Gå til innhold

Vi giftet oss...


^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Blir ekstra morsomt å se hva dere ender opp med når dere er forskjellige! Sambo og jeg er også ganske forskjellige, for eksempel når vi skulle innrede leilighet. Det som var så fint med det er at jeg synes det ble en helt perfekt blanding.

Sånn blir det sikkert med dere også, en perfekt blanding av det tradisjonelle og det utenom det vanlige

God helg og lykke til videre med planlegging! :klem:

Vi er faktisk helt like når det gjelder hvilken smak vi har i innredningen, så der ble det lite diskusjon gitt. :fnise:

Det blir nok en salig blanding av alt skulle jeg tro. Vi tviholder på det vi selv synes er fint, men helhetsinntrykket blir nok bra til slutt allikevel. Det jeg ikke forstår derimot, er at han er jo veldig opptatt av å ha det ultratradisjonelt, men allikevel vil han ha lyseblå smoking??? :klø: Forstå det den som kan. :ler: Vi var på dressmann i helgen, og jeg prøvde å hinte litt frampå at ''den dressen var jo fin'' og ''vil du heller ha sånn sjakett?'', men han tviholder fremdeles på den j**** lyseblå smokingen sin. :fnise: Jeg lever i troen på at lyseblå smoking ikke finnes i noen butikker her til lands. *krysser fingrene*

Blir spennende å se hva dere ender opp med.

God helg til deg! :klem:

Takk for god-helg-ønskninger. Nå er det mandag og ny uke. :)

Du skal jo gifte deg etter meg, og vi har ikke sendt ut invitasjoner ennå *stresser*

Men jobber med saken. Som deg tenker jeg at det skal bli godt å komme til neste fase, invitasjoner er liksom det første store "hinderet", blir godt å få krysset det av listen.

Ha, ha, ha, nå så jeg for meg kjæresten din som hoppet glad rundt i en blomstereng, komplett med glad, klassisk musikk :grinele:

Unnskyld, det var ikke vondt ment, jeg syns egentlig han høres fin ut. Jeg er nok som deg og hadde sikkert også gått for en litt avslappet, humoristisk stil, men jeg tror jeg hadde satt virkelig pris på en mann som er litt tradisjonell og ikke er redd for å virke feminin. Min mann er litt sånn halvmacho og hadde aldri i verden plukket ut blomster og bjeller. Hvis han snøfter av sånne valg (som da måtte ha kommet fra meg) pleier jeg å spørre om han blir homo hvis vi velger blomster og bjeller, og da må han jo le (så han er jo ikke så verst da ).

Jeg både skal i og skal ha bursdag i helgen, så det blir ikke mye tid til annet, men mandag håper jeg å ha innbydelsene nogenlunde klare, hva med deg?

:skratte: Kjæresten min hoppende rundt i en blomstereng... Han er jo veldig romantisk av seg da, så kanskje det er det som lyser gjennom? :ler: Og jeg vet jo det at jeg har skaffet meg en fullblods bygutt som bruker lengre tid på å fikse håret sitt enn meg. Men ikke se for dere noe sånt superfemi altså, for det er han ikke. Det er bare overfor meg at han lar den siden komme ut. Han er ikke redd for å være feminin overfor meg, men med gutta skal han være veldig macho. Jeg tror det er veldig tabu blandt gutter å ''virke homo'' liksom. Men jeg er veldig glad for at han er sånn, at han kan slippe ned ''guarden'' med meg og være litt tøffel avogtil. :fnise: :rødme:

Da er det endelig framgang på bryllupsfronten. Vi var ute og handlet i helgen, og på ca.5 minutt fant vi ut hvordan invitasjonene skal se ut. :hoppe:

Vi kjøpte svart kartong-papir, gullpenn og gullstempel med forskjellige motiver: hjerte, duer, ringer, rose, hjertebord osv. Så da gikk vi helt bort fra den originale ideen, og går for håndskrevne invitasjoner. Siden min kjære kanskje har verdens verste håndskrift, blir det selvfølgelig meg som må skrive alle sammen, og det synes jeg er helt greit. Jeg tar det når jeg kan (og hånden min orker) mens jeg ser på tv eller hører på musikk. Veldig greit tidsfordriv egentlig. Jeg har allerede skrevet ca.15 stk, bare ca. 25-30 igjen. :overrasket: Målet vårt er å få gjort det innen februar da, og det tror jeg skal gå greit. Det er så utrolig herlig å ha begynt på dem i alle fall, så nå er jeg veldig gira her jeg sitter. :hoppe:

Ellers ble det mye bryllupssnakk på oss i helga. Jeg prøvde å få min kjære over på bedre tanker ang. lyseblå smoking, men han tviholder på den enda. :fnise: Mamma var i 70-årsdag og der hadde de noen kjempefine borddekorasjoner som vi skal prøve ut. (Noe med noen kuler/baller som blir utvidet i vann? :klø: Noen som vet hva dette er? ) Det skal også være bryllupsmesse i byen til helga som kommer, så der skal vi garantert. Håper vi får litt inspirasjon der! :jepp:

Jeg og min kjære var også innom på blomsterforretninger og tittet litt, men det var i allefall en bomtur. På denne tiden av året finnes det kun roser (nesten) og det skal vi ikke ha. Så vi får ta oss en tur når våren kommer og titte litt mer da. Gjestelisten begynner også å ta form, men den vokser så utrolig fort! Venninner/kamerater får seg kjærester i hytt og pine vær, så de må jo selvsagt få komme. Jeg fant også ut igår, da jeg laget invitasjoner, at vi skal invitere 14stk fra Frankrike. Og jeg som trodde det bare var 10stk. Men som mamma sier, noen personer fra eller til har ikke den største betydningen for pris. Vi betaler uansett ikke overnatting for dem (har fikset gratis), så da blir det kun mat og drikke. Jaja, det er en stor dag for oss, og vi vil selvfølgelig ha alle vi bryr oss om tilstede. Pris får komme i andre rekke, og siden vi er så flinke til å spare inn over alt ellers, kan vi ta oss den friheten å ha et stort matbudsjett.

Ha en strålende mandag alle sammen! :klemmer:

PS! J**** smileypoliti!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:strix::hoppe: :rødme: 5 måneder igjen! :rødme: :hoppe::strix:

Tiden går så utrolig fort, blir helt stressa jeg. :fnise: Nå har jeg bare 5-7 invitasjoner å lage, så er jeg ferdig. :hoppe: Det skal bli så utrolig deilig å få sendt alle avgårde. *sukk*

Gleder meg utrolig mye til bryllupsmessa 8.februar. Det blir meg, mamma og søster som skal titte litt og forhåpentligvis få myyye inspirasjon til bordkort, servietter, pynt og sikkert mye annet. :nigo:

I februar skal jeg og søster begynne å ta sol. Det skal bli helt vidunderlig å få litt farge på kroppen igjen. Litt brun må jeg da være i kjolen min. :rødme: Ellers blir det sikkert litt sminke-prøving de nærmeste ukene. Venninna mi som skal sminke meg skal ta med litt av hvert neste gang hun kommer på besøk, så får vi prøvd ut forskjellige ting. (Det eneste jeg vet er at jeg ikke skal ha eyeliner - jeg ser ut som en klovn de få gangene jeg har prøvd. :fnise: )

På spirefronten kan jeg jo si at jeg har IKM idag. Kjente litt mensmurringer i dag morges, men nå er de helt borte. Har ikke sjekket om jeg har fått mensen enda, det er nesten så jeg ikke vil utsette meg for skuffelsen med en gang. (Her er vi pessimistiske til det motsatte er bevist. :fnise: )

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og :hoppe: litt for 5 måneder igjen!

Takk for :hoppe: Tusle! :)

Nå har jeg opprettet min egen prøverdagbok, så slipper dere som egentlig bare er ute etter deres daglige bryllups-fix å snuble over mensen og eggløsning og slikt her inne hos meg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, jeg hadde akkurat diskutert å kjøpe leilighet i stad og trenger noe å sammenligne med. Veldig få i min omgangskrets som har kjøpt leilighet med samboer. Kommer faktisk ikke på en eneste en, bare single folk :fnise:

Kult med prøverdagbok, vil følge med der også jeg ;)

Har vært på jobb siden halv syv i morges, så nå er jeg veldig klar for å dra hjem og da blir det litt KG de siste minuttene her :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er med invitasjonene! :hoppe: Tenker det er godt for deg å få unnagjort det. Mulig å få se bilder av dem, kanskje? :sjenert:

:strix: 5 måneder! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belle! I all hui og hast må jeg bare spørre; hva ga dere for leiligheten deres? Leser og skriver mer senere i kveld ;)

Hehe, jeg hadde akkurat diskutert å kjøpe leilighet i stad og trenger noe å sammenligne med. Veldig få i min omgangskrets som har kjøpt leilighet med samboer. Kommer faktisk ikke på en eneste en, bare single folk :fnise:

Kult med prøverdagbok, vil følge med der også jeg ;)

Har vært på jobb siden halv syv i morges, så nå er jeg veldig klar for å dra hjem og da blir det litt KG de siste minuttene her :gjeiper:

Vi bor i borettslag, så vi har 1,7 i fellesgjeld og 700000 i innskudd, så tilsammen nesten 2,5mill. Litt dyrt, men vi klarer oss fint. Da fikk vi også bestemme tapet, kjøkken, fliser + + selv og slapp å gjøre noe som helst annet enn å henge opp bilder og gardiner. ;) Så altså, helt ny leilighet.

Det har vært litt skremselspropaganda ang. borettslag den siste tiden, men vi sover godt om natten allikevel. Vi har avdragsfritt i 10 år (prøver å betale litt mer i mnd slik at vi faktisk betaler ned på fellesgjelden), vi har forsikring slik at vi slipper å ta over naboens gjeld og vi kan betale ned hele leiligheten dersom vi vinner i lotto og har lyst til det (tror det heter privat fellesgjeld eller noe slikt - hver leilighet har en egen gjeld etter hvor stor leiligheten er). Men det er viktig å få fram da, at vi kjøpte når markedet var heeeelt på topp (typisk?), nå er jo markedet betydelig lavere.

Så gøy at du også vil følge med i den andre dagboken min. :hoppe:

Så flink du er med invitasjonene! :hoppe: Tenker det er godt for deg å få unnagjort det. Mulig å få se bilder av dem, kanskje? :sjenert:

:strix: 5 måneder! :strix:

Ja, endelig er jeg også flink og tar tak i noe. :fnise::hoppe: Jeg skal prøve å ta noen bilder i kveld kanskje, men ''don't hold your breath'' på at jeg får tid til det. :ler: Er litt travelt rundt ørene mine nå.

Det ble mye bryllupssnakk med mamma i går, og jeg fikk DEN gladnyheten: Vi får i alle fall nok av Bestefar til at vi (sammen med det vi får av svigerfar) slipper å betale maten selv. :hoppe: Så nå er 1000kg løftet fra skuldrene mine. Jeg får i tillegg bonus på jobb - som jeg hadde glemt helt ut - på rundt 1,5 månedslønn!! (jobbet ikke i hele fjor, så da blir det mindre på meg) :hoppe: Og min kjære har de pengene han ikke brukte på dyr bil. :hoppe: Nå er jeg såååå glad, og slipper å tenke ''penger, penger, penger'' hele tiden. :hoppe: (Det ble mye :hoppe: her. :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare fortelle dere om drømmen jeg hadde i natt. :fnise: Sitter her og humrer og ler når jeg tenker på den. *hehe*

Jeg skulle da altså gifte meg og tanten min skulle fikse buketten min. Men da bryllupsdagen kom hadde tante laget noe heeelt annet enn det jeg ville ha, nemlig en hatt. Ja, en hatt. Den var skyhøy, med masse kongler på og det hang noe greier ned (se for dere sånn sprett-ut-stoff, sånn glanspapir) som hun hadde laget til slanger. Ja, slanger, min store fobi. Komplett med øyne og den ekle tunga og alt. *shudder* Jeg ville selvfølgelig ikke gå med den, men av en eller annen grunn var det å ikke ha 'bukett'' det samme som ikke å ha brudekjole i denne drømmen min. Mamma sa til meg ''Jammen, den er jo kjempefin jo'', med latter og bekymring i stemmen. ''Du må jo ha den på deg, vi har ikke noe annet''. Og så ble det svart.

:skratte: Tror dere jeg begynner å bli litt for opptatt av bryllup eller? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare fortelle dere om drømmen jeg hadde i natt. :fnise: Sitter her og humrer og ler når jeg tenker på den. *hehe*

Jeg skulle da altså gifte meg og tanten min skulle fikse buketten min. Men da bryllupsdagen kom hadde tante laget noe heeelt annet enn det jeg ville ha, nemlig en hatt. Ja, en hatt. Den var skyhøy, med masse kongler på og det hang noe greier ned (se for dere sånn sprett-ut-stoff, sånn glanspapir) som hun hadde laget til slanger. Ja, slanger, min store fobi. Komplett med øyne og den ekle tunga og alt. *shudder* Jeg ville selvfølgelig ikke gå med den, men av en eller annen grunn var det å ikke ha 'bukett'' det samme som ikke å ha brudekjole i denne drømmen min. Mamma sa til meg ''Jammen, den er jo kjempefin jo'', med latter og bekymring i stemmen. ''Du må jo ha den på deg, vi har ikke noe annet''. Og så ble det svart.

:skratte: Tror dere jeg begynner å bli litt for opptatt av bryllup eller? :fnise:

:skratte: Tror du er heeelt normal.. Jeg hr vel bryllupsrelaterte drømmer flere ganger i uka :fnise:

Så bra at dere er godt på vei med både invitasjoner og inspirasjon til bordpynt m.m :duskedame: Flinkingen!

Endret av MaiL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:skratte: Tror du er heeelt normal.. Jeg hr vel bryllupsrelaterte drømmer flere ganger i uka :fnise:

Så bra at dere er godt på vei med både invitasjoner og inspirasjon til bordpynt m.m :dusedame: Flinkingen!

Ja, har hatt en del bryllupsdrømmer det siste året, men denne tar kaka. :fnise:

Jeg er litt stolt av meg selv, siden jeg er superflink til å utsette ting. Godt at noen heier på meg! :duskedame:

Du har hatt ditt livs sjokk i natt du da nesten :gjeiper:

Hvor mye bruker du på brudebuketten din, Belle? :)

Jeg har ikke anelse på hva jeg bruker siden det er tanten min som skal lage den. Det eneste jeg betaler for er selve blomstene, men siden jeg ikke skal ha liljer eller noe sånt eksklusivt blir det sikkert ikke så dyrt. Jeg regner sånn 3-400kr kanskje? Har ikke anelse på hva de blomstene jeg skal ha (tror det er Delphinium, ser i alle fall slik ut) koster, men de kan da ikke være så dyre? Noen som vet? Uansett så er det jo selve blomsterdekoratøren som er det dyreste, så jeg er veldig glad for at jeg slipper å betale for det. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Bryllupsdrømmer er så sære! Det kommer nok flere av dem ja. :lol:

Så deilig med det økonomiske da. Husker jo du var litt stressa pga det. :klem:

Lover å puste mens jeg venter på bilder. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, artig med sånne rare drømmer, har hatt et par av dem jeg også :fnise:

Så flink du er som snart er ferdig med invitasjoner :) Må følge med på den andre dagboken din også tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wow, nå begynner dere virkelig å få ting unna, det er bra :) Tenk at det er under 5 måneder til du skal gifte deg!! Nyyt denne tiden, det er bare én gang i livet! (Absolutt ikke for alle, men for dere regner jeg med at det stemmer :))

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Bryllupsdrømmer er så sære! Det kommer nok flere av dem ja. :lol:

Så deilig med det økonomiske da. Husker jo du var litt stressa pga det. :klem:

Lover å puste mens jeg venter på bilder. ;)

Ja, de er supersære! Hadde en i natt også... :sjenert: Ikke så merkelig som den forrige, denne var heller mer lik de andre jeg har hatt: problemer med kjolen. *grøss* :ler:

Hehe, artig med sånne rare drømmer, har hatt et par av dem jeg også :fnise:

Så flink du er som snart er ferdig med invitasjoner :) Må følge med på den andre dagboken din også tror jeg :)

Ja, snart ferdig nå og har allerede begynt å dele ut noen her og der. Gøy at du vil følge med i den andre dagboken også. :hoppe:

Wow, nå begynner dere virkelig å få ting unna, det er bra :) Tenk at det er under 5 måneder til du skal gifte deg!! Nyyt denne tiden, det er bare én gang i livet! (Absolutt ikke for alle, men for dere regner jeg med at det stemmer :))

God helg! :klem:

*hehe* Jeg regner med at det blir denne ene gangen for oss (selv om vi aldri kan vite det da) :fnise:

Tiden går så utrolig fort, det er helt skremmende. Mindre enn 5 måneder igjen! :overrasket::haar: Men jeg synes det bare er gøy med litt planlegging her og der. (Blir nok sikkert veeeeldig stressa ettersom dagen nermer seg.)

Ja, da var det ny uke og nye muligheter. Det er ikke så mye som har skjedd på bryllupsfronten i det siste. Jeg har 5 invitasjoner å lage igjen og jeg er betydelig roligere på pengefronten. Jeg ble superstressa da jeg gikk gjennom gjestelista da jeg skulle lage invitasjoner, det er jo så mange som kommer, men nå når finansieringen er i orden er skuldrene mine senket betraktelig. *herlig*

Vi har muligens fått fikset toastmaster også. :hoppe: Han jeg jobber med kom innom kontoret mitt i dag morges og sa at han fikk en tlf fra svigermoren min i går, og jeg forstod det slik at han gjerne ville gjøre det. Han pleide å ta 4000kr til vanlig, men ''vi kunne nok komme til en ordning'' som han sa. Så jeg håper det blir maks 3000kr, da går det greit. Da kan onkelen min (toastmaster alt. 2) kose seg og han slipper å holde orden på alle sammen. :ler:

Ellers ser jeg fram til bryllupsmesse til helgen. :hoppe: Den andre forloveren min kommer også hjem den helgen, så dersom hun ikke reiser altfor tidlig på søndag håper jeg hun kan være med. Det hadde vært koselig, siden hun ikke har fått vært med på noe som helst siden hun bor på andre siden av landet.

En strålende mandag til alle sammen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Har visst ikke vært her før jeg.. Får ikke lest alt her nå, men nå har jeg deg på Mine innlegg! :jepp:

Ser du har bryllupsdrømmer du også forresten! Du er ikke alene, for å si det sånn! :fnise:

Krysser forresten fingrene for at det ikke går an å få tak i lyseblå smoking! :ler:

Ha en fin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Har visst ikke vært her før jeg.. Får ikke lest alt her nå, men nå har jeg deg på Mine innlegg! :jepp:

Ser du har bryllupsdrømmer du også forresten! Du er ikke alene, for å si det sånn! :fnise:

Krysser forresten fingrene for at det ikke går an å få tak i lyseblå smoking! :ler:

Ha en fin mandag!

:goodbye: Mazilla! Så koselig at du tar turen innom. :jepp:

Bryllupsdrømmer, det er meg. :fnise: I alle fall én gang i uka. :roll:

Jaaa, jeg håper og drømmer og ber og krysser alt jeg har for at det ikke går an å få tak i lyseblå smoking. :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...