Gå til innhold

Peppes eller dolly?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva synes dere er best??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen. Begge er helt elendige.

Hvis jeg allikevel måtte velge, ville jeg sagt Peppes. Dette på bakgrunn av at de i det minste bruker ordentlig ost, mens Dollys bruker et storkjøkkenprodukt med palmeolje (analog ost). Det er juks og svindel!

Gjest WildRider
Skrevet

Hvis jeg allikevel måtte velge, ville jeg sagt Peppes. Dette på bakgrunn av at de i det minste bruker ordentlig ost, mens Dollys bruker et storkjøkkenprodukt med palmeolje (analog ost). Det er juks og svindel!

Virkelig? Er det lov? Æsj, no more Dolly pizza her hvertfall da..

Skrevet

Er ingen fan av noen av dem. Men på Dollys har jeg fått den vondeste pizzaen jeg noensinne har smakt. Klarte rett og slett ikke spise den engang, og det skal litt til for å gjøre en pizza direkte vond!

Skrevet

Peppes her og.

Skrevet

Synes å huske at det er peppes som har best vegetarpizza, så om jeg var nødt hadde det nok blitt den.

Skrevet (endret)
Jensen hos Arla sier det ikke er økonomiske årsaker til at de har valgt å fremstille en revet "ost" av blant fett fra palmeolje.

Yeah right. :roll:

- Årsaken er hovedsakelig at vi ønsker å gi osten andre egenskaper. Den blir blant annet hvitere. Den får ikke en annen smak, sier direktøren.

Yeah, right. :roll:

Han sier de valgte å bruke fett fra palmeolje fordi det var den sunneste oljen de kunne finne.

Yeah, right. :roll:

Jeg er for øvrig veldig overrasket over at de ikke klarte å finne verken rapsolje, solsikkeolje, olivenolje, maisolje, peanøttolje, fiskeolje, valnøttolje eller noen av de andre tallrike oljene som går for å være sunnere enn palmeolje. :roll:

Jeg glemte forresten å oppgi kilde, :fnise: men her er den: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1429535.ece

Endret av Ludovie
Skrevet

:Nikke:

(I tillegg så bruker begge ost med animalsk løpe på det de kaller vegetarpizza, og det vil jeg si er temmelig frekt, siden mange vegetarianere unngår den typen ost)

Gjest WildRider
Skrevet

Ehm, da har jeg ett spørsmål.. Jeg er laktose intolerant, tåler ikke noe form for ost i det hele tatt, brunost går så vidt, smeltet hvitost er mareritt. Men jeg har aldri reagert på osten på enkelte pizzaer, fant foresten ikke ut at jeg var laktose intolerant før jeg tok de rette prøvene hos legen i fjor. Reagerte jeg ikke på osten fordi den er rett og slett FALSK? :klø:

Skrevet (endret)

..

slettet vist alt jeg.. prøve igjen..

Endret av Miley
Skrevet
Ehm, da har jeg ett spørsmål.. Jeg er laktose intolerant, tåler ikke noe form for ost i det hele tatt, brunost går så vidt, smeltet hvitost er mareritt. Men jeg har aldri reagert på osten på enkelte pizzaer, fant foresten ikke ut at jeg var laktose intolerant før jeg tok de rette prøvene hos legen i fjor. Reagerte jeg ikke på osten fordi den er rett og slett FALSK? :klø:

Jeg er og slik. Det finnes ost jeg reagerer på og ost jeg ikke reagerer på. Ost uten melk er det vel ikke laktose i, så det er vel grunnen tenker jeg.

Skrevet (endret)
:Nikke:

(I tillegg så bruker begge ost med animalsk løpe på det de kaller vegetarpizza, og det vil jeg si er temmelig frekt, siden mange vegetarianere unngår den typen ost)

:overrasket: Det er rett og slett respektløst! Men jeg er ikke overrasket, dessverre: Veldig mange av de som jobber på restaurantkjøkken rundt omkring i landet har ingen anelse om hva maten de lager inneholder. :roll: (:fnise: Har jeg muligens overdrevet bruken av denne smileyen nå?)

Det kan godt være at du ikke reagerte fordi den er falsk. Jeg har imidlertid lest flere steder at slik ost ikke er trygg for laktoseintolerante, idet den inneholder en del laktose (men mindre enn ordentlig ost).

Endret av Ludovie
Gjest WildRider
Skrevet
Det kan godt være at du ikke reagerte fordi den er falsk. Jeg har imidlertid lest flere steder at slik ost ikke er trygg for laktoseintolerante, idet den inneholder en del laktose (men mindre enn ordentlig ost).

Såpass... Har hendt at jeg ikke reagerte i det hele tatt, mens andre ganger gikk det helt gale.. Men det var en tanke jeg skal huske på heretter, ikke lett dette greiene her, vet liksom ikke helt hva jeg tåler og ikke når ting ikke er det de skal være, eller hva jeg skal si :forvirret:

Skrevet
:overrasket: Det er rett og slett respektløst! Men jeg er ikke overrasket, dessverre: Veldig mange av de som jobber på restaurantkjøkken rundt omkring i landet har ingen anelse om hva maten de lager inneholder. :roll: (:fnise: Har jeg muligens overdrevet bruken av denne smileyen nå?).

Ja, ikke sant! Har mailet litt fram og tilbake med både Dolly Dimple's og Peppes, og fortalt dem hva jeg syns... ;)

(Og jeg mener så absolutt at bruken av denne :roll: er helt berettiget! ;))

Skrevet

Enig.

Jeg vil i det minste ha ekte ost på pizzaen, ergo blir det Peppes.

Skrevet

Jeg foretrekker peppes.

Og om Dollys bruker slik jukse"ost", så er det det et ytteligere argument for det ja. Jeg vil ha OST når jeg skal ha ost.

Skrevet

Både osten og krydderet til Peppes er bedre enn Dollys, men jeg synes begge er sparsomme med fyllet og er ganske kjedelige og dyre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...