Gå til innhold

Blir dere lykkelige av jula og alt den innebærer


Gjest *smak*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet ikke om lykkelig er det rette ordet, men jeg blir gladere i jula :) Jeg elsker å ordne det fint og hyggelig for familien min, og vet at de setter stor pris på det. For meg er jula å glede seg sammen med ungene, god mat og tid til hverandre. Ingen har noe de skal nå, og ingen har trang til å farte.

Denne rolige deilige julestemningen varer helt til 3.-4. juledag, da starter besøksrundene ;) Hit og dit i et evig mas, med bilen full av unger, bager, vesker og julemusikk. Har sin sjarm det og egentlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med mamsemamma; jeg er ikke 'euforisk lykkelig' i jula men gladere.

Jula for meg er også tid for ettertanke. Det er kanskje et noe 'slitt' uttrykk, men jeg tenker mer på de som har gått bort i disse dager.

Jeg er av den type kvinnfolk som nekter å la seg stresse og kave mht forberedelsene i jula. Det måå ikke skinne og ikke finnes èn støvflekk i hjemmet; å stresse rundt med vaskekluten og bli helt få felgen mtp alt som 'skal gjøres'; det er ikke meg! Vi hjelper hverandre med å få det fint til jul :jepp:

Og i morgen er det bare èn uke igjen!! :tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg blir lykkeligere? Ja, det tror jeg faktisk at jeg blir. Jeg er en av de som storkoser meg i hele adventstiden og jula. Da passer jeg på å bli ferdig med baking og julegaveinnkjøp innen begynnelsen av desember. Noen rundvask av huset tar jeg først til våren. Jeg har det selvfølgelig rent og ryddig, men ser ikke poenget med å overdrive dette til jul. Vi pynter huset første søndag i advent med alt unntatt juletreet (men også dette kommer inn i god tid før julaften). Det blir satt av noen kvelder som vi alle er samlet for å se på julefilm og spise litt julekaker. Vi spiller også gjerne noen spill el. sammen. I tillegg må jeg ha med en julekonsert. Desember står for meg som en lykkelig tid som består av samhold, tid til hverandre og god mat. Jeg merker at jeg fakisk setter mer og mer pris på advent og jula for hvert år som går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Infralove
Vet ikke om lykkelig er det rette ordet, men jeg blir gladere i jula

Same tenkte eg. Men det skal ikkje så mykje til før eg er gladare :] enn normalt. Er det og når eg kjøper nytt spel t.d.

Men eg er ikkje akkurat meir glad berre fordi det er jul. Det er det som skjer i jula som er oppløftande. Familiesamlingar osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...