Gå til innhold

Vi giftet oss...


^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Ja, da tenkte jeg at jeg skulle starte min egen lille bryllupsdagbok.

Det er så utrolig mye som skal gjøres, og tiden flyr avgårde. (det er jo nettopp nå at vi forlovet oss - det føles i alle fall sånn. Men det er faktisk 1,5 år siden.. :fnise: ) Heldigvis har jeg verdens beste mor, som er veldig gira og hjelper oss utrolig mye.

Vi forlovet oss på 5 årsdagen vår, og når vi gifter oss har vi vært sammen i nesten 7 år! :rødme:

Okei, da tenkte jeg at jeg skulle skrive en liste over hva vi har gjort, og hva som gjenstår:

Fikset:

* Kirke

* Festlokale

* Forlovere - vi skal ha to hver:)

* Farger på blomster, pynt osv.

* Kjole

* Brudesko

* Hår og sminke - en venninne fikser dette.

* Blomster - en tante fikser oppsatser og slikt. Vi må bare kjøpe blomstene.

* Brudebukett - en nyyydelig en som jeg har funnet på nettet.

* Meny - maten er ''inkludert'' i festlokalet, så da er det bare å bestemme seg for hva vi vil ha...

* Ringer - vi har gifteringene våre som forlovelsesringer, så det ble jo fikset den dagen vi forlovet oss.:)

* Overnatting til utenlandsgjester

* Diverse kaker

* Alkohol - litt av den i alle fall.

Ikke fikset:

* Fotograf

* Bordkort

* Invitasjoner

* Bil

* Dress og sko til min kjære

* Toastmaster - begynner å haste litt!! :lete:

* Slør

* Smykker

* Overnatting til utenbysgjester

* Papirer som trenger signering og oversendelse - fikser dette når tiden er inne! :fnise: Dvs. maks 4 mnd før bryllupet.

* ''Hovedkaken'' og kransekake

* Alkohol - samler opp etter utenlandsturer og slikt.

* Bartender

* Servitør

* Undertøy

* Solarium - jeg må vel kanskje starte snart?

Det er sikkert mye jeg har glemt her, så det er bare å komme med innspill! :jepp:

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:velkommen:

Kan være nyttig med en dagbok å skrive ned alle bryllupstanker og hvor det attpåtil er folk som er over gjennomsnittet interessert i å høre om det.;) Skal bli spennende å følge med på deg.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen:

Kan være nyttig med en dagbok å skrive ned alle bryllupstanker og hvor det attpåtil er folk som er over gjennomsnittet interessert i å høre om det.;) Skal bli spennende å følge med på deg.:)

Tusen takk!:)

Ja, er veldig gøy å treffe folk som er like interessert i blomster og farger og bordkort og slikt som meg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk begge to!

Ja, det humper og går framover i alle fall!:) Som sagt så har jeg en mor som er veldig gira, så det hjelper utrolig mye. Jeg er veeeldig flink til å utsette ting jeg, så jeg trenger noen som tar meg litt i ørene av og til. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende å kunne følge med helt fra side 1 :fnise: Lenge til jeg skal planlegge bryllup selv, så da er det gøy å følge litt med på andre!

Hvordan foregikk forlovelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å kunne følge med helt fra side 1 :fnise: Lenge til jeg skal planlegge bryllup selv, så da er det gøy å følge litt med på andre!

Hvordan foregikk forlovelsen?

Ja, det er utrolig gøy å se hvordan andre gjør ditt og datt.:)

*sukk* forlovelsen var bare helt fantastisk. :rødme: Litt lang historie, men...

Vi hadde vært sammen i nesten 5 år, og jeg var forberedt på å vente i 5 år til for å si det slik. Litt commitment issues fra hans side :gjeiper:

Men på 5 årsdagen vår, på ferie i Frankrike, fridde han til meg under en palme. Da hadde han planlagt dette en stund - jeg kan spore det tilbake et par uker før vi reiste.:)

Han hadde, i skjul, fått moren hans til å få meg til å prøve en ring for å finne ut hvilken størrelse jeg hadde.

Han kjøpte ringen og sa at han bare skulle på besøk til en kompis. Jeg ringte da til denne kompisen for å få tak i ham, men han hadde jo aldri vært der. Du kan tenke deg hva som gikk i hodet på kompis da (han klarte heldigvis å holde hodet kaldt, og sa at han hadde vært ute og nettopp kommet inn igjen eller noe i den duren..) Men han ble jo kjempebekymra for det som stod og blinket foran øynene hans var jo utroskap og elskerinne og slikt. :fnise:

Han nektet meg å sjekke kofferten hans før vi reiste (jeg får reisefeber av den verste sorten uansett hvor jeg skal, så jeg ville jo sjekke om han hadde pakket med seg det han trengte...), for der lå jo ringen.

Vi hadde vært i Frankrike en uke ca, og jeg ante fred og ingen fare. En kveld etter vi hadde spist gikk vi og spaserte litt, da han plutselig skulle ha meg med ned på stranden for ''der var det så fint med palmetrær og sånn''. Jeg gjorde meg utrolig vanskelig, for når hadde nå han brydd seg om palmetrær og fin utsikt? :fnise: Det endte med at vi ikke kom oss ned på stranden fordi den var stengt (privat), så vi fant oss en park og et palmetre vi satte oss under. Her snakket vi om løst og fast, og på en eller annen måte kom vi over på temaet ''commitment issues''. Jeg stod jo på mitt og mente at ''jo, det hadde han''. Så gikk han ned på kne (*knis-knis*) og sa at ''nei, han hadde ikke det''. Der spurte han om jeg ville gifte meg med ham. Og det er nå 1,5 år siden. :yvonne:

*hehe* tror aldri at jeg blir lei av å fortelle denne historien. Er glad jeg har en liten skap-romantiker som er min og bare min. :fnise:

Endret av stinep123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom forresten på en ting jeg glemte i listen min over ting som er fikset:

SANG!

Endelig har vi blitt enige om hvilken sang vi skal danse til. Vi skal ikke ha vals - det er bare ikke oss liksom - så da blir det klinedans. Vi har utrolig forskjellig musikksmak, så jeg har vært på utkikk etter en sang som vi begge liker. Jeg ble jo totalt forelsket i Goo Goo Dolls med Before it's too late (nyyydelig sang :rødme: ), men den ble litt for ''hard'' og rask for min kjære.

Så da ble det: Lonestar med Amazed. Teksten er bare helt fantastisk, og det er en av de få sangene i verden jeg får gåsehud av når jeg hører. Så selv om jeg ville ha Goo Goo Dolls, er jeg veldig fornøyd med sangvalget vårt.:) Goo Goo Dolls skal uansett inn på spillelisten for kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å lese hvordan dere forlovet dere.:) Vi skal heller ikke ha tradisjonell bryllupsvals, men heller en slags klinedans. Vi tror det blir "Power of love" med Jennifer Grey eller Celine Dion. Jeg synes også Lonestar sin "Amazed" er nydelig. Michael Jackson sin "I just can`t stop loving you" er også kjempefin....sukk. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å lese hvordan dere forlovet dere.:) Vi skal heller ikke ha tradisjonell bryllupsvals, men heller en slags klinedans. Vi tror det blir "Power of love" med Jennifer Grey eller Celine Dion. Jeg synes også Lonestar sin "Amazed" er nydelig. Michael Jackson sin "I just can`t stop loving you" er også kjempefin....sukk. :sukk:

Koselig å lese hvordan dere forlovet dere.:) Vi skal heller ikke ha tradisjonell bryllupsvals, men heller en slags klinedans. Vi tror det blir "Power of love" med Jennifer Grey eller Celine Dion. Jeg synes også Lonestar sin "Amazed" er nydelig. Michael Jackson sin "I just can`t stop loving you" er også kjempefin....sukk. :sukk:

Det er koselig å snakke om det også! :jepp:

Det var veldig vanskelig å finne sang skal jeg si deg. Det finnes så utrolig mange fine sanger der ute, men siden min kjære har så utrolig dårlig musikksmak ( :fnise: synes jeg i alle fall), måtte jeg kompromissere litt. Men nå er det i boks, heldigvis! Jeg er en musikksnobb, så hvilken som helst sang hadde ikke gått... :lur:

Sånn til slutt: jeg tenkte jeg skulle prøve å linke til den fiiine blomsterbuketten jeg skal ha, men siden jeg ikke har peiling på hvor jeg fant bildet, blir det et vedlegg. Hvis jeg får det til da... :lete:

post-24475-1228911198_thumb.jpg

Hva synes dere? :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin bukett, og så koselig frieri. :)

"Amazed" er en kjempefin sang. :jepp: Jeg forbinder den med eksen min, så den blir nok ikke spilt i bryllupet vårt. :fnise: Vi er ikke noen danseløver vi heller, så det blir nok "klinedans" på oss også. Tror vi skal danse til "Can you feel the love tonight" fra Lion King. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin bukett, og så koselig frieri. :)

"Amazed" er en kjempefin sang. :jepp: Jeg forbinder den med eksen min, så den blir nok ikke spilt i bryllupet vårt. :fnise: Vi er ikke noen danseløver vi heller, så det blir nok "klinedans" på oss også. Tror vi skal danse til "Can you feel the love tonight" fra Lion King. :rødme:

Tusen takk! Liker blålilla veldig godt, så det blir den fargen som blir ''temaet'' i bryllupet vårt. (Kunne godt tenkt meg å ha rosa også jeg da, men må jo tenke på min kjære inni dette også... :fnise: )

Den sangen er jo bare utrolig fin! Elton John sin Your Song var et av våre alternativer. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var et vakkert frieri ja :jepp:

Er alltid nysgjerrig på det for jeg klarer ikke helt å forstå at menn har det i seg :fnise:

Og en helt nydelig bukett. Du har fikset kjole, er den hvit? Så nemlig for meg den vakre fargen på buketten til hvit kjole. DET må være nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et vakkert frieri ja :jepp:

Er alltid nysgjerrig på det for jeg klarer ikke helt å forstå at menn har det i seg :fnise:

Og en helt nydelig bukett. Du har fikset kjole, er den hvit? Så nemlig for meg den vakre fargen på buketten til hvit kjole. DET må være nydelig!

Ja, ble veldig sjokka selv jeg. Han er ikke den flinkeste til å gi blomster og slikt, så er veldig gøy når han gjør det ''stort''. Og frieri er jo absolutt den gangen det er viktig å være litt romantisk. :rødme: Selv om jeg hadde svart ja uansett da... :fnise:

Tusen takk for det! Jeg leita en stund før jeg fant en bukett jeg likte, for å si det sånn...ville ikke ha den ''standard'' henge-ned-tingen.

Her er kjolen min:

post-24475-1228979680_thumb.jpg

Jeg synes selvfølgelig det er den fiiiiineste kjolen i hele verden! :fnise: Jeg har ikke noe bilde av den bakfra, men det er snøring i ryggen, laaangt slep og så går den litt ned på ryggen (så den er ikke kuttet rett av). Satt som et skudd! :)

Jeg tror den er litt sånn kremfarget, ikke helt kritthvit. Og det som er så bra, er at når du henger opp slepet (har ikke anelse om hvordan du gjør det, men det får forloverne mine sette seg inn i! :ler: ) så kommer allikevel krystallene ut, så kjolen er allikevel veldig fin selv om slepet er hengt opp. :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne listen her inne et sted, og tenkte like godt at jeg skulle ''låne'' den litt! :lur: Kjekkere med en som er lett å oppdatere og slikt.

Tykk skrift: ferdig

Skrå skrift: under planlegging

Spørsmåltegn: Usikkert om skal være med

Brudgom

Brud

Dato

Kirke

Tidspunkt

Prest

Inngangsmarsj - Pachelbels Canon in D :rødme:

Utgangsmarsj - *hmmm* her må jeg tenke litt..

Salmer - huff, hvordan skal dette gå? Jeg er ikke den mest religiøse personen i verden, så jeg vil ikke ha sanger med Gud og Jesus i annenhver setning. Må sjekke opp i dette. Noen som har noen forslag?

Bestemt pynt i kirken

Lokalet

Kokk

Meny

Service

Kakeliste - mamma har vært rundt på bygda og bestilt kaker... :fnise:

Mottakelsen- Hva skjer

Mottakelsen- Hvem har ansvar

Brud:

Brudekjole

Underskjørt

Undertøy

Parfyme? - trenger jeg en annen parfyme enn den jeg vanligvis bruker da?

Sko

Strømper

Strømpebånd

Smykker

Hårpynt

Brudgom:

Klær - han insisterer på å ha lyseblå smoking, men der tror jeg jeg må legge ned vetoretten min... :fnise:

Mansjettknapper

Undertøy

Parfyme?

Sko

Våre hjelpere:

Forlovere

Fotograf

Toastmaster

Gaveåpnere

Servitører

Bordpynt:

Kubbelys

Løper

Duker

Telys

Telys-holdere

Gjesteliste

Tema

Fargevalg

Transport

Bestemme ringer

Bestemme bordpynt - det blir i alle fall blålilla

Bestemme bordkort

Bestemme bryllupskake

Bestemme brudebukett

Bestemme frisyre

Bestemme frisør

Bestemme sminkør

Bestemme bryllupsreise?

Bestille frisør

Bestille sminkør

Bestille brudebukett

Bestille blomster til lokalet

Bestille bryllupskake

Bestille rom til bryllupsnatt

Bestille bryllupsreise?

Skrive handleliste

Kjøpe bordpynt

Kjøpe inn til gaveåpning (nummerlapper, bok, teip osv)

Kjøpe inn til korger å ha på toalettene? - tror vi dropper denne.

Kjøpe godlukt til toalettene?

Kjøpe gjestebok

Endret av stinep123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha, lyseblå smoking ja... får assosiasjoner til amerikanske 80-tallskomedier jeg da :fnise: Får håpe du får han over på bedre tanker ;)

Jeg drømte for noen mnd siden at kjære hadde vært og kjøpt dress uten meg, og at det ble grå dress med svart skjorte og rosa slips... :hoho: Tror jeg skal være med å plukke ut dress ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig og romantisk frieri!! :strix:

Kjempefin bukett og kjole også :)

Tusen takk skal du ha!:)

Haha, lyseblå smoking ja... får assosiasjoner til amerikanske 80-tallskomedier jeg da :fnise: Får håpe du får han over på bedre tanker ;)

Jeg drømte for noen mnd siden at kjære hadde vært og kjøpt dress uten meg, og at det ble grå dress med svart skjorte og rosa slips... :hoho: Tror jeg skal være med å plukke ut dress ja ;)

*hehe* eller American Pie? Han sier i alle fall at han synes det er sååå kult... :nei: Nei, jeg skal klare å få ham på bedre tanker tror jeg, har alliert meg litt med forloverne hans - som også er veldig imot ideen. Jeg har sagt til ham at dersom jeg ser ham i lyseblå smoking oppe i kirken kommer jeg til å snu. :fnise: Og at jeg vil være med å velge. (Jeg har jobbet på dressbutikk, så jeg kan jo sakene mine da...det får han ta til takke med!) Han kan jo ha lyseblå vest og slips. Sko også hvis han skal være såå vanskelig...:) Så matcher han blomster og slikt. Synes det får holde! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig kjole. :rødme:

Jeg syns i prinsippet at brudgommen også skal få velge antrekk selv, ettersom vi styrer så mye med kjolene våre. :ler: Men i dette tilfellet så hadde det kanskje ikke vært så dumt om han forandret mening. ;) Hvis dere ikke klarer å finne en fin, lyseblå dress som ikke skriker 80-tallet da. Det at han kan ha slips osv. i lyseblått kan jo bli veldig fint. :jepp:

Min kjære kunne jeg nok ikke rikket når det gjelder valg av antrekk, men heldigvis så tror jeg det blir veldig fint. Han skal ha hvit dress. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...