Kokos Skrevet 5. april 2011 #261 Del Skrevet 5. april 2011 For en fæl drøm, men supert at det gikk så bra hos legen! Kjempekoselig at dere fikk høre hjertelyden og ikke minst at du fikk tatt den opp mobilen Må være utrolig koselig å ha frem til neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria85 Skrevet 6. april 2011 Forfatter #262 Del Skrevet 6. april 2011 Veldig glad for at det gikk så fint i går! I dag har vi vasket og skrubbet terassen, dvs. mannen har gjort det, mens jeg har ryddet opp i gamle blomsterkasser og laget middag til han kom inn igjen. Jeg plantet påskeliljer i noen potter ved inngangsdøra for noen dager siden. Er veldig gøy å få gjort litt ute med en gang været er såpass vårlig. Nå skal terassen få tørke noen dager, og så skal vi olje den en dag det er pent vær. Huset skulle også vært malt. Kanskje vi skal bruke påsken til det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria85 Skrevet 1. mai 2011 Forfatter #263 Del Skrevet 1. mai 2011 Nå er det jammen snart tid for ny legetime. Den er på tirsdag, 3/5. Og på fredag 6/5 er det ultralyd. Gleder meg veldig til å se den lille igjen. Sist gang vi så den var h*n jo ikke mer enn 1,9 cm. Nå er den jo 17-18 cm tror jeg. Gruer meg også til ultralyd. Håper at alt står bra til med lillegullet, og at h*n er frisk og rask. Det er jo ingen selvfølge. Og så håper jeg virkelig at vi kan få vite om vi venter på en eller en Ellers har jeg begynt å kjenne spark og turning inni magen! Det er så koselig! Når jeg var 15+5 tenkte jeg at det kanskje var på tide å kjenne etter, og når jeg la meg den kvelden prøvde jeg på det. Og jammen var det ikke akkurat som noen små luftbobler som sprakk inni der. Etter det har jeg kjent noe hver dag, og det tok jammen ikke lang tid før jeg kjente tydelige spark. Nå er jeg 17+3, og i går klarte jeg faktisk å kjenne det utenpå magen. Jeg prøvde å få mannen til å komme å kjenne, men han var litt usikker på om han kjente noe eller ikke. Er nok mye lettere for meg som kjenner på innsiden samtidig som på utsiden. Uansett, så er det veldig gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria85 Skrevet 1. mai 2011 Forfatter #264 Del Skrevet 1. mai 2011 (endret) Vi har forresten kjøpt oss en doppler for noen uker siden. For de som ikke vet hva det er så er det en sånn ting som en kan høre på hjertet til babyen i magen med. Den heter Angelsound og vi kjøpte den for 349 SEK på Teknikmagasinet i Sverige. Den har vært helt topp å ha syns jeg, både før jeg begynte å kjenne bevegelse, og de dagene jeg syns det hadde gått lang tid før jeg kjente noe. Vi har vært påpasselige med å ikke bruke den for mye, for vi vil ikke bli helt hysteriske heller :gjeiper: Men den gjør at både jeg (spesielt jeg ) og mannen blir beroliget med en gang vi hører hjertet til den lille. Absolutt en godt kjøp syns vi Den vi har er ikke helt prikklik denne, men det er samme greia. Her er linken: http://www.teknikmagasinet.se/ Endret 1. mai 2011 av Viktoria85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 1. mai 2011 #265 Del Skrevet 1. mai 2011 Så koselig med spark og turning! Lykke til på legetimen! Det blir veldig spennende å høre om dere får vite kjønn, krysser fingrene for det! Ha en fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria85 Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #266 Del Skrevet 4. mai 2011 Legetimen i går gikk veldig fint. Hun målte vekt og blodtrykk, og legesekretæren sjekket urinprøven og stakk meg i fingern for å sjekke blodprosenten. Alt var veldig bra Så sjekket legen hjertelyden på babyen. Den sprellet og turnet så mye at det var vanskelig å høre hjertet syns jeg. Hørte bare masse romstering inni der. Legen lo, og sa at her var det mye liv. Hun skrev dette på mitt helsekort for gravide: bra fosterlyd, bra form, mora/moro. Mora/moro (klarer ikke se om det er en a eller o på slutten) betyr hvis god aktivitet sa sykepleier Mamma Hjertelyden var denne gangen på 150. Det sies jo at hjertelyd mellom 140 og 160 er jente, og mellom 120 og 140 er gutt Så får vi se om det stemmer med ultralyden vi skal ha på fredag! Jeg nevnte for legen at jeg de to siste dagene (og kanskje litt før det også) hadde merket at livmoren ble helt hard noen ganger. Det var visst kynnere sa hun, og helt normalt så lenge jeg ikke gikk med hard livmor hele dagen. Jeg ble litt overrasket for jeg trodde ikke at kynnere kunne komme så tidlig i svangerskapet, men i morgen er det er jo faktisk bare 2 uker til jeg er halvveis så det er kanskje ikke så tidlig alikevel. Nå ligger gullet å sparker inni magen slik at hele pc'en blir dunka i, hehe. Rare og fantastiske greier To dager til ultralyd! Blir spennende. Håper virkelig at babyen er frisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria85 Skrevet 13. mai 2011 Forfatter #267 Del Skrevet 13. mai 2011 Forrige fredag, altså 6/5, var vi på ultralyd. Vi, spesielt jeg, var veldig spente på om alt stod bra til, og det gjorde deg heldigvis! Alt var som det skulle Jordmora som utførte ultralyden klarte ikke helt å se alle fire hjertekamrene, og det ville hun se før hun sendte oss hjem igjen. Vi fikk derfor beskjed om å gå en tur på ca. 30 min i håp om at babyen skulle snu seg. Det gjorde den ikke, men hun klarte likevel å få et godt bilde av hjertet slik at hun kunne konstatere at alt så fint ut Og nå lurer dere kanskje på om vi venter på en liten gutt eller en liten jente? Svaret er: GUTT!!!! Jeg hadde nok et høyest ønske om jente, mens mannen hadde høyest ønske om gutt, så jeg ble kanskje bittelitt skuffet. Det er fælt å si det, men det var faktisk sånn jeg følte det. Det tok i midlertidig ikke mer enn 5-10 minutter før jeg var over skuffelsen, og jeg gleder meg veldig, veldig til å treffe og bli kjent med gutten vår. Det viktigste av alt er at han er frisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 13. mai 2011 #268 Del Skrevet 13. mai 2011 En liten !! Så koselig, og så flott at alt står bra til med gutten deres. Jeg kan godt forstå at vi jenter ofte ønsker oss ei lita jente, mens gutta ønsker seg gutt. Det er tross alt det eneste vi kjenner til selv, og da blir det nok mest naturlig å forestille seg/ønske seg en mini av seg selv. Men som du sier så tar det nok ikke lange tiden å venne seg til tanken, og glede seg masse over gutten i magen! Det blir jo garantert verdens skjønneste lille gutt! Håper du får en kjempefin helg, kos deg med gutta dine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bygdejenta Skrevet 17. mai 2011 #269 Del Skrevet 17. mai 2011 Hei! Nå har jeg nettop lest gjennom hele reisen din på vei til å bli gravid! Og jammen har vi ikke blitt gravid nesten samtidig Gleder meg til å følge deg videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirin Skrevet 20. mai 2011 #270 Del Skrevet 20. mai 2011 Gratulerer så mye med vellykket UL og en liten gutt i magen! Det er nok ikke så uvanlig at vi jenter ønsker oss en jente nei, men bare vent og se; han kommer til å være helt perfekt, og du kommer til å elske å være guttemamma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 19. juni 2011 #271 Del Skrevet 19. juni 2011 Håper alt står bra til og at dere har hatt det fint på ferie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria85 Skrevet 17. juli 2011 Forfatter #272 Del Skrevet 17. juli 2011 Wow, nå er det veldig lenge siden jeg har vært her inne. Jeg har tenkt så lenge på at jeg skal oppdatere meg på alt som skjer her, men så løper dagene fra meg. Vi har travle dager med pakking og flytting, så jeg får unnskylde meg litt med det. I tillegg er det ferie og mye fint vær, så da er det herlig å være ute. Uansett, beklager så mye at jeg er så treig til å svare dere hyggelige damene som har skrevet i dagboken min. Her kommer det i alle fall endelig svar (Jeg måtte fjerne alle uttrykksikonene i svarene deres, hvis ikke ville ikke innlegget publiseres fikk jeg beskjed om.) En liten !! Så koselig, og så flott at alt står bra til med gutten deres. Jeg kan godt forstå at vi jenter ofte ønsker oss ei lita jente, mens gutta ønsker seg gutt. Det er tross alt det eneste vi kjenner til selv, og da blir det nok mest naturlig å forestille seg/ønske seg en mini av seg selv. Men som du sier så tar det nok ikke lange tiden å venne seg til tanken, og glede seg masse over gutten i magen! Det blir jo garantert verdens skjønneste lille gutt! Håper du får en kjempefin helg, kos deg med gutta dine! Ja, du har nok rett i det at det er jenter vi kjenner til. Men nå er all skuffelse over for og si det sånn, og jeg GLEDER meg til å møte lillegutt Har begynt å strikke hentesett til han, i lyseblått Jeg har ikke strikket siden barneskolen, så når buksa jeg strikker nå hadde flettemønster, øking og felling så så det ganske vanskelig ut. Men me god hjelp fra drops strikkeskole, Mamma og svigermor så går det veldig fint Hei! Nå har jeg nettop lest gjennom hele reisen din på vei til å bli gravid! Og jammen har vi ikke blitt gravid nesten samtidig Gleder meg til å følge deg videre Hei! Så veldig hyggelig med en ny dame i dagboka mi Jeg skal ta meg en tur innom din dagbok også Gratulerer så mye med vellykket UL og en liten gutt i magen! Det er nok ikke så uvanlig at vi jenter ønsker oss en jente nei, men bare vent og se; han kommer til å være helt perfekt, og du kommer til å elske å være guttemamma! Ja, jeg tror også han kommer til å være helt perfekt, og jeg gleder meg til å være guttemamma! Nå er det ikke så lenge igjen heller. 11,5 uke til termin. Begynner å grue meg litt til fødselen nå. Plutselig er den ikke så langt fram i tid lengre... Håper alt står bra til og at dere har hatt det fint på ferie! Hei! Her går alt veldig bra! Vi hadde en flott tur til Italia i slutten av mai, så jobbet jeg 2 uker til, og etterpå har jeg hatt sommerferie. Læreryrket er en drøm om sommeren, hehe På onsdag nå i uka (13.7) var jeg på svangerskapskontroll hos legen. Alt var bra med både meg og lillegull. Han hadde hjerterytme på 140 slag i minuttet. Tidligere har det vært høyere (150, 146, 148), men det sies at når det er gutt så ligger hjerterytmen på mellom 120 og 140 slag i minuttet. Men det gjelder litt ut i svangerskapet for i begynnelsen så har alle ganske høy hjerterytme har jeg forstått. Så da stemmer jo hjertelyden med at det er en liten gutt i magen min Jeg har ikke gått opp så mye i vekt. På kontrollen nå i uka hadde jeg gått opp 4,5 kg. Er ikke så verst det når jeg da var 27+5 uker på vei. Men på bare 4 dager har jeg gått opp 700 gram. Var ikke det veldig mye på så kort tid??? Føler ikke at jeg har spist så mye mer, men kanskje det har blitt litt mye brus. Vi har vært i bursdagsselskap til svigerfar, og i Sverige en tur der vi kjøpte oss et brett med brus. Så jeg får roe ned brusdrikkinga, og gå meg en tur med hunden tror jeg Men kanskje det bare er normal vektoppgang også? Babyen er jo over 1 kg nå, så han legger vel på seg en del han også i løpet av 4 dager. Men kanskje ikke så mye som 700 gram, hehe Legen målte størrelsen på livmoren (symfyse-fundusmål), og den var 25,5 cm. Rett under den røde streken på arket, så det er jo perfekt Jeg syns jeg har veldig liten mage til å være så langt på vei, men så lenge livmora vokser slik den skal, så ser det ut til at alt er bra. Jeg har så lyst på en ny ultralyd, bare for å se gutten min en gang til før fødselen Blodprøve og urinprøve var også bra. Ikke spor av protein i urinen, blodprosent på 11,5. Blodtrykket var 118 eller 148 (jeg klarer ikke å tyde det som står på arket) over 81. Så det har steget litt, men var fint sa legen. Denne gangen testet de også for svangerskapsdiabetes, men det hadde jeg heller ikke. Forstod det som at det var vanlig å teste for det når en kommer langt ut i svangerskapet. Langt ut ja, det er faktisk ikke så lenge igjen... Både gruer meg og gleder meg til fødsel. Gruer meg til smertene, men gleder meg til å faktisk oppleve en fødsel, og ikke minst til å møte lille gutt. Håer dere får en fin søndag alle sammen, nå skal jeg oppdatere meg i deres dagbøker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria85 Skrevet 17. juli 2011 Forfatter #273 Del Skrevet 17. juli 2011 I dag er det forresten 1 mnd til ferien min er slutt, og 2 mnd til jeg går ut i permisjon Ikke lenge igjen til lillegutt kommer nå altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 20. juli 2011 #274 Del Skrevet 20. juli 2011 Såå kort tid til du går ut i permisjon? Tiden flyr! Læreryrket høres rimelig deilig ut på sommeren. Godt at alt ser så bra ut med deg og baby! Vekten min kan variere med over 700 gram i løpet av en vanlig dag, så jeg ville ikke tatt den vektoppgangen så tungt Du er heldig som har gått opp så lite hittil! Kos deg videre med sommer, ferie og gutten i magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirin Skrevet 24. oktober 2011 #275 Del Skrevet 24. oktober 2011 Oppdatering please? Har du poppa? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 26. oktober 2011 #276 Del Skrevet 26. oktober 2011 Håper alt står bra til! Venter spent på oppdatering! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 27. oktober 2011 #277 Del Skrevet 27. oktober 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria85 Skrevet 17. november 2011 Forfatter #278 Del Skrevet 17. november 2011 Hei! Jeg har "poppa" ja! En nydelig liten gutt fikk vi den 2. oktober, 6 dager før termin! Barseltiden har vært travel, og jeg har ikke fått skrevet ned fødselshistorien enda. Begynte nå i kveld, og håper å gjøre den ferdig i morgen. Da skal jeg legge den ut her med en gang! Jeg lover! Jeg har vært enormt dårlig til å oppdatere her før fødselen også. Det var så mye som skjedde på en gang; flytting, ny jobb både for meg og mannen, nytt hus. Plutselig var lillegutt født, og da ble det enda travlere, hehe Men nå skal dere snart få en laaang oppdatering, og jeg gleder meg til å lese deres dagbøker! Ha en fin torsdagsnatt God natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 20. november 2011 #279 Del Skrevet 20. november 2011 Så koselig med oppdatering fra deg! Høres ut som dere har hatt en hektisk og spennende tid med masse nytt. Gleder meg til å høre mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirin Skrevet 22. november 2011 #280 Del Skrevet 22. november 2011 (endret) Gratulerer så mye! Gleder meg til å høre mer! Endret 22. november 2011 av Kirin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå