Gå til innhold

Peppes eller dolly?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror at atmosfæren og interiøret i Peppes sine restauranter er det som gjør at jeg liker best Peppes. Det er så koselig på Peppes-restauranter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Peppes.

Har ikke brukt en krone på Dolly etter at jeg fikk servert halvstekt pizza med rå kjøttdeig.

Gjest bygdejenta
Skrevet

Jeg liker helt klart Peppes best!

Men her jeg bor har vi bare Dolly.....

Når jeg kan, besøker jeg Peppes. Men ble skuffet da de gikk over til Pepsi...

Skrevet

Peppes! Det kan jo ikke sammenlignes i det hele tatt etter min mening :jepp:

Skrevet

Dolly! Uten tvil.

Liker ikke stykkene på Peppes, de skjærer de i firkanter, og da får man ikke skorpe på alle stykkene. Dessuten har de altfor mye fyll på.

Skrevet

Av de to er Dolly best!

Peppes har altfor mye basillikum i pizzasausen, det er så ekstremt at det eneste jeg kjenner er en intens lakris smak! Og nå som jeg først har lagt merke til denne lakris smaken, så funker ikke lenger pizza fra Peppes for meg nei...

Skrevet

Hvis jeg må velge, Peppes. Er egentlig ikke så veldig glad i pizzaene hos noen av dem, men synes Dolly har forferdelig krydder på sine pizzaer.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg foretrekker Peppes. Synes pizzaen er bedre rett og slett.

I tillegg har jeg til gode å få god service hos Dolly. Skjønner at det er individuelt fra sted til sted, men jeg har vært på Dolly flere ulike steder og hver gang har jeg møtt på sure og uinteresserte servitører.

Skrevet

Peppes. Dolly's har kjip, kjedelig (og ofte toerr) pizza og elendig service.

Kvaliteten paa Peppes pizzaene varierer fra sted til sted, men er mye mye bedre enn Dolly's.

Skrevet (endret)
Ingen. Begge er helt elendige.

Hvis jeg allikevel måtte velge, ville jeg sagt Peppes. Dette på bakgrunn av at de i det minste bruker ordentlig ost, mens Dollys bruker et storkjøkkenprodukt med palmeolje (analog ost). Det er juks og svindel!

Har ikke spist på Dollys siden jeg fikk vite dette...

Men er ikke helt fornøyd med Peppes heller, pizzaen er til tider helt søkkvåt og ekkel! Og ofte glemmer de vesentlige deler av toppingen.. eks. nachos/lime på Rio Grande eller slenger på altfor mye jalapeños så pizzaen er blitt uspiselig (ja jeg vet man kan pelle de av, men den har da allerede smittet over på andre ingredienser) :fy_fy:

Endret av Mischa
Skrevet

Peppes

Har hatt altfor mange dårlige opplevelser hos Dolly, men hår i maten gjenntatte ganger.. Så holder meg langt unna dem..

Skrevet

Peppes, uten tvil! Jeg elsker "Easy rider" <3 smatt.

Skrevet
Liker ikke stykkene på Peppes, de skjærer de i firkanter, og da får man ikke skorpe på alle stykkene. Dessuten har de altfor mye fyll på.

Nettopp det som er så bra med Peppes, er at de skjærer pizzaen i firkanter slik at jeg slipper de ekle skorpene. Og - fyllet er det beste på en pizza, så hiv på :spise:

Skrevet

Peppes! Men har aldri opplevd de firkantstykkene?

Eneste med peppes er at noen ganger får man en helt.. våt pizza :(

Men ellers synes jeg peppes pizza er kjempegodt ;) Digger buffeten der..

Gjest Borghild
Skrevet

Peppes! Helt klart. Dolly smaker ikke godt. Men skuffende at peppes har gått over til pepsi. Pizzaen blir liksom ikke det samme med pepsi max som med ekte cola!

Skrevet

Jeg synes også peppes er koseligere, men den er litt lengre å gå herfra, + man må over flere gater.. Om vi bare går "rett fram" så har vi dollys, uten trafikkfare.. (folk forstår nemlig ikke hva gangfelt er her i byen..) og min samboer foretrekker å gå, for da kan han ta en pils til maten (jeg har ikke lappen). Så det dessverre plasseringen for vår del.. Men vi har spist på peppes flere ganger pga vi er blitt invitert ut etter f eks vi flyttet og alle ville der og ha mat etterpå. God mat der også.

Service henger jeg meg ikke så mye opp i igrunn, får jeg det jeg skal ha, eventuelt får rettet opp feil med en gang, så er jeg fornøyd. Jeg er for opptatt med å prate med de jeg er med til å bry meg mer :). Så klart er de sure og teite så legger man jo merke til det..

Synes ikke noe om at det brukes analog ost, det burde ikke produserer engang.. jeg er veldig nøye på at ting skal være "ekte" og uten for mye kjemikalier. Sånn sett så virker både peppes og dollys "ok", jeg blir ikke dårlig av maten der. (tåler ikke mye smaksforsterker: http://rettfram.wordpress.com/2008/11/23/msg/)

Mulig det er MSG dere har reagert på som tror det var melk/ost?

Ble litt dårlig i magen engang etter peppes-besøk, men da åt vi MYE! Det var etter flyttinga, alle var slitne og sultne.. aldri merket det av en "normal" mengde dollys.. eller andre ganger på peppes.

Sambo er ikke "så" fanatisk på sånn, men vi fant ut at vår favorittrett var enda bedre på en lokal restaurant litt lengre unna, så mulig vi går der fra nå av. Og de bruker sikkert OST. Snakker om nachosgryta til dollys, den blir bare verre og verre synes jeg... sær konsistens osv.. men han likte den han fikk på den andre restauranten. Eter han det så eter garantert jeg og!

Og så er det vel peppes som har samme pris på glutenfrie som på vanlige pizzaer? mens dollys krever "stor pizza"-pris på "normale" glutenfrie? Pluss for det! For jeg spiser i perioder så brødmat-fritt jeg klarer pga magen krangler sånn iblant.. er ikke cøliaki, men sikkert "bare" irritabel tarm som ikke liker hvete.. så har jeg en sånn periode så blir det nachosgryte.. har enda ikke smakt glutenfri på noen av dem, har ikke blitt til at vi har gått og spist når jeg ikke har villet hatt normal pizza.. sånn helt tilfeldig. Vi har fundert på det, men så har f eks hans foreldre ringt og vi har spist der..

konklusjonen blir vel: så lenge maten er ok kvalitet (der taper jo dollys litt) og folkene gir meg det jeg skal ha, så er jeg fornøyd. Synes ikke man skal henge seg for mye opp i merkenavn, pga peppes her kan være noe helt annet enn peppes der. Jeg går der det er sånn passe med folk, og som har noe jeg tåler/får lyst på den dagen. Jeg er enkel sånn :).

Jeg synes igrunn peppes/dollys duger best til hjemkjøring/henting av mat jeg. Eller selskaper/"ut og ha mat nå etter flyttesjau"-type dager. Da orker man ikke noe svære, flotte greier til middag, men vil ha noe varmt foran seg NÅ. Og slippe oppvask. Jeg kaller det ikke "gourmet-mat". Men det går jo.

Gjest Borghild
Skrevet
Ingen. Begge er helt elendige.

Hvis jeg allikevel måtte velge, ville jeg sagt Peppes. Dette på bakgrunn av at de i det minste bruker ordentlig ost, mens Dollys bruker et storkjøkkenprodukt med palmeolje (analog ost). Det er juks og svindel!

Jeg vil ha digital ost!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...