Gå til innhold

Forbud mot fyrverkeri!


Gjest Betty89

Anbefalte innlegg

Ok. Innlegget virket bare litt søffete. ;) At en fellesskyting hadde vært det beste, vil jeg si meg enig med deg i. Jeg hadde faktisk satt mer pris på det, enn det som foregår nå, men der tror jeg at jeg befinner meg på mindretallets domene.

Nja...jeg er hvertfall enig der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pia 30.08.08

Mååå bare si hvor utrolig fornøyd jeg er med det styrepinnerakett-forbudet så langt! Som "mamma" til to veldig skuddredde bikkjer er jeg overlykkelig. Har aldri før sett dem så avslappet på nyttårsaften! Batteriene skyter (som regel) ikke like høyt, og da reiser ikke lyden like langt heller. Foreløpig idag har vi hørt kanskje 5-6 smell, og vi bor i et veldig tettbygd strøk :) Vanligvis hører vi fra 4-5 nabobygder i tillegg til byen vi bor i, og det får i ett hele dagen. Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen var det minst like mye fyrverkeri i år som i fjor, gitt. Merkelig.

Var det? Her var det med noen få unntak stille, bortsett omkting klokken 12-01. I fjor var det mer eller mindre sammenhengende rakett-bråk fra den 25. desember til uti januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her begynte "testingen" 3. juldag som vanlig, og i går startet det for fullt rundt kl 17...

Det var en liten stille periode mellom 23 og 23.50, men så var det på'n igjen.

Masse flott fyrverkeri å se på!

Faktisk enda finere enn tidligere, fordi vi nå ikke hadde så mange av de små "futtene" som de billigste rakettene med styrepinner vanligvis er. Det var store, flotte, batterier, med god "underholdningsverdi". :)

Siste jeg hørte ble sendt opp kl 3 i natt, men da var det slutt.

Akkurat som vanlig her altså, både når det gjelder varighet og antall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var masse flott å se på her i byen også! Og hyggelig å lese på nettsidene til lokalavisen i dag, ingen ulykker! :) Så jeg er veldig fornøyd med rakettforbudet.

Vi selger forresten fyrverkeri på jobben, og folk kjøpte ikke noe mindre i år enn de har gjort før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det ikke like mye fyrverkeri som tidligere, men det var plenty av typen med styrepinner, så det er tydelig at folk stikker over til Sverige for å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Infralove

Sidan batteria sender opp mange skot etter kvarandre, virka det som om det var meir i fjor. Kanskje det var det og, det veit eg ikkje. Det meste av rakettane vart skotne opp mellom 00 - 00.30. Utover det har eg nesten ikkje sett noko. Gjekk fint for seg her og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde utsikt over hele Oslo-øst, og så fantastisk mye flott i år. Kommunen stilte med oppskyting tre steder som jeg kunne se og det var fantastisk å se på! Vår gjeng var i allefall superfornøyde, selv om vi så at det var en del mindre enn tidligere år. Men det var mye mer fint å se på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen må jeg bare si! I år er det forbud mot raketter med styringspinne og fyrverkeri som ser ut som leketøy! Må bare spørre: Hva er det som feiler regjeringen?

Vi får da faen meg ikke lovt til noe her i landet snart! Jeg har sett frem til nytt år helt siden i fjord! Men etter jeg fant ut denne nyheten, fikk jeg rett og slett ikke lyst til å feire lenger!

Ja, jeg vet det er mange skader. Men de fleste skadene som oppstår er lettere skader som brannsår ol!

Det er så mye annet man kan skade oss på! hvorfor kutter de ikke det ut? F.eks Tobakk, Alkohol, Skatebrett osv...

Synes ABSOLUTT det skal være lovt til å kjøpe fyrverkeri av alle slags. Det har jo en aldersgrense på 18 år uansett.

Alle vet at fyrverkeri kan bringe med skader, så da får dem som er redde for skader, unngå å kjøpe da!

Her i landet er det faen meg ikke mye man får gjøre lenger!

En natt med fyrverkeri kan vi ikke unne oss!

Si din mening!

Å påstå at det er forbud mot fyrverkeri, som du skriver i overskriften, er jo dessuten en stor misforståelse. Men det har du vel skjønt, etter hvert. Én type fyrverkeri er ikke lenger i salg, det er alt. Her i Trondheim var det i hvertfall ikke mindre smell og ysglimt enn det var i fjor. Tvert imot, fyrverkeriet var langt flottere enn tidligere, faktisk.

Endret av Nigo-san
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare fulle folk som gjør at det blir skader. Altså, tenk deg en rakett, med styringspinne.. Den velter og den treffer noen. ET skudd. Så, tenk på batteri med opptil 50-70 skudd i. Tenk om den velter. Regn hvor mange skader det blir da.... Og iår, 2009, er det lov med fyrverkeri med styringspinne, MEN du må ha et kurs som går i høst som kommer. Du får ikke kjøpt fyrverkeri med styringspinne om du ikke viser frem beviset fra det kurset.

Ikke vær full når du skyter opp raketter, det er det som gjør at det blir skader...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og iår, 2009, er det lov med fyrverkeri med styringspinne, MEN du må ha et kurs som går i høst som kommer. Du får ikke kjøpt fyrverkeri med styringspinne om du ikke viser frem beviset fra det kurset.

Har du en link til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gubben

Jeg er enig med Betty89 her jeg!! Du er ikke alene om å mislike alle forbud og påbud i Norge.

Hva blir det neste? Påbud om å bruke ispigger under skoa på glatt føre? Forbud mot fjellklatring pga høy farerisiko?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...