Gå til innhold

Jobbe i jula...


Gjest Lykkeliky

Anbefalte innlegg

Mandag 29. har alle tatt seg fri så da skal jeg sitte her aleine. Fantastisk.. Skjønner ikke vitsen siden alle vi jobber mot har fri.

Hørtes innmari kjedelig ut.. Er vel bare å ha beina på bordet da, og gjør det du selv vil ;) Her har de aller fleste utenom de som er pålagt vakt (og kanskje er innom en time eller to) fri hele perioden :roll:

Endret av MaiL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel nå det er fint å jobbe i familiebarnehage siden jeg har fri helt fra 23. desember til 5. januar, eller egentlig 2. januar, men da er det planelggingsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 4 team som jobber natt. Har laget egen juleturnus. Hver pulje jobber jul det ene året, nyttår det andre året og så to år med fri både jul og nyttår. Slik rullerer det og blir rettferdig for alle.

Fungerer veldig greit for oss :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er møkka lei av argumentet at de som bor/har familien sin et annet sted en arbeidsplassen alltid skal få fri i julen. Og i tillegg kommer de som har barn, de skal jo selvsagt også få fri.

Jeg har stor forståelse for at alle ønsker å dra hjem til jul og at det kan bli vanskelig hvis man må jobbe f.eks. lille julaften. Men, det er ganske kjedelig for oss som bor i nærheten av jobben også som da ender opp med å dekke disse vaktene, år etter år.

Samvittigheten min gjør at jeg jobber til midnatt lille julaften i år. Jeg har også tradisjoner som gjør at jeg veldig, veldig gjerne skulle hatt fri. Men for at mine gode kollegaer skal få komme seg over fjellet så har jeg sagt ja til å jobbe ekstra. Av samme grunn har jeg sagt ja til å jobbe hele romjulen og nyttårshelgen. Jeg er i byn uansett, og dumt hvis noen må avbryte ferien sin på andre siden av landet for å jobbe en dag eller to. Heldigvis har jeg fra julaften og 1.juledag i år. Min arbeidsplass er åpen hver eneste dag.

Men, jeg tror dette er siste året jeg er villig til å ofre meg. Det er ikke riktig at jobben og kollegaer skal få utnytte at jeg og et par andre på jobben ofrer oss og jobber masse ekstra slik at andre skal få komme seg hjem. Da får de andre heller miste halve feiringen de også og fly hjem julaften eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar meg alltid fri julaften, da vi feirer hos begge familier. Men ellers jobber jeg helt frem t.o.m lille julaften og i romjulen inkl nyttårsaften. I år har jeg derimot tatt meg fri 27/12 :).

Hvert år tenker jeg at jeg skal ta meg fri i romjul, men så prioriterer jeg heller at mine ansatte skal få fri istedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk fri 23. des i år, ellers har jobben stengt 24.des tom.28. des og jeg skal jobbe i romjula og nyttårsaften. Helt ok, men kunne tenkt meg fri hele jula ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig i det en skriver over her at det blir feil om de som opprinnelig er fra langt unna eller har små barn alltid skal slippe unna å jobbe jul, påske, fellesferien osv. Det vil bety en økende arbeidsbyrde på de som er igjen. Selv skal jeg jobbe noe i romjula, men da ifra hvor jeg enn er (hjemmekontor er kjekke greier).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har siste arbeidsdag før jul 19 desember, og så skal jeg på jobb igjen 2 januar (planleggingsdag)

Så jeg får en lang juleferie :) Etter en lang høst med mye sykdom har det blitt mye overtid + en del møter på kveldstid så jeg har masse avspassering tilgode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er møkka lei av argumentet at de som bor/har familien sin et annet sted en arbeidsplassen alltid skal få fri i julen. Og i tillegg kommer de som har barn, de skal jo selvsagt også få fri.

Jeg har stor forståelse for at alle ønsker å dra hjem til jul og at det kan bli vanskelig hvis man må jobbe f.eks. lille julaften. Men, det er ganske kjedelig for oss som bor i nærheten av jobben også som da ender opp med å dekke disse vaktene, år etter år.

Enig, og det sier jeg enda jeg har familien min langt unna selv. De første årene jeg bodde her reiste jeg til mine foreldre til jul, men de senere år har jeg satset på jul i eget hjem - med tilhørende julaftensjobbing. Nå er ikke det noen stor krise hos oss for julaften er halv dag.

Men jeg er i prinsippet enig med gjest uansett. Det er ikke rettferdig at de samme skal ha fri år ut og år inn mens andre må jobbe. Selv om man er så "uheldig" at man ikke har barn og har familien sin nær arbeidsstedet så kan det jo likevel være hyggelig å tilbringe en og annen julaften hjemme.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samvittigheten min gjør at jeg jobber til midnatt lille julaften i år. Jeg har også tradisjoner som gjør at jeg veldig, veldig gjerne skulle hatt fri. Men for at mine gode kollegaer skal få komme seg over fjellet så har jeg sagt ja til å jobbe ekstra. Av samme grunn har jeg sagt ja til å jobbe hele romjulen og nyttårshelgen. Jeg er i byn uansett, og dumt hvis noen må avbryte ferien sin på andre siden av landet for å jobbe en dag eller to. Heldigvis har jeg fra julaften og 1.juledag i år. Min arbeidsplass er åpen hver eneste dag.

Men, jeg tror dette er siste året jeg er villig til å ofre meg. Det er ikke riktig at jobben og kollegaer skal få utnytte at jeg og et par andre på jobben ofrer oss og jobber masse ekstra slik at andre skal få komme seg hjem. Da får de andre heller miste halve feiringen de også og fly hjem julaften eller lignende.

Jeg er helt enig med deg i at det ikke er riktig at du skal måtte ta de samme vaktene hvert år for at de andre skal reise bort. Men da må du jo bare si fra om det så klart og så raskt som mulig. Ellers tar sikkert kollegene dine det som en selvfølge at du gjør det år etter år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Med unntakt av de rød dagene så er jo alle de andre dagene i jula faktisk vanlige hverdager - man må bruke av ferien sin hvis man vil ha fri da.

Det virker nesten som om noen tror at man automatisk bør få fri i romjula, men kanskje jeg har misfrstått.

Jeg skal jobbe på julaften, noe jeg ikke ser særlig mye fram til. Heldigvis bare til kl. 13.

tipper du jobber i butikk - siden du skal jobbe til 13?!

Jeg jobber i dagligvaren - og julaften er nesten den koseligste dagen i året å jobbe :)

Folk er stort sett ferdig med å stresse og er blide og i godt humør. Og etter alle de hektiske dagene før jul, er julaften forholdsvis rolig - så vi ansatte kan senke skuldrene og sette ned tempoet litt, også går vi med nisseluer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jobbe 27.12 og 28.12, ellers har jeg fri. Mulig jeg tar på meg et par vakter på jobben min på hjemstedet, men det tar jeg som det kommer og føler for. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med unntakt av de rød dagene så er jo alle de andre dagene i jula faktisk vanlige hverdager - man må bruke av ferien sin hvis man vil ha fri da.

Det virker nesten som om noen tror at man automatisk bør få fri i romjula, men kanskje jeg har misfrstått.

tipper du jobber i butikk - siden du skal jobbe til 13?!

Jeg jobber i dagligvaren - og julaften er nesten den koseligste dagen i året å jobbe :)

Folk er stort sett ferdig med å stresse og er blide og i godt humør. Og etter alle de hektiske dagene før jul, er julaften forholdsvis rolig - så vi ansatte kan senke skuldrene og sette ned tempoet litt, også går vi med nisseluer.

Enig med deg, er den dagen i året det faktisk er koselig å jobbe i dagligvarebutikk.

Jeg for min del har ingenting imot å jobbe for dem som vil hjem til jul, kunne aldri latt en kolega sitte alene på julaften. Men vi som arbeider i butikk er som regel ikke på jobb lenger en til kl 14 så da er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får ikke så mye fri i jula, men har fri de viktigste dagene. 24., 25., 26., 27., og 28. :) Jippi!

*edit* leif.

Endret av Bloodless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også heldig, for jeg skal jobbe ut denne uka, så har jeg fri til 5. januar. Kan ikke huske sist jeg hadde så lang juleferie og jeg gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Æsj, nå fikk jeg svar fra nrk.

Ingen av juleprogrammene blir lagt ut på web-tv :sukk:

Da får jeg sitte på kontoret å se på youtube på julaften istedet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...