Gå til innhold

Trening for 100kg+!


Gjest tyttebær

Anbefalte innlegg

Gjest tyttebær

Da var det gjort! I dag blei det eit kvarter på ro-maskina, og noen "stram-opp"-øvelser etterpå! Har kjøpt to bøker som heter "trening på 6 minutter" eller noe liknande! Det er i allefall 6 øvelser du kan ta kvar morgon, som tar 6 minutter og skal stramme deg opp! Eg bruker dei når eg trener! Men tar litt fleire enn berre 6!

No skal eg på butikken å handle, og når eg kjem heim skal eg ut å gå/jogga ein tur!

Ka med dekan? Er det noe trening på ein lørdag rett etter nyttår? ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BMI 32,93

Hei jenter!

Her har jeg klart å legge på meg et halvt kilo julen, men det kjennes ut på buksene som det er to kilo, så jeg er vel blitt litt oppblåst etter all julematen og julesnopet.

Men nå er julematen fortært, og smårestene av den feteste maten er kastet og restene av snopet og kakene sendt med kjæresten hjem (han tåler å spise det uten å legge på seg... dessuten har han barn som kan hjelpe til). Vært i Sverige en liten tur i dag og handlet litt vegetarerstatninger for kjøtt (er ikke så veldig glad i kjøtt, og Quornproduktene er veldig gode), og har en del fisk i fryseren fra før jul, så nå blir det sunt og magert i januar.

I morgen kveld begynner også treningen med jentene igjen etter jul, så da blir det ca tre kvarter med volleyball og halvtime-tre kvarter med basketball eller fotball. Så blir det svømming igjen, tenker litt på om jeg skal ta svømming hver dag denne uken, eller om jeg skal starte litt rolig etter jul. Er så lett å bli for ivrig i starten og så mister jeg interessen for fort (har tross alt overdrevet før). Fikk ikke svømt i julen, for kjæresten hadde ikke med badetøyet sitt, men noen få gåturer ble det jo.

Nå har jeg satt meg et nytt delmål om jeg skal klare å ta av 15 kilo før 17.mai. Altså den 17. mai skal jeg veie 87 kilo. Det MÅ og SKAL gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg igang også.

Begynner i morgen jeg da, for det er liksom da ferien offisielt er over. Har veid meg i dag. 115 kg som før jul, så jeg har i allefall ikke gått opp.

Og i morgen kveld skal jeg på trening for første gang på et år eller noe slikt. Grugleder meg, men må tenke motivasjon. Har faktisk lagd meg et skjema som henger på innsiden av døren til baderomsskapet mitt, det jeg skal fylle inn vekt, og der jeg gir meg selv små belønninger etterhvert. I form av at jeg skal gå til frisøren når jeg får lønn den 20. F.eks. Og skal handle klær om seks uker. Små ting som kanskje får meg til å ikke gi opp!!!

Tror det er viktig å få noen slike knagger underveis som jeg kan hente motivasjon fra.

Gruer meg veldig til treninga i morgen. Jeg trenger organisert trening, men det er noe med å ta på seg treningstøy og gå inn i en sal med en vegg full av speil. :-( Men jeg må bare gjøre det. Skal dessuten ringe legen min i morgen. Hun har tidligere tilbudt meg å henvise meg til overvektsenteret på Rikshospitalet (?), og nå tror jeg jeg er klar for det. Hun kan dessuten gi meg ny resept på Xenical. Det kan jo være litt hjelp i det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Hei jenter!

Var vegedag i dag igjen! Og det var ned ein kilo! Så då er jo målet nådd denne veka (ned ein kg kvar veke)! Dersom eg klarer dette kvar veke, skal eg vera i 100 kg 08.juni! Det er fortsatt målet mitt, sjølv om det kan vera hardt å gå ned ein kg kvar veke!

Tanken på å kunne gå inn i sommarsesongen under 100 kg motiverer meg slik, at eg håper eg kjem til å klare det!

Men julematen er borte no, salat o.l. er komme tilbake i kjøleskapet, og reningsmotivasjonen er på topp om dagen!! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første trening gjennomført. Det var ikke så ille som jeg frykta. Kjente flere av de andre der, så selv om jeg absolutt var den største der (dobbelt så brei som enkelte av de andre) så gikk det greit. Det som er leit er at det er en del øvelser som er vanskelige å gjøre for meg. Man føler seg jo litt dum, når man for eksempel skal tøye ut og ikke når rundt leggen sin som man skal.

Gruer meg mer til neste økt. Den er en del mer hopp og sprett enn den her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Flink du er Daisy Fraser! Bra at du ville gjennomføre sjølv om du var den største der! Men er jo greit med litt folk som en kjenner!

Litt synd at øvelsene er litt vanskelige å gjennomføra, men gjer så mye som du orker! Med tida klarer du nok å gjera dei perfekt! :biggrin:

STÅ PÅ!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BMI:32,93
Første trening gjennomført. Det var ikke så ille som jeg frykta. Kjente flere av de andre der, så selv om jeg absolutt var den største der (dobbelt så brei som enkelte av de andre) så gikk det greit. Det som er leit er at det er en del øvelser som er vanskelige å gjøre for meg. Man føler seg jo litt dum, når man for eksempel skal tøye ut og ikke når rundt leggen sin som man skal.

Gruer meg mer til neste økt. Den er en del mer hopp og sprett enn den her.

Jeg er også den største blant jentene jeg spiller ballspill med en gang i uka, men jeg tenker ikke så mye over det lenger. Men skal innrømme det er litt pinlig når vi deler opp i lag og jeg kommer på et lag som skal bruke lagtrøyer. Vi leier nemlig en gymsal på en barneskole, og de lagtrøyene som er til rådighet er jo i barnestørrelser. Flaut når de passer de fleste andre, mens på meg sitter den som et pølseskinn og kryper oppover når jeg løper. Men men.. gøy er det likevel og jeg får mye ut av de ballspillkveldene :).

I svømmehallen er det folk i alle størrelser og fasonger, så der føler jeg meg ikke like enorm.

Ellers, treningen har gått veldig bra denne uka. Ballspill med volleyball og basketball i går. Syns selv jeg klarer å konsentrere meg bedre om ballen (ballspill har aldri helt vært min greie, selv om jeg syns det er gøy), klarte å løpe mer under basketballspillingen, scorte til og med tre ganger :) :) :). Og så svømming i dag som gikk som fot i hose :) Regner med det blir en tur i svømmehallen i morgen også etter jobb, om jeg ikke heller går en tur i morgen og tar en ny svømmerunde på torsdag. Greit å variere litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Da var eg i gang med det nye vektreduksjonstreningsprogrammet! Så i dag har eg rodd i 12 minutter, og styrke i 10 minutter etterpå. Eit minutt per øvelse! Det gikk som det sang, og svetten rant etterpå! Men det er vel slik det skal være! Så nå har eg tatt ein god dusj, og skal nyte resten av kvelden=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Polkadott_*

Hei! Nå er jeg her igjen, og er kjempeklar for et sunt 2009 som skal hjelpe meg ned til den vekten jeg ønsker å ha. Jeg har i flere år veid over 100, men nå er det nok. Jeg veide meg i dag, og skal fortsette å ha mandag som veiedag, og veier nå 102kg, og har en BMI på 32,9. Jeg ønsker å ned til 80 kg. Har fra før av kommet ned 10kg, men det har jeg brukt lang tid på, grunnet lite trening. Så treningen skal skjerpes på. Samt kostholdet.

I dag kjøpte jeg treningskort, og trente en time. Kjempedeilig! Maten jeg spiser består hovedsakelig av masse frukt og grønt, vann og melk (også "Tørst"), kylling og fisk, fullkornspasta og villris, og ofte grønnsakssuppe o.l. Og som nevnt en hel haug med grønnsaker. Middagene må varieres grunnet samboer som ikke trenger å ned i vekt og av og til ønsker noe annet, men da spiser jeg mindre porsjoner.

Jeg kjenner jeg er veldig motivert for dette. Og håper motivasjonen holder framover også. Hadde vært så gøy å kunne gå inn 2010 20kg lettere! VILVILVIL! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_redhead_*
Du er så flink! Gleder meg til eg kjem så langt! :)

Takk! :)

For meg dreier ikke dette seg om å være flink på samme måten som dere andre, men om å klare å holde meg til min helt sinnsyke allergi-diett, så ser det med vekta ut til å gå av seg selv. Og hittill har jeg klart det tilnærmet glimrende (spiste tre melkesjokoladehjerter rett etter nyttår... Komplett idiotisk, jeg vet. :nei: ). Men det er tøft, for det er så ufattelig mye jeg ikke kan spise...

Nåværende vekt: 102,5 (BMI 35,9)

1 kg ned denne uka, 25 kg ned tilsammen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BMI 32,93
Hei! Nå er jeg her igjen, og er kjempeklar for et sunt 2009 som skal hjelpe meg ned til den vekten jeg ønsker å ha. Jeg har i flere år veid over 100, men nå er det nok. Jeg veide meg i dag, og skal fortsette å ha mandag som veiedag, og veier nå 102kg, og har en BMI på 32,9. Jeg ønsker å ned til 80 kg. Har fra før av kommet ned 10kg, men det har jeg brukt lang tid på, grunnet lite trening. Så treningen skal skjerpes på. Samt kostholdet.

I dag kjøpte jeg treningskort, og trente en time. Kjempedeilig! Maten jeg spiser består hovedsakelig av masse frukt og grønt, vann og melk (også "Tørst"), kylling og fisk, fullkornspasta og villris, og ofte grønnsakssuppe o.l. Og som nevnt en hel haug med grønnsaker. Middagene må varieres grunnet samboer som ikke trenger å ned i vekt og av og til ønsker noe annet, men da spiser jeg mindre porsjoner.

Jeg kjenner jeg er veldig motivert for dette. Og håper motivasjonen holder framover også. Hadde vært så gøy å kunne gå inn 2010 20kg lettere! VILVILVIL! :D

Hei Polkadott. Vi har samme vekt og samme BMI :) Dvs det var min vekt og BMI i høst etter å ha gått ned 22 kilo fra sommeren 2007. Men det som skjer meg hver høst når dagene begynner å bli kortere er at det tar en god stund før jeg klarer å omstille meg, blir fort tappet for energi og jeg mister litt motivasjon. Pluss at jeg traff kjæresten min for første gang i september og det har blitt mye god mat etter det ;) Så når jeg veide meg nå etter nyttår hadde jeg gått opp fire kilo, men det er helt greit. Jeg har strammet inn igjen, spiller ballspill halvannen time i uka sammen med andre jenter, svømmer 1000 m to ganger i uka og trener kondisjon og styrke hjemme etter DVD (Fat Burner - Kari Jaquesson) en gang i uka. Kjenner kroppen er strammet opp igjen og fysisk er jeg tilbake på topp der jeg var i høst. Skal veie meg i morgen så nå er jeg spent på om jeg har gått ned noen av de fire kiloene :)

Resyme til nå:

Sommer 2007 - 124 kg

September 2008 - 102 kg

9.januar 2009 - 106 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Polkadott_*
Hei Polkadott. Vi har samme vekt og samme BMI :) Dvs det var min vekt og BMI i høst etter å ha gått ned 22 kilo fra sommeren 2007. Men det som skjer meg hver høst når dagene begynner å bli kortere er at det tar en god stund før jeg klarer å omstille meg, blir fort tappet for energi og jeg mister litt motivasjon. Pluss at jeg traff kjæresten min for første gang i september og det har blitt mye god mat etter det ;) Så når jeg veide meg nå etter nyttår hadde jeg gått opp fire kilo, men det er helt greit. Jeg har strammet inn igjen, spiller ballspill halvannen time i uka sammen med andre jenter, svømmer 1000 m to ganger i uka og trener kondisjon og styrke hjemme etter DVD (Fat Burner - Kari Jaquesson) en gang i uka. Kjenner kroppen er strammet opp igjen og fysisk er jeg tilbake på topp der jeg var i høst. Skal veie meg i morgen så nå er jeg spent på om jeg har gått ned noen av de fire kiloene :)

Resyme til nå:

Sommer 2007 - 124 kg

September 2008 - 102 kg

9.januar 2009 - 106 kg

Wow! Så flink du har vært, enn å gå ned 22 kg! Vet du hvor man kan få tak i den dvd'en? Og trenger man mye gulvplass i forhold til treningen som den innebærer?

Artig at vi har samme vekt og BMI forresten, eller hadde, eller ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trude.lutt

Da er jeg hjemme igjen etter to uker ferie. Går på vekten på fredag, så det blir spennende å se..... Har spist sundt, masse frukt! nesten ikke drukket alkohol. Så vi får se.. har litt jetlegg, håper jeg kommer på trening i løpet av de første dagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg er en av de tynne thigtsjentene i aerobicsalen, og det er ikke flaut med "store" jenter i aerobicsalen. Det er bare fint! Jeg trener fordi jeg trenger det like mye som dere, fordi kroppen min trenger det.

Det jeg mener, er at dere skal ikke være flaue, ser folk rart på deg, så drit i det, og tenk at du er fin som du er, og at du er der for å gjøre en innsats for helsa di, og din eget velvære.

Lykke til! Og stå på. Og husk at du er fin selv om du er 120 og ikke 70.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest detmåtil

hei hei

har ikke skrivd inn her siden 03.02, men jeg har hvert flink til å spise riktig og nå kan si jeg veiier 115kg.

kjøpte meg treningsykkel, og butikkmannen skulle komme hjem med den samme dag, dette på torsdag, nå mandag har han ennå ikke kommet,grr.

men men... går turer og måker snø, ikke så dumt.

har kjøpt meg badedrakt. vanskelig å få riktig størelse i butikk så jeg kjøpte over nett. må nesten le, for det er den eneste badedrakten jeg har funnet som har hvert "for" stor, men men...

stå på jenter, så lenge vi koser oss med det vi gjør, så går det bra. uansett vekten, så er mosjon nødvendig for helsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trude.lutt

Hei igjen! I morgen skal jeg prøve meg på noe nytt, morgen trening! har tenkt å gå med en rask tur i 35-45 min i raskt tempo. Før frokost! Høre på radio og traske i vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest detmå til
Hvor er dere?

må smile her, har tenkt det samme.

jeg er her, men skriver ikke så ofte, jeg sitter nemlig på trimsykkelen eller er ute og går med bikka :fnise:

jeg har ikke gått så mye ned i vekt, men til sammen nå fra jeg startet 7 kilo så nå veier jeg 113 kg.

er på veien mot bedre helse. ikke verst i grunn.

men den svømmiga går det dårligere med, liksom ikke så lystbetont. men har ikke tenkt å gi meg.

håper og høre fra dere andre også, spendene og høre hvilke aktiviteter som dere kan inspirere med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...