Gå til innhold

Trening for 100kg+!


Gjest tyttebær

Anbefalte innlegg

Gjest tyttebær

Hei!

Vil tru at det er fleire enn meg her inne som er 100kg+. Har planar om å gå ned i vekt, og trur det er lettare dersom me er fleire om det ilag! :)

Dersom andre vil vera med i denne "klanen" hadde det vore kjekt:)

Då kan me hjelpa kvarandre med motivasjon, og å nå delmål / mål!

Kan begynne med mine 'data':

Startvekt: 127,5 kg

Delmål 1: 110 kg

Delmål 2: 100 kg

Mål: 80 kg.

Er 1.78 høg. DVS:

BMI no: 40,24

BMI mål: 25,25

Join? :biggrin:

Endret av tyttebær
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_redhead_*

Hei!

Jeg vet at jeg nok ikke er akkurat den typen "slanker" du ønsker kontakt med her, men jeg slenger meg på likevel!

Er godt igang med vektnedgangen, men fortsatt 100+. Slanker meg ikke via trening og kalorier, men ved hjelp av medisinsk behandling og eliminering av matvarer jeg endelig har blitt testet for, og funnet allergisk mot. Trening og kaloritelling er umulig for meg på grunn av alvorlig sykdom.

Startvekt: 127,5 (BMI: 44,6)

Nåværende vekt: 106,5 (BMI: 37,3)

Mål: 80 (BMI: 28,0)

Litt morsomt at vi hadde nøyaktig samme startvekt, da! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Sleng deg på, for det!

Alltid kjekt å ha med fleire på teamet!

Litt morsomt med samme startvekt, ja:) Har jo samme mål òg:) Men du er kommet litt lenger enn meg då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Dæven søkke, og eg som trudde det var tråden for dei som skulle løfte 100kg+ i benken!

Eg trur eg må leite etter hjernen min, eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løve66
Dæven søkke, og eg som trudde det var tråden for dei som skulle løfte 100kg+ i benken!

Eg trur eg må leite etter hjernen min, eg.

Ha-ha, og jeg bladde opp fordi jeg trodde det var trening for de på 100+ - i alder - tenkte jeg kunne snappe opp noen gode idèer for min gamle mor :-)

(hun er riktignok "bare" 74 da.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg hive meg med, selv om jeg ikke har noe nick per i dag?

Jeg er egentlig i gang, men jeg trenger motivasjon til å fortsette, pluss at jeg sprekker i perioder og vekten står stille og av og til litt opp før den går ned noen hakk igjen. Sliter veldig med hverdagsmosjonen og holde meg unna sukker.

Startvekt (juni 2007): 124 kg (BMI: 40,03)

Nåværende vekt: 105 kg (BMI: 32,93)

Mål: 75 kg (BMI: 24,21)

Delmål 1: Under 100 ... almost there!

Delmål 2: 90 kg

Var nede i 102 kilo for et par måneder siden, men har ikke vært så veldig flink etter det, så har stått rolig litt, gått litt opp, og så stått rolig på 105 en stund. Jeg har ikke tenkt til å vente til etter jul, med å få av igjen :) Jeg håper jeg finner given igjen, så jeg slipper å bruke ett og et halvt år på å gå ned de siste 30. Jeg vil helst ned resten før jeg blir 30, og det er nesten nøyaktig ett år til nå. Så nå trenger jeg noen spark i r..a ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tyttebær

Sleng deg med, så klart:)

Du har jo vore skikkelig flink, og eg er sikker på at du klarer målet på eit år!

Det hjelper nok på om me er fleire som "spenner kvarandre i r**a";)

Det er skikkelig kjekt å sjå resultat. Har tatt av 5 kg på to veker no, og blir litt meir motivert då! I går "rydda" eg på kjøkkenet, og tømte ut 3 liter brus, kasta alt av popcorn, sjokolade og anna usunne greier. Har hatt det i hus, sånn i tilfelle eg får veeeldig lyst på noe. Nå er derimot fruktskåla fylt opp!

Skal prøve å få til litt trening i dag. Har investert i ellipsemaskin, så må jo bruka den litt! Men - det er så kjedelig å trene når du kommer heim etter ein laangt dag på jobb! Menmen! Må man, så må man!

Ka skal du trene i dag? Eg har tenkt 20 minutt på ellipsemaskin, og 15 min på romaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil og være med!

Høyde: 178cm

Startvekt: 108 kg

Delmål 1: 100 kg

Delmål 2: 90 kg

Sluttmål: 80 kg

Drømmen: 75 kg

Her jeg bor er det en som har startet opp en treningsgruppe for overvektige. Har fått låne gymsalen på skolen to ganger i uka, og her trener vi styrketrening (sirkel) og innebandy for kondisjonen.

Trenger ikke så veldig mye utstyr. Vi bruker benker, matter, tjukkassen i tillegg til to vippebrett og innebandykøller.

Prøver og gå på treningssenteret, men føler der at man blir beglodd fordi man er overvektig ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Det hørtes kjekt ut! Her har me ikkje det. Bur på ein veldig liten plass, så sånt kjem nok ikkje til å skje. Har sett dei har starta med aerobic her, ein kveld i veka, men eg har ikkje tørt å gå... Føler meg ganske beglodd. Satser på neste år i staden for eg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve å kalle det for vanlig "trim" da, uten å nevne ordene "for overvektige"? Da tror jeg man får med seg litt flere enn ved å kalle det aerobic. Bare legge opp til enkel styrketrening og litt kondisjon til slutt i form av ballspill. Kan hende du får med deg endel på det, og da hjelper du deg selv til å trene litt også, ikke bare alle andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Problemet er vel egentlig at eg akkurat har flytta hit... og eg kjenner INGEN! Så er ikkje så lett å starte opp noe nytt då! Er eit veldig "innbarka" miljø, med ca 300 innbyggara, så er ikkje så lett å bli kjent med nye folk heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det an litt etter litt da vel.

I mellomtiden kan du jo prøve å gå turer (gjerne med staver) - et kvarter frem og et kvarter tilbake. Blir resultater av det :)

Etterhvert som du blir kjent med noen, så går det jo an å høre på interessen for en trimgruppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kasta vekta for mange år siden. Den gjorde meg bare deprimert. Nå prøver jeg å trene og spise sunt for helsas skyld, og så få vektreduksjon med som en bonus.

Jeg er 170 cm og regner med jeg veier ca 120 kg. Drømmer om ca 80. (Jeg er ikke noe sylfidemateriale, så litt lubben er helt greit for meg!)

Mitt store problem er å finne en fysisk aktivitet jeg kan trives med. Tanken er at om jeg finner noe jeg synes er morsomt så er sjansen mye større for at jeg faktisk orker å holde på med det på lang sikt. Jeg har trent på sats, men det varte ikke mer enn fem måneder så var jeg så lei at jeg ikke klarte å gå tilbake. Vurderer å prøve på nytt, men er redd det vil bli en jojo-tur igjen.

Jeg ville virkelig likt å kunne møte en gruppe mennesker på samme fysiske nivå som meg selv (overvektig og dårlig kondis men likevel godt istand til å bevege meg uten å trenge en ambulanse stående klar) for å finne på morsomme og varierte ting i en gymsal. Apparattrening blir for kjedelig. Aerobics har jeg ikke god nok koordinasjon til. Men aktiviteter som i type gymtime på skolen hadde passet perfekt. Man kan variere mellom sånt som å leke sisten (lattervekkende kondisjonstrening), spille basket/håndball/badminton osv til tross for at man er en kløne med ball osv. Men jeg har ikke hørt om noe sånt tilbud selv om jeg bor i en relativt stor by. Og jeg vet ikke helt hvordan jeg skulle gått fram for å få startet noe slikt. Noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hør med kommunen om du kan låne en gymsal på en skole gratis en eller to ganger i uka. Så kan du jo henge opp en lapp rundt omkring på div butikker, apotek osv om at det er satt igang trening for overvektige. Det er også viktig at det ikke koster all verden. Vi betaler kr. 400,- for et semester (august/desember, januar/juni)

Han som satte i gang "Fatcamp" her hos oss har vært hos forskjellige firmaer og faktisk fått penger til å kjøpe litt utstyr som gymstick (noe lignende vektstenger), innebandyutstyr og vippebrett. Men - man kommer langt med matter, benker, ribbevegg, tjukkasser osv.

Kanskje man kan høre med kommunen om det er mulig å få noen midler de.

Det er ikke så mye som skal til, men man må jo ikke overdrive heller. Vi gjør spensthopp, knebøy, sit-ups, planken, push-ups (vanlig, på knær eller stående mot ribbevegg), statisk mage (planke - enten på tær eller på knær), trening av triceps (sittende oppe på en bukk), hoppe tau, steppe på benken, tåhev i ribbeveggen, løper i ringer (legger ringer i to rekker og løper frem og tilbake) - til slutt spiller vi innebandy.

Det er utrolig inspirerende og få trene på et nivå som passer meg og min kroppsform nå. Og ikke minst sammen med andre med samme forutsetninger som meg selv, og jeg håper det er flere som får muligheten til å gjøre det samme rundt omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Utlogget

Vil bare stikke innom og hilse på :)

Og si at det er mulig!

Min status for drøyt to år siden:

Vekt: 127,5 kg

Midjemål: 123 cm

Status så langt (i dag):

Vekt: 104,5 kg

Midjemål: 93 cm

Ja, det har gått sakte.

Ja, jeg stod stille over ett år (etter å ha gått ned ca 12 kg, de magiske 10%).

Men det går!

Nå har jeg fått helt treningsdilla, og er på treningssenteret 4-6 ganger i uka. Primært spinning, men også litt tredemølle, ellipse, styrketrening og svømming. Kroppen fungerer, jeg blir fastere, og kroppen blir mer definert.

Er "bare" halvveis mot målet, men jeg fokuserer på alt det positive jeg kan finne, istedet for å fokusere på alt som gjenstår, hvor lang tid det har tatt eller hvor sakte det går. Det går! Og det som tar tid å få bort, har en tendens til å bli borte :)

Stå på folkens! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BMI:32,93

Bump!

Kan jeg hive meg med, selv om jeg ikke har noe nick per i dag?

Jeg er egentlig i gang, men jeg trenger motivasjon til å fortsette, pluss at jeg sprekker i perioder og vekten står stille og av og til litt opp før den går ned noen hakk igjen. Sliter veldig med hverdagsmosjonen og holde meg unna sukker.

Startvekt (juni 2007): 124 kg (BMI: 40,03)

Nåværende vekt: 105 kg (BMI: 32,93)

Mål: 75 kg (BMI: 24,21)

Delmål 1: Under 100 ... almost there!

Delmål 2: 90 kg

Var nede i 102 kilo for et par måneder siden, men har ikke vært så veldig flink etter det, så har stått rolig litt, gått litt opp, og så stått rolig på 105 en stund. Jeg har ikke tenkt til å vente til etter jul, med å få av igjen :) Jeg håper jeg finner given igjen, så jeg slipper å bruke ett og et halvt år på å gå ned de siste 30. Jeg vil helst ned resten før jeg blir 30, og det er nesten nøyaktig ett år til nå. Så nå trenger jeg noen spark i r..a ;).

Sånn for enkelhetsskyld kaller jeg meg BMI:32,93 (nåværende BMI) i denne tråden, så kan jeg på en måte gjenkjennes når jeg skriver her.

Men hvordan går det da jenter? Jeg har kost meg godt i helgen, så litt innstramming på kaloririk kos nå til uka. Har fått en skikkelig hoste, så noen skikkelig treningsøkt blir det ikke før den gir seg, men i morgen kveld skal jeg i alle fall spille litt volleyball sammen med ei gruppe jenter jeg pleier å spille litt diverse ballspill med hver mandag. Vi spiller alltid volleyball først før vi går over til fotball eller basketball som krever litt mer løping. Men i morgen blir jeg med volleyballen så får jeg se hvordan hosten er i morgen.

Og bare jeg blir kvitt mensen om et par dager, skal jeg i svømmehallen hvor jeg etter planen skal svømme to ganger i uka i 40 minutter per gang (har skulket noen uker nå... skjerpings). Og om vi unngår isholka på veien, blir det noen gåturer på dagen for energiens skyld (får sånn energikick av slike turer).

I matveien, skal det bli en del salatmiddager denne uken. Har bestemt meg for at denne gangen skal ikke grønnsakene i kjøleskapet bli liggende så lenge at jeg må kaste dem. Nei, de skal spises denne uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest tyttebær

Blei ei ganske kalorifylt helg, så no er det trening resten av veka. Var på besøk til svigermor, og traff samtidig noen gamle venner, så då blei det mye mat og kafe heile helga. Gjekk ein tur på lørdag, men kan ikkje sei det var så mykje å skryte av. Den blei ganske kort!

I dag er det full trening. Skal trene kondisjon på ellipse- og roapparat og styrketrening med strikk og manualar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stortromma
Hva slags trening synes dere passer best for oss som er store?

Jeg merker at jeg har motforestillinger mot å trene i sal. Der føler jeg meg rett og slett veldig synlig. Liker å gå på ski, men så var det det her med skitøy da

:-(

Jeg synes en kan trene det en vil og klarer uansett hvilken størrelse en er. Jeg er selv ca. 110 kg nå. I fjor veide jeg 15 kg mer. Men jeg gikk på ski likevel og klær var/er ikke noe problem. Er bare å lete etter de riktige merkene.

Om en finner en aktivitet en liker er det lettere å motivere seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BMI:32,93
Hva slags trening synes dere passer best for oss som er store?

Jeg merker at jeg har motforestillinger mot å trene i sal. Der føler jeg meg rett og slett veldig synlig. Liker å gå på ski, men så var det det her med skitøy da

:-(

Gå tur minst en halvtime hver dag er god begynnelse :) Evt treningsfilmer hjemme, selv har jeg et par med Kari Jaquesson som jeg brukte flittig i begynnelsen når jeg ikke var så glad i vise hele omverdenen ute at nå skulle jenta komme i form. Bruker dem fortsatt når dørstokkmila er for lang til å gå ut, reise i svømmehallen eller annet.

Ski er genialt når du liker det. Tøy er et problem ja, de fine skiklærne lages jo ikke for oss. Men det går an å improvisere litt. Gikk på ski for et par år siden, da var jeg på det største, og da hadde jeg superundertøy eller ullundertøy (det kan kjøpes i store størrelser fra Sportmann, for meg holdt det med en vanlig joggebukse, collegegenser og ullgenser utenpå, blir så utrolig varm og svett når jeg er i bevegelse så mer trengte jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...