Gå til innhold

Forbud mot fyrverkeri!


Gjest Betty89

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Katharina_*

Jeg syns det er trist at det er sånn at voksne folk oppfører seg på en sånn måte at uncle sam må komme inn og sette begrensninger.

Jeg syns det er drittrist at det ikke er lov til å sende opp raketter med styringspinne, for de er de enste som er fine.

Men samtidig syns jeg at når det nå faktisk finnes så mange håpløse voksne, som driter i reglene rundt bruk av fyrverkeri, så er et sannelig godt å vite at nå er det faktisk forbudt.

I fjor drev ungene til naboen og sendte opp raketter her i veien hvor vi bor. de var ti og tolv år amle, sammen med fetteren på tretten. Vi har ikke et slikt naboforhold at vi kan si ifra at dette liker vi ikke. Ikke engang når de stpår rett foran vår bil som står parkert på vår tomt, to meter fra huset vårt.

Bare ren og skjær flaks gjorde at det ikke gikk alvorlig galt da den ene raketten smalt rett i sikringsskapet som står ute i veien, som inneholder all strøm og alle tv-signaler for over 200 mennesker. Særlig glade var nok de som bor i huset som er rett inntil boksen.

Men hadde voksne respektert regelverkene......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her hvor jeg bor selger de i alle fall ikke før dagen før.

Jeg kommer nok til å klare meg fint uten raketter, selv om jeg kommer til å savne å skyte opp raketter.

Men om det kommer totalforbud blir det nok Rio på meg neste år ;)

det er masse fyrverkeri å få kjøpt,bare ikke demed pinne. Så hva problemet ditt er? du er for umoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er masse fyrverkeri å få kjøpt,bare ikke demed pinne. Så hva problemet ditt er? du er for umoden.

Så det er umodent å ville feire nyttår i et annet land OM det kommer totalforbud?

De felles oppskytningene i Norge er piss i havet. Nei, da drar jeg hvor jeg får se skikkelig fyrverkeri show!!!! ( Det trenger ikke å være en plass hvor jeg kan skyte opp selv, men et sted

Det er det samme som å heller reise til syden på sommeren fordi det er varmere der enn i Norge....

Er det umodent?

Endret av Betty89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er umodent å ville feire nyttår i et annet land OM det kommer totalforbud?

De felles oppskytningene i Norge er piss i havet. Nei, da drar jeg hvor jeg får se skikkelig fyrverkeri show!!!! ( Det trenger ikke å være en plass hvor jeg kan skyte opp selv, men et sted

Det er det samme som å heller reise til syden på sommeren fordi det er varmere der enn i Norge....

Er det umodent?

Nei, du er ikke umoden, folk her inne er glade i å se ned på de yngres meninger - fordi de er unge kan de tydeligvis ikke tenke selv eller?

Jeg vet ikke hva det kommer av, men er bare å bli vant til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du kan ikkje ta utgangspunkt i det folk gjer ulovleg, for så å bruke det som eit argument mot det. Det blir som å sei at vi skal forby alkohol, fordi der er folk som kjøper til mindreårige.

Det ble ikke brukt som argument for et forbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så det er umodent å ville feire nyttår i et annet land OM det kommer totalforbud?

De felles oppskytningene i Norge er piss i havet. Nei, da drar jeg hvor jeg får se skikkelig fyrverkeri show!!!! ( Det trenger ikke å være en plass hvor jeg kan skyte opp selv, men et sted

Det er det samme som å heller reise til syden på sommeren fordi det er varmere der enn i Norge....

Er det umodent?

Det er ikke umodent å reise til et annet land for å skyte raketter. Du kan jo dra til USA, Japan eller Australia f.eks :)

Oi, nå glemte jeg meg! ALLE fyrverkeri skal skytes opp av STATEN i disse landene.

Og jeg som trodde Norge var sosialistisk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget nå at vår kommune og nabokommunen ikke gidder å bruke penger på fyrverkerier, så det blir ingen felles oppskytning her hos oss. Jeg syns i det minste det burde være slik at kommunene skal skyte opp raketter, ikke at de kan si fra seg dette valget, når man først har innført at befolkningen ikke får lov til å skyte opp raketter!

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget nå at vår kommune og nabokommunen ikke gidder å bruke penger på fyrverkerier, så det blir ingen felles oppskytning her hos oss. Jeg syns i det minste det burde være slik at kommunene skal skyte opp raketter, ikke at de kan si fra seg dette valget, når man først har innført at befolkningen ikke får lov til å skyte opp raketter!

For 378. gang i denne tråden - det er lov å skyte opp raketter, så lenge de ikke har styrepinne. Hva skjedde egentlig med å lese den tråden man diskuterer i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 378. gang i denne tråden - det er lov å skyte opp raketter, så lenge de ikke har styrepinne. Hva skjedde egentlig med å lese den tråden man diskuterer i?

Signerer!

Vær så snill og les hva folk skriver, ninuska. Evt. sett deg inn i hva forbudet innebærer. Det burde ikke være så vanskelig etter all mediadekningen som det forbudet har fått de siste dagene! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DRitt regel
Fy faen må jeg bare si! I år er det forbud mot raketter med styringspinne og fyrverkeri som ser ut som leketøy! Må bare spørre: Hva er det som feiler regjeringen?

Vi får da faen meg ikke lovt til noe her i landet snart! Jeg har sett frem til nytt år helt siden i fjord! Men etter jeg fant ut denne nyheten, fikk jeg rett og slett ikke lyst til å feire lenger!

Ja, jeg vet det er mange skader. Men de fleste skadene som oppstår er lettere skader som brannsår ol!

Det er så mye annet man kan skade oss på! hvorfor kutter de ikke det ut? F.eks Tobakk, Alkohol, Skatebrett osv...

Synes ABSOLUTT det skal være lovt til å kjøpe fyrverkeri av alle slags. Det har jo en aldersgrense på 18 år uansett.

Alle vet at fyrverkeri kan bringe med skader, så da får dem som er redde for skader, unngå å kjøpe da!

Her i landet er det faen meg ikke mye man får gjøre lenger!

En natt med fyrverkeri kan vi ikke unne oss!

Si din mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er ikke f.eks fet mat og røyk totalforbudt, hvis man skal følge eksempelet med fyrverkeriforbudet? Fyrverkeri er ikke akkurat på toppen av lista..

Evt så er tobakk og fet mat et helt annet helseproblem,som faktisk burde løses i en annen GATE enn FYRVERKERI! Jeg tror nesten ikke at dte er mulig å sammenligne et slikt helseproblem med fyrverkeri...

For meg blir det hvertfall helt rart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du påstår du har dyr selv? Selvfølgelig holder jeg dyrene inne på nytårsaften, kunne ikke falle meg inn å la de være ute blant fyrverkeri og fulle tullinger. Men tror du virkelig man ikke merker noe til fyrverkeri så lenge man er innendørs? :rolleyes:

Som sagt det er som en kveld med tordnevær!

Og mine to hunder og to katter er ikke redde i det heletatt!

Vel..ok. Mine barn er ikke livredde for å gå på samme skole som dine barn, så hva er problemet? Det er kanskje lett å faktisk gjøre andres motsatte syn til en bagatell, er det ikke? når en selv sitter der og har det bra- pga noen usselsmå fyrverkeri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haugesund

Jeg synes at dette forbudet er helt OK. Rett og slett fordi et er ganske mye uvettig bruk av raketter. Raketter med styrepinner er skumle fordi man kan sikte på andre eller f.eks. på hus og da kan det oppstå store personskader eller husbranner. Begge deler har skjedd ganske mange ganger.

Et batteri gir smell, farger og hygge. Man trenger ikke raketter med styrepinner for å feire inngangen til et nytt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Signerer!

Vær så snill og les hva folk skriver, ninuska. Evt. sett deg inn i hva forbudet innebærer. Det burde ikke være så vanskelig etter all mediadekningen som det forbudet har fått de siste dagene! ;)

Til både Saeria og nanya: Jeg vet hva det innebærer. Vær så snill og les gjennom tråden selv og se at jeg har skrevet inn her før og jeg har lest gjennom hele tråden, så det trenger dere ikke bekymre dere for. Takk. ;)

Må jeg skrive fyrverkeri på pinne hver gang? De har ikke tenkt å skyte opp styreraketter, forstod dere nå?... Jeg ville bare meddele at ikke alle steder kommer til å ha fellesoppskytning, så det med at man kan jo bare dra og se på fellesoppskytningen, er ikke fullt så enkelt for alle :)

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel du syter jo over at det ikke blir kommunalt. Da får du skyte opp egne batterier. Det var nok det vi ville frem til. At det ikke er forbudt å skyte egne batterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel du syter jo over at det ikke blir kommunalt. Da får du skyte opp egne batterier. Det var nok det vi ville frem til. At det ikke er forbudt å skyte egne batterier.

Syter og syter du ;) Jeg syns det er dumt de ikke kommer til å ha fellesoppskytning. Jeg vet jeg kan skyte opp bakkeraketter, men jeg syns det hadde vært mye finere med fellesoppskytning når de først har forbudt styreraketter. Jeg var egentlig imot forbudet, men jeg tenkte at det var likeså greit om det var et stort "show". Var det mer klart? :)

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Innlegget virket bare litt søffete. ;) At en fellesskyting hadde vært det beste, vil jeg si meg enig med deg i. Jeg hadde faktisk satt mer pris på det, enn det som foregår nå, men der tror jeg at jeg befinner meg på mindretallets domene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...