Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Egiett skrev:

Ansatt: Åja, det kan hende vi har det på lageret da....

Og så står bare den ansatte der og ser dumt på meg! Altså, jeg mener, om dere kan ha det på lager, hadde du da giddet å gå og sjekke for meg?

Du skulle bare svart "Åja, takk! Da går jeg på lageret og sjekker, jeg." :fnise:

Anonymkode: 4d2b3...242

• Liker 21
Videoannonse
Annonse
Gjest Egiett
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skulle bare svart "Åja, takk! Da går jeg på lageret og sjekker, jeg." :fnise:

Anonymkode: 4d2b3...242

Hehe, ja, virkelig det jeg skulle gjort! Hadde jeg bare kunnet komme på sånt når jeg sto i situasjonen.. :)

AnonymBruker
Skrevet

Bestefaren min døde for 2 år siden, han ble alkoholiker og veldig deprimert etter at bestemor døde.

Han var et håpøst tilfelle, som hadde gitt opp livet, og mange i familien min tok avstand fra han.

Jeg tok meg av han så godt jeg kunne men alkoholen var hans beste venn.

Dermed ble det meg som måtte ut å kjøpe øl de dagene han ikke orket selv.

På nærbutikken der jeg bodde den gangen jobbet det greie folk, sett bort ifra 2 jenter som ofte jobbet på kvelden.

Begynte å legge merke til smil, øyekontakt og flir mellom disse 2 hver gang jeg var der for å kjøpe øl.

Dette pågikk i noen mnd uten at jeg egentlig gadd å bry meg om det. Helt til jeg en dag var innom butikken for å kjøpe en pizza til meg selv. Hvorpå den ene av disse jentene spørr meg:

"og det var det hele?"

jeg: "ja"

hun: "ingen øl i dag altså?" med et flir, og hu andre står da litt lenger inn i butikken med et enda større flir og ga tommelen opp til hun i kassa.

DA ble jeg forbanna. Spurte de om hvilket nummer sjefen deres var å nå på. Hun i kassa ble lang i maska og sa bare "hææ".

Vel, dagen etterpå ringte jeg å fortalte akkurat hva jeg mente om hans 2 ansatte som har det moro på andres bekostning. Sjefen la seg heldigvis langflat på jentenes vegne og jeg så de aldri igjen så jeg regner med de fikk fyken.

Nå har jeg flytta og er så og si aldri der lenger siden min bestefar nå er død, men når jeg er der drar jeg innom denne butikken og det er heldigvis bare trivelige folk som jobber der nå.

Anonymkode: 2d9c0...506

• Liker 42
  • Hjerte 1
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
Den 25. november 2008 at 14.02, Mamma1 skrev:

Noen som har noen gode historier?

"Vi selger ikke kort" på en bokhandel. 

Selvfølgelig gjorde de det.

Anonymkode: 594e1...9c0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Den 19. mars 2016 at 11.31, AnonymBruker skrev:

Bestefaren min døde for 2 år siden, han ble alkoholiker og veldig deprimert etter at bestemor døde.

Han var et håpøst tilfelle, som hadde gitt opp livet, og mange i familien min tok avstand fra han.

Jeg tok meg av han så godt jeg kunne men alkoholen var hans beste venn.

Dermed ble det meg som måtte ut å kjøpe øl de dagene han ikke orket selv.

På nærbutikken der jeg bodde den gangen jobbet det greie folk, sett bort ifra 2 jenter som ofte jobbet på kvelden.

Begynte å legge merke til smil, øyekontakt og flir mellom disse 2 hver gang jeg var der for å kjøpe øl.

Dette pågikk i noen mnd uten at jeg egentlig gadd å bry meg om det. Helt til jeg en dag var innom butikken for å kjøpe en pizza til meg selv. Hvorpå den ene av disse jentene spørr meg:

"og det var det hele?"

jeg: "ja"

hun: "ingen øl i dag altså?" med et flir, og hu andre står da litt lenger inn i butikken med et enda større flir og ga tommelen opp til hun i kassa.

DA ble jeg forbanna. Spurte de om hvilket nummer sjefen deres var å nå på. Hun i kassa ble lang i maska og sa bare "hææ".

Vel, dagen etterpå ringte jeg å fortalte akkurat hva jeg mente om hans 2 ansatte som har det moro på andres bekostning. Sjefen la seg heldigvis langflat på jentenes vegne og jeg så de aldri igjen så jeg regner med de fikk fyken.

Nå har jeg flytta og er så og si aldri der lenger siden min bestefar nå er død, men når jeg er der drar jeg innom denne butikken og det er heldigvis bare trivelige folk som jobber der nå.

Anonymkode: 2d9c0...506

Oi, buhuuu. Jeg tåler ikke at folk stiller meg et enkelt spørsmål. Du vet at de ikke var klar over at det var derfor du kjøpte øl, sant?

Anonymkode: 6ecfa...6f5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi, buhuuu. Jeg tåler ikke at folk stiller meg et enkelt spørsmål. Du vet at de ikke var klar over at det var derfor du kjøpte øl, sant?

Hvorfor skulle de vite hvorfor hun/han kjøpte øl egentlig? Det har de butikkansatte ingenting med! Synes barnebarnet viser seg fra en veldig god side, er nok ikke alle som hadde taklet å ta på seg omsorgsrollen for bestefaren på denne måten, tenker jeg. 

Anonymkode: 811df...426

• Liker 37
Skrevet

Beste jeg har hørt er på Kiwi... Jeg: "vet du hvor jeg finner brunt sukker?" Hun: "beklager, jeg bare jobber her...". Men får være unnskyldt, kanskje en vikar...

• Liker 26
  • 4 uker senere...
Skrevet

Skulle kjøpe babycall til søstern min og spurte han i butikken hvilke av de som var best. Nei det visste ikke han NOE om, så det kunne han ikke svare på. Greit nok, men jeg trodde butikkansatte hadde en viss kunnskap om varene de solgte, eller kunne finne ut av det.

Vennina mi hadde bursdag og jeg skulle kjøpe en blomst til henne. Hun har en katt som spiser på alt mulig, så jeg ville forsikre meg om at planten jeg skulle kjøpe ikke var giftig. Spurte hun som jobbet i blomsterbutikken om en spesifikk plante var giftig for katter. Hun så helt himmelfallen ut og svarte at det visste hun ikke!  Vet ikke hva slags opplæring de får i blomsterbutikker, men antar at det må gå an å finne ut ved å spørre en annen ansatt, eller så har de kanskje oppslagsverk? 

Da hun skjønte at jeg skulle gå uten å kjøpte noe ble hun veldig overrasket og sa at, nei den er sikkert ikke giftig da, den er jo bare grønn. 

Glemmer heller aldri da jeg som tiåring skulle handle masse grønnsaker for mamma. Fant alle, men var veldig usikker på hvordan champignon så ut. Hadde bare sett de på boks og de var jo brune. Mens de i grønnsaksdisken var hvite. Spurte hun som jobbet der for sikkerhetsskyld om dette var champignon. Hun så bare dumt på meg og sa "Ja, hva ellers skulle det være???".

Men som nevnt tidligere i tråden, så er nok manglende opplæring noe av problemet. Bestilte cappuccino på kafe i dag og fikk bare kaffe med varm, kokt melk. Ikke noe melkeskum. Gikk tilbake og klagde og da lærte han andre på kafeen hun som hadde lagd kaffen til meg hvordan man skulle gjøre det.

• Liker 7
Gjest Holititten
Skrevet

Vil ikke si at det var "dumt" da, men:

da jeg var 16-17 år gammel var jeg innom Lindex for å kjøpe noen truser. Kjøpte noen sexy string-truser i blonde, og da jeg skulle betale sa det godt voksne damen noe i den duren at "kjæresten kom til å nyte godt av dette/kom til å bli imponert". Ikke så ille i seg selv, men som 16-åring var det ganske flaut. Hadde nettopp fått meg kjæreste, men vi hadde ikke gått hele veien med sex enda. Og som kjent, alt blir verre og flauere som tenåring. Så nok et par år eldre ut 16 da, tror ikke hun ville sagt det om hun visste alderen min.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en betennelse i hånden. og fått utskrevet resept på noe som ikke er reseptbelagt. Noe som brukes for menstruasjonssmerter. Dette viste ikke jeg, for jeg har aldri brukt noe for menstruasjonssmerter før, så har null peiling på slikt. 

Så hun hentet den da, og skulle begynne å forklare. Ropte ut om hvor og hvorfor man får menstruasjonssmerter, hva annet som kan hjelpe, spurte om jeg skulle ha det og det i tillegg osv. Jeg sto der som et spørsmålstegn og trakk på skuldrene. Folk stirret. Tok esken å leste på den "for menstruasjonssmerter", alt jeg kunne si var "takk for informasjonen... men jeg tviler på at jeg har menstruasjonssmerter i håndleddet".

Hun ble så sur, fordi jeg hadde kastet bort tiden hennes. Så fort hun så resepten så begynte hun jo å bable! Jeg forsto jo ingenting. Og hun sa aldri "menstruasjonssmerter", hun sa bare "den tiden vet du", aldri "menstruasjonssmerter". Så jeg forsto jo ikke noe som helst! 

En annen fyr som jobbet der kom, sa kort og enkelt "ikke bland med ibux for det er hardt for magen, paracet går fint, ha en fin dag". Mamma sa jeg var likhvit i ansiktet da jeg kom ut. Har aldri opplevd maken før. 

Anonymkode: 2513f...88c

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en betennelse i hånden. og fått utskrevet resept på noe som ikke er reseptbelagt. Noe som brukes for menstruasjonssmerter. Dette viste ikke jeg, for jeg har aldri brukt noe for menstruasjonssmerter før, så har null peiling på slikt. 

Så hun hentet den da, og skulle begynne å forklare. Ropte ut om hvor og hvorfor man får menstruasjonssmerter, hva annet som kan hjelpe, spurte om jeg skulle ha det og det i tillegg osv. Jeg sto der som et spørsmålstegn og trakk på skuldrene. Folk stirret. Tok esken å leste på den "for menstruasjonssmerter", alt jeg kunne si var "takk for informasjonen... men jeg tviler på at jeg har menstruasjonssmerter i håndleddet".

Hun ble så sur, fordi jeg hadde kastet bort tiden hennes. Så fort hun så resepten så begynte hun jo å bable! Jeg forsto jo ingenting. Og hun sa aldri "menstruasjonssmerter", hun sa bare "den tiden vet du", aldri "menstruasjonssmerter". Så jeg forsto jo ikke noe som helst! 

En annen fyr som jobbet der kom, sa kort og enkelt "ikke bland med ibux for det er hardt for magen, paracet går fint, ha en fin dag". Mamma sa jeg var likhvit i ansiktet da jeg kom ut. Har aldri opplevd maken før. 

Var det noe feil i det?

Anonymkode: 87516...822

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Var det noe feil i det?

Tror heller det var ment som at kom det en annen ansatt og "reddet" hele greia fra å bli for informativt om noe hun ikke skulle bruke det mot, og det var vel egentlig kun den informasjonen som hun skulle ha. 

• Liker 16
Skrevet
Den 12/04/2016 at 21.49, tolop79 skrev:

Beste jeg har hørt er på Kiwi... Jeg: "vet du hvor jeg finner brunt sukker?" Hun: "beklager, jeg bare jobber her...". Men får være unnskyldt, kanskje en vikar...

:fnise: Det kan ha vært en fra industrien, altså folk som kommer innom butikkene for å sette på plass varer eller bygge opp sjokkere og sånt noe. De har ofte noen litt rare svar på spørmål fra kundene. :P

• Liker 7
Gjest ElMona
Skrevet
13 minutter siden, Minya skrev:

:fnise: Det kan ha vært en fra industrien, altså folk som kommer innom butikkene for å sette på plass varer eller bygge opp sjokkere og sånt noe. De har ofte noen litt rare svar på spørmål fra kundene. :P

Jeg er nettopp en sånn, salgsfremmer kalles det. Jeg forstår at noen kunder tror jeg jobber der (til tross for at jeg verken har uniform eller navneskilt) og om jeg vet hvor ting er så svarer jeg jo... Men så har du idiotene som blir sure, eller begynner å mase på meg om å finne ting til dem.  Sorry ass, jeg har faktisk ikke tid, jeg har mange andre butikker jeg skal rekke innom

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det noe feil i det?

Hun bablet, så poengterte jeg at jeg ikke skulle ta tablettene for menstruasjonssmerter. Så ble hun sur og da kom en annen å tok over for henne. Og han brukte 2 sekunder på å si det hun skulle ha sagt. I stedet gikk hun on and on om menstruasjonssmerter. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Den 12.4.2016 at 14.41, AnonymBruker skrev:

Det spiller ingen rolle om hvorfor hun kjøpte ølen. Frekt å komme med slik bemerkning. Blir litt som å si "skal du spise all den sjokoladen" til en overvektig person. Man gjør ikke det når man jobbe ri kundeservice, enkelt og greit. Det koster ikke en butikkansatt noe å holde munn

Anonymkode: 91979...a86

• Liker 23
Gjest Holititten
Skrevet

Jeg har Kicks medlemskort, men tar det omtrent aldri med, fordi jeg føler jeg ikke får så mye ut av det når jeg handler der så sjeldent. Skal betale for et par produkter, og hun som står bak disken spørr om jeg har medlemskort. Svarer at "ja, det har jeg, men jeg har ikke tatt det med idag". Får svar tilbake om at da måtte jeg komme innom butikken for å etterregistere poengene jeg opptjente. Greit nok det, jeg lurte på om det var mulig å gjøre det på internett, synes det var praksis før. Hun svarer at "nei, du må komme inn i butikken. Og det er faktisk veldig viktig at du gjør", dønn seriøs. Altså, måten hun sa det på fikk det til å virke som om det var det viktigste jeg kunne gjøre i hele mitt liv. Hadde så lyst til å le, men den stakkars damen var så seriøs og påpekte flere ganger hvor viktig det var at jeg ikke lot poengene gå til spille..

Skrevet
Den Monday, March 14, 2016 at 1.06, AnonymBruker skrev:

Ikke helt, det heter ni-og-førr.

Anonymkode: b0950...5b9

Nei, det heter førti-ni på norsk

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Honey Dew skrev:

Nei, det heter førti-ni på norsk

Men h*n svarte på hva det het på dansk!

• Liker 11
Skrevet

Overhørte en samtale mellom en kontrollør og en annen passasjer i dag.

K: Du kan velge å betale gebyret her og nå.

P: Ok?

K: Ja, så er det gjort.

P: Men du sa jo jeg kunne klage?

K: Du kan klage i ettertid, da får du pengene refundert.

P: Jeg tror jeg klager først.

K: Men det er veldig greit å betale nå. Så er du ferdig med det.

P: Ehmm, ok

K: Ja, så du vil betale nå? Det er veldig lurt i alle fall.

P: Ja, greit. Jeg betaler nå.

K: Vi har ikke kortterminalen med oss. Så da sender vi gebyret i posten uansett. 

• Liker 24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...