Gå til innhold

Trening for 100kg+!


Gjest tyttebær

Anbefalte innlegg

I fjor veide jeg 15 kg mer. Men jeg gikk på ski likevel og klær var/er ikke noe problem. Er bare å lete etter de riktige merkene.

Har du tips om noen merker tar jeg mer enn gjerne imot!! Blir helt deperimert av å ikke finne en eneste utebukse som jeg kan bruke. Jeg har små barn, så jeg trenger uansett noe til å bakse litt i snøen med av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stortromma
Har du tips om noen merker tar jeg mer enn gjerne imot!! Blir helt deperimert av å ikke finne en eneste utebukse som jeg kan bruke. Jeg har små barn, så jeg trenger uansett noe til å bakse litt i snøen med av og til.

Nå vet jeg jo ikke om pris spiller noen rolle. Men uansett Sportmann har billige klær i store størrelser. Ellers kan du prøve merker som Bergans, Helly Hansen, Mountain Hardwear, Arcteryx, Lowe Alpine. Se på litt ulike modeller og prøv deg fram. Herremodell er greit dersom den sitter bra på. Disse merkene er litt dyrere da, men det er bra klær. Forøvrig er det jo mye salg også nå, så det er mulig å gjøre et kupp.

Har selv en softshell bukse som jeg bruker til skigåing fra Mountain Hardwear. Denne er jeg er veldig glad i. Men jeg ville nok ikke brukt denne til å rulle i snøen med. Men litt slikt tåler den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Treningsformer:

Å finne treningsformer ein liker så må ein nesten prøve seg fram. I begynelsen gjekk eg berre turar, men eg følte ikkje det var effektivt, og i tilegg følte eg meg beglodd.

Investerte i noen DVD-ar frå iForm, så eg kunne "skjula" meg inne når eg skulle trena! Nå har eg flytta til ein ny plass, og ingen kjenner meg her, så blir til at eg går noen turar :) føler meg ikkje så beglodd når dei ikkje veit kven eg er! Har òg investert i ei ellipsemaskin, og hadde eit gammal roapparat liggande, samt at eg har manualar, og treningsstrikk. Så no legg eg opp mitt eige treningsprogram på 'treningsrommet' her heime! Når våren kjem igjen, blir det vel meir turar ute, men det er ikkje noe særlig på vinteren!

Når det gjelder treningskle, veit eg at det ofte er eit problem. Når eg skal på ski o.l. pleier eg òg å bruke stilongs o.l med joggebukse utenpå! Enkelt og greit! Blir varm uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg jo ikke om pris spiller noen rolle. Men uansett Sportmann har billige klær i store størrelser. Ellers kan du prøve merker som Bergans, Helly Hansen, Mountain Hardwear, Arcteryx, Lowe Alpine. Se på litt ulike modeller og prøv deg fram. Herremodell er greit dersom den sitter bra på. Disse merkene er litt dyrere da, men det er bra klær. Forøvrig er det jo mye salg også nå, så det er mulig å gjøre et kupp.

Har selv en softshell bukse som jeg bruker til skigåing fra Mountain Hardwear. Denne er jeg er veldig glad i. Men jeg ville nok ikke brukt denne til å rulle i snøen med. Men litt slikt tåler den.

Har prøvd flere av disse merkene, og er rett og slett for stor for de største størrelsene Har klart å presse meg inn i en fra bergans og en fra Nordheim. Men Bergans er så trang at den er vond å gå med, mens Nordheim sprakk i sømmen fordi den ble for trang. :tristbla:

Problemet mitt er at jeg har veldig kraftige bein og at mesteparten hos meg ligger på hofte, rumpe og til dels magen. Ettersom jeg ikke er så høy heller så er det vanskelig å bruke herreklær, fordi de blir så alt for lange i armer og bein, og dessuten ikke er sydd for å passe damefasong over rumpa.

Pris spiller faktisk lite rolle, så lenge jeg finner meg noe. Så desperat trenger jeg utetøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stortromma
Har prøvd flere av disse merkene, og er rett og slett for stor for de største størrelsene Har klart å presse meg inn i en fra bergans og en fra Nordheim. Men Bergans er så trang at den er vond å gå med, mens Nordheim sprakk i sømmen fordi den ble for trang. :tristbla:

Problemet mitt er at jeg har veldig kraftige bein og at mesteparten hos meg ligger på hofte, rumpe og til dels magen. Ettersom jeg ikke er så høy heller så er det vanskelig å bruke herreklær, fordi de blir så alt for lange i armer og bein, og dessuten ikke er sydd for å passe damefasong over rumpa.

Pris spiller faktisk lite rolle, så lenge jeg finner meg noe. Så desperat trenger jeg utetøy.

Jeg har samme fasong som deg da. Har du forsøkt forskjellige modeller? Har hatt bukse fra Helly Hansen som nesten ble for kort til meg f.eks. Ellers er jo mye av de nye buksene i stretchmateriale. Hvis du finner en bukse med stramming nede gjør det kanskje ikke så mye at den er litt for lang. Av jakker har Lowe Alpine ok størrelser som også passer over rumpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tyttebær

Whey! Går framover! Eg skal på vekta på mandag! Håper den seier noe positivt! :biggrin: Synes eg har vore flink med kosthold og trening siste veka!

Korleis ligg det an hjå dekan, jenter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BMI:32,93

Jeg turte for første gang på to mnd å trå på vekta i går. Som nevnt har jeg ikke vært så flink i høst, og har merket på klærne at jeg har gått opp litt, og dermed ikke turt å se på vekta i frykt for å miste all motivasjon til å komme i gang igjen. Men så var det ikke mer enn to kilo, og det kan jeg leve med. Da er det bare å se fremover og ta et nytt grep om aktivitetsnivået her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_redhead_*
Nåværende vekt: 105,5 (BMI: 36,9)

1 kg ned siden sist, 22 kg ned tilsammen! :-)

Jeg vet at man ikke skal veie seg mer enn en gang i uka, men jeg merker så godt at det skjer noe med kroppen min, så jeg kunne ikke la være.

Nåværende vekt: 104 (BMI 36,4)

23,5 kg ned tilsammen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven søkke, og eg som trudde det var tråden for dei som skulle løfte 100kg+ i benken!

Ha-ha, og jeg bladde opp fordi jeg trodde det var trening for de på 100+ - i alder

Jeg vurderte BEGGE disse alternativene før jeg klikka meg inn for å finne ut hva dette var for noe :ler:

Stå på kvinner, dere kommer dit om dere har lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, trodde jeg hadde klikka meg inn på KG Fitnessclub der alle i tråden løfter 100kg + i benken! Lykke til alle sammen! *snike seg flau vekk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Så jenter, korleis går det?

Sjøl hadde eg vegedag i går igjen! Opp 1 kg!

Skuffa egentlig ikkje så veldig! Viser vel egentlig at eg har holdt meg forholdsvis stabil! Og i går var det veging på kvelden i forhold til morgonen (som eg pleier)! Menmen! Skal ikkje komma med dårlige unskyldningar!

Minus to til neste mandag er målet!

Korleis ligg de an?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter, jeg slenger meg med jeg også!

Jeg har (som så mange andre) valgt å ikke veie meg på noen uker, ettersom jeg frykter hva jeg vil få se.

Startvekten min er derfor en antagelse:

116 kg

Jeg korrigerer etterhvert dersom det skulle vise seg at det ikke stemmer :)

Mitt første delmål er 110 kg

Neste delmål er 100 kg

Har vært overvektig så lenge at jeg aner ikke hvordan jeg vil se ut eller føle meg uten all denne polstringen, så jeg tror jeg venter litt med å sette endelig mål. Delmålene får holde i første omgang :)

Min første utfordring er å slutte med småspising. Jeg er kronisk, og vet jo så altfor godt at det er det verste jeg kan gjøre! Men jeg er så kjapp til å putte ting i munnen, egentlig før jeg rekker å tenke meg om.. Så jeg må sette ett eller annet i kjøleskapet og skuffene, sånn at jeg "våkner" når jeg er på vei nedi for å finne noe å momse på. Evnt sørge for at jeg ikke har annet enn sukkererter og cherrytomater, fordi de liker jeg å knaske på. Når jeg ikke har annet, vel og merke ;-)

Neste utfordringen er å komme meg i jevnlig aktivitet. Jeg har vært gjennom en helvetes sommer og høst (mistet ene søstra mi i selvmord i sommer og det har vært og er steintøft), noe som har ført til at jeg har sittet mye inne, fundert, tenkt, grått og isolert meg. Jeg vet jo at dette er en vond sirkel, jo lengre jeg sitter inne, jo mer elendig føler jeg meg.. Og jo mer elendig jeg føler meg, jo mindre energi får jeg. Så jeg må bare få fingeren ut, finne fram joggeskoa og bruke naturen til å gi meg litt energi.

I morgen har jeg semesterets siste eksamen, det burde være startskuddet for mitt nye liv ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tyttebær

Heihei Lagrima! Kjekt å sjå at fleire vil vera med! Problemet med småspising er stort her òg! Har kjøpt inn fleire kilo med mandariner, så eg kan ha dei å knaske på, men er så lett og f.eks. ta ein twist som er i skapet no i desse juletider! Men må skjerpe meg!

Har utrulig nok blitt litt trening dei siste dagane, til tross for mykje stress før jul! Har nettopp vegd meg (mandag er fast vegedag), og eg var ned to kilo sidan sist! Er fornøgd med den utviklinga! Så då får me tru at det ikkje går så ekstremt opp igjen til tross for at det er julafta på onsdag med masse feit og god mat! Men så lenge eg et sakte så et eg vel mindre, så det går vel greit!

Så jenter, korleis går det hjå dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest trude.lutt

Godt nytt år damer!

Jeg blir med jeg! Tror vekta ligger rundt 102 kg. Høyde 177 cm.

Drar til Thailand på lørdag, og der skal jeg kose meg med godt mat. Mye frukt og grønnsaker. I slutten av januar kommer jeg hjem, og da hiver jeg meg med.

Grunnene til at jeg vil ned i vekt er ganske sammensatte. Hovedgrunnen er helse! Har lavt stoffskifte, medisinert på 11 året. I tillegg PCOS og begynnede insuliniresistanse

2009 skal for meg bli året da jeg prioriterer meg selv! Ta vare på meg selv, sette grenser og trene. Gjøre det jeg har lyst til, si nei til ting jeg ikke vil. Noen som blir med?

Endret av trude.lutt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Godt nyttår alle sammen!

Jula er over, og all den gode maten er inntatt! Så er spørsmålet korleis det er for kroppen! Sjøl har eg ikkje gått opp ein einaste kilo i jula (litt stolt!), men eg har heller ikkje gått ned!

Men nå er det nytt år, nye muligheter, og trening som står for tur!

Som trude.lutt er eg heilt einig i

"2009 skal for meg bli året da jeg prioriterer meg selv! Ta vare på meg selv, sette grenser og trene. Gjøre det jeg har lyst til, si nei til ting jeg ikke vil. Noen som blir med?"

Dette er eg fullstendig einig i, og med på!

Så da får eg komme meg ut i kulden og gå meg ein laang tur! Det er det vi har fridagane til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest detmåtil

hei

jeg henger meg på.

høyde: 178

vekt: 120

1 delmål: 110

2 delmål: 100

sluttmål: 80

er utrent, dårlig kondisjon og sterkt plaget av isjas, men det skal bli andre boller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_polkadott_*

Hei! Dette vil jeg være med på! Må bare komme meg hjem fra familiebesøk først, så fra mandagskvelden av er jeg med! Joiner deg tyttebær med å legge veiingen til mandager, driver nå å undersøker hvordan jeg kan legg_ om kostholdet, og komme i gang med trening (også derfor jeg fant denne fantastiske tråden jeg føler kan være motiverende):)

Så jenter, vi sees til uka igjen!:)

-Polkadott-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trude.lutt

Skal til thailand i dag, og listet meg derfor opp på vekten for å sjekke julens resultat. Ikke så ille, hadde faktisk gått ned litt!?!

101,2 kg.

Målet er å veie det samme om 14 dager. Har begynt på metformin så noe av forklaringen til vektnedgangen kan jo være pga medisinen. Uansett jeg er fornøyd!

Mål for 2009:

- ned 0,5 kg i uka

-trene 4-6 ganger i uka, kondis og styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Her er det bare å henge seg på!

Ja, er greit å ha ein fast vegedag, polkadott!

Å komma i gang med trening kan vera eit problem til tider! Eg har prøvd fleire gonger, men det ender alltid opp med at eg er veldig aktiv første veka, og trener kanskje 6 gonger, og så er det slutt!

Denne gangen har eg heller satsa på tirsdager, torsdager og lørdager! Når eg skal trene desse dagane føler eg at eg MÅ!

I tilegg er eg mye meir med ute å arbeider med å kløyve ved o.l.! Alt hjelper på!

Når det gjeld kosthold har eg gjort eit par endringar, som eg føler hjelper på!

*Godteri kun på lørdager, men berre litt!

*Mye frukt og grønt

*Eta frukost! (All-bran frukostblanding! Full av fiber, og får fart på fordøyelsen!)

*Salat til Lunsj kvar dag (har salatbar på jobb, så det er veldig positivt)

Ellers prøver eg å eta sunt til middag, men det blir ikkje berre grønsakssuppe akkurat! Lager middag til både meg og sambo, og med tanke på at han ikkje er overvektig i det heile treng ikkje han akkurat super-slanke-mat! Så det blir vanlig middag stort sett, med masse grønsaker til meg! Og er det mat med mye fett o.l. prøver eg å skrape det vekk før eg putter i meg maten!

Så det var litt om korleis eg prøver å nå målet mitt!

Men no er det vekk frå pc-en, og opp og trene! Skal oppdatera etterpå korleis det har gått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...