Gå til innhold

Trening for 100kg+!


Gjest tyttebær

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_polkadott_*

Hei!

Er her jeg :) Men har ikke vært så aktiv her i det siste, har vært litt mer aktiv på treningsfronten og studeringsfronten. Har gått ned ca 1 kg på en uke, og er fornøyd med det. Et sted må man starte ;) Har lagt om kostholdet ganske godt, og holder meg til sunn mat. I tillegg trener jeg langt mer enn jeg noen gang har gjort, ikke at det er mye for mange, men en del for en nokså utrent trimtomat :) Trener kondisjon 2 ganger i uken, og styrke 2 ganger i uken. Er faktisk ganske stolt av innsatsen so far, så får bare håpe motivasjonen og alt holder fram til kroppen har tilvendt seg den nye livsstilen.

Det er jo en overgang, men håper jeg er under 100 innen 2 uker :) Det er første målet! Forhåpentligvis innen mandag, men you'll never know.. Føler det er mer motiverende med flere små oppnåelige mål, enn færre store mål som kanskje skuffer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest detmåtill

hei hei

i dag har jeg gått på en utrolig flott skitur, så herlig og friskt.

har nok brukt noen muskler jeg ikke har brukt på lenge, kommer kansje til å kjenne det i morgen.

ellers holder jeg på å sykle på trimsykkelen min.

kiloene holder seg fast til kroppen, det vil si at jeg ikke har tatt noen av, men men.....

spiste forøvrig litt usunn mat på lørdag, litt men ikke mye......... skjems ikke over det.

holder ut, hva med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også her.

Trener to ganger i uka, skal prøve å få det til å bli tre ganger etterhvert. Har vært hos legen og har blitt henvist til overvektsenteret i parkveien i Oslo. Går også på Xenical og har lagt om kostholdet en del.

Så langt har jeg gått ned to kilo. Og det er jeg fakisk fornøyd med så langt. Etr halvveis til første delmål som er 110 kg.

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillefugl

Da hopper jeg inn i denne tråden! Er ung, 20 år gammel og startet nå oppe i 109 kg og er nå nede i 96 kg, startet den 1 desember så jeg er kjempefornøyd :) Men laangt unna målet enda.

Jeg har kuttet ut pasta, poteter, ris og brød. Spiser knekkebrød med mye fiber :) Prøver å spise mye fisk, og rent kjøtt... Blir endel kyllingkjøttdeig og. Drikker Cola Zero og prøver å holde godteri og nam til helgen :)

Ellers så går jeg endel på jobb, MÅ bli flinkere til å gå turer HVER dag... Dårlig med det nå, kommer hjem og vil helst bare legge meg hehe. Jeg må prøve å begynne å trene litt og :)

Start; 109 Start 1 desember

Delmål 1; 100- NÅDD

Delmål 2; 96 kg- NÅDD

Delmål 3; 85 -

Delmål 4; 75 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Hei og hopp jenter!

Så kjekt å sjå de er aktive her! :)

Lenge sidan eg har skrive noko no! Men kan fortelja litt kva som har skjedd for min del!

Har begynt å følga eit treningsprogram i Iform! Holder på med 3.veka no, og i neste blad kjem 'fortsettelsen'! Eg synest det er eit kjempe greit program, og det gir virkelig resultater! :) Programmet heiter 2 størrelser ned på 12 veker eller noko liknande :)

Vekta stod stille på 124 lenge. Det vil sei 3,5 kg under startvekt. Etter å ha gått på treningsprogrammet fra Iform i to veker, og prøvd å ha eit forholdsvis bra kosthold er eg nede i 121. Gler meg til å passera under 120 kg!

Så er jo delmåla kvar 10 kg nedover til 80! :)

Så, kjekt om de fortel korleis det går med dekan! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Gjest_trude.lutt_*

Så stille det er her.....

får vel skrive noen ord jeg da....sliter med motivasjonen og har vært gjennom en ite krise i heime. og da ble det så lett å trøste seg litt med mat... ;men nå er det slutt på det. Begynner igjen med friskt mot. hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_polkadott_*

Her har det også gått litt dårlig de siste ukene, har ligget syk med influensa og hele pakka, og er fremdeles ikke helt i hundre. Det har derfor gått ut over treningen, og nå kjenner jeg det er litt hardt å begynne på an igjen. Men jeg skal klare det ;) Tror jeg skal starte med litt rolig trening først, for å slippe de verste hostekulene på senteret :) Har dog hatt noen lange, fine gåturer i passelig tempo! Vekta står dessverre stille, og må visst vente enda litt til før jeg bikker under 100. Men lysten på usunne ting har vært litt stor da jeg har syntes litt synd på meg selv disse ukene, hehe. Men jeg er klar for å komme sterkere tilbake, og skal prøve å få til en liten treningsøkt i rolig tempo på mandagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest BMI 32,93

Hva skjer da, jenter? Ga vi opp eller?

Her har det gått litt opp og ned siden sist, og de to siste ukene har jeg gjort det helt bedrøvelig. Snop og snacks over en høy sko, og kun en treningsøkt i svømmehallen som ble ganske så halvert. Men i dag er dagen for forbedring, ingenting usunt i skapene, og treningsdvden ligger klar her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_redhead_*
Hva skjer da, jenter? Ga vi opp eller?

Neida, vi har vel ikke gitt opp? :-)

Her går det i hvertfall nedover:

Nåværende vekt: 99,0 (BMI 34,7)

2,5 kg ned siden sist, 28,5 kg ned tilsammen. :-)

Nå er jeg under det magiske 100-tallet, men håper jeg får lov til å være her i tråden videre framover likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Dette vil jeg være med på.

Jeg skal ned i vekt, men sliter seriøst med motivasjonen. Er veldig lite glad i å trene, og bare det å få treningsklær som passer er jo et problem. :-(

Høyde ca 167

I dag: 115 kg

Første delmål:108 kg

Andre delmål: Under 100 kg

Hovedmål: 80 kg (Da trives jeg med meg selv, selv om BMI fremdeles mener jeg er for stor.)

Hva slags trening synes dere passer best for oss som er store?

Jeg merker at jeg har motforestillinger mot å trene i sal. Der føler jeg meg rett og slett veldig synlig. Liker å gå på ski, men så var det det her med skitøy da

:-(

hei alle :lur:

jeg er en mann, er 195cm og veide 160kg for 5 mnd siden ,nå veier jeg 108kg.

for å gå ned så mye som de fleste av oss som er 100+ vill så er det ikke snakk om slanking men en livsstil forandring. noe som jeg vet passer av trening er sykkling/spining man skal helst ikke jogge når man er ovevektig, og jenter tren med vekter det er noe av det beste dere kan gjøre, ikke bli redd for å få store muskler, en kvinne kan stort sett kunn legge på seg ca 3-4kg muskler. PS stå på dere har kommet en lang vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest detmåtil

hei hei jenter

har hvert uten pc i en og en halv mnd, så har ikke hvert så mye dokumentasjon fra meg. men her er siste nytt fra meg.

har begynnt på treningsenter, helt greit. trener to ganger i uka.

går fortsatt tur hver dag, men det er helst på flatmark. skal ta meg sammen og gå i litt brattere tereng nå som det er litt tørrere i marken.

har ikke hvert like streng på maten, men holder meg i skinnet og spiser med fornuft.

nå i påska har det blitt sjokolade og annen god mat, men det er lov;)

veier nå om dagen 98 kilo. ja det går sakte men det er greit. bedre det en ikke noe i det hele tatt.

deilig og kunne kaste store klær, ser frem til å kunne kjøpe meg noe fint i klesfronten.

den kjedlige nyheten er at puppene mister sin fylde. noe jeg synes er leit. samt at resten av kroppen begynner å "henge"litt. siden jeg er i tredveårene kan jeg nok ikke regne med at formen på kroppen går fint tilbake. sukk..........

men jeg har bestemt meg for mageplastikk når den tiden er inne, og kansje lår (men er litt redd for blodpropp)

det var siste nytt fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest detmåtil

hei meg igjenn, fant mitt første innlegg, og måtte bare lime det inn ;)

okey da, innrømmer jeg ble litt stolt ;)

oppnådd to delmål.

åpen for litt ros ;=

hei

jeg henger meg på.

høyde: 178

vekt: 120

1 delmål: 110

2 delmål: 100

sluttmål: 80

er utrent, dårlig kondisjon og sterkt plaget av isjas, men det skal bli andre boller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Gjest_redhead_*

Her går det sakte, men sikkert, nedover. :-)

Nåværende vekt: 98,0 (BMI 34,3)

1 kg ned siden sist, 29,5 kg ned tilsammen.

Har satt meg et nytt mål, på 77,5 kg. Det betyr at jeg har 20,5 kg igjen å gå ned før jeg når målet.

Jeg setter opp noen delmål her nå:

1. juli 2009: 95 kg.

1. november 2009: 90 kg.

1. mars 2010: 85 kg.

1. juli 2010: 80 kg.

1. september 2010: 77,5 kg, endelig mål nådd!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_redhead_*
hei meg igjenn, fant mitt første innlegg, og måtte bare lime det inn ;)

okey da, innrømmer jeg ble litt stolt ;)

oppnådd to delmål.

åpen for litt ros ;=

hei

jeg henger meg på.

høyde: 178

vekt: 120

1 delmål: 110

2 delmål: 100

sluttmål: 80

er utrent, dårlig kondisjon og sterkt plaget av isjas, men det skal bli andre boller.

20 kg ned er jo fantastisk!!! Dette går så det suser! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere 100kg+ :)

Jeg er 40 kg for lett for denne gruppa men våger meg inn.

Vil bare ROSE dere for at dere klarer å ta av dere så mye! Dere er kjempeflinke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_redhead_*

Det går den rette veien her! :-)

Nåværende vekt: 97,5 (BMI 34,1)

0,5 kg ned siden sist, 30 kg ned tilsammen.

20 kg igjen å gå ned før jeg når målet.

Delmål:

1. juli 2009: 95 kg.

1. november 2009: 90 kg.

1. mars 2010: 85 kg.

1. juli 2010: 80 kg.

1. september 2010: 77,5 kg, endelig mål nådd!!! (Forhåpentligvis...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_redhead_*

Det fortsetter å gå nedover her. :-)

Nåværende vekt: 96,5 (BMI 33,8)

1 kg ned siden sist, 31 kg ned tilsammen.

19 kg igjen å gå ned før jeg når målet.

Delmål:

1. juli 2009: 95 kg.

1. november 2009: 90 kg.

1. mars 2010: 85 kg.

1. juli 2010: 80 kg.

1. september 2010: 77,5 kg, endelig mål nådd!!! (Forhåpentligvis...)

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_simona_*

Jeg har lyst til å slenge meg med her, selv om jeg nå akkurat har bikket under 100 kg. :) for sju uker siden var jeg 107. Har vært mellom 95 og 107 de siste 8 årene, og nå er jeg lei.

Jeg er 176 høy, og har pr idag bmi på 31. 99 kg. Har prøvd både xenical og reductil i flere omganger, og herbalife også, men det har ikke ført til varig vektnedgang. Hvem er det sin skyld, tro? :sjenert:

Det jeg gjør idag er å trene styrke 3 ganger i uka på senter, og går tur et par dager i uka. Og jeg spiser mindre og sunnere enn før.

Har insulinresistens, er det noen av dere som har prøvd metformin mot det, og har det evt fungert, sånn i vektreduksjonsammenheng?

Målet mitt er 75-80 kg, håper å kunne nå det til jul. Tar ti kg om gangen som delmål da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BMI 32,91 eller hva det var ;)

Det humper og går her også. Er nå nede i 98, så endelig nede på tosifret. Går jo übersakte da, men jeg fikk en knekk for en måneds tid siden. Var ute og gikk tur med kjæreste og den ene av ungene hans. Var litt kupert terreng kan man si, og et sted ville datteren hans ta en snarvei... snarvei i oppoverbakke betyr nødvendigvis at det er en vei som er enda brattere. Datteren spratt lett opp, og kjæresten min greide det og ble såvidt andpusten, jeg kom meg halvveis før pusten gikk kjempetungt, og knea ble blytunge og jeg virkelig slet. Var jo litt flau over meg selv og min utrolige dårlige kondis (jeg som svømmer og går så mye!) så ville ikke snu men strevde meg oppover bakerst i rekka. Kjæresten greide ikke dy seg og begynte å le og komme med kommentarer som jeg oppfattet som mobbing så sliten som jeg var. På et punkt nærmest jeg hveste jeg "slutt og mas"! hvorpå han hånler, og jeg bråsnur og raser ned hele bakken igjen mens tårene spruter. Han kom ette og ba om unnskyldning da, men det fulgte et par uker uten trening og ikke noe særlig spising (ikke usunt heller da heldigvis), og da stopper forbrenningen min helt opp og jeg må nesten begynne forfra. Men det har gått seg til nå igjen... Men mer skal det ikke til altså, utrolig dårlig selvtillit når det gjelder fysiske og tåler ingenting, han mente jo ikke å såre, men glemte hvor nærtagende jeg er når det gjelder sånt.

Skulle ønske alle der ute kunne tenke over det før de slenger ut med kommentarer om kropp og kondisjon uansett hvor ekle de måtte synes tjukke folk er å se på. Hån og hets hjelper ingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...