Gjest Syrin_Ulven Skrevet 8. april 2010 #181 Skrevet 8. april 2010 Kom på ein til, selv om den strengt tatt ikkje går under butikkansatt så slenger eg den inn likevel siden fyren innbilte seg at han var det. Var på samme Mega butikken, første gangen eg var der med sambo. Siden butikken er ganske stor og vi ikkje hadde vært der før så gikk vi rundt og kikket etter det vi skulle kjøpe.. La merke til at ein fyr som var kledd i vakt uniform (så regna med han var ansatt som vakt da) begynte å følge etter oss fra minuttet vi kom inn i butikken. Han forsøkte å være "stealthy" med å gå parallelt med hyllene og følge med på oss gjennom hyllene. Slik holdt han på i sikkert 20 minutter, bare fulgte med på oss og fotfulgte oss, sikkert fordi vi såg sååå utrolig tvilsomme ut. Ja, du veit, folk med piercinger og tatoveringer, de er jo garantert slike som bruker narkotika og rundtstjeler matbutikker sant Sambo blei tilslutt forbanna, og gikk bort til han og ba han gi f*en med å følge etter oss. Han nekta jo på at han gjorde det, men det var ganske så tydelig når han gikk i samme retning som oss heile tida, stoppa når vi stoppa, gikk der vi gikk, glante på oss heile tida men kikka vekk når vi kikka på han... Vi fant det vi skulle kjøpe og gikk i kassa, da sto han fyren ved kassa og glante, og gikk tilbake til inngangen til butikken for å vente på neste "tvilsomme" folka han kunne henge seg på. Eg (og mange andre) trodde denne fyren var ein sikkerhetsvakt som var ansatt der, men det stemte faktisk ikkje. Han jobba ikkje der, hadde aldri jobba der, kom aldri til å jobbe der. Butikksjefen og fleire ansatte hadde komt å gitt han beskjed om at det ikkje var greit at han leikte sikkerhetsvakt og kasta han ut fra butikken. Han hadde visst mista vaktjobben sin og og fant ut han skulle passe på den største matbutikken i byen fra alle de skumle tjuvene som liksom sprang rundt der.
AnneBonny Skrevet 8. april 2010 #182 Skrevet 8. april 2010 Kom på ein til, selv om den strengt tatt ikkje går under butikkansatt så slenger eg den inn likevel siden fyren innbilte seg at han var det. Var på samme Mega butikken, første gangen eg var der med sambo. Siden butikken er ganske stor og vi ikkje hadde vært der før så gikk vi rundt og kikket etter det vi skulle kjøpe.. La merke til at ein fyr som var kledd i vakt uniform (så regna med han var ansatt som vakt da) begynte å følge etter oss fra minuttet vi kom inn i butikken. Han forsøkte å være "stealthy" med å gå parallelt med hyllene og følge med på oss gjennom hyllene. Slik holdt han på i sikkert 20 minutter, bare fulgte med på oss og fotfulgte oss, sikkert fordi vi såg sååå utrolig tvilsomme ut. Ja, du veit, folk med piercinger og tatoveringer, de er jo garantert slike som bruker narkotika og rundtstjeler matbutikker sant Sambo blei tilslutt forbanna, og gikk bort til han og ba han gi f*en med å følge etter oss. Han nekta jo på at han gjorde det, men det var ganske så tydelig når han gikk i samme retning som oss heile tida, stoppa når vi stoppa, gikk der vi gikk, glante på oss heile tida men kikka vekk når vi kikka på han... Vi fant det vi skulle kjøpe og gikk i kassa, da sto han fyren ved kassa og glante, og gikk tilbake til inngangen til butikken for å vente på neste "tvilsomme" folka han kunne henge seg på. Eg (og mange andre) trodde denne fyren var ein sikkerhetsvakt som var ansatt der, men det stemte faktisk ikkje. Han jobba ikkje der, hadde aldri jobba der, kom aldri til å jobbe der. Butikksjefen og fleire ansatte hadde komt å gitt han beskjed om at det ikkje var greit at han leikte sikkerhetsvakt og kasta han ut fra butikken. Han hadde visst mista vaktjobben sin og og fant ut han skulle passe på den største matbutikken i byen fra alle de skumle tjuvene som liksom sprang rundt der. Så ubehagelig det her måtte ha vært. Så rent frekt egentlig Godt å vite at han ikke var en skikkelig vakt..hadde fått helt noia jeg! Er mange folk som later som at de handler på H&M. Åååå det kan være plagsomt og ubehagelig, når jeg merker at de går rundt meg hele tiden fordi jeg bruker ekstra lang tid på å finne riktig ting. Spesielt i makeup hyllene og alt det der! Jeg merker så grusomt godt at en går rundt meg og passer på mens hun later som at hun er en vanlig kunde. Er muligens noe de er nødt til å gjøre siden det ofte oppleves fra min sin kant hvertfall. Men det er så tydelig og synlig at jeg får helt nervøst sammenbrudd jeg er jo ikke butikktyv! hehe
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. april 2010 #183 Skrevet 8. april 2010 Jeg jobbet for mange år siden som ekstrahjelp i en stor Jernia butikk og jeg glemmer aldri da vi fikk inn brødbakemaskin (sånn maskin som man putter alle ingrediensene oppi og slår på, så gjør den alt fra elting til steking selv). En av de andre ansatte skulle forsøke å selge en brødbakemaskin til en mann og hun satte igang med livlige salgsargumenter. Hovedargumentet hennes var at "du får varmt mogenbrød hver dag"... Vi som stod noen meter unna måtte virkelig ta oss sammen for å ikke knekke sammen i latter, de fleste tenkte vel koffert.
Gjest SmallTalk Skrevet 8. april 2010 #184 Skrevet 8. april 2010 Jeg jobbet for mange år siden som ekstrahjelp i en stor Jernia butikk og jeg glemmer aldri da vi fikk inn brødbakemaskin (sånn maskin som man putter alle ingrediensene oppi og slår på, så gjør den alt fra elting til steking selv). En av de andre ansatte skulle forsøke å selge en brødbakemaskin til en mann og hun satte igang med livlige salgsargumenter. Hovedargumentet hennes var at "du får varmt mogenbrød hver dag"... Vi som stod noen meter unna måtte virkelig ta oss sammen for å ikke knekke sammen i latter, de fleste tenkte vel koffert. Det hadde jeg også gjort!
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. april 2010 #185 Skrevet 8. april 2010 Å begynne å snakke varmt om fotball eller annet sportsgreier. Da blir det ingen handel.
SookieStackhouse Skrevet 8. april 2010 #187 Skrevet 8. april 2010 Der jeg jobber har jeg alltid hilst på kunder når de kommer inn i butikken, latt de få se seg litt rundt, så spør jeg om de trenger hjelp. Dette er visst langt fra bra nok fikk jeg beskjed av sjefen, noe litt ubehagelig enveissamtale av sjefen til meg..bak disken, foran en haug med kunder, kan anta de syntes det var litt pinlig også =p Så nå har jeg fått beskjed om å gjøre følgende: Hilse på kunden når de kommer inn i butikken, som vanlig. Vent et halvt sekund for så å spørre om de trenger hjelp. sier de ja, så hjelper jeg jo selvfølgelig. sier de nei så har jeg fått beskjed om å spørre hvilke dyr de har, hvor gammelt det er, kjønn, farge, liker å leke med osv osv osv osv inntill man får presset et salg inni der. (dyrebutikk) Hadde jeg vært en kunde i den butikken ville jeg holdt meg milevis unna...hvem vil handle i en butikk der betjeningen ikke lar en få være ifred når man bare vil se rundt på egenhånd? Du jobber på en dyrebutikk håper jeg.
Gjesten Skrevet 8. april 2010 #188 Skrevet 8. april 2010 Jeg har selv jobbet i butikk og egentlig aldri opplevd medarbeidere eller andre butikkansatte si noe spesielt dumt, men FY faen det er mange dumme, frekke og ekle kunder.
Gjesten Skrevet 8. april 2010 #189 Skrevet 8. april 2010 Fy faen så mange som thrasher de som sitter i kassa på matbutikkene. Er det noen jeg har skikkelig sympati for så er det disse folka, kan du tenke deg noe særlig mer monotont enn å sitte å slå inn varer, ta betalt og spørre om pose og kvittering hele dagen? Når jeg går i butikken sørger jeg for dobbeltsjekke at jeg har tatt med meg alt jeg hadde tenkt, smiler og sier hei til ekspeditøren, sier fra hvor mange poser jeg trenger og ønsker han/hun en fin dag vidre. Koster meg ingenting og gjør forhåpntligvis dagen litt lettere for den som sitter i kassa. 3
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. april 2010 #190 Skrevet 8. april 2010 Det værste noen gang var da jeg var på fretex med ei venninne. Vi var der i 10 tiden på en lørdag for å rekke og gjøre noe koselig før jeg skulle på jobb. vi var ganske oppstemte og glade fordi det var lenge siden vi hadde sett hverandre. Vi var også veldig opptatt av og støtte fretex. Vi fant vel en 2 3 plagg hver som vi skulle prøve Ansatt det er ikke lov til å ta med mer en et plag inn i prøverommet om gangen da blir det rot og det er helt umulig for oss og følge med. Vi la klærene i en stol utenfor prøverommet. De fleste av klærne passet ikke og vi hengte opp igjen klærne på kleshenger og gikk for å henge dem på plass og vi husker hvor de hang. Men før vi rakk og henge på plass noe kom hun kjempesure dama i butiken. NEI VI SOM ER ANSATTE SKAL HENGE PÅ PLASS SÅ DET IKKE BLIR ROT :kjefte: . Venninna mi gir høflig fra oss klærne vi har prøvd hvor på den ansatte sier TENK PÅ OSS ANSATTE SOM MÅ RYDDE OPP ALT DETTE ETTER DERE OG SÅ SÅ TIDLIG PÅ MORGENEN.osv osv osv :kjefte: Venninna mi sa høflig beklager at det ikke var meningen og at hun gjerne kunne hjelpe til men det fikk hun ikke lov til. Vi prøvde noen flere klær. Da vi måtte gi fra oss klærne for andre gang for at de skulle henge dem på plass. Og da venninna mi og jeg hadde kjøpt noe og betalt brølte plutselig dama. Hvor er klærne til disse kleshengerene og det var en haug med kleshengere. Og vi sa vi ikke viste. Den verdens sinteste butikkdame på fretex ropte kjempesint på de andre ansatte. Hang det noen ekstra kleshengere i butikken i går? De ansatte var kjempe nervøse og sa at de trodde at de hadde ryddet opp men de var ikke helt 100% sikre de kunne ha glemt det men det var ikke meningen. Kan skjønne dere ikke har glemt det klærne er stjålet! Det er dere som har tatt klærne! Nei vi har på oss samme klærne som da vi kom... Så de jakkene som dere har på dere er liksom deres dem da? sa hun og pekte på klærne våre Og så mente hun dama at jeg hadde stjelt både genseren min og ytterjakken min....! Jeg prøvde og forklare at den var mine og at jeg hadde på meg dem da vi kom. Jeg fikk heldigvis beholde min jakke og min genser da jeg gikk og bra var det fordi det pissregnet og var veldig kaldt.. Det hører med til historien at vi ikke hadde prøvd noen klær som lignet de som dem påsto at vi hadde stjelt fordi vi hadde bare prøvd kjoler.. Vi var veldig mye på fretex før dette skjedde. Men det kunne på en måte ikke blitt verre, fretexdama kunne ikke blitt sintere og vi kunne ikke bevise at vi ikke hadde stjelt klærne da fretex selger brukte klær og de ansatte ikke hadde oversikt i det hele tatt. Jeg så ikke et eneste plagg som lignet på de vi hadde på oss. Butikken som hadde gått så bra ble også nedlagt månder etterpå pga null kunder omtrent. Det var virkelig helt sykt og dumt av hun ansatte for en kan jo fort miste alle kunder. Jeg advarte hvertfal alle vennene mine mot å gå dit...!!
Sasha Sasha Skrevet 8. april 2010 #192 Skrevet 8. april 2010 (endret) Jeg så en bukse jeg ville ha på en butikk men fant ikke min størrelse og siden butikkansatt sto like ved siden av spurte jeg henne om hjelp. jeg: unskyld du har vel ikke flere av denne type bukse i størrelse 38? buttikkasnatt jo vi har mange igjen i størrelse 48 de henger på stativet bak Nei det var størrelse 38 jeg så etter du kan vel i det minste prøve størrelse 48 likevel? siden jeg har pekt de ut til deg! Jeg: Nei da tror jeg det er mer sannsynlig at størrelse 40 passer... Da ble den godt voksene damen skikkelig sur og mumlet masse sinte lyder Skulle jeg liksom tatt prøvd en bukse på prøveromet som jeg vet ikke passer bare fordi hun pekte på stativet...??? Endret 8. april 2010 av Ida Eirin 14
Fortunatus Skrevet 13. april 2010 #193 Skrevet 13. april 2010 I går opplevde jeg det frekkeste jeg har opplevd på lenge. Jeg handler av og til på en matbutikk ved studiestedet. Bodde også 3 år med denne matbutikken som nabo så jeg har handlet MYE her og jeg tror de ansatte kjenner meg ganske godt igjen.. I går skulle handle varer for 70 kr så oppdager jeg at jeg har glemt bankkortet hjemme. Kontanter har jeg ikke og butikken tok ikke mastercardet mitt. Meg: Jeg har visst klart å glemme bankkortet mitt hjemme så jeg har dessverre ikke råd til å betale for varene (kanskje ikke såå høflig, men var ganske flau) Han: Jaha, så du har ikke penger til å betale? Meg: Nei, dessverre! Han: Kommer du tilbake for å betale og hente varene? Meg: Nei, det tror jeg neppe.. Han: hmmm.. Ok, Hadde du orket å legge varene på plass???? Meg: eeehm,.. joda, kan vel det Han: Flott! Jeg var jo dritflau over å ha lagt varer på båndet jeg ikke kunne betale, men ble jo enda flauere over at jeg måtte ta varene fra båndet og gå INN i butikken igjen for å legge de på plass.. Det er den verste servicen jeg noensinne har opplevd og jeg kommer faktisk aldri til å handle der igjen..
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. april 2010 #194 Skrevet 13. april 2010 Meg: Jeg har visst klart å glemme bankkortet mitt hjemme så jeg har dessverre ikke råd til å betale for varene (kanskje ikke såå høflig, men var ganske flau) Han: Jaha, så du har ikke penger til å betale? Meg: Nei, dessverre! Han: Kommer du tilbake for å betale og hente varene? Meg: Nei, det tror jeg neppe.. Han: hmmm.. Ok, Hadde du orket å legge varene på plass???? Meg: eeehm,.. joda, kan vel det Han: Flott! Det var da din egen feil, så eg ser ikkje hva som liksom er så frekt med at du måtte rydde opp etter deg pga egen tabbe med å glemme kortet heime. 1
Fortunatus Skrevet 13. april 2010 #195 Skrevet 13. april 2010 Jeg vet jo at det var min feil, men jeg synes det var merkelig og måtte sette varene på plass? Jeg jobber med det samme selv og når noen ikke har råd til å betale så ville jeg aldri bedt kunden om å sette varene på plass i butikken.. 2
Gjesten Skrevet 13. april 2010 #196 Skrevet 13. april 2010 I går opplevde jeg det frekkeste jeg har opplevd på lenge. Jeg handler av og til på en matbutikk ved studiestedet. Bodde også 3 år med denne matbutikken som nabo så jeg har handlet MYE her og jeg tror de ansatte kjenner meg ganske godt igjen.. I går skulle handle varer for 70 kr så oppdager jeg at jeg har glemt bankkortet hjemme. Kontanter har jeg ikke og butikken tok ikke mastercardet mitt. Meg: Jeg har visst klart å glemme bankkortet mitt hjemme så jeg har dessverre ikke råd til å betale for varene (kanskje ikke såå høflig, men var ganske flau) Han: Jaha, så du har ikke penger til å betale? Meg: Nei, dessverre! Han: Kommer du tilbake for å betale og hente varene? Meg: Nei, det tror jeg neppe.. Han: hmmm.. Ok, Hadde du orket å legge varene på plass???? Meg: eeehm,.. joda, kan vel det Han: Flott! Jeg var jo dritflau over å ha lagt varer på båndet jeg ikke kunne betale, men ble jo enda flauere over at jeg måtte ta varene fra båndet og gå INN i butikken igjen for å legge de på plass.. Det er den verste servicen jeg noensinne har opplevd og jeg kommer faktisk aldri til å handle der igjen.. Hvis du hadde hatt mange varer for til sammen flere hundre kroner hadde jeg kanskje vært enig med deg, men jeg synes ikke de gjorde noe galt her. Det var ikke hans skyld at du hadde glemt kortet ditt hjemme, jeg synes ikke det er urimelig å spørre deg pent (som det ser ut som han gjorde) om å rydde opp etter deg. 16
The Kitten Skrevet 20. april 2010 #197 Skrevet 20. april 2010 I går opplevde jeg det frekkeste jeg har opplevd på lenge. Jeg handler av og til på en matbutikk ved studiestedet. Bodde også 3 år med denne matbutikken som nabo så jeg har handlet MYE her og jeg tror de ansatte kjenner meg ganske godt igjen.. I går skulle handle varer for 70 kr så oppdager jeg at jeg har glemt bankkortet hjemme. Kontanter har jeg ikke og butikken tok ikke mastercardet mitt. Meg: Jeg har visst klart å glemme bankkortet mitt hjemme så jeg har dessverre ikke råd til å betale for varene (kanskje ikke såå høflig, men var ganske flau) Han: Jaha, så du har ikke penger til å betale? Meg: Nei, dessverre! Han: Kommer du tilbake for å betale og hente varene? Meg: Nei, det tror jeg neppe.. Han: hmmm.. Ok, Hadde du orket å legge varene på plass???? Meg: eeehm,.. joda, kan vel det Han: Flott! Jeg var jo dritflau over å ha lagt varer på båndet jeg ikke kunne betale, men ble jo enda flauere over at jeg måtte ta varene fra båndet og gå INN i butikken igjen for å legge de på plass.. Det er den verste servicen jeg noensinne har opplevd og jeg kommer faktisk aldri til å handle der igjen.. Er du klar over hvor plagsomt det er med kunder som ikke kan betale for seg fordi de er rotehoder? 9
Sølvdugg Skrevet 20. april 2010 #198 Skrevet 20. april 2010 Fy faen så mange som thrasher de som sitter i kassa på matbutikkene. Er det noen jeg har skikkelig sympati for så er det disse folka, kan du tenke deg noe særlig mer monotont enn å sitte å slå inn varer, ta betalt og spørre om pose og kvittering hele dagen? Når jeg går i butikken sørger jeg for dobbeltsjekke at jeg har tatt med meg alt jeg hadde tenkt, smiler og sier hei til ekspeditøren, sier fra hvor mange poser jeg trenger og ønsker han/hun en fin dag vidre. Koster meg ingenting og gjør forhåpntligvis dagen litt lettere for den som sitter i kassa. Sånne kunder som deg gjør at man orker å sitte de timene, med monotont arbeid og drittsure kunder som kjefter og mener alt er min skyld. 4
Sugerøret Skrevet 20. april 2010 #199 Skrevet 20. april 2010 (endret) ikke dumt,men frekk og grinete : jeg : Unnskyld ,flaskeautomaten er full og den hyler litt ansatt : ÆKKE MIN FEIL jeg : uhm ok,beklager,men kan du da si /vise hvem jeg kan kontakte så automaten kan bli tømt slik at jeg får pantet mine flasker? ansatt: Veit ikke jeg vel!!!!! hadde lyst til å :slåss: men snudde og fant butikksjefen.. Endret 20. april 2010 av Kårky 2
Gjest Malha Skrevet 21. april 2010 #200 Skrevet 21. april 2010 Jeg kjørte igjennom drive-through'n på mcdonalds og bestilte en vanilje milkshake og en sjokolade donut. Får beskjed om å kjøre til luke 2 der man får mat og slikt utlevert. Kjører da dit, og får beskjed om at de var tomme for sjokolade donut. Jaja, ikke noe å få gjort med det. Betaler da for milkshaken og begynner å kjøre videre, da hun plutselig sier "du får maten i neste luke." Jeg ser da på broren min som var med og klarer ikke å holde tilbake latteren! Hvem luke da? Hvor? Vi lo så vi grein! Skal sies at vi hadde ledd mye før dette og var nok litt mer utsatte for "latterlige" ting. hehehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå