Gå til innhold

Hva har du bakt i dag?


TessaRosa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sjakkruter i boks!

Hvordan er oppskriften på silkekakene?

Silkekaker

200 g smør

150 g sukker

200 g hvetemel

100 g potetmel

1 ts bakepulver

1 ts vaniljesukker

1 ss kakao

Smør og sukker røres hvitt, sikt på hvetemel/potetmel med bakepulver og vaniljesukker. Kna deigen godt sammen, deles i to deler hvor den ene tilsettes kakao. Monteres ellers som sjakkruter.

200 grader i 10 minutter.

Litt annerledes enn de sjakkruteoppskriftene jeg har sett, i hvertfall. Jeg synes disse blir lettere, sprøere og mer smakfulle. Men så er det jo disse kakene vi har tradisjon for hos oss, og det er jo gjerne det som teller. :)

Endret av Emera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bakt serinakaker. Kjempegode! Bortsett fra et brett som ble litt for brune :P

Noen som har oppskrift på sigarer? Tror ikke jeg har smakt det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går bakte jeg pepperkaker. Jeg liker best å bake nærmere jul, så jeg tenker at siste helgen før julaften blir bakehelg hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Baronesser er to hvite kjeks med sjokoladefyll i mellom. Namme nam. Må alltid lage dobbel porsjon av det - ellers varer det ikke fram til jul ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når jeg søkte på sigarer på den siden fikk jeg opp kranskekakestenger. Er det det samme?

Nei. Hvis du søker på "sigarer" får du opp to oppskrifter. Du er ute etter de kakene som bare heter Sigarer, ikke kransekakesigarene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det berlinerkranser. Ikke min favoritt, og noe herk å lage. Men det er andre som ikke kan være dem foruten, så da så. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...