ekkoet Skrevet 13. mai 2016 #1681 Del Skrevet 13. mai 2016 Apropos jobbe i butikken, litt på siden, men for noen (10) år siden likte jeg veldig godt å gå med tskjorte og fleecevest. Noe lignende dette, men grønn. https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTgaxZ9y0-yE0wIJ783y3VYnOl3bLGfXbYbNk9r394gnxhPhaZ0nA Jeg kunne ikke gå i en sportsbutikk uten å få et spørsmål om hvor ting var og om jeg kunne hjelpe dem osv. Jeg hjalp jo med det jeg kunne (etterfulgt av en "men jeg jobber ikke her"), men innså at jeg gikk gi sportsbutikkuniformen og måtte slutte med det. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marizz Skrevet 14. mai 2016 #1682 Del Skrevet 14. mai 2016 På en butikk her er det en litt eldre mann i kassa som kommenterer omtrent alle varene man legger på båndet, eller annet snakkHelt konkrete eksempler jeg har fått er "åh, den slikkepinnen er det lenge siden jeg har smakt!!!", "jeg også liker toro bedre enn fjordland", "så stilige negler du har!!", "oioi du skal ha sånn skummelt blått vann"(kjøpte powerade). Jeg synes personlig det er ganske morsomt, men man tør liksom ikke å kjøpe angrepille der hvis han sitter i kassen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #1683 Del Skrevet 15. mai 2016 1 time siden, marizz skrev: På en butikk her er det en litt eldre mann i kassa som kommenterer omtrent alle varene man legger på båndet, eller annet snakkHelt konkrete eksempler jeg har fått er "åh, den slikkepinnen er det lenge siden jeg har smakt!!!", "jeg også liker toro bedre enn fjordland", "så stilige negler du har!!", "oioi du skal ha sånn skummelt blått vann"(kjøpte powerade). Jeg synes personlig det er ganske morsomt, men man tør liksom ikke å kjøpe angrepille der hvis han sitter i kassen Morsomt? Jeg synes det er provoserende. "Gjør den pokkers jobben din, jeg har dårlig tid!" Lurer på hva han sier når Kari på 140 kg kjøper en diger pose ostepop og en 4-pk cola. Anonymkode: 1eedf...a8b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
super-s Skrevet 15. mai 2016 #1684 Del Skrevet 15. mai 2016 8 timer siden, marizz skrev: På en butikk her er det en litt eldre mann i kassa som kommenterer omtrent alle varene man legger på båndet, eller annet snakkHelt konkrete eksempler jeg har fått er "åh, den slikkepinnen er det lenge siden jeg har smakt!!!", "jeg også liker toro bedre enn fjordland", "så stilige negler du har!!", "oioi du skal ha sånn skummelt blått vann"(kjøpte powerade). Jeg synes personlig det er ganske morsomt, men man tør liksom ikke å kjøpe angrepille der hvis han sitter i kassen Minner meg om en som drev en liten kiosk/butikk der jeg vokste opp. Han hadde laget en vits om alle varene han solgte. Jeg syntes det var fryktelig morsomt å handle der da jeg var liten, men mamma prøvde å unngå det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #1685 Del Skrevet 15. mai 2016 Var i skobutikken i går og helt greit de spør om jeg vil ha hjelp, men de bør trekke seg unna når jeg sier nei. Jeg liker å prøve sko i fred og liker ikke at butikkansatte skal henge over meg. Slik som i går. Hun begynner å anbefale meg noen sko. Sko som selvsagt var de dyreste i butikken. Stygge var de å. Så bare står hun og ser på jeg prøver sko. Synes det er ubehagelig jeg. Jeg var jo den eneste kunden i butikken, men dog. Anonymkode: c5aed...4e5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hattivatti Skrevet 15. mai 2016 #1686 Del Skrevet 15. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Var i skobutikken i går og helt greit de spør om jeg vil ha hjelp, men de bør trekke seg unna når jeg sier nei. Jeg liker å prøve sko i fred og liker ikke at butikkansatte skal henge over meg. Slik som i går. Hun begynner å anbefale meg noen sko. Sko som selvsagt var de dyreste i butikken. Stygge var de å. Så bare står hun og ser på jeg prøver sko. Synes det er ubehagelig jeg. Jeg var jo den eneste kunden i butikken, men dog. Anonymkode: c5aed...4e5 Jeg forlater butikken hvis de ansatte begynner slik. Det er noe av det verste jeg vet! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marizz Skrevet 15. mai 2016 #1687 Del Skrevet 15. mai 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Morsomt? Jeg synes det er provoserende. "Gjør den pokkers jobben din, jeg har dårlig tid!" Lurer på hva han sier når Kari på 140 kg kjøper en diger pose ostepop og en 4-pk cola. Anonymkode: 1eedf...a8b Er ikke akkurat sånn at jeg foretrekker å handle der pga dette, men hender jeg gjør det. Er alltid litt spent på dagens kommentar! Handler som oftest på andre butikker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 15. mai 2016 #1688 Del Skrevet 15. mai 2016 Ikke butikkansatt, men vekter. Butikken vår er godt utsatt for stjeling, og vi finner daglig ut at det er enkelte varer som er tatt. Det var fullstendig KAOS i butikken, jeg og kollegaen min hadde absolutt ikke kontroll over kundene, og det var for mange til at vi i det hele tatt kunne se lyset i tunellen. En sjefsvekter har sagt så mange ganger at, "Når du føler at du ikke har kontroll, ring på oss, så kommer vi ned og hjelper deg med og holde utkikk i butikken" Vel, so i did. Denne vekteren må ikke ha fått denne beskjeden, for han så at butikken var stappet fullstendig med kunder, han brøyter seg inn og spør "Hvorfor er jeg her?" i det øyeblikket var det ingen filter på meg, selv om jeg stod med kunder sa jeg rett ut: Fordi vi ikke har kontroll, det er for mange kunder i forhold til ansatte, vi trenger hjelp! Vekteren: Nei, du får heller ringe når noen stjeler noe. Er heldigvis "god venn" med sjefsvekteren, gjett om han skal få høre dette på onsdag. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #1689 Del Skrevet 15. mai 2016 2 minutter siden, dillyduzit skrev: Vekteren: Nei, du får heller ringe når noen stjeler noe. Er heldigvis "god venn" med sjefsvekteren, gjett om han skal få høre dette på onsdag. Mulig vekteren ikke visste at det skulle være en del av arbeidsoppgavene, da er det jo forståelig at han reagerte som han gjorde. Da er det sjefsvekteren som ikke har gitt god nok beskjed til de andre. Anonymkode: 91979...a86 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 15. mai 2016 #1690 Del Skrevet 15. mai 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig vekteren ikke visste at det skulle være en del av arbeidsoppgavene, da er det jo forståelig at han reagerte som han gjorde. Da er det sjefsvekteren som ikke har gitt god nok beskjed til de andre. Anonymkode: 91979...a86 Vel, ekstrahjelpen som er der type 1 gang i mnd har fått det med seg. Denne vekteren står bare å henger, prater med ansatte istedet for å gjøre arbeidsoppgavene sine. Han kunne lett se at vi ikke hadde kontroll, og det er en av jobbene hans å være "våre 2. par med øyne" 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest C'est la vie:) Skrevet 15. mai 2016 #1691 Del Skrevet 15. mai 2016 Var på matbutikken her om dagen med min mann. Jeg er gravid (ikke ennå synlig) og er streng på at vi ikke skal ha kjøttpålegg med mye lukt i huset. Han hadde skikkelig lyst på reinsdyrpølse, og jeg sa nei. Når vi kommer til kassen og skal betale, oppdager jeg mens jeg pakker i poser at han har klart å snike med seg en pakke likevel og kommenterer spydig (med et smil): "Herlighet for en snik du kan være, lure det gjennom kassen så jeg ikke kan si noe på det før det er for sent. Snik!" Den ansatte i kasse sa dermed høyt: "Jah! Nå har han vært en skikkelig snik, tenk at han gjorde det! Haha!" Jeg overså den ansatte, som tydelig ikke skjønte hva jeg egentlig snakket om, og spurte etter litt min mann om det ville holde med en pakke fløte. Den ansatte sier da: "Jaaaa, det er greit å tenke over at man har nok! For tenk om man ikke har det npr man kommer hjem, da er jo det dumt! Haha!". UANSETT hva vi sa, kom hun med en random kommentar! Altså... Jeg sluttet å snakke med min mann og ventet til vi kom ut for å si at vi hadde glemt å kjøpe fryseposer. Vi tok 'stein, saks, papir' over hvem som måtte inn igjen for å kjøpe det, og han tapte. Spurte han om det var hyggelig å gå til kassen igjen, hvor han bare kikket stygt på meg og startet bilen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #1692 Del Skrevet 17. mai 2016 Den 5/15/2016 at 16.26, C'est la vie:) skrev: Var på matbutikken her om dagen med min mann. Jeg er gravid (ikke ennå synlig) og er streng på at vi ikke skal ha kjøttpålegg med mye lukt i huset. Han hadde skikkelig lyst på reinsdyrpølse, og jeg sa nei. Når vi kommer til kassen og skal betale, oppdager jeg mens jeg pakker i poser at han har klart å snike med seg en pakke likevel og kommenterer spydig (med et smil): "Herlighet for en snik du kan være, lure det gjennom kassen så jeg ikke kan si noe på det før det er for sent. Snik!" Den ansatte i kasse sa dermed høyt: "Jah! Nå har han vært en skikkelig snik, tenk at han gjorde det! Haha!" Jeg overså den ansatte, som tydelig ikke skjønte hva jeg egentlig snakket om, og spurte etter litt min mann om det ville holde med en pakke fløte. Den ansatte sier da: "Jaaaa, det er greit å tenke over at man har nok! For tenk om man ikke har det npr man kommer hjem, da er jo det dumt! Haha!". UANSETT hva vi sa, kom hun med en random kommentar! Altså... Jeg sluttet å snakke med min mann og ventet til vi kom ut for å si at vi hadde glemt å kjøpe fryseposer. Vi tok 'stein, saks, papir' over hvem som måtte inn igjen for å kjøpe det, og han tapte. Spurte han om det var hyggelig å gå til kassen igjen, hvor han bare kikket stygt på meg og startet bilen "Jeg overså den ansatte". Koselig. Anonymkode: 39fc1...345 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest C'est la vie:) Skrevet 18. mai 2016 #1693 Del Skrevet 18. mai 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: "Jeg overså den ansatte". Koselig. Anonymkode: 39fc1...345 Overså som i å smile til den ansatte "awqwardly" og le det vekk med en "hehe he....". Hun prøvde å være hyggelig, men når en ansatt bevisst går inn for at 'i dag skal jeg kommentere ALT som kundene sier', så blir det bare pinlig og jeg ante ikke hva jeg skulle si/svare tk alt som ble kommentert. Har opplevd kun én annen ansatt som har vært slik med kunden, men da kundene som er alene, ikke de som har en nogenlunde privat samtale med sin mann. Er alltid hyggelig med ansatte, men denne gangen opplevde jeg å bli satt på prøve... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #1694 Del Skrevet 18. mai 2016 4 timer siden, C'est la vie:) skrev: Overså som i å smile til den ansatte "awqwardly" og le det vekk med en "hehe he....". Hun prøvde å være hyggelig, men når en ansatt bevisst går inn for at 'i dag skal jeg kommentere ALT som kundene sier', så blir det bare pinlig og jeg ante ikke hva jeg skulle si/svare tk alt som ble kommentert. Har opplevd kun én annen ansatt som har vært slik med kunden, men da kundene som er alene, ikke de som har en nogenlunde privat samtale med sin mann. Er alltid hyggelig med ansatte, men denne gangen opplevde jeg å bli satt på prøve... Er det å overse? Syntes du overreagerer litt da, hadde det ikke vært bedre å le av det og sett på det som et positivt innspill i dagen, hekler enn et irritasjonsmoment? Anonymkode: 87516...822 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #1695 Del Skrevet 18. mai 2016 En venninne og jeg gikk inn i en bruktbutikk i Markveien på Grünerløkka og i det vi kommer inn så ser betjeningen på hverandre. Den ene av betjeningen begynner å stalke oss i butikken og bare stirret. Vi gjorde ikke noe spesielt og bare kikket på det de hadde. Har aldri opplevd liknende og setter aldri mine bein der igjen. Veldig ubehagelig. Anonymkode: 50f41...49c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hattivatti Skrevet 18. mai 2016 #1696 Del Skrevet 18. mai 2016 (endret) Jeg er stort sett alltid hyggelig mot de i kassen, sier hei, takk og hadet. I går var jeg innom en bensinstasjon, kommer i kassen og det foregikk slik: Meg: Hei hei. Ansatt: Ja. Beløpet kommer opp i banktermnalen. Ansatt: Ja. Transaksjon ferdig, jeg kan ta ut kortet. Ansatte: Ja. Meg: Takk. Ha en fin kveld. Ansatt: Ja. Det er sikkert kjempe kjedelig å jobbe på en bensinstasjon 17 mai, men hei og hadet klarer man å si selv om man kanskje er trett etter en travel dag. Endret 18. mai 2016 av The Silence 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 18. mai 2016 #1697 Del Skrevet 18. mai 2016 (endret) 20 minutter siden, The Silence skrev: Jeg er stort sett alltid hyggelig mot de i kassen, sier hei, takk og hadet. I går var jeg innom en bensinstasjon, kommer i kassen og det foregikk slik: Meg: Hei hei. Ansatt: Ja. Beløpet kommer opp i banktermnalen. Ansatt: Ja. Transaksjon ferdig, jeg kan ta ut kortet. Ansatte: Ja. Meg: Takk. Ha en fin kveld. Ansatt: Ja. Det er sikkert kjempe kjedelig å jobbe på en bensinstasjon 17 mai, men hei og hadet klarer man å si selv om man kanskje er trett etter en travel dag. Det er ikke kjedelig. Det er et helvete med urutinerte kunder som skal ha is, pølser, brus osv. til fanden og hans oldemor. Til slutt er man så utmattet at du skal ikke se bort fra at det eneste ordet den ansatte visste sånn noenlunde hvordan h*n skulle uttale var nettopp "Ja" Endret 18. mai 2016 av Leo 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hattivatti Skrevet 18. mai 2016 #1698 Del Skrevet 18. mai 2016 5 minutter siden, Leo skrev: Det er ikke kjedelig. Det er et helvete med urutinerte kunder som skal ha is, pølser, brus osv. til fanden og hans oldemor. Til slutt er man så utmattet at du skal ikke se bort fra at det eneste ordet den ansatte visste sånn noenlunde hvordan h*n skulle uttale var nettopp "Ja" Hadde han droppet de midterste (unødvendige) ja'ene, hadde han kanskje hatt energi til et hei i stedet Neida, jeg forstår at folk er trette etter slike dager, men et hei er ikke så mye mere krevende en et ja altså. Jeg forventet ikke at han skulle være sprudlende og smilende liksom. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 18. mai 2016 #1699 Del Skrevet 18. mai 2016 1 time siden, The Silence skrev: Hadde han droppet de midterste (unødvendige) ja'ene, hadde han kanskje hatt energi til et hei i stedet Neida, jeg forstår at folk er trette etter slike dager, men et hei er ikke så mye mere krevende en et ja altså. Jeg forventet ikke at han skulle være sprudlende og smilende liksom. Kan fort være at han var i koma med øynene åpne. Ja er mye enklere å si enn hei og blir sjelden helt feil. For du må jo innrømme at det hadde vært mer merkelig om han hadde byttet ut "ja" med "hei" hele veien? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 18. mai 2016 #1700 Del Skrevet 18. mai 2016 Cubus i forrige uke, jeg leita etter capritights til datteren. Fant det ikke og spurte etter dette I kassa... Jeg: Har du capritights I str 140? Jeg kunne ikke se det noen steder. Cubus: Eh... Jeg vet ikke. Hvor henger de? Jeg: Nei... asså.... Nå har jeg leita her uten å finne det. Tenkte kanskje du viste hvor det var. Det er jo du som jobber her og skal vite slikt. Cubus: Åja... men vi har sikkert flere men jeg kan sjekke der *peker* Jeg: Neida, blås I det. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå