Gå til innhold

Hadde det blitt jul i huset uten din innsats?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jul hadde det blitt ja, men den hadde blitt uten bla:

nedvasket hus, julebakst, mange av julegavene, julepynt, gjester osv! hihi, men julemiddag hadde det blitt, for det er herremannen sin jobb... Deilig å se han i sving med dress og forkle på selveste julaften gitt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Oda_*

Joda - det hadde blitt jul uten min innsats, men ikke den typen jul jeg har lyst til å feire.

Selvom vi har vaskehjelp og ikke baker 7 sorter kaker, så har vi alltid gjester til middag og jeg er ganske nøye på at alt skal klaffe for at julekvelden skal bli så vellykket og tradisjonell som mulig.

Det er jeg som har kontroll over pinnekjøtt og kålrotstappe, mannen skreller poteter og kålrot, vi deler på arbeidet, og han ser jo de store oppgavene som skal gjøres ... de små derimot som kalender, duker, servietter, bord-dekking, osv .. det er ikke så nøye for ham.

Man tror ofte at mannen ikke klarer lage istand store begivenheter på egenhånd, men det gjør de - selvom det ikke er på prikken likt som når kvinnen i huset råder. Husker første julen etter at mor døde og far laget istand jul til hele familien .. det var utrolig rørende og vellykket - han hadde tatt mye fra mor - men hadde sin egen svung på sakene ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette huset bor det bare menn og ei som ikke feirer Jul, så med mindre vi holder julefesten blir det ikke satt opp en julestake en gang uten min hjelp. Her henger jeg opp alt, skifter gardiner, henger lys rundt dør og veranda, ikke minst er det jeg som velger juletre og pynter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emmeline

Det hadde nok ikke blitt noe særlig synlig jul nei. Samboer er ikke opptatt av pynt eller baking, men jeg er bare glad til, for jeg er jo over gjennomsnittet opptatt av alt som har med jul å gjøre. Jeg ønsker å ha julestundene for meg selv når han likevel ikke er interessert, som å pakke inn gaver, bake og pynte. Han er med på å kjøpe julegavene til sin familie, det er vel igrunn de eneste juleforberedelsene han gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...