Gå til innhold

Jobbe i jula...


Gjest Lykkeliky

Anbefalte innlegg

Gjest Lykkeliky

Jeg har fri julaften men jobber så å si resten av jula og nyttårshelga. Neste år er det antagelig min tur til å jobbe kvelden på julaften igjen.... (3 år siden sist). Jobbing i jula ødelegger hele julestemningen for meg og gjør meg SÅ irritert og forbanna. Lurer på om dere andre som jobber i jula har det slik at dere innimellom har fri HELE jula? Vi har snakka om det på jobben men blir ikke hørt. Det hadde vært godt med fri en hel jul for en gangsskyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest TittTitt

Jeg har tidlig julaften, tidlig første juledag, og tidlig nyttårsaften. Imellom får jeg sikkert vis jeg vi. Jeg jobber bare som ringevikar, så jeg styrer egentlig min egen frihet. Grådig deilig :jepp:

Men aller beste er og ha fri hele julen. Nyte det, for julen er spessiel :)

Men når du jobber, tjener du penger ihvertfall. Men på min jobb er det mange som ikke vil jobbe i det hel tatt. Familien er viktigere enn de 133% overtidsbetalingn.. Og det er jo sant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber også hele julen bortsett fra julaften (og 1. og 2. juledag, da har ikke arbeidsplassen min åpent). Det er kjipt, spesielt med tanke på at jeg bor tre timer unna familien min som jeg gjerne vil feire jul med.

Jeg slutter på jobb halv elleve på kvelden lille julaften, og det går ingen busser eller tog til hjembyen så sent. Det er trist, for jeg elsker juletradisjonene familien min har med mat og hygge og juletrepynting lille julaften, for ikke å snakke om å stå opp til pyntet julehus og felles julefrokost med familien julaften ... Sukk! Men jeg får trøste meg med fri julaften, da. Det er det tross alt ikke alle som får.

Jeg skulle ønske det var sånn at deltidsansatte som jobber langt unna hjem og familie fikk fri lille julaften og julaften, men sånn er det ikke og det må man vel akseptere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de siste årene hatt jobber som har gjort at jeg har måttet jobbe en god del i julen, i år har jeg bare en ekstrajobb ved siden av studiene, så hadde tenkt å ta meg fri noenlunde hele julen, men neida.. Iom at jeg er ganske ny, fikk jeg beskjed om at jeg måtte jobbe enten julaften eller nyttårsaften. Nyttårsaften kan jeg rett og slett ikke jobbe, lagt planer før jeg fikk beskjed om at jeg måtte jobbe en av de dagene, så da ble det julaften.. Heldigvis er det tidlig på dagen, hjemme i god tid til middag. Men likevel, ikke helt slik jeg hadde planlagt det.. I tillegg jobber jeg lille julaften og et par dager i romjulen, men ikke første juledag, nyttårsaften eller første nyttårsdag, så jeg er ok fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske det var sånn at deltidsansatte som jobber langt unna hjem og familie fikk fri lille julaften og julaften, men sånn er det ikke og det må man vel akseptere.
Sånn er det der jeg er sjef. Mange av de er jo studenter og ender opp med å feire jula ufrivillig alene om de må jobbe, så det forsøker jeg å unngå så godt jeg kan.

Selv sparer jeg opp ferien, sånn at jeg har ferie i jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber mye av jula, men har fri selve kvelden på julaften da. I fjor hadde jeg fri til og med 4. juledag, men jobbet natt på nyttårsaften... Tenker som så at det blir jo til å bytte på, alle må jo ta sin tørn... Kan være koselig å jobbe jul også, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 1.juledag, 27, 28 og 30. Helt i orden for meg. I følge turnus skulle jeg egentlig ha jobbet julaften og nyttårsaften kveld, så jeg er superfonøyd jeg. 1.juledag på jobben blir nok bare kooos:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt jobber hvor man har fri hele jula.. men i år blir det jobbing. Ikke de røde dagene men jobber 29, 30 og 31.12.

Men i år kunne godt tenkt meg en jobb hvor jeg jobbet hele jula. For første gang på lenge gleder jeg meg ikke til jul. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bytter på å ha fri hele julen. De som ønsker seg fri setter seg på liste med de dagene som de ønsker. Så settes det opp så langt det lar seg gjøre. Må noen på jobb mot sin vilje blir ikke de samme plukket ut år etter år. På denne måten vil noen få fri hele julen hvis de ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sitter også på jobb i jula. På kontoret skjer det null og niks så det blir nok bare å slå ihjel timer.

Skal jobbe 22. 23. 24. 29. 30. og 31/12. Gjør meg egentlig ingenting. :)

Jeg har faktisk sendt mail til nrk og spurt om de legger ut askepott osv på webtv, så jeg håper jeg får sett det her på pc'n når jeg ikke kan kose meg under pleddet hjemme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også jobbe i jula, men ikke hele jula. Jeg er student og har familien langt unna, så det blir ganske kjipt å sitte alene i byen de kveldene jeg jobber. Men skal pendle med bil så jeg er hjemme på julaften og nyttårsaften. Selv om det da ikke vil lønne seg økonomisk. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi sitter også på jobb i jula. På kontoret skjer det null og niks så det blir nok bare å slå ihjel timer.

Skal jobbe 22. 23. 24. 29. 30. og 31/12. Gjør meg egentlig ingenting. :)

Det skal jeg også :) Blir sikkert dørgende kjedelig her, men noen må passe på kontoret også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg også :) Blir sikkert dørgende kjedelig her, men noen må passe på kontoret også ;)

Mandag 29. har alle tatt seg fri så da skal jeg sitte her aleine. Fantastisk.. Skjønner ikke vitsen siden alle vi jobber mot har fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jag är väl ganska okänslig kring traditioner men jag har faktiskt inga problem med att jobba i julhelgen.

NU har jag i och för sig ett jobb som gör att jag är ledig på röda dagar men när jag studerade jobbade jag vid sidan av studerna. Det var ofta så att alla var mer eller mindre tvungna att jobba någon dag i julen och antingen julafton eller nyårsafton.

Det var en del av jobbet. Vi fick bra betalt. Det var aningen mindre att göra dessa dagar och de allra flesta vi mötte i jobbet var extra trevliga. Det blev en speciell julstämning ändå.

Vi åt pepparkakor och lussebullar och drack alkoholfri glögg i pausen på jobbet. Det blev jul ändå. Det var trevligt. Och vi hade tid att fira med våra familjer ändå. Julafton är lång och det är många dagar i julhelgen att hinna träffas och umgås.

(det värsta var väl de få som faktiskt gnällde om hur orättvist det var, vilket skitjobb det var men de flesta tyckte det var OK.)

Nu har vi barn, och min man jobbar turn. Han är visserligen ledig på julafton men jobbar många av de andra dagarna i julen. Jag har inga problem med det. Vi får umgås på vårt sätt våra dagar vi har tillsammans och planera efter det. Det kommer både att bli jul och julstämning i år också, även om saker inte är exakt som förra året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fri hele julen jeg. :) Vet ikke hvordan det hadde blitt om jeg ikke hadde vært så og si permitert i jobben. Er bare deltidsstilling, men pga. store budsjettproblemer har de ikke råd til å lønne oss. :( Så er vel litt bittersøtt at jeg har fri i julen. Menmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjeste Blondie65

På en arbeidsplass der man er litt oppmerksom på de kollegaene man har så bytter man på hvem som må jobbe julaften hvert år samt at man prøver å skåne de med barn og lang vei hjem. Jeg selv har tilbudt meg å bytte vakt med en småbarnsmor som stod oppført alene julaften, mot at hun lærte meg opp i det jeg ikke kunne. Heldigvis greide hun å bytte med en annen.

Men i firma der det er skiftordning er det vanskelig å få til helfri hele julen, det er rett og slett ikke nok folk til det. Det du kan gjøre trådstarter er å hjelpe sjefen din med å prioritere rett - lag rett og slett et forslag der dere bytter på hvem som skal ha lenger fri - kanskje du greier å ordne om ikke helfri så slik at du kan rekke buss hjem lillejulaften annenhvert år?

Hos oss får vi fri enten julaften eller nyttårsaften, og kan velge selv bare vi sørger for at vi er nok folk begge dager. Egentlig skal vi bare ha åpent så det holder at en melder seg til den ene dagen på hver avdeling. Men vi jobber ikke skift da. Jeg har ikke ferie å ta ut så jeg skal jobbe noe av mellomdagene, evt. ta ut avspasering. Har ikke bestemt meg enda ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...