Gå til innhold

Hva skjer med verden? 12-13 årige jenter og sminke.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Eg kan ikke forstå et barn for lov å smøre seg med ren kjemikalien blanding.Uufff

Kjemikalier i shampoo,kosmetikk,renhold u.l fører til tidlig pubertet hos 7 årige...

Det viser seg at kjemikalier som vi omgås med til vanlig kan føre til at våre barn kommer alt for tidlig i puberteten.

http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotion/k...ticle698426.ece

http://www.folkevett.noBT, torsdag 12 marts 2009

Information for Miljø og Sundhed:

Forskere fra Rigshospitalet smurte 12 mænd ind i cremer i en uge, for at se om værdien af hormonforstyrrende stoffer ville stige i kroppen - resultatet chokerede:

" På bare 3-4 timer var værdien i kroppen 100 gange højere, end når der ikke var smurt creme på. Vi måtte simpelthen fortynde nogle af cremerne igen, selvom de var indenfor de tilladte værdier, da værdierne steg så meget," forklarer en overrasket forskningsleder Anna-Maria Anderson, der er forskningsleder på Rigshospitalet...og siger videre "Det overraskende ved forsøget er, at så stor en mængde blev optaget i kroppen. Det er jo et problem når vi ved, at det kan give skader i kroppen."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bambi_25

Nå føler jeg meg gammel...

På min tid begynte sminken først på ungdomsskolen, litt forsiktig i begynnelsen og rundt 14/15års alderen ble det tatt i bruk mer enn øyensverte.

Når lillebroren min gikk på barneskolen begynte sminken i 10års alderen, og de så ut som vi gjorde når vi var 16 før de fikk mensen..(når det gjelder sminke altså).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å sminke meg i 7 klasse. Da var jeg vel ca. 12 år?

Hvilke yrker jenter velger, og om de dropper ut av skolen, tror jeg nok har minimalt lite å gjøre med om de bruker sminke som 12-åringer, eller ikke.

De neste årene, fra 13-15 har mye mer å si. :)

PS. Selv om jeg har brukt sminke i mange år, går jeg fremdeles på skole og har planlagt en lang universitetsutdanning. Å bli glamourmodell har aldri vært min plan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest 13åring

Jeg er 13 år og har gått i klasse sammen med folk som begynte med mascara til fest i 5. klasse. Vi så bare på dem som teite og kalte dem "bertene i B klassen" Nå sminker vel havlparen av alle jentene seg og mange 3 og et halvt tonn sminke. Personelig har jeg 1 parfyme, 1 concealer og lippgloss. Så poenget er at vi ikke ser opp til de som sminker seg og at ikke alle gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...