Gå til innhold

Aldri vært her inne før!


Gjest sjokkert

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, Rumle skrev:

Veldig enig ang. hvitvin, nesten umulig å finne en som er skikkelig god :vetikke: Vammel er akkurat hva de fleste er! Campari liker jeg i grunnen, men drikker det sjelden. Hva blander du den med? 

Rose er jeg veldig glad i :jepp: Går mest av det i sommerhalvåret, veldig gjerne kombinert med frukt/isbiter osv. :jepp: 

Drikker Campari enten avkjølt med/uten is, eller avkjølt eller romtemperert med to skiver sitron med/uten is. Blander du Camparien med noe?

Husker fremdeles hvor jeg var første gang jeg fikk servert Campari. Kjærlighet ved første slurk :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, Zenobia skrev:

Drikker Campari enten avkjølt med/uten is, eller avkjølt eller romtemperert med to skiver sitron med/uten is. Blander du Camparien med noe?

Husker fremdeles hvor jeg var første gang jeg fikk servert Campari. Kjærlighet ved første slurk :hjerte:

Jeg har egentlig kun smakt Campari med appelsinjuice! Tror kanskje det er på tide at jeg prøver den bar :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Aperol Spritz? Den prøvde jeg meg på i fjor sommer, for den så jo litt artig ut, men fysj! Den smakte forferdelig søtt og vammelt! :dry: Det er vel en slags oversøtet variant av Campari om jeg ikke husker feil? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rumle skrev:

Jeg har egentlig kun smakt Campari med appelsinjuice! Tror kanskje det er på tide at jeg prøver den bar :ler: 

Jeg har hørt om den varianten, ja :bond:  Og oversøtet Campari?! Nei, jeg har ikke prøvd Aperol etc., så takk for advarselen.

For meg ville drinken blitt ødelagt av appelsinjuice (hva tenker folk på?!   :fnise:  )

Jeg er i overkant glad i det syrlige, og å dynke generøse sitronskiver i Camparien, for deretter å snavle dem i seg.. :rodmer:

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Zenobia skrev:

Jeg har hørt om den varianten, ja :bond:  Og oversøtet Campari?! Nei, jeg har ikke prøvd Aperol etc., så takk for advarselen.

For meg ville drinken blitt ødelagt av appelsinjuice (hva tenker folk på?!   :fnise:  )

Jeg er i overkant glad i det syrlige, og å dynke generøse sitronskiver i Camparien, for deretter å snavle dem i seg.. :rodmer:

 

 

Tror jeg skal smake din variant jeg :ler: Oversøtet er som oftest sjelden bra .. om vi ikke snakker om desserter! :ninja: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du smakt Negroni? Den har jeg jammen hatt på listen over ting jeg skal smake i flere år, men ennå ikke kommet så langt! :ler: Tror det skal bli sommerens cocktail-prosjekt! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Rumle skrev:

Tror jeg skal smake din variant jeg :ler: Oversøtet er som oftest sjelden bra .. om vi ikke snakker om desserter! :ninja: 

Smakte en oversøt snickers-kake hos Jordbærpikene her om dagen :ninja: 

:daane:

Søte drinker var godt da jeg var 18-24. Og så ble det mindre og mindre entusiasme over Baileys'en.

Jeg står nok over Negroni, om jeg ikke får den ferdig servert. Innbiller meg at søt vermuth ødelegger den bitterheten jeg liker med Campari.

Mitt sommerprosjekt er en cocktail jeg fikk servert på Kypros: Brandy sour. Visstnok skapt i forbindelse med et kongelig besøk. Leeeenge siden jeg var på Kypros, men minnet om den perfekte drinken består.

Meld gjerne ifra om hvordan det går med Negronien :lillesky:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Zenobia skrev:

Smakte en oversøt snickers-kake hos Jordbærpikene her om dagen :ninja: 

:daane:

Søte drinker var godt da jeg var 18-24. Og så ble det mindre og mindre entusiasme over Baileys'en.

Jeg står nok over Negroni, om jeg ikke får den ferdig servert. Innbiller meg at søt vermuth ødelegger den bitterheten jeg liker med Campari.

Mitt sommerprosjekt er en cocktail jeg fikk servert på Kypros: Brandy sour. Visstnok skapt i forbindelse med et kongelig besøk. Leeeenge siden jeg var på Kypros, men minnet om den perfekte drinken består.

Meld gjerne ifra om hvordan det går med Negronien :lillesky:

Det skal jeg, så får du melde om Brandy sour :jepp: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*smuglytte storøyd fra bak forhenget til de voksnes hemmelige, verdensvante innsidesamtaler* :ninja: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

*smuglytte storøyd fra bak forhenget til de voksnes hemmelige, verdensvante innsidesamtaler* :ninja: 

Og dér assosierte jeg fritt til André Bjerkes De voksnes fest.

Men driver ikke du med kjemiske eksperimenter i pilleform? Har jeg misforstått? Dét er vel for viderekomne :jepp:

Og for whom it may concern: I dag/natt er visst min dag for skrift i kursiv og accent aigu.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til etterretning (PST?):

Det er en vakker, vidunderlig sommernatt her :rodmer:  (i Troms et sted)

:sukk:  så godt at det er litt trist, for det ligger ennå sne på fjellene rundt fjorden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det endelig tid for ro :sove:

Polvarer er bestilt, og nå blir Vinmonopolets nettbutikk stengt i et par dager, så der var jeg heldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å? Er det netthandel på polene også? :tommelopp: Fint for dere som liker sånne ting. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, er det en tråd her også, hvor dere fjaser rundt med fornuftigheter, klokskap og utforskertrang. For noen år siden var vi en gjeng som kjørte buss fra nordpolen til sydpolen på en dag. Det har ikke gjentatt seg så ofte. Og vi luktet ikke på noe sterkt.

Ha en fin ettermiddag, forlkens :sol: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...