Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og jeg er ikke spesielt stor. Helt normal.

Hadde bare svart noe tilbake alá: "Jaja, hva du bruker er ikke relevant for meg, buksen passet ikke til min kropp". Ja, jeg vet jeg blir litt barnslig når jeg møter på ufyselige butikkfolk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en fra Vero Moda. Jeg hadde prøvd noen bukser, str 42. De passet utmerket, men jeg er over 180 cm høy og de var derfor litt for korte. Dette var i den tiden da VM hadde bukser med 42/32 på lappene, altså var det flere lengder på buksene. Anyways;

Meg: Hei! Du har ikke denne buksen eller noe lignende med 34 i lengde? Disse ble litt korte.

Butikkdame: Sorry, vi har ikke bukser til folk som er både feite og høye vi! Enten må man være tynn og høy eller lita og feit.

Meg: :o

Jeg ble satt ut og gikk. Fant forresten buksa i riktig str i en annen VM butikk like etterpå. Angrer på at jeg ikke klaga på drittkjerringa!

Jeg har ikke ord......

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en runde på shopping i Oslo i dag og stakk innom en urmaker for å få byttet batteri i klokken min som stoppet i går. Det var flere ansatte enn kunder i butikken og langt fra travelt, men allikevel fikk jeg surt beskjed om at det hadde de altså ikke tid til i julestria, så jeg fikk komme tilbake over nyttår. Hadde det var travelt og masse kunder i butikken hadde jeg ikke spurt. Tviler på at jeg kommer til å legge igjen penger i den butikken igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en runde på shopping i Oslo i dag og stakk innom en urmaker for å få byttet batteri i klokken min som stoppet i går. Det var flere ansatte enn kunder i butikken og langt fra travelt, men allikevel fikk jeg surt beskjed om at det hadde de altså ikke tid til i julestria, så jeg fikk komme tilbake over nyttår. Hadde det var travelt og masse kunder i butikken hadde jeg ikke spurt. Tviler på at jeg kommer til å legge igjen penger i den butikken igjen...

Det kan jo hende de hadde masse bestillinger/reparasjoner/varelevering/osv i det uendelige. Selv om ikke du ser jobbmengden betyr ikke at den ikke eksisterer.

Syns det var helt greit å be deg komme tilbake på nyåret (men de burde selvfølgelig ha sagt det på en hyggelig måte).

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Var på H&M i dag for å finne bukse! Går igjennom buksene og spør etter en størrelse. "Nei, den størrelsen finnes ikke" også går hun! Jeg tenker ikke over det og går for å finne noe annet. Sjekker nettsiden og finner ut at ikke bare finnes den størrelsen, men også en størrelse større.

Spør om det finnes bukser andre steder en der jeg kikket først for jeg så på nettet at den størrelsen finnes på nettsiden dems. Får da frekt tilbake at jeg kanskje bare burde handle på nett da.... Frister ikke stort å handle i butikken da nei ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle kjøpe hårfarge på hm, og står å ser på de for å finne ut hvilken jeg vil ha. Kommer så en av de som jobber der bort og sier * du kan ikke bruke den fargen, det blir stygt på deg* når jeg ser på en farge som er nokså nøyaktig lik den jeg har allerede. *uhm okei?* spør jo jeg naturlig nok da, men da bare går hun.... Javel? Er det ikke vanlig å gi hjelp til meg da og ikke bare fornærme meg?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i butikk, bensinstasjon ++ og prøver å oppføre meg bra når jeg er på shopping. Men noen ganger tenker jeg for meg selv at ansatte kunne prøve å oppføre seg litt bedre.

Fikk så lyst på softis, så jeg ruslet bort i kiosken. Det sto to ansatte i hver sin kasse. Softismaskinen sto lenger bort, men de ansatte holdt nå hver sine kasser så jeg stilte meg i kø. Begge kundene foran meg bestilte softis. Jenta hentet softis og gikk tilbake til kassa si. Gutten tok med seg kunden bort for å hente softisen. Men jeg regnet med at han ville komme tilbake, og jeg følte ikke at jeg kunne gå og lage meg en egen kø ved softismaskinen heller. Så ble det min tur, og jeg gikk frem til jenta.

Jeg: Hei! Jeg vil gjerne kjøpe to softis

Hun: Da må du stille deg i softiskassa!

Jeg tenkte for meg selv: bDet måtte ikke de to foran meg i køen, og jeg prøvde bare å stå i kø som alle andre... Men jeg sa ikke noe.

Guttten hadde forlatt "softiskassa" (for et ord..!) for å hjelpe en kunde. Så sto jeg der da og ventet. Jenta ekspederte to kunder mens jeg sto og ventet, og så kom hun endelig subbende og jeg fikk endelig betalt for softisene mine.

Fikk ikke så lyst til å handle der igjen. Jeg prøvde faktisk bare å være en høflig kunde som sto i kø som alle andre og ikke lagde meg egne køer der det passet meg. For meg ville det være en fornuftig løsning at hun hadde tatt imot betalingen og så gitt beskjed til gutten om å lage softisene...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i en ganske liten interiørbutikk med få kunder, og bare en ansatt var på jobb så det ut til. Jeg gikk rundt i butikken og kikket, og hun som jobbet der smilte til meg mens hun ryddet og ordnet, før hun forsvant inn en dør bak kassa, som visstnok var bakrommet. Døra sto litt på gløtt, og jeg stilte meg ved kassa med det jeg skulle betale for, og jeg kunne se "skyggen" hennes like ved døra. Jeg sto der en kort stund, før hun åpner døra litt, stikker ut hodet smilende og sier: Jeg kommer straks, har bare et halvt knekkebrød igjen!

Og der sto jeg i et par minutter, til hun hadde fått spist ferdig.... :rolleyes:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nylig innom en gullsmed for å spørre om en ring kunne reguleres. Siden den ansatte i butikken var usikker, måtte hun spørre daglig leder som ikke var der den dagen. Jeg kom tilbake noen dager senere for å få svar på om det var mulig å regulere ringen - den dagen var det en annen ansatt i butikken. Etter at jeg hadde forklart henne saken, stod hun bare å så på meg i noen sekunder som om hun forventet at jeg skulle si noe mer, og så sier hun "jeg vet ikke hvem du er, så har du en lapp eller noe??" skikkelig nedlatende.

Altså. Er det veldig vanskelig å si "har du en lapp/hva er navnet ditt?"? Jeg jobber i butikk selv, og er aldri så frekk mot en kunde som har lagt igjen navnet sitt. Da spør man heller fint i steden for å nærmest si "hvem i helvete er du?".

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke en butikkansatt, men en butikk! Kikket litt på nyttårssalget, og var bl.a. på byporten, der jeg gikk innom en butikk jeg ikke har vært i før; "Feel the fear."

Merket med en gang at de ansatte var veldig "på." Det var 3 eler 4 ansatte i den lille butikken, som fotfulgte hver sin kunde. Gav raskt opp å bare få kikke, ettersom det tydeligvis ikke var mulig å gjøre i fred. Men det var en kjempefin genser jeg hadde sett utenfra (den som fikk meg til å gå inn i butikken), som jeg gjerne ville prøve.

Men til min store skrekk, det er ikke speil i prøverommene i den butikken! Som kunde må man altså ta på klærne man vil prøve, og så gå ut av prøverommet for å se seg i speilet. Og ikke nok med det, du får da en veldig ivrig ansatt hengende over deg, som forteller deg hvor bra det ble.

Jeg er 99 % sikker på at den genseren hadde hengt i skapet mitt nå dersom det var speil i det prøverommet. Men jeg klarer virkelig ikke å bestemme meg, når jeg ikke kan vurdere i fred og ro. Og en butikk som får meg til å føle meg maks ukomfortabel gir meg heller ikke lyst til å legge igjen penger.

De lever i alle fall opp til navnet da, jeg følte virkelig skrekken!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg skulle innom vita en tur her forleden, og da jeg kom inn i butikken, kom hun som jobbet der mot meg og sa "HEEEEEEEI!!!!" med et digert glis om munnen, som om jeg var en lillesøster hun ikke hadde sett på 5 år! Det er jo greit nok at de skal smile og være hyggelige, men når de overdriver sånn så blir det så falskt. Blir jo nesten redd!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en butikkansatt, men en butikk! Kikket litt på nyttårssalget, og var bl.a. på byporten, der jeg gikk innom en butikk jeg ikke har vært i før; "Feel the fear."

Merket med en gang at de ansatte var veldig "på." Det var 3 eler 4 ansatte i den lille butikken, som fotfulgte hver sin kunde. Gav raskt opp å bare få kikke, ettersom det tydeligvis ikke var mulig å gjøre i fred. Men det var en kjempefin genser jeg hadde sett utenfra (den som fikk meg til å gå inn i butikken), som jeg gjerne ville prøve.

Men til min store skrekk, det er ikke speil i prøverommene i den butikken! Som kunde må man altså ta på klærne man vil prøve, og så gå ut av prøverommet for å se seg i speilet. Og ikke nok med det, du får da en veldig ivrig ansatt hengende over deg, som forteller deg hvor bra det ble.

Jeg er 99 % sikker på at den genseren hadde hengt i skapet mitt nå dersom det var speil i det prøverommet. Men jeg klarer virkelig ikke å bestemme meg, når jeg ikke kan vurdere i fred og ro. Og en butikk som får meg til å føle meg maks ukomfortabel gir meg heller ikke lyst til å legge igjen penger.

De lever i alle fall opp til navnet da, jeg følte virkelig skrekken!

Hjelpes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke en butikkansatt, men en butikk! Kikket litt på nyttårssalget, og var bl.a. på byporten, der jeg gikk innom en butikk jeg ikke har vært i før; "Feel the fear."

Merket med en gang at de ansatte var veldig "på." Det var 3 eler 4 ansatte i den lille butikken, som fotfulgte hver sin kunde. Gav raskt opp å bare få kikke, ettersom det tydeligvis ikke var mulig å gjøre i fred. Men det var en kjempefin genser jeg hadde sett utenfra (den som fikk meg til å gå inn i butikken), som jeg gjerne ville prøve.

Men til min store skrekk, det er ikke speil i prøverommene i den butikken! Som kunde må man altså ta på klærne man vil prøve, og så gå ut av prøverommet for å se seg i speilet. Og ikke nok med det, du får da en veldig ivrig ansatt hengende over deg, som forteller deg hvor bra det ble.

Jeg er 99 % sikker på at den genseren hadde hengt i skapet mitt nå dersom det var speil i det prøverommet. Men jeg klarer virkelig ikke å bestemme meg, når jeg ikke kan vurdere i fred og ro. Og en butikk som får meg til å føle meg maks ukomfortabel gir meg heller ikke lyst til å legge igjen penger.

De lever i alle fall opp til navnet da, jeg følte virkelig skrekken!

Skjønner hva du mener. Så det når jeg gikk forbi den butikken i går. Valgte å ikke gå innom pga det du skrev her. Hater sånn behandling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk meg litt vill igår, og gikk innom nærmeste kafé for å spørre om jeg var i nærheten av dit jeg skulle. Hun bak kassen svarte og pekte, og da jeg var på vei ut døren igjen (altså med en fot utenfor døren), kom en annen dame stormende mot meg og ropte at nå var de stengt, så det var bare å gå hjem med det aller første!

Ja, altså... Jeg var jo ikke på vei baklengs inn døren, akkurat. Man skulle jo tro det var en smal sak å avsløre akkurat det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en butikkansatt, men en butikk! Kikket litt på nyttårssalget, og var bl.a. på byporten, der jeg gikk innom en butikk jeg ikke har vært i før; "Feel the fear."

Merket med en gang at de ansatte var veldig "på." Det var 3 eler 4 ansatte i den lille butikken, som fotfulgte hver sin kunde. Gav raskt opp å bare få kikke, ettersom det tydeligvis ikke var mulig å gjøre i fred. Men det var en kjempefin genser jeg hadde sett utenfra (den som fikk meg til å gå inn i butikken), som jeg gjerne ville prøve.

Men til min store skrekk, det er ikke speil i prøverommene i den butikken! Som kunde må man altså ta på klærne man vil prøve, og så gå ut av prøverommet for å se seg i speilet. Og ikke nok med det, du får da en veldig ivrig ansatt hengende over deg, som forteller deg hvor bra det ble.

Jeg er 99 % sikker på at den genseren hadde hengt i skapet mitt nå dersom det var speil i det prøverommet. Men jeg klarer virkelig ikke å bestemme meg, når jeg ikke kan vurdere i fred og ro. Og en butikk som får meg til å føle meg maks ukomfortabel gir meg heller ikke lyst til å legge igjen penger.

De lever i alle fall opp til navnet da, jeg følte virkelig skrekken!

Jeg går heller aldri dit mer, av akkurat samme grunn. Hun ene tok følge med meg rundt i butikken, og hver gang jeg så litt ekstra på noe, rev hun den ned fra stativet og fant frem størrelsen min og alt. OG alt tilbehøret som passet til de plaggene jeg stoppet litt for lenge i nærheten av.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det er opplest og vedtatt at teite spøker, som sikkert gjentas hundre ganger om dagen, fra kunder er butikkansattes mareritt. Men her om dagen da en vare ikke scannet, så kommer det fra fyren i kassa "høh, høh, er den gratis?". Jeg kan bekrefte at vi kunder ikke synes det er noe morsomt vi heller.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...