jeg har så ekstremt vondt nå, jeg bruker paralgin forte + bedøvelseskrem, og tar selvfølgelig medisinene jeg har fått, men jeg klarer fortsatt ikke noe annet enn å ligge i senga med beina spredt. det renner også så mye at jeg bytter truse flere ganger daglig, bruker bind og ligger med håndkle under meg hele tiden. Og når jeg skal tisse er det et helvete, mildt sagt. det gjør så vondt at jeg brekker meg, og må ha med mamma inn så jeg kan holde henne i hendene. føler meg som en pasient på et gamlehjem, og tenker mye på hva i alle dager jeg skal ta meg til om det skal fortsette å være sånn som det er nå. blir helt hemmet sosialt, har ikke vært på skolen hele uka og klarer ikke gå uten noen til å hjelpe meg. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre nå den første uka? om det er noe jeg kan gjøre for å klare å late vannet? nå er det sånn at jeg venter til blæra er helt full, og det er så jævlig vondt at jeg vet ikke av meg. dette er det mest smertefulle jeg har opplevd noensinne, et rent helvete. Unner ingen å få det her! Håper jeg kan skrive her om to uker at jeg har det bra og at det har sluttet å gjøre vondt. huff, skulle samlet alle som har det sånn her, så kunne vi gitt hverandre en stor klem.
Gjest Silje Skrevet 21. oktober 2010 #40 Skrevet 21. oktober 2010 Hei! Jeg har også fått herpes. Det er et helvette ja. Hadde symptomer i en uke, før jeg ikke klarte mer, og måtte gå på legevakten. Jeg ble lagt inn på sykehuset, og har lagt her i 4 døgn nå. Helt alene på et rom. Klarte rett og slett ikke tisse, så fikk lagt inn kateter. Noe som i seg selv var helt jævlig, og skikkelig ekkelt å gå med. Jeg får håpentligvis gå hjem i morgen, for det begynner å bli bedre nå. Jeg føler meg helt hjelpesløs og oppgitt. Det var aldeles ikke dette jeg ville sku skje. Jeg er bare 16 år, og har kun hatt sex med en person. Og det for 1,5 mnd siden. Så det er han som har smittet meg. Han visste såklart ikke at han hadde dette, og hadde visst ikke smittet noen andre enn meg. Jeg gruer meg veldig til å møte nye gutter, og må fortelle dette. Men som de fleste sier her, så vil det gå fint. Noe jeg virkelig håper! Jeg håper heller ikke jeg får et sånt utbrudd igjen altså, for det er helt forferdelig. Jeg er en veldig rastløs person, så jeg holder jo på å bli gal her inne på sykehuset xD Men jeg anbefaler likevel å dra på sykehuset hvis man får et så kraftig utbrudd. Jeg får masse hjelp, medisiner, krem osv Ellers ønsker jeg alle andre her inne god bedring! ^^
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå