Gå til innhold

Kjæreste i militæret


Gjest Anonym nå

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

TS her!

Nå er det tre uker til min kjæreste kommer hjem fra sitt opphold i farligland. Det har gått "fint" etter forholdene så langt, vi er ennå sammen og gleder oss til å være normalt kjærestepar igjen. Det blir liksom så fort seriøst når jeg må være på pårørendelister og sånt! Jeg har hatt en del kontakt med familien hans og vennene hans, og når han kommer hjem skal han bli med til hjembyen min å hilse på mine foreldre. I sommer skal jeg bo hos han en måned, da får vi sjansen til å bli skikkelig kjent. Det har liksom vært litt unntakstilstand mens han har vært borte nå. Å snakke sammen i telefon en liten times tid en gang i uka eller to er liksom ikke nok for å føle at man er i et skikkelig forhold.

Angående utroskap, det har jeg spurt han om. Han sier det er det siste han tenkter på der nede; det er så mye annet som skjer og det er så strengt der nede og ikke lov til å se på de lokake kvinnene en gang. Han har heller ingen kvinnelige soldater i sin tropp visstnok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_mann_*

Hei, har ikke vært i utlandstjeneste selv, men har venner som har vært det og arbeider i forsvaret selv som sivilt ansatt.

At den som er ute i tjeneste i Afghanistan skal være utro tror jeg dere bare kan glemme. Er kjæresten stasjonert i et land hvor ting ikke er farlig, kanskje på et skip i middelhavet/engelsk kannal eller noe så er det selvfølgelig litt mer farlig for litt brakkesyke og sprell på byen, spesielt om det er snakk om unge gutter. I det fleste tilfeller er det nok uansett mer sannsynlig at det er den som er igjen hjemme som har tid og mulighet til noe slikt, og ikke den som er ute. Av det jeg har hørt om slike ting har det som oftest vært den som ble igjen som har søkt trøst eller funnet seg en annen.

En annen ting mange her som blir kjærester med soldater og offiserer bør være klar over er at militært personell, spesielt i marinen (visstnok i følge en undersøkelse), blir mye oftere skilt enn andre. Dette finnes det en del data på, noen kan sikkert google seg frem til det. Det vil si at det kreves mye mer for å få forholdet til å fungere fra både deg, og partneren. Jeg har hørt om flere tilfeller der partneren sier at en må velge mellom forholdet og utenlandstjeneste eller forsvaret, og det syntes jeg faktisk ikke er en så dum ting å si om en ikke klarer å leve med at partneren er i forsvaret og i utenlandsoppdrag. Mange setter og pris på det å heller få en slik beskjed før de tar et valg, og før de reiser ut, enn å komme hjem for å så finne ut at livet de gledet seg til å leve med partneren eller familien er nå i ruiner.

Syntes forslag over her om å sende ned fysisk post og pakker er veldige gode, og det ser ut som mange her tar godt vare på sine militærepartnere :) Som ble forklart over her av ei som hadde vært ute, det er mye rutine og arbeid, så om du er parten som er hjemme så må du nok være klar over at du må bære forholdet i perioder for partneren din har nok med andre ting. Jeg ønsker dere alle lykke til og håper det går bra med dere alle og at dere tar vare på hverandre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kommende mann er i Afghanistan for ørtende gang nå, og vi har ett helt fantastisk forhold selv om han er der nede!

Nå skal det vel nevnes at vi hadde vår tid sammen før han begynte i forsvaret også, men det var nok ingen lett avgjørelse for ham og skulle reise fra meg så mange ganger de kommende årene. Nå har han kontrakt ut 2011, og det er en stund igjen. Men det viktigste for min kjære er at han vet at jeg støtter ham 100% på det han gjør, jeg er stolt av ham og oppmuntrer ham til å gjøre det han føler for selv. Jeg kunne aldri drømme om å nekte ham å reise ut.

Men nå når han har vært borte så mye, så merker han selv hvor mye som er forandret når han kommer hjem, hvor mye han har gått glipp av i livet mitt. Så for ham er det utrolig tungt å vite at han har mistet mye tid som han aldri får igjen.

Jeg sender post/pakker til ham hver eneste uke, og det hender seg jeg sender litt småting til gutta på laget også (alle på laget er single).

Og min kjære ringer hjem nesten hver eneste dag, noen ganger flere ganger om dagen. Bare for å si at han er glad i meg, eller for å skravle i 4-5 timer dersom han har noe på hjerte.

Ang. utroskap så kan slike ting skje overalt, men jeg tror ikke at det er den mest utsatte plassen. Derimot fant en i troppen sin store kjærlighet i Afghanistan, med ei søt jente fra luftforsvaret, de bor sammen i norge nå, og venter sitt første barn. Så alt er vel mulig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Blader og sånn byttelånes vel etter at man har vært på leave? Eller er det likevel en fin ting å sende i posten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Trenger litt hjelp! Kjæresten min skal snart graduere som pilot i forsvaret. Jeg lurer på hva som er vanlig å gi i gradueringsgaver?? Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...