Gjest Ingrid BN Skrevet 10. desember 2008 #61 Del Skrevet 10. desember 2008 Raseriutbrudd ja. Det er jeg kjent med! Det er bare å skylde på hormonene. I det ene øyeblikket er jeg kjempesinna for en filleting, og neste øyeblikk griner jeg av en tv-serie... Signerer den! Har du prøvd å se den amerikanske versjonen av ekstrem oppussing etter du ble gravid? Her i huset tar det helt av følelsesmessig ihvertfall! Og mannen sitter og ler.. Hehe. Værre med raseriutbrudd synes jeg, for det er sjelden mannen skjønner at det er hormonene som slår til! Så han blir oppgitt fordi jeg er sur, og i verste fall glefser han tilbake - og da er det gjort vettu.. Men det tar jo 10 minutter da, så er unnskyldningen og latteren på plass! Stakkars mennene sier jeg bare! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 10. desember 2008 #62 Del Skrevet 10. desember 2008 Uff ja, det er ikke lett for disse mennene hele tiden heller. Har ikke sett på ekstrem oppussing, men vi så på X-factor her (britisk Idol nesten). Mannen lo og var oppgitt over en deltaker fordi hun grein av ingenting (takket mentoren/ læreren sin), men jeg grein jeg også... :riste-på-hodet: Det blir vel bedre? Eller.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingrid BN Skrevet 11. desember 2008 #63 Del Skrevet 11. desember 2008 Jeg tror nok dessverre ikke at det blir noe bedre, Aricept! :hoppe: Nå er jeg 7 uker på vei!! :hoppe: Har hatt murringer og stikninger i magen i dag - og noen av stikningene har vært ganske vonde! De varer jo ikke så lenge, men det er såpass at jeg må legge meg så flatt som mulig og puste ordentlig med magen! Men det der skjer veldig sjelden, i dag var det 2 ganger tror jeg. Trøttheten har virkelig overbemannet meg nå altså! Så for min del startet det i uke 6, og har nå blitt "normalt" å være trøtt. Hehe.. Er heldigvis ikke slik at jeg gjesper hele tiden, men jeg må ha en lur på sofaen i løpet av 12-14 tiden hver dag! Er glad for at jeg ikke jobber eller er på skolen for tiden! Synes håret mitt blir så fort fettete for tiden også.. Jeg pleide å vaske håret annenhver dag før, men nå må jeg gjøre det hver dag! Er det andre som har opplevd lignende? Ellers smugtitter jeg på stellebord og lignende for tiden. Er usikker på om jeg vil ha med eller uten badekar.. Hmm.. Har masse tid å tenke på ihvertfall! Og babyteppet er snart ferdig-strikket! Må finne noe annet å strikke på ettter det tror jeg.. hihi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 12. desember 2008 #64 Del Skrevet 12. desember 2008 Synes håret mitt blir så fort fettete for tiden også.. Jeg pleide å vaske håret annenhver dag før, men nå må jeg gjøre det hver dag! Er det andre som har opplevd lignende? Har det på akkurat samme måte! Pleide å vaske håret annehver dag, nå må jeg vaske det hver dag, det blir jo fett med en gang! Det merket jeg faktisk allerede før jeg testet positivt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingrid BN Skrevet 12. desember 2008 #65 Del Skrevet 12. desember 2008 Har det på akkurat samme måte! Pleide å vaske håret annehver dag, nå må jeg vaske det hver dag, det blir jo fett med en gang! Det merket jeg faktisk allerede før jeg testet positivt... Så "bra" at det er flere! Hehe.. --- I dag starter enda en hjemmeeksamen, men høstens siste eksamen! Det skal bli så ufattelig deilig!! Har vært et slitsomt semester dette, for ikke å snakke om konsentrasjonen som er helt på jordet! Er så heldig å ha en gruppe å jobbe sammen med på denne eksamen, og de vil ha meg med selv om jeg svever litt i en annen verden! Er nok mange som ikke hadde taklet det.. Og når denne helgen er ferdig, gjenstår det kun en uke med litt jobbing og julegaveshopping før jeg endelig får møtt familie igjen!! Gleder meg sååå mye! Er ganske familiekjær av meg, og det blir ikke bedre av at jeg bærer på et nytt medlem! God helg alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 13. desember 2008 #66 Del Skrevet 13. desember 2008 Når er denne hjemmeeksamen ferdig da? Tenker det blir deilig ja, og bli ferdig med den! Fortsatt god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingrid BN Skrevet 17. desember 2008 #67 Del Skrevet 17. desember 2008 Når er denne hjemmeeksamen ferdig da? Tenker det blir deilig ja, og bli ferdig med den! Fortsatt god helg! Hjemmeeksamen var ferdig på mandag. Så nå er det juleferie!! --- Har fått bevist ovenfor meg selv at jeg faktisk ikke kan gå i vanlige olabukser lenger..! Var en dag på jobb, og jeg holdt på å kveles - for ikke å snakke om at jeg kjente at det presset hele tiden!! Lurer på om jeg skal gå til anskaffelse av slik..hmm..hva heter det, mon tro? Sånn "belte" slik at man kan bruke vanlige bukser. Men skjønner ikke helt konseptet ennå, så får vel titte litt mer på det! Vet ikke hvor vanlig det er å få mage så tidlig jeg?? Er vel kanskje mest luft, men den holder seg ganske stabil da..hehe.. (ikke at det gjør noe! ) Men har fått kjøpt sånn gravid-belte til bilen nå da. Ble litt letta over å få det ordnet siden vi snart skal ut på biltur i forbindelse med jula! Nå er det bare noen dager til juleferien virkelig starter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingrid BN Skrevet 18. desember 2008 #68 Del Skrevet 18. desember 2008 Wee!! 8 uker!! I går pakket jeg inn gaven til kommende farfar! Gleder meg sykt til å gi han den førjulsgaven! Vi endte opp med en bok som heter "Til kjære bestefar" med mange gode ord o.l. og en smokk som henger i en sløyfe på boken med følgende lapp: Kan du passe på denne til jeg kommer utpå sensommeren? Tror det blir veldig bra! Til mine egne foreldre skal vi bare si det rett ut, fordi vi er så mange på besøk der i helga. Kan fort bli en spesiell stemning om alle sitter rundt kjøkkenbordet når vi "slipper bomben"! Hehe.. Så det blir bare en klem når vi kommer til mamma og pappa, der jeg sier "Hei bestemor!". Hihi. Nå er det offisielt juleferie her - både fra skole og jobb! FANTASTISK!! Og den kommende pappaen og ektemannen tar ferie i morgen. Og så setter bilturen i gang på lørdag. :dåne: Er glad vi kjører stor og komfortabel amerikaner! Hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 18. desember 2008 #69 Del Skrevet 18. desember 2008 Misunner deg juleferie altså! Så deilig, nyt det! Høres koselig ut sånn dere skal fortelle kommende besteforeldre! Tror du det er noe de forventer seg, eller blir det totalt sjokk? Har noen av de barnebarn fra før, eller er det dere som lager det første? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 19. desember 2008 #70 Del Skrevet 19. desember 2008 Misunner deg juleferie altså! Så deilig, nyt det! Høres koselig ut sånn dere skal fortelle kommende besteforeldre! Tror du det er noe de forventer seg, eller blir det totalt sjokk? Har noen av de barnebarn fra før, eller er det dere som lager det første? Det er noen i familien min som vet at vi skulle starte prøvingen, men få som tror at det går så fort som det faktisk gjorde. Hehe.. Men har fått høre at jentene i min familie som ofte er veldig "kjappe". For min mamma blir dette barnebarn nr 8! Men vi har en litt spesiell familie, og jeg er den eneste som mamma og pappa har sammen - og så har jeg 5 halvsøsken. Så det blir jo første gang de er besteforeldre til samme barn - biologisk! På mannen sin side er dette første barnebarn - så det blir nok en helt annen reaksjon hos dem! Og de vet ikke engang at vi bestemte oss for å få barn! Hehe.. ---- PS: fortsatt IngridBN som snakker altså - jeg har bare skiftet nick! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 19. desember 2008 #71 Del Skrevet 19. desember 2008 Herregud for en dag..! Å være hjemme en HEL dag alene er tydeligvis farlig - ihvertfall når jeg ikke har noe spesielt å gjøre. Skulle bruke dagen til å pakke inn de siste julegavene og forberede meg til turen til vestlandet i morgen. Men hva ender jeg opp med? Joda, følgende tanker kverner: "Hva om dette går galt, og da har vi engasjert hele familien, og er det så lurt å gi en kopp med verdens beste bestefar..?" "Er jeg egentlig gravid? Tenk om det er bare innbilning?!" "Tenk om familien ikke blir glade - at de synes det er tullete å gjøre det nå mens jeg er under studier.." Herlighet..ender jo opp med angst her! Og den ene tanken er helt forferdelig; om jeg egentlig bare innbiller meg det hele.. Har lyst til å ta en test for å være helt sikker. Men så sitter jeg her alene da - uten bil og mulighet til å rekke et apotek ved å gå eller lignende! Er det flere som har/har hatt det slik?? Jeg har jo egentlig hatt mange symptomer på at dette ikke er innbilning, slik som større pupper, mage osv..! Så teit..! :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuni Skrevet 19. desember 2008 #72 Del Skrevet 19. desember 2008 Herregud for en dag..! Å være hjemme en HEL dag alene er tydeligvis farlig - ihvertfall når jeg ikke har noe spesielt å gjøre. Skulle bruke dagen til å pakke inn de siste julegavene og forberede meg til turen til vestlandet i morgen. Men hva ender jeg opp med? Joda, følgende tanker kverner: "Hva om dette går galt, og da har vi engasjert hele familien, og er det så lurt å gi en kopp med verdens beste bestefar..?" "Er jeg egentlig gravid? Tenk om det er bare innbilning?!" "Tenk om familien ikke blir glade - at de synes det er tullete å gjøre det nå mens jeg er under studier.." Herlighet..ender jo opp med angst her! Og den ene tanken er helt forferdelig; om jeg egentlig bare innbiller meg det hele.. Har lyst til å ta en test for å være helt sikker. Men så sitter jeg her alene da - uten bil og mulighet til å rekke et apotek ved å gå eller lignende! Er det flere som har/har hatt det slik?? Jeg har jo egentlig hatt mange symptomer på at dette ikke er innbilning, slik som større pupper, mage osv..! Så teit..! :dåne: Nå har ikke jeg ikke vært og er ikke gravid, men kjenner til tankegangen. Når man først får noe for seg så spinner det noen ganger litt ut av kontroll! Og JA, et er farlig å gå aleine en hel dag da Du har nok ingenting å bekymre deg for! Og skulle noe gå galt så er det nok godt å kunne få omtanke fra familie uansett. Blir du ikke kvitt tankene så får du heller legge gavene til side og ta de fram igjen litt senere Men som sagt, ingenting å bekymre seg for! Hormonene kan sikkert narre deg, tror du ikke? Jeg har spekulert i om når man er litt (eller veldig ..) hormonell og ikke har noen å kjekle med og ikke noe (som ekstrem oppussing) å gråte over, så har man en unik evne til å finne på ting selv! Synes den boken og smokken til bestefar var en herlig gave! Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 19. desember 2008 #73 Del Skrevet 19. desember 2008 Nå har ikke jeg ikke vært og er ikke gravid, men kjenner til tankegangen. Når man først får noe for seg så spinner det noen ganger litt ut av kontroll! Og JA, et er farlig å gå aleine en hel dag da Du har nok ingenting å bekymre deg for! Og skulle noe gå galt så er det nok godt å kunne få omtanke fra familie uansett. Blir du ikke kvitt tankene så får du heller legge gavene til side og ta de fram igjen litt senere Men som sagt, ingenting å bekymre seg for! Hormonene kan sikkert narre deg, tror du ikke? Jeg har spekulert i om når man er litt (eller veldig ..) hormonell og ikke har noen å kjekle med og ikke noe (som ekstrem oppussing) å gråte over, så har man en unik evne til å finne på ting selv! Synes den boken og smokken til bestefar var en herlig gave! Lykke til Så hyggelig svar!! Jeg prøver jo å tenke at hvis det skjer noe galt, så er det en mening med det - da er mest sannsynlig ikke barnet (eller jeg) frisk. Er nok hormonene som herjer en god del ja! Jeg kjenner jo magen min og at den har forandret seg fra helt flat til utover. Hehe.. Teit å bruke en hel dag på sånt tull! Men nå kjenner jeg at kvalmen sitter litt i halsen på meg, så det er nok noe på gang. Hehe.. Men det passer egentlig ikke så bra siden vi skal kjøre bil i mårra..! Får ta med meg noen poser og advare på forhånd tenker jeg! Nå kommer snart mannen hjem, så da blir nok alt bedre! :happy: Siden jeg mest sannsynlig ikke kommer til å være her så mye i jula, vil jeg ønske alle sammen en riktig god jul og et godt nyttår!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 21. desember 2008 #74 Del Skrevet 21. desember 2008 Håper jula blir like fin som du håper, og at nyheten blir tatt godt i mot av alle parter! Det er jeg sikker på at den blir Ønsker deg og dine en riktig GOD JUL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 2. januar 2009 #75 Del Skrevet 2. januar 2009 Her ser det ut som en som virkelig har fin ferie! Håper du koser deg masse! Men venter på en liten oppdatering også altså.. Godt nytt år! Måtte 2009 bli akkurat like spennende og flott som du ønsker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 2. januar 2009 #76 Del Skrevet 2. januar 2009 Takk for purringen, Aricept! Etter ca 2 uker borte må jeg si at det er ganske deilig å komme hjem igjen! Selv om jeg savner mamma og pappa 10 minutter etter vi har dratt! En telefon i uka hjelper heldigvis - og jeg savner dem enda mer nå etter at jeg ble gravid! Vi satt å regnet litt på antall mil vi har kjørt i jula, og kom frem til ca 200 mil!!!! Sykt.. Men har blitt veldig glad i gravid-beltet mitt da! Alle mottok nyheten med glede, og pappa ble til og med ganske paff - tror jeg! Vi fortalte det til han den 20 desember, og hans reaksjon var et sjenert smil med påfølgende sitat: "du kunne jo ha ventet til julaften med å si det da.."! :dåne: Kan ikke skjønne annet enn at han ble paff i gjerningsøyeblikket! Som antatt ble det mye mer jubel og leven hos svigers. Kommende bestefar begynte nesten å lete etter bæremeisen for å gjøre den klar! Og han nevnte at han skulle ut å kjøpe bilstol! Artige saker! Så det ble en veldig koselig jul, med litt mobbing angående en god vin som skulle nytes og så videre. Lille julaften og julaften ble litt amputert for min del da jeg endte opp med en skikkelig heftig omgangssyke..! Er det ikke typisk?! Man gleder seg til juleribba og ender opp med å tvinge ned 4 biter.. Men på nyttårsaften var formen helt fin igjen og kalkunen gikk ned på høykant! Når sant skal sies, så har jeg aldri vært så dårlig før - det føltes ut som om jeg skulle til å vrenges når det ikke var mer å kaste opp!! Tror jeg har fått ramset opp det meste her nå - hvis ikke, gi beskjed! Med det samme ønsker jeg alle et riktig godt nyttår med bebiser og mere til! Good to be back!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 2. januar 2009 #77 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Koselig å høre fra deg igjen da Må si jeg stusset litt over nicket før du kommenterte det da. Kunne ikke huske å ha lest det før Hørtes ut som julen og nyttårsfeiringen ble vellykket, til tross for at du fikk omgangssyken.. :s Men hadde det ikke vært for mirakelet i magen hadde det vel ikke vært så mye å skrive hjem om kanskje Huff.. Omgangssyken er jo noe av det verste også da.. Hvor langt er du på vei nå? Eller står det i signaturen din? Edit: Og det gjorde det jo! Sorry, litt sent for meg nå Endret 2. januar 2009 av Cuba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 2. januar 2009 #78 Del Skrevet 2. januar 2009 Koselig å høre fra deg igjen da Må si jeg stusset litt over nicket før du kommenterte det da. Kunne ikke huske å ha lest det før Hørtes ut som julen og nyttårsfeiringen ble vellykket, til tross for at du fikk omgangssyken.. :s Men hadde det ikke vært for mirakelet i magen hadde det vel ikke vært så mye å skrive hjem om kanskje Huff.. Omgangssyken er jo noe av det verste også da.. Hvor langt er du på vei nå? Eller står det i signaturen din? Edit: Og det gjorde det jo! Sorry, litt sent for meg nå Hehe.. Det nye nicket ligner jo ikke i det hele tatt på det gamle, så kan skjønne forvirringen! Spiren i magen (i følge babyverden.no er det er foster nå!) gjorde det hele til en mye bedre opplevelse ja! Er noe med det der, når jeg er litt nedfor, tankefull eller noe annet så klapper jeg bare litt på magen så er ting mye bedre! Bra det er flere enn meg som er litt svimete i sene nattetimer! (eller jeg er forsåvidt blitt svimete 24/7..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 3. januar 2009 #79 Del Skrevet 3. januar 2009 I dag skal vi på IKEA-tur! Fikk to gavekort til jul på tilsammen 1500kr, og de skal brukes opp! Men så er utfordringen å finne ut hva man har lyst på, og samtidig holde seg innenfor beløpet - synes ikke det var så lett jeg! Jeg vil ha mye småtteri som smarte oppbevaringsløsninger og sånt. Og nytt bestikk, og noen flere asjetter (store og små), og lamper.. Og så skulle vi hatt en ny stekepanne.. Må få til en bedre lyssetting i stua, så tror det må bli førstepri'! Mannen er faktisk med på å ha en rolig tur på IKEA, dvs nesten rusletempo! Synes det er ganske koselig å ha god tid på IKEA. Kommer tilbake med liste over hva som faktisk ble kjøpt inn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 3. januar 2009 #80 Del Skrevet 3. januar 2009 Forresten: formen er ekstremt fin for tiden! Er litt trøtt innimellom, men ikke på langt nær så ille som det var en periode! Ingen symptomer eller plager i det hele tatt! Eller, hormonene har en tendens til å fly avgårde innimellom! Frykter at det blir værre etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå