Gå til innhold

Aldri vært her inne før!


Gjest sjokkert

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jupp! :fnise:     *kaste lille hansken sin og se om hun tar den opp* :lur: 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...jeg vet litt om brunost i solsteika...det pleier ikke å gå bra, men du er kanskje et unntak? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar for dagens Derrick. Jeg må bare bestemme meg for om jeg skal ha den siste kaffen først, for da må jeg reise meg :veslejenta:  og jeg er så meeeeett fra middagen..

Kokt torsk, ovnsbakte søtpoteter (i olivenolje og rosmarin), stekt paprika, mais, sjalottløk og purre :daane: 

Jeg tror jeg venter med den kaffen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Zenobia skrev:

Jeg er klar for dagens Derrick. Jeg må bare bestemme meg for om jeg skal ha den siste kaffen først, for da må jeg reise meg :veslejenta:  og jeg er så meeeeett fra middagen..

Kokt torsk, ovnsbakte søtpoteter (i olivenolje og rosmarin), stekt paprika, mais, sjalottløk og purre :daane: 

Jeg tror jeg venter med den kaffen.

Eller kanskje bare gå for :vin::lur: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22.5.2016 at 8.20, Hoppetaujenta skrev:

Jupp, Harry Potter, den første filmen...som jeg har sett en del ganger før, nettopp fordi jeg liker det universet! :hoppe: 
Utfordring til Rumlen denne sommeren: se alle filmene! :jepp: 

 

Den 22.5.2016 at 14.45, Kaffekrus skrev:

Enig! Rumle er herved utfordret :jepp: 

 

Den 22.5.2016 at 15.01, Hoppetaujenta skrev:

Jupp! :fnise:     *kaste lille hansken sin og se om hun tar den opp* :lur: 

 

Den 26.5.2016 at 4.21, Hoppetaujenta skrev:

Hmm...hun gjorde ikke det. :glare: 

:laugh: sorry, så det først NÅ!!!! :ler: 

 

Mennnnn altså, før jeg ser filmene, må jeg jo lese bøkene? :vetikke: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus
7 minutter siden, Rumle skrev:

 

 

 

:laugh: sorry, så det først NÅ!!!! :ler: 

 

Mennnnn altså, før jeg ser filmene, må jeg jo lese bøkene? :vetikke: 

Jeg så filmene først :) Det var det som ga meg lyst til å lese bøkene. Men man får mye mer av historien ved å lese bøkene, så faktisk syntes jeg i alle fall første filmen var enda bedre etter å ha lest boka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kaffekrus skrev:

Jeg så filmene først :) Det var det som ga meg lyst til å lese bøkene. Men man får mye mer av historien ved å lese bøkene, så faktisk syntes jeg i alle fall første filmen var enda bedre etter å ha lest boka :)

Ja, kanskje like greit - blir stort sett alltid skuffet av å se film etter jeg har lest boken først :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus
6 minutter siden, Rumle skrev:

Ja, kanskje like greit - blir stort sett alltid skuffet av å se film etter jeg har lest boken først :ler: 

Så enig! Om du skal lese bøkene, oppfordres du forresten til å velge den engelske versjonen - oversettelsen er ikke spesielt god :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Rumle skrev:

Eller kanskje bare gå for :vin::lur: 

I dag ble det faktisk en avec! Men vin har jeg ikke i huset nå. Derimot vodka, tequila, whisky og hvit rom (og cognac).. Men hva hjelper vel dét, når det er dårlig utvalg av blandevann? :vetikke:

Vel vel, her sitter jeg igjen, stappmett. For risengrynsgrøt fungerer også som dessert :ler:

Har du noe leskende i sommersolen selv?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Rumle skrev:

Mennnnn altså, før jeg ser filmene, må jeg jo lese bøkene? 

Niks. Se filmene og les bøkene som helt forskjellige ting. Ikke tenk på det du sier der. La deg lede ut i eventyr. :jepp: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Kaffekrus skrev:

Så enig! Om du skal lese bøkene, oppfordres du forresten til å velge den engelske versjonen - oversettelsen er ikke spesielt god :)

Ja, det ville jeg nok gjort uansett :jepp: 

2 timer siden, Zenobia skrev:

I dag ble det faktisk en avec! Men vin har jeg ikke i huset nå. Derimot vodka, tequila, whisky og hvit rom (og cognac).. Men hva hjelper vel dét, når det er dårlig utvalg av blandevann? :vetikke:

Vel vel, her sitter jeg igjen, stappmett. For risengrynsgrøt fungerer også som dessert :ler:

Har du noe leskende i sommersolen selv?

Avec forstår jeg meg ikke på, men det ser jo godt ut :Nikke: Her går det i iskald rosevin :jepp: (det har dog regnet her hele dagen, men mildt og fint er det) 

42 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Niks. Se filmene og les bøkene som helt forskjellige ting. Ikke tenk på det du sier der. La deg lede ut i eventyr. :jepp: 

Jeg noterer meg ivrig hva guruen sier :Nikke: 

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus
2 minutter siden, Rumle skrev:

Ja, det ville jeg nok gjort uansett :jepp: 

Avec forstår jeg meg ikke på, men det ser jo godt ut :Nikke: Her går det i iskald rosevin :jepp:

Jeg noterer meg ivrig hva guruen sier :Nikke: 

Tenkte meg kanskje det, men i tilfelle ikke er det en god ting å vite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kaffekrus skrev:

Tenkte meg kanskje det, men i tilfelle ikke er det en god ting å vite :)

Enig! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Smaker dere på alkoholen fordi den er god, eller har % noe med saken å gjøre? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Hoppetaujenta skrev:

Smaker dere på alkoholen fordi den er god, eller har % noe med saken å gjøre? :) 

Hmmm godt spørsmål, jeg synes den er god, orker ikke drikke ting jeg ikke liker bare for ¨gjøre det, derfor skipper jeg det meste av sprit og øl osv. Men % er ikke så verst den heller, bare det ikke blir for mye, det kan jeg ikke fordra :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Smaker dere på alkoholen fordi den er god, eller har % noe med saken å gjøre? :) 

Sist jeg smakte på alkoholen, var vel ved 18-års alder; heimertfest :tronderbart: med karsk og te-knert. Smakte til gangs, og ble der og da ferdig med å smake på alkohol for alkoholens del. 

Min første alkohol-kjærlighet var egglikør. Deretter Canei (perlende hvitvin). Dernest den obligatoriske Baileys. De to siste har jeg problemer med å få ned nå; men jeg tror sannelig jeg skal bli litt nostalgisk og bestille en flaske egglikør i sommer! Over :essen2: i sommersolen. Jeg er ingen utpreget is-spiser, men med egglikør? Vi får se.

Når jeg nyter en Campari, nyter jeg det drinken smaker, ikke alkoholprosenten i den. Jeg liker måten alkohol løser smaksstoffer i væske på; forskjellig fra fett og vann. Noen mener Campari smaker høgg; de kan sende restene til meg :sikle:

Jeg drikker (selvsagt?!) kun ting jeg liker smaken av, derfor styrer jeg unna gin/tonic og genever. Men jeg liker Dry Martini :vetikke: Kan også styre min begeistring for hvitvin. Kan gå til reker, eventuelt. (Jeg synes hvitvin fort blir vammelt.) Er også ganske nøye på hvilket merke rosévin jeg drikker. Denne sommerens favoritt er Les Fumées Blanches Rosé. Rødvin drikker jeg sjeldnere og sjeldnere.

Blander jeg drinker, liker jeg de relativt sterke i %. Svake drinker smaker brus, og da foretrekker jeg smakssatt mineralvann uten søthet.

Endret av Zenobia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Zenobia skrev:

Sist jeg smakte på alkoholen, var vel ved 18-års alder; heimertfest :tronderbart: med karsk og te-knert. Smakte til gangs, og ble der og da ferdig med å smake på alkohol for alkoholens del. 

Min første alkohol-kjærlighet var egglikør. Deretter Canei (perlende hvitvin). Dernest den obligatoriske Baileys. De to siste har jeg problemer med å få ned nå; men jeg tror sannelig jeg skal bli litt nostalgisk og bestille en flaske egglikør i sommer! Over :essen2: i sommersolen. Jeg er ingen utpreget is-spiser, men med egglikør? Vi får se.

Når jeg nyter en Campari, nyter jeg det drinken smaker, ikke alkoholprosenten i den. Jeg liker måten alkohol løser smaksstoffer i væske på; forskjellig fra fett og vann. Noen mener Campari smaker høgg; de kan sende restene til meg :sikle:

Jeg drikker (selvsagt?!) kun ting jeg liker smaken av, derfor styrer jeg unna gin/tonic og genever. Men jeg liker Dry Martini :vetikke: Kan også styre min begeistring for hvitvin. Kan gå til reker, eventuelt. (Jeg synes hvitvin fort blir vammelt.) Er også ganske nøye på hvilket merke rosévin jeg drikker. Denne sommerens favoritt er Les Fumées Blanches Rosé. Rødvin drikker jeg sjeldnere og sjeldnere.

Blander jeg drinker, liker jeg de relativt sterke i %. Svake drinker smaker brus, og da foretrekker jeg smakssatt mineralvann uten søthet.

Veldig enig ang. hvitvin, nesten umulig å finne en som er skikkelig god :vetikke: Vammel er akkurat hva de fleste er! Campari liker jeg i grunnen, men drikker det sjelden. Hva blander du den med? 

Rose er jeg veldig glad i :jepp: Går mest av det i sommerhalvåret, veldig gjerne kombinert med frukt/isbiter osv. :jepp: 

Baileys har jeg faktisk begynt å like ganske godt igjen, den originale varanten, med masse isbiter mmmm overraskende godt :jepp: 

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...