Gå til innhold

Vi giftet oss...


^^Belle^^

Anbefalte innlegg

En liten snart-helg-oppdatering fra meg. :strix:

Snakket med doktoren min igår, og hun skulle sende meg videre til gynekolog. Dette ville ta et par måneder, men de hadde visst krav på å svare innen 30 dager. Så innen 8.februar vet jeg litt mer hva som skjer videre. Vi sjekket også fertilitetsklinikken på sykehuset på internett igår, og der var det ingen/liten ventetid! :overrasket: Det var vel kanskje derfor doktoren min sa at vi er heldige som bor her vi bor. Så forhåpentligvis går dette ganske fort, og får satt i gang med piller e.l. dersom noe skulle være galt. Et lite lyspunkt i spire-tenkingen vår. :hoppe:

Ellers går det veldig sent med planlegging for tiden. Jeg begynner å stresse litt ang. toastmaster og fotograf nå, så vi må bestemme oss de nærmeste ukene. Vi må også begynne på invitasjonene, og finne ut hvilke bordkort vi vil ha. (Her har jeg fått frie tøyler, men problemet mitt er at jeg eier ikke kreativitet, og samtidig vil jeg ha noe litt annerledes enn bare et kort med navn på, eller slike holdere for den saks skyld.)

Et lite spørsmål: når sendte/skal dere sende ut invitasjoner? Jeg tenkte å sende ut utenlandsinvitasjonene ganske snart (selv om de vet når det er, og har kjøpt flybilletter og slikt), det er vel 10-12 stk. Alle vet jo at vi skal gifte oss, og når det er, men det hadde vært herlig å bare fått det i boks. (Mamma sier det er aaaaltfor tidlig å sende ut noe enda... :klø: )

Et annet spørsmål: når skal papirene til kirken og folkeregisteret sendes inn? Jeg trodde det var maks 6mnd før bryllupet, men så har jeg også lest maks 4mnd før. Hva er det som er riktig? Hadde vært herlig og fått gjort det også. :)

Jaja, det var litt om hva som svirrer oppi hodet mitt for tiden. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SweeT July

Viss dere gifter rundt mnd juni til august, så anbefaler di at man sender inivtasjonene ut 4-5 mnd før bryllupet :) Dette er fordi juni-august er feriemnd og da reiser folk ofte vekk :) Håper dette hjalp deg litt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet spørsmål: når skal papirene til kirken og folkeregisteret sendes inn? Jeg trodde det var maks 6mnd før bryllupet, men så har jeg også lest maks 4mnd før. Hva er det som er riktig? Hadde vært herlig og fått gjort det også. :)

Er bare inne og snoker litt. :)

Er maks 4 måneder før som stemmer. Dere trenger ikke å sende noe til kirka, dere kan bare oppgi adressen til vigselsstedet på papirene så blir attesten sendt direkte til kirka. Eller du kan sende det til kirka selv når du mottar attesten i posten.

Dersom du/dere skal bytte etternavn anbefaler jeg å sende inn navneendringsskjema samtidig, for da blir de gjeldene fra den dagen du gifter deg.

Endret av plingo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss dere gifter rundt mnd juni til august, så anbefaler di at man sender inivtasjonene ut 4-5 mnd før bryllupet :) Dette er fordi juni-august er feriemnd og da reiser folk ofte vekk :) Håper dette hjalp deg litt =)

Hei og velkommen hit! :hoppe: Okei, da må vi nesten begynne på invitasjonene straks da, slik at vi får sendt dem ut i tide. Gleder meg! Blir liksom så mye mer virkelig da synes jeg. :strix:

Er bare inne og snoker litt. :)

Er maks 4 måneder før som stemmer. Dere trenger ikke å sende noe til kirka, dere kan bare oppgi adressen til vigselsstedet på papirene så blir attesten sendt direkte til kirka. Eller du kan sende det til kirka selv når du mottar attesten i posten.

Dersom du/dere skal bytte etternavn anbefaler jeg å sende inn navneendringsskjema samtidig, for da blir de gjeldene fra den dagen du gifter deg.

Her må du bare snoke så mye du vil Plingo! Er bare koselig det! :strix:

Det er 4 mnd ja. Må nok vente litt til da. ;)

Jeg fikk tilsendt alle papirene som trengtes å skrive under på/fylle ut av kirkekontoret jeg, så minimal innsats fra min side der ja... :fnise: Der var det også navneendringsskjema, så sender inn hele mirakkelset på samme tiden. :)

God helge :klemmer: til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det ny uke med nye muligheter. Jeg har en liten glad-nyhet til dere som måtte være interesserte ( :fnise: ): jeg har ikke eggløsning enda, og min kjære kommer hjem i morgen, så satser på at eggene mine klarer å holde seg inne til da. :fnise: Har gått til innkjøp av eggløsningstester og godt er det siden jeg så absolutt ikke hadde EL når jeg trodde jeg hadde. Kanskje det er derfor vi ikke har truffet enda? :klø:

Ellers er det full brainstorming på bryllupsfronten nå, med invitasjoner og bordkort. Min kjære satte seg fullstendig på bakbeina da jeg foreslo at vi skulle ha invitasjonene på nynorsk (som jeg hadde forventet...), så da tror jeg vi deler dem opp. Bokmål til hans side og nynorsk til min side. Som han sa: ''Vi kan da ikke skrive nynorsk til min familie, de kommer ikke til å forstå noenting som helst!'' :skratte:

Ellers tror jeg bilde av oss på invitasjonene ikke kommer til å skje, for det ville ikke min kjære ha. (Jeg har lagt ned vetoretten min så mange ganger nå, at der tror jeg jeg må føye meg etter hans ønsker. Bridezilla? Jeg? :fnise: ) Kanskje vi kan finne et fint bilde på internett av hva som helst og putte det på fremsiden? Noen som har noen forslag til sider der jeg kan finne bryllupsrelaterte bilder som jeg kan ''stjele''? Som sagt, full brainstorming i hodet mitt nå... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig og spennende det er å være i gang med babylaging. Bra at dere får hjelp hvis dere trenger også! Godt å vite at det ikke er noe ventetid på sykehuset også, for det blir som regel nok med venting på alt annet.

Jeg synes trykksakoppgaven er den verste nøtta i hele bryllupsplanleggingen. Jeg er nokså kreativ selv og flink til å lage sånt selv, men jeg sliter med å bestemme meg for hvordan det skal se ut for å matche hverandre. Foreløpig er bare invitasjonene halvveis ferdig.

Jeg har trålet litt på nettet i morgentimene og har funnet litt bryllupsrelaterte bilder som kan egne seg til trykksaker. Se på disse:

Clipart

Clipart 2

Clipart 3

Clipart 4

Håper det er litt til hjelp. ;)

Klem.

Endret av Honey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig og spennende det er å være i gang med babylaging. Bra at dere får hjelp hvis dere trenger også! Godt å vite at det ikke er noe ventetid på sykehuset også, for det blir som regel nok med venting på alt annet.

Jeg synes trykksakoppgaven er den verste nøtta i hele bryllupsplanleggingen. Jeg er nokså kreativ selv og flink til å lage sånt selv, men jeg sliter med å bestemme meg for hvordan det skal se ut for å matche hverandre. Foreløpig er bare invitasjonene halvveis ferdig.

Jeg har trålet litt på nettet i morgentimene og har funnet litt bryllupsrelaterte bilder som kan egne seg til trykksaker. Se på disse:

Clipart

Clipart 2

Clipart 3

Håper det er litt til hjelp. ;)

Klem.

Oi, tusen takk Honey! :strix: Der var det mye jeg kunne tenkt meg å bruke. Så det er clipart det heter? Da vet jeg i alle fall hva jeg kan google dersom min kjære gjør seg vanskelig. :fnise: Er heldig du, som er litt kreativ. Jeg eier ikke et kreativt bein i meg, så det er godt jeg har dere til å hjelpe meg! :ler:

Ja, er godt å være i gang med den hjelpen vi kan få. Jeg håper at det ikke kommer så langt som til prøverør (jeg vil være gravid NÅ!), men vi har liksom innstilt oss på det verste slik at vi slipper å bli skuffet. Skulle ønske det fantes ''gravid-piller'' som jeg kunne ta, og vips! jeg er gravid. DET hadde vært noe det! :fnise:

Mange :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det ny uke med nye muligheter. Jeg har en liten glad-nyhet til dere som måtte være interesserte ( :fnise: ): jeg har ikke eggløsning enda, og min kjære kommer hjem i morgen, så satser på at eggene mine klarer å holde seg inne til da. :fnise: Har gått til innkjøp av eggløsningstester og godt er det siden jeg så absolutt ikke hadde EL når jeg trodde jeg hadde. Kanskje det er derfor vi ikke har truffet enda? :klø:

Så herlig å høre! Da kan det jo hende at det er så enkelt :jepp: Heier på dere :duskedame:

Misunner dere ikke den jakten på bilder, selv om det sikkert er veldig spennende når man er oppi det.

Må bare tipse om istockphoto.com. Der er det utrolig mange vakre bilder og illustrasjoner. Man må betale for å bruke hvert bilde, men det er så lite at det er absolutt verdt det.

Kjempeenkelt å søke frem bilder også, bruker det av og til i jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å høre! Da kan det jo hende at det er så enkelt :jepp: Heier på dere :duskedame:

Misunner dere ikke den jakten på bilder, selv om det sikkert er veldig spennende når man er oppi det.

Må bare tipse om istockphoto.com. Der er det utrolig mange vakre bilder og illustrasjoner. Man må betale for å bruke hvert bilde, men det er så lite at det er absolutt verdt det.

Kjempeenkelt å søke frem bilder også, bruker det av og til i jobben.

Takk for gode og ikke minst oppmuntrende og positive ord! Er godt å få lov til å klage litt og å få litt trøst innimellom. :kose:

Oi, der var det mye fint! Søkte på ''wedding'' og det kom sååå mange fine bilder opp. Fikk litt inspirasjon også nå, så kanskje vi kan ta bilde av ringene våre selv eller noe? Slik at vi får våre ringer på innbydelsene? Eller vi kan ta bilde av champagneglass eller hendene våre eller noe i den duren? Kan dere høre hjernen min tikke og gå eller? :fnise: Der skal jeg inn senere ikveld og titte, tusen takk! :hoppe:

:klemmer: fra Belle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mange tips å komme med, men det ser jo ut som om du har fått noen ideer nå. :) Det blir nok veldig fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mange tips å komme med, men det ser jo ut som om du har fått noen ideer nå. :) Det blir nok veldig fint!

Da er du like blank som meg. :fnise: Jeg håper det blir fint. Skal oppdatere dere på hvilket bilde vi kommer til å bruke til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok bra dette med invitasjonene :) Selv stresser jeg med monogram og det meste, men alt er egentlig klart, må bare få bestilt :fnise:

Håper på at dere får en spire til å sitte snart ;) Spennede å lese om prøvingen deres :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok bra dette med invitasjonene :) Selv stresser jeg med monogram og det meste, men alt er egentlig klart, må bare få bestilt :fnise:

Håper på at dere får en spire til å sitte snart ;) Spennede å lese om prøvingen deres :jepp:

Monogram ja...det tror jeg er gitt opp før det engang er startet. :fnise: Som sagt, ingen kreativitet her i gården, og mange bokstaver har vi også, så da blir det et fint bilde i stedet for. ;)

Vi også håper på en spire snart, og det er godt noen liker å høre på klagingen min av og til. :fnise:

Apropos prøving, så testet jeg positivt på EL-test igår, så når min kjære kommer hjem i kveld blir det :sengekos: for alle penga. :ler: Krysser fingrer og tær og alt som er for at den sitter denne gangen. Men jeg kjenner jeg begynner å stresse litt angående det å være gravid og få barn. Etter å ha lest her inne på slike sider tar jeg meg selv i å tenke ''hjeeeeeeeelp'' av og til. Hvordan i huleste heiteste vet jeg at jeg er klar? Baby, amming, lite søvn, bleier og ikke minst føding og alt det der? Men så vet jeg at så snart jeg ser en liten pode og holder den i armene mine, så er jeg klar allikevel. ''Sånn en vil jeg også ha'' tenker jeg da. :fnise:

Ellers er det en liten framgang på bryllupsfronten. Vi holder på med å finne toastmaster nå. Svigermor er søskenbarn med en som er gift med en jeg jobber med som er toastmaster. Forstod dere den eller? :skratte: Vi ble enige i helgen om han hun skulle spørre søskenbarnet sitt hvor mye han pleier å ta betalt og slikt. Jeg synes det blir litt feil å spørre på jobb, ''overrumple'' ham på en måte, så da tar vi den veien. Det kan jo også hende at han ikke har lyst heller, i og med at vi jobber sammen (selv om ikke det er så veldig nært da akkurat), og da blir det lettere for ham å takke nei enn dersom jeg hadde kommet til ham på jobb og spurt ''in person''. Og dersom han er veldig dyr, spør vi onkelen min om han har lyst. Vi har funnet ut av vi ikke gidder å betale flere tusen kroner for toastmaster, og sparer inn der vi kan. ;) Så der krysser vi fingrene for at han vil, og at han kanskje vil se på det som en ''familietjeneste'' og ikke ta så altfor mye betalt. :jepp:

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er du like blank som meg. :fnise: Jeg håper det blir fint. Skal oppdatere dere på hvilket bilde vi kommer til å bruke til slutt.

Ser fram til oppdatering. :) Vi er ferdige med våre "trykksaker" nå, så da trenger vi ikke være kreative på det området mer. :fnise:

Angående baby så tror jeg det er mange som tenker sånn når det gjelder å være klar. Tror det er en grunn til at det tar ni måneder før den kommer. ;)

Lykke til på toastmasterjakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser fram til oppdatering. :) Vi er ferdige med våre "trykksaker" nå, så da trenger vi ikke være kreative på det området mer. :fnise:

Angående baby så tror jeg det er mange som tenker sånn når det gjelder å være klar. Tror det er en grunn til at det tar ni måneder før den kommer. ;)

Lykke til på toastmasterjakt!

Tusen takk Muffin!

Ja, jeg tror nok det morsinstinktet kommer etter hvert som magen vokser. Og at det da går opp for deg at du faktisk har et levende menneske inni der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt i går og leste den tråden om 'gråt du når du så babyen for første gang' eller noe i den duren.. Herremin, jeg satt og leste og var på gråten og fikk såå lyst til å være der selv.

Å føde skal jo være noe av det mest smertefulle man opplever, men nesten alle synes det er det fineste de har opplevd ! Det sier litt om hvor spesielt det må være. Anbefaler å lese i den tråden ;) Kommer tilbake med link hvis jeg finner den igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg satt i går og leste den tråden om 'gråt du når du så babyen for første gang' eller noe i den duren.. Herremin, jeg satt og leste og var på gråten og fikk såå lyst til å være der selv.

Å føde skal jo være noe av det mest smertefulle man opplever, men nesten alle synes det er det fineste de har opplevd ! Det sier litt om hvor spesielt det må være. Anbefaler å lese i den tråden ;) Kommer tilbake med link hvis jeg finner den igjen!

Ja, jeg har lest den jeg også, og hadde DEN klumpen i halsen. :trist:

Jeg tror det at så og si alle får en liten sånn ''hjelp-reaksjon'' en eller annen gang i løpet av graviditeten, en ''hva i h**** er det jeg har begitt meg ut på?'' lignende reaksjon, men at den går fort over igjen for du vet hva som er inni der og gleder deg til det kommer ut. (*phew* det var en lang setning! :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet også lenge med hvordan invitasjonene skulle se ut. Nå har jeg endelig fått de sånn jeg ville ha de og er superfornøyd :) Men er vanskelig å gi ideer til andre, alle har jo forskjellig oppfatning av hvordan de vil ha det...

Vi sender ut invitasjoner nå innen en uke eller to... er tidlig, men har inntrykk av at mange som gifter seg i skoleferien er såpass tidlig ute :)

Håper virkelig spiren sitter snart :) hjelper forhåpentligvis at du vet når du har EL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet også lenge med hvordan invitasjonene skulle se ut. Nå har jeg endelig fått de sånn jeg ville ha de og er superfornøyd :) Men er vanskelig å gi ideer til andre, alle har jo forskjellig oppfatning av hvordan de vil ha det...

Vi sender ut invitasjoner nå innen en uke eller to... er tidlig, men har inntrykk av at mange som gifter seg i skoleferien er såpass tidlig ute :)

Håper virkelig spiren sitter snart :) hjelper forhåpentligvis at du vet når du har EL :)

Innen en uke eller to??? :dåne: Jøss, da må jeg få ræva i gir altså. :fnise: Jeg har som mål å få sendt dem ut i løpet av januar, men vi har jo ikke begynt enda så vi får se hvordan det går.

Jeg har endelig funnet ut hva jeg skal skrive på de franske invitasjonene, det var det som opptok meg igår kveld da jeg ikke fikk sove. :ler: Så det er en befrielse siden språket mitt på fransk er mer slang og dagligdagsuttale enn formelt. Men jeg fant da ut av det til slutt. :hoppe:

Ja, håper det jeg også! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det med ro Belle.. Vi skal heller ikke sende ut invitasjonene før mot slutten av januar ihvertfall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...