Gå til innhold

Vi giftet oss...

^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så nydelig kjole. :rødme:

Jeg syns i prinsippet at brudgommen også skal få velge antrekk selv, ettersom vi styrer så mye med kjolene våre. :ler: Men i dette tilfellet så hadde det kanskje ikke vært så dumt om han forandret mening. ;) Hvis dere ikke klarer å finne en fin, lyseblå dress som ikke skriker 80-tallet da. Det at han kan ha slips osv. i lyseblått kan jo bli veldig fint. :jepp:

Min kjære kunne jeg nok ikke rikket når det gjelder valg av antrekk, men heldigvis så tror jeg det blir veldig fint. Han skal ha hvit dress. :)

Tusen takk! :rødme:

Ja, han insisterer jo på at jeg ikke får se hans dress heller da, siden han ikke får se kjolen min...men er litt engstelig for dette pga. vel, det er vel innlysende. :fnise: Men som sagt så har jeg jobbet i dressbutikk, og jeg er vel litt i overkant interessert i matching av slips og vest og slikt. Men hvit dress høres jo kjempefint ut! Hvilken farge skal han ha på vest og slips da?

Nei, jeg får snakke med forloverne hans, regner med at i alle fall én av dem blir med for å kjøpe dress. Og som du sier, så kan det jo hende at de finner en fin lyseblå dress.

Jeg har jo prøvd å si til ham at bryllupsbildene våre kommer til å bli helt latterlige om 20 år dersom det blir lyseblå smoking med magebelte og det hele, for jeg ser jo på mine foreldres bilder, der pappa hadde mørkerød fløyelsdress og sko med hæler. :skratte:

Den kjolen var nydelig ja :jepp:

Tuuusen takk! :rødme: Er veldig fornøyd med den. Jeg lurer meg alltid til en sniktitt når jeg er hos mamma (den henger der da skjønner du, slik at min kjære ikke skal la nysgjerrigheten ta overhånd og snike seg til en titt selv) og den blir finere for hver gang.

*sukk* Nå er det snart helg, og det skal bli så godt. Bare en og en halv uke til juleferie nå, så skal jeg ikke på jobb igjen før 5.januar! :hakeslepp: Har ikke hatt så lenge fri siden jeg var ferdig på skolen tror jeg. *herlig*

Er så utrolig sliten for tiden, men jeg har ønsket meg Wake-Up Light fra min kjære til jul, så håper det hjelper. Vinterdepresjonen tar et godt tak i meg i oktober ca, og slenger meg i bakken. Jeg trenger sooool! :briller:

Ellers er det veldig stille på planleggingsfronten. Holder på å google litt hårfrisyrer og hårpynt og slikt, men jeg finner ikke så veldig mye inspirasjon. Jeg kan tenke meg det blir litt mer futt i planleggingen etter jul, for da kommer venninnen min hjem - hun som skal hjelpe meg med hår og sminke. Og da skal vi ut og kjøpe slør og pynt til håret. :haar: Og så skal vi prøve oss fram med frisyrer og slikt. Det blir i alle fall krøller og løst/semiløst hår. Jeg har funnet ut at jeg ikke vil sette det opp, da jeg vil ''se ut som meg selv'' på bryllupsdagen min som mamma så godt sa det. :fnise:

Det var nok skravling for nå i alle fall. God fredag til alle sammen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han insisterer jo på at jeg ikke får se hans dress heller da, siden han ikke får se kjolen min...men er litt engstelig for dette pga. vel, det er vel innlysende. :fnise:

Åh, siden han har en sånn "overraske-romantisk" side så vedder jeg på at han prøver å skremme deg med den lyseblå dressen og at han dukker opp og ser heelt fantastisk kjekk ut i en dritstilig dress på selve dagen !! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, siden han har en sånn "overraske-romantisk" side så vedder jeg på at han prøver å skremme deg med den lyseblå dressen og at han dukker opp og ser heelt fantastisk kjekk ut i en dritstilig dress på selve dagen !! ;)

*sukk* ja, kanskje det. Men han har snakket om denne lyseblåe smokingen helt siden vi ble sammen (sikkert før det også) - selv om det ikke var snakk om noe forestående bryllup da. Men så er han jo veldig flink til å bløffe, så det er godt mulig at den romantiske biten av ham har tatt over i dette tilfellet. :fnise: Jeg håper det i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin brudebukett og nydelig kjole! Skjønner godt du blir grepet av litt angst mht den lyseblå dressen. :fnise: Men jeg tror nok han velger noe mer stilig. Gøy at du ikke får se han på forhånd da. Jeg ble tilfeldigvis med når min prøvde sin. Greit nok, for da fikk jeg bestemme vest og han synes det var grei. Jeg er ganske bestemt i klesveien og jeg er nok hans personlige stylist i hverdagen også. Det er stort sett jeg som kjøper klær til han og det er han komfortabel med siden han stadig vekk for skryt for det han har på seg. :) Det blir jo uansett annerledes å se han stå ved alteret, nystriglet og kjekk. :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempefin brudebukett og nydelig kjole! Skjønner godt du blir grepet av litt angst mht den lyseblå dressen. :fnise: Men jeg tror nok han velger noe mer stilig. Gøy at du ikke får se han på forhånd da. Jeg ble tilfeldigvis med når min prøvde sin. Greit nok, for da fikk jeg bestemme vest og han synes det var grei. Jeg er ganske bestemt i klesveien og jeg er nok hans personlige stylist i hverdagen også. Det er stort sett jeg som kjøper klær til han og det er han komfortabel med siden han stadig vekk for skryt for det han har på seg. :) Det blir jo uansett annerledes å se han stå ved alteret, nystriglet og kjekk. :hjerter_rundt:

Tusen takk for det! Jeg kjøpte faktisk den kjolen i Polen. Jeg, mamma og min søster tok oss en helgetur til Krakow og den første butikken jeg gikk inn i, og den første kjolen (og eneste :fnise: ) jeg prøvde var den jeg kjøpte. Og jeg som pleier å bruke en time for å bestemme meg for om jeg vil ha de skoene eller de skoene! :overrasket: Men den var helt fantastisk, og jeg ville ikke prøve andre og bli usikker på hvilken jeg ville ha. Så da ble det den, med gratis skredder og underskjørt. :lur: Veldig fornøyd med det ja!

Huff, jeg håper bare forloverne tar litt tak i ham og ''banker'' ham til fornuft. :fnise: Men, men...jeg synes jo han er flott uansett jeg da. :rødme: Kanskje litt flottere i hvit/grå/svart dress med lyseblå vest og slips heller... :ler: Men uansett så vil han jo matche blomstene våre da! :skratte:

Her er forresten noe inspirerende sider om brudefrisyrer.:)

Oi, der var det masse fint! Det skal sjekkes ut i helga! :jepp:

Jeg kan jo legge ved et bilde av hvordan jeg ser for meg sånn ca. hvordan jeg vil ha det. Men jeg vet jo ikke hvordan det vil se ut på meg og slikt da...jeg tror jeg har bestemt meg for at jeg ikke vil ha tiara. En hårbøyle i alle tilfeller, men helst en klemme/brosjelignende sak slik som her:

post-24475-1229089509_thumb.jpg

Endret av stinep123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk* :rødme: Var nettopp inne på facebooken min og gjett hva som møtte meg der:

post-24475-1229331807_thumb.jpg

post-24475-1229331816_thumb.jpg

Hadde ikke en av disse vært perfekt til bryllup? Jeg liker så godt den ''dingsen'' som henger ned. Jeg vil også ha en slik en! :fnise: Og jeg som trodde jeg hadde bestemt meg for ikke å ha tiara i bryllupet... :ler: Jeg har uansett ikke funnet noen som ligner på disse, men dersom jeg gjør det tror jeg at jeg må revurdere mitt syn på tiaraen altså. Kanskje det går an å sette på en slik ''dings'' på en vanlig tiara? Det må undersøkes!

Ja, da var det en ny uke, med nye muligheter. Bare 6,5 arbeidsdager igjen til juleferie nå. Det skal bli så herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :rødme:

Ja, han insisterer jo på at jeg ikke får se hans dress heller da, siden han ikke får se kjolen min...men er litt engstelig for dette pga. vel, det er vel innlysende. :fnise: Men som sagt så har jeg jobbet i dressbutikk, og jeg er vel litt i overkant interessert i matching av slips og vest og slikt. Men hvit dress høres jo kjempefint ut! Hvilken farge skal han ha på vest og slips da?

Nei, jeg får snakke med forloverne hans, regner med at i alle fall én av dem blir med for å kjøpe dress. Og som du sier, så kan det jo hende at de finner en fin lyseblå dress.

Jeg har jo prøvd å si til ham at bryllupsbildene våre kommer til å bli helt latterlige om 20 år dersom det blir lyseblå smoking med magebelte og det hele, for jeg ser jo på mine foreldres bilder, der pappa hadde mørkerød fløyelsdress og sko med hæler. :skratte:

:skratte: Det hørtes lekkert ut.

Min kjære skal ha hvit vest og svart slips. Han skal ha svarte og hvite sko, og hvit hatt med svart bånd. Vi skal ha noen svarte detaljer begge to. Tror det kan bli stilig. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: Det hørtes lekkert ut.

Min kjære skal ha hvit vest og svart slips. Han skal ha svarte og hvite sko, og hvit hatt med svart bånd. Vi skal ha noen svarte detaljer begge to. Tror det kan bli stilig. :jepp:

Det hørtes jo kjempekult ut! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå må jeg bare få ut litt frustrasjon her...

Begynner å stresse litt ang. penger til bryllup nå. Vi har ikke spart opp så mye - ny leilighet, høy rente og alt det der :kjefte: - så jeg lurer rett og slett på hvordan i alle dager vi skal få råd til å gifte oss. Vi sparer jo ned på alt som går an, men allikevel vil det bli dyrt når vi skal være så mange som vi blir, 80stk. Og det er kun familie og nære venner. *aaaargh* Hvorfor må jeg ha en så forbanna stor familie?

Og i tillegg når jeg ser her inne på forumet, at det er folk som har spart opp 60000kr og lurer på om det er nok???!!!?? Blir helt hysterisk jeg da. På toppen av det hele har jeg en venninne som skal gifte seg en måned etter meg, og de får ALT av hennes svigerfamilie. Jeg er så utrolig misunnelig på henne, som slipper å tenke på prisen på alt. Og det verste av alt er at de begge er studenter! Jeg og min kjære har jo utrolig gode jobber (ingeniør og offshore), men allikevel må vi spinke og spare på alt fra blomster til frisør. Jeg er så redd for at bryllupet vårt kommer til å bli så mye dårligere enn deres på et vis. I tillegg har de fått det lokalet som vi ville ha, men som var opptatt på vår dato, og ledig på deres dato. Nydelig er det! *sukk* ''The green monster rears its ugly head!'' :tommelsmil:

Jeg vet jo at penger ikke definerer hvor gøy folk har det, men det er vel bridezilla-genet i meg som tar litt over i denne saken. Selvfølgelig vil jeg jo at vårt bryllup skal være ''best''. :sjenert:

Ikke har vi råd til bryllupsreise heller...

*phew* det var godt å få lufte litt ut her. Har gått og bært på det en stund nå, min kjære og jeg.

Så har jeg noen spørsmål: Hvor mye kostet deres bryllup, hadde dere spart opp mye eller fikk dere det av foreldre e.l.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du få ut frustrasjonen. :Nikke:

For det første så bør du ikke sammenligne bryllupet deres og venninnen din sitt. Selv om jeg skjønner at det er litt kjedelig å vite at de får alt, mens dere må finne rimeligere løsninger. Og selvfølgelig er det irriterende med lokalet. Men som du selv sier så bestemmer ikke hvor mye penger en bruker hvor gøy gjestene har det, eller hvor vellykket bryllupet blir. Dere får sikkert en flott dag! :jepp:

Det trenger ikke være så dyrt å gifte seg. Men når man skal ha mange gjester, så koster det jo endel med mat og drikke. Vi skal spare der vi kan, for eksempel kjøpe drikke i Sverige, ha spilleliste på pc'en istedenfor levende musikk osv. Vi har egentlig ikke noe budsjett, for vi er heldige som blir sponset litt av foreldrene mine. Det vi bruker utover dette tar vi av studielånet mitt som står på en sparekonto. Dette er på en måte våre felles sparepenger, for jeg prøver å bare bruke stipendet, og kjære betaler mye i hverdagen for oss begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du få ut frustrasjonen. :Nikke:

For det første så bør du ikke sammenligne bryllupet deres og venninnen din sitt. Selv om jeg skjønner at det er litt kjedelig å vite at de får alt, mens dere må finne rimeligere løsninger. Og selvfølgelig er det irriterende med lokalet. Men som du selv sier så bestemmer ikke hvor mye penger en bruker hvor gøy gjestene har det, eller hvor vellykket bryllupet blir. Dere får sikkert en flott dag! :jepp:

Det trenger ikke være så dyrt å gifte seg. Men når man skal ha mange gjester, så koster det jo endel med mat og drikke. Vi skal spare der vi kan, for eksempel kjøpe drikke i Sverige, ha spilleliste på pc'en istedenfor levende musikk osv. Vi har egentlig ikke noe budsjett, for vi er heldige som blir sponset litt av foreldrene mine. Det vi bruker utover dette tar vi av studielånet mitt som står på en sparekonto. Dette er på en måte våre felles sparepenger, for jeg prøver å bare bruke stipendet, og kjære betaler mye i hverdagen for oss begge.

Takk for gode ord!

Vi sparer inn der vi kan vi også. Alkohol fra kjente og ikke så kjente ( :fnise: ) fra utlandet, billig kjole, venninne som fikser hår og sminke, tante som fikser blomster, onkel som er toastmaster, musikk på data/cd/mp3-spiller, lage invitasjoner og bordkort selv...huff, vi sparer inn der det er mulig å spare inn for å si det sånn. Men, men...vi skal nå lage et så fint bryllup vi bare kan! :jepp:

Jeg håper på litt sponsing av foreldre og besteforeldre, og kanskje kanskje kanskje dette dekker maten - som blir på rundt 30000kr. :overrasket: Håper det, men tviler sterkt.

Jeg blir helt sjokka over folk som skal ha ''unødvendige'' (slik jeg ser det da) ting som dokurver...hvorfor skal jeg betale for strømpebukser og drops til gjestene mine? :skratte: Men jeg forstår jo at de som har råd til det vil ha det da..er sikkert nødvendig det! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, de dokurvene er ikke jeg helt med på heller. Har i det hele tatt litt problemer med å tenke meg å bruke så mye penger på èn dag, selv om det hadde vært en fantastisk markering.. Å gifte seg på tinghuset er liksom ikke helt det samme.

Kunne nesten heller tenke meg å legge pengene i en USA-tur og svippe innom Las Vegas for bryllupet :fnise:

Meen, dere kommer nok til å få en vidunderlig dag skal du se!

Synes ikke disse som får alle pengene og alt tilrettelagt for seg er noe heldige jeg (litt misunnelig av og til da..), man blir fort et dårligere menneske av det hvis man er vant til det. Liker folk som jobber for det de vil ha! Da setter man så mye mer pris på det også!

Er det du som er ingeniør stinep? Ingeniør i hva da? Spennende :)

Endret av Nuni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de dokurvene er ikke jeg helt med på heller. Har i det hele tatt litt problemer med å tenke meg å bruke så mye penger på èn dag, selv om det hadde vært en fantastisk markering.. Å gifte seg på tinghuset er liksom ikke helt det samme.

Kunne nesten heller tenke meg å legge pengene i en USA-tur og svippe innom Las Vegas for bryllupet :fnise:

Meen, dere kommer nok til å få en vidunderlig dag skal du se!

Synes ikke disse som får alle pengene og alt tilrettelagt for seg er noe heldige jeg (litt misunnelig av og til da..), man blir fort et dårligere menneske av det hvis man er vant til det. Liker folk som jobber for det de vil ha! Da setter man så mye mer pris på det også!

Er det du som er ingeniør stinep? Ingeniør i hva da? Spennende :)

USA-tur høres jo sååå bra ut akkurat nå (når disse hersens pengene spiller så stor rolle), men jeg kunne aldri tenkt meg å gifte meg uten hele familien og vennene mine. Jeg mista pappa for snart 7 år siden, da jeg var 18, så jeg trenger all den støtte jeg kan få. Har forberedt meg veldig på at dette egentlig kommer til å bli en veldig trist dag, for han fikk ikke møte min kjære. Tror det blir marsjen opp kirka som blir verst, var jo han som skulle gått med meg. (Nå skal bestefar følge meg opp, min ''andre far'', så jeg er veldig fornøyd med det, og at han er så stolt over at jeg spurte ham.) Det blir litt sånn, når en har mistet noen i familien. Familieselskap blir aldri det samme liksom. Gullbryllupet til farmor og farfar ble jo en stor sippefest! :fnise: Og allikevel kommer det til å bli den lykkeligste dagen i mitt liv. Litt sånn bitter-søtt.

Ja, er enig med deg om disse som får alt på et sølvfat. Du blir ikke en bedre person av det, for å si det sånn. Og når jeg tenker over det, så tror jeg ikke jeg hadde villet at noen betalte hele bryllupet for meg, i alle fall ikke svigers. Da blir det jo deres penger jeg ''sløser'' bort på dokurver. :fnise: Men litt sponsing hadde vært godt da, og etter å ha snakket med mamma igår, så er jeg betydelig roligere. Hun sa at vi kom nok ikke til å få noen bryllupsgave av dem fordi de skulle sponse oss litt. Og bestefar ville også gi litt. Så nå er skuldrene mine senket et lite hakk i alle fall! I tillegg kjøpte min kjære bil igår, myyye billigere enn det vi hadde trodd (og spart opp), så da har vi litt penger der også. Akkurat nå ser det lyst ut, og da blir jula så mye bedre også, når ikke dette ligger og gnager på oss hele tiden.

Jeg er ingeniør ja. *kjempestolt* Ble ferdig med skolen ifjor, og er sååå glad for at jeg ikke er i eksamenskoma - som jeg har vært de siste 4 årene - på denne tiden. :jepp: Jeg er utdanna byggingeniør, men jobber som prosjektingeniør. Er så glad for at jeg valgte denne jobben jeg har nå, i forhold til ''bygg'', for jeg likte egentlig ikke det i det hele tatt. Så nå stortrives jeg på jobben, og alt er bare supert! :) Julemiddag på jobben idag gjør det ikke verre heller... :spise::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare få si en liten ting...

Som dere kanskje har sett fra bildet mitt, er Shia LaBoeuf min store ''crush''. :sjenert: Og Transformers må være den kuleste actionfilmen jeg noen gang har sett, og derfor har jeg gleda meg så sinnsykt til at nr. 2 skulle komme på kino. Masse action og my man Shia. *sukk* Var inne på kinosidene nå, og så at den kom 26. juni-09. ''Jippi!'' tenker jeg da, ''jeg skal være først i køen...'' :fnise: Det tok litt tid før jeg fant ut at ''næmmen, jeg skal jo gifte meg dagen etterpå''. Tviler på at det blir tid til kino-gåing den dagen ja... :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, men den dagen er sikkert alt gjort klart og du går bare og tripper ..kanskje? :gjeiper: Kanskje det er den perfekte kinodagen!?

Du burde ha en Transformers-ticker! :ler:

Synes forresten den filmen var kjeempekul så håper den neste lever opp!

Har tenkt "hvem er han der på bildet..", men først nå "aaah det er han, selvfølgelig!".

Veldig trist å høre om pappan din, ingen burde oppleve det der, men det høres veldig kos ut med bestefar som følger deg opp og er så stolt :jepp:

Og ja, en jobb man er fornøyd med, finnes ikke stort som er bedre enn det? Har nettopp funnet en jobb jeg trives utrolig godt i selv og det er en helt ny verden! Er supertakknemlig for at jeg flytta og fant en mye bedre jobb :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, men den dagen er sikkert alt gjort klart og du går bare og tripper ..kanskje? :gjeiper: Kanskje det er den perfekte kinodagen!?

Du burde ha en Transformers-ticker! :ler:

Synes forresten den filmen var kjeempekul så håper den neste lever opp!

Har tenkt "hvem er han der på bildet..", men først nå "aaah det er han, selvfølgelig!".

Veldig trist å høre om pappan din, ingen burde oppleve det der, men det høres veldig kos ut med bestefar som følger deg opp og er så stolt :jepp:

Og ja, en jobb man er fornøyd med, finnes ikke stort som er bedre enn det? Har nettopp funnet en jobb jeg trives utrolig godt i selv og det er en helt ny verden! Er supertakknemlig for at jeg flytta og fant en mye bedre jobb :fnise:

Det hadde jo vært gøy å være helt ferdig med forberedelser og slikt til den dagen, men kjenner jeg meg rett (skippertak-dronningen :fnise: ) så er det nok ikke det.

Ja, gleder meg utrolig mye til nr. 2 altså, den bare bli bra!

Det er så utrolig gøy når du faktisk har det gøy på jobben. Jeg har hatt min del av crappy jobber opp gjennom studietiden, så det å ha en jobb jeg trives så godt i, er en lettelse. :jepp:

Hva jobber du med da, om jeg tør spørre? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom en liten tur idag...da har jeg endelig fått endret brukernavn. Litt engstelig med det gamle, at min kjære skulle finne veien inn hit og se brudekjole og slik, og vite at det er meg.

Men nå er det fikset! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nytt nick-navn! Veldig søtt også. Tenker på den ene Disney-prinsessa med gul kjole (tror jeg :klø: ).

Leste det med budsjettbekymring. Jeg tenker også litt sånn innimellom. Har ikke mye penger å rutte med vi heller. Hadde nok ikke blitt den festen som det blir hadde det ikke vært for at mamma og pappa har gått inn for å sponse nesten all drikke og mat. Vi må kanskje legge ut litt der selv i tillegg, men jeg er så utrolig takknemlig for det. Vi får ikke noe annen gave da selvsagt. Men jeg tror de gladelig bruker så mye penger når deres eneste datter skal gifte seg og i tillegg med en mann de er så glade i som de har kjent i ti år og som er far til to flotte barnebarn.:) Jeg har ikke dårlig samvittighet for at de bidrar såpass. Jeg ville helst gifte meg i kirken og det ville samboer også, og da passer det fint med en litt fin fest etterpå. Men vi dropper nok både proff-musikk, luksusbil til transport, hotellrom, bryllupsreise og jeg kjøper ikke dokurver og bordkortholdere og slikt som utgjør ganske mye penger til slutt. For oss er det viktig at vielsen blir fin, og derfor må vi blant annet bruke en del penger på leie av den spesielle kirken vi vil ha og solisten som vi begge forguder. Men jeg har også ei venninne å sammenlikne med. De brukte bl.a. 5500 kr for en veteran Rolls Royce til å kjøre de til og fra kirken. Det kunne jeg aldri i livet hatt samvittighet til å bruke siden vi skal ha festen 200 meter unna kirken. Det var veldig flott, men veldig unødvendig også på mange måter. Synes ikke hennes bryllup blir noe bedre enn det vi skal ha av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...