Populært innlegg Timseh Skrevet 22. februar 2016 Populært innlegg #1601 Del Skrevet 22. februar 2016 Kan godt hende jeg har nevnt denne episoden tidligere. Jeg gikk inn i et parfymeri, ser meg litt rundt, men er litt usikker på hvilken farge jeg skal ha på foundation. Jeg tenkte å prøve en ny en, så jeg ønsket hjelp fra en ansatt. Ser meg litt rundt og får øye på en (eldre) ansatt som setter sminke på plass i hyllene. Meg: "Heisann! Jeg lurte på om du kanskje kunne hjulpet meg med å finne en foundation som passer til meg og min hudtone?" Hun: "Du ser da vitterlig at jeg holder på å sette på plass varer her! Da får du vente til jeg er ferdig!" Meg (som hadde en usedvanlig god dag, den dagen): "Ok, det er helt greit, jeg bare titter litt rundt i mens " Kunder kom og kunder gikk (selvsagt) og jeg så ingen andre ansatte. Jeg så på klokken og det hadde gått i underkant av 10 min, da jeg turde å spørre igjen: Meg: "Unnskyld, er det lenge til du er ferdig? Da kan jeg heller komme tilbake en annen dag " Ansatt: "For en frekk tone på deg! Du ser at jeg holder på å sette på plass varer her! Og jeg har bedt deg vente!" Det var da min altfor hyggelige tone gikk fra å være blid og fornøyd til å være rimelig forbanna. Jeg fortalte henne at jeg synes hun oppførte seg utrolig upassende og at dette var elendig kundeservice. Sendte også en klage på henne, men hørte aldri noe igjen. Har ALDRI handlet der etter det. ALDRI. At folk kan tillate seg å prate slikt til andre mennesker er for meg uforståelig. I tillegg var hun på jobb. Er det ikke derfor man jobber i et parfymeri, for å hjelpe de kundene som trenger hjelp? 58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #1602 Del Skrevet 22. februar 2016 9 timer siden, super-s skrev: . Slutt med avsporingen!!!! Anonymkode: f23df...9b7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
super-s Skrevet 22. februar 2016 #1603 Del Skrevet 22. februar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slutt med avsporingen!!!! Anonymkode: f23df...9b7 Jeg har sluttet for mange innlegg siden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #1604 Del Skrevet 22. februar 2016 11 timer siden, super-s skrev: . Anonymkode: f23df...9b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #1605 Del Skrevet 22. februar 2016 Jeg vet ikke om jeg har skrevet dette tidligere, men min mann holder på med elektronikk og skulle ha noe vikletråd. Rådet han fikk fra blondinen bak disken: Da må du dra til en butikk som selger sytråd. Kanskje Panduro? Har ledd mye av den historien Anonymkode: f23df...9b7 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 26. februar 2016 #1606 Del Skrevet 26. februar 2016 Jeg dreit meg ut på jobb i dag Det kom en skikkelig hyggelig danske (hallo - alle dansker er kjempehyggelige! Ja til flere dansker i butikken!) inn, og jeg følte raskt at han her kan man prate litt med og tulle og ha en fin tone med. Alt gikk tipptopp og jeg følte at alt var 100%+ på kundeservicedelen. (spurte selv om det var presanger og om han trengte papir etc...) Jeg scanner inn varene, legger alt i en pose og sier "det blir 349kr! Oi, det hadde jeg ikke turt å si på dansk!" med verdens største smil og glimt i øyet. (De har jo så håpløst tallsystem, sant...) Så smiler dansken og bare "trehundre og førtini kroner heter det på dansk". Åh, så... kommentaren min ble jo bare helt feil - jeg tenkte at tallsystemet var vanskelig men det begynner jo på femti ÆSJ det var pinlige saker! Jeg prøvde å være morsom og så bare... faila det totalt! Han tok det jo med et smil da men jeg ble rød Skulle ønske jeg lot være å gjøre sånne ting, hahahahah. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nana Skrevet 26. februar 2016 #1607 Del Skrevet 26. februar 2016 9 minutter siden, Sugar&Spice skrev: Jeg dreit meg ut på jobb i dag Det kom en skikkelig hyggelig danske (hallo - alle dansker er kjempehyggelige! Ja til flere dansker i butikken!) inn, og jeg følte raskt at han her kan man prate litt med og tulle og ha en fin tone med. Alt gikk tipptopp og jeg følte at alt var 100%+ på kundeservicedelen. (spurte selv om det var presanger og om han trengte papir etc...) Jeg scanner inn varene, legger alt i en pose og sier "det blir 349kr! Oi, det hadde jeg ikke turt å si på dansk!" med verdens største smil og glimt i øyet. (De har jo så håpløst tallsystem, sant...) Så smiler dansken og bare "trehundre og førtini kroner heter det på dansk". Åh, så... kommentaren min ble jo bare helt feil - jeg tenkte at tallsystemet var vanskelig men det begynner jo på femti ÆSJ det var pinlige saker! Jeg prøvde å være morsom og så bare... faila det totalt! Han tok det jo med et smil da men jeg ble rød Skulle ønske jeg lot være å gjøre sånne ting, hahahahah. Haha, det var jo bare sjarmerende :-) Han skjønte helt sikkert hva du mente. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 26. februar 2016 #1608 Del Skrevet 26. februar 2016 38 minutter siden, Sugar&Spice skrev: Jeg dreit meg ut på jobb i dag Tull og tøys; ikkje i det heile teki. Berre koseleg småprat som garantert fall i god jord hjå dansken 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 27. februar 2016 #1609 Del Skrevet 27. februar 2016 Den 2/22/2016 at 20.13, HenLu skrev: Kan godt hende jeg har nevnt denne episoden tidligere. Jeg gikk inn i et parfymeri, ser meg litt rundt, men er litt usikker på hvilken farge jeg skal ha på foundation. Jeg tenkte å prøve en ny en, så jeg ønsket hjelp fra en ansatt. Ser meg litt rundt og får øye på en (eldre) ansatt som setter sminke på plass i hyllene. Meg: "Heisann! Jeg lurte på om du kanskje kunne hjulpet meg med å finne en foundation som passer til meg og min hudtone?" Hun: "Du ser da vitterlig at jeg holder på å sette på plass varer her! Da får du vente til jeg er ferdig!" Meg (som hadde en usedvanlig god dag, den dagen): "Ok, det er helt greit, jeg bare titter litt rundt i mens " Kunder kom og kunder gikk (selvsagt) og jeg så ingen andre ansatte. Jeg så på klokken og det hadde gått i underkant av 10 min, da jeg turde å spørre igjen: Meg: "Unnskyld, er det lenge til du er ferdig? Da kan jeg heller komme tilbake en annen dag " Ansatt: "For en frekk tone på deg! Du ser at jeg holder på å sette på plass varer her! Og jeg har bedt deg vente!" Det var da min altfor hyggelige tone gikk fra å være blid og fornøyd til å være rimelig forbanna. Jeg fortalte henne at jeg synes hun oppførte seg utrolig upassende og at dette var elendig kundeservice. Sendte også en klage på henne, men hørte aldri noe igjen. Har ALDRI handlet der etter det. ALDRI. At folk kan tillate seg å prate slikt til andre mennesker er for meg uforståelig. I tillegg var hun på jobb. Er det ikke derfor man jobber i et parfymeri, for å hjelpe de kundene som trenger hjelp? Det der høres jo helt snålt ut... Selv de sureste servicemennesker pleier å forstå at de faktisk må prioritere å hjelpe kundene/selge varer framfor å rydde i hyller. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 27. februar 2016 #1610 Del Skrevet 27. februar 2016 4 timer siden, sol87 skrev: Det der høres jo helt snålt ut... Selv de sureste servicemennesker pleier å forstå at de faktisk må prioritere å hjelpe kundene/selge varer framfor å rydde i hyller. Hvis jeg hadde nevnt hvor det er, hadde nok fler kjent seg igjen - dessverre. Har sett på KG i ettertid at flere også har negative opplevelser i samme butikk, med samme dame. Har også jobbet på samme senter som hun jobber på og flere har sendt klager på henne. Ingenting blir gjort. Kjipt! Butikken har heldigvis vanvittig god omsetning, men de må da tape på at hun holder på slik? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 27. februar 2016 #1611 Del Skrevet 27. februar 2016 5 timer siden, HenLu skrev: Hvis jeg hadde nevnt hvor det er, hadde nok fler kjent seg igjen - dessverre. Har sett på KG i ettertid at flere også har negative opplevelser i samme butikk, med samme dame. Har også jobbet på samme senter som hun jobber på og flere har sendt klager på henne. Ingenting blir gjort. Kjipt! Butikken har heldigvis vanvittig god omsetning, men de må da tape på at hun holder på slik? Haha, tror jeg vet hvilken butikk du snakker om. :D Men like greit å ikke henge ut noen, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #1612 Del Skrevet 27. februar 2016 Jeg har en: Skulle kjøpe brudekjole, og dro innom Cecilie Melli bare for å se kjapt. Det er så mange brudesalonger i Oslo at jeg ikke så vitsen i å booke time med mindre jeg så noen kjoler jeg likte. Det var ingen i butikken da jeg kom, og da mener jeg ingen. Begynner å se litt, og en ansatt spør hyggelig om jeg vil ha hjelp. Jeg bare kikker, forklarte jeg. Så sier hun at jeg kan få prøvetime her og nå. Dette er i lunsjen, og jeg må tilbake på jobb, så jeg forklarer at jeg gjerne kan booke en time neste uke. Hun ser plutselig skikkelig sur ut, og lurer på hvorfor jeg ikke bare kan prøve noen nå. Jeg forklarer som sant er at jeg har et møte. Hun spør hvor mange minutter jeg har igjen, jeg forklarer at jeg bør være tilbake om ca 15 min, og hun svarer at hun fint kan finne to kjoler innen den tid. Jeg svarer at jeg gjerne vil se på litt flere, og meget motvillig skriver hun opp en annen time. Utrolig rar oppførsel, skulle tro de ønsket å selge? Anonymkode: f2f1f...25c 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 27. februar 2016 #1613 Del Skrevet 27. februar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utrolig rar oppførsel, skulle tro de ønsket å selge? Hun håpet på å få et kjapt salg der og da. I neste uke er det en annen ansatt som får salget. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #1614 Del Skrevet 27. februar 2016 var dum selv på jobb i dag: kunde: kan jeg få en prince mild? meg: ja meg: ehh du hva var det du ville ha egentlig? kunde: haha sier du ja automatisk Merker jeg gjør det av og til, litt flaut å si ja først også måtte be kunden gjenta etterpå... Anonymkode: bd2eb...d8c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 27. februar 2016 #1615 Del Skrevet 27. februar 2016 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: var dum selv på jobb i dag: kunde: kan jeg få en prince mild? meg: ja meg: ehh du hva var det du ville ha egentlig? kunde: haha sier du ja automatisk Merker jeg gjør det av og til, litt flaut å si ja først også måtte be kunden gjenta etterpå... Anonymkode: bd2eb...d8c Tror ikke du skal ta det så tungt. Når det skjer med meg som kunde trekker jeg bare litt på smilebåndet, fordi jeg vet at jeg kan gjøre slike "feil" selv 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #1616 Del Skrevet 27. februar 2016 Den 22.2.2016 at 18.44, Fuju skrev: Jeg er en trønder bosatt i Oslo. Her om dagen var jeg innom en butikk på Steen&Strøm. Jeg må skrive litt på dialekt for å få frem poenget. - unnskyld, men kan du ta ned den genseren for meg? Denne? - Nei, den poinnj. (Peker på den som henger under) Hva? - Den under den første du tok i. hva? - Den under... under? - ja... Ååå, du mener unner ja. Medium? De ble vel forvirret av "poinnj"? Hva pokker betyr det? Anonymkode: 368ec...69e 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #1617 Del Skrevet 27. februar 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: De ble vel forvirret av "poinnj"? Hva pokker betyr det? Anonymkode: 368ec...69e Er det ikke ganske logisk, ut i fra teksten, at "poinnj" betyr under? Enten så er jeg veldig smart nå, eller veldig dum Anonymkode: de0d1...29a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hei§enberg Skrevet 27. februar 2016 #1618 Del Skrevet 27. februar 2016 13 timer siden, HenLu skrev: Hvis jeg hadde nevnt hvor det er, hadde nok fler kjent seg igjen - dessverre. Har sett på KG i ettertid at flere også har negative opplevelser i samme butikk, med samme dame. Har også jobbet på samme senter som hun jobber på og flere har sendt klager på henne. Ingenting blir gjort. Kjipt! Butikken har heldigvis vanvittig god omsetning, men de må da tape på at hun holder på slik? Uten å henge ut selve butikken, dette må vel være i sentrum av Norges nest største by? I så fall hadde jeg en fææl opplevelse med samme damen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 27. februar 2016 #1619 Del Skrevet 27. februar 2016 Den 2/22/2016 at 20.13, HenLu skrev: Kan godt hende jeg har nevnt denne episoden tidligere. Jeg gikk inn i et parfymeri, ser meg litt rundt, men er litt usikker på hvilken farge jeg skal ha på foundation. Jeg tenkte å prøve en ny en, så jeg ønsket hjelp fra en ansatt. Ser meg litt rundt og får øye på en (eldre) ansatt som setter sminke på plass i hyllene. Meg: "Heisann! Jeg lurte på om du kanskje kunne hjulpet meg med å finne en foundation som passer til meg og min hudtone?" Hun: "Du ser da vitterlig at jeg holder på å sette på plass varer her! Da får du vente til jeg er ferdig!" Meg (som hadde en usedvanlig god dag, den dagen): "Ok, det er helt greit, jeg bare titter litt rundt i mens " Kunder kom og kunder gikk (selvsagt) og jeg så ingen andre ansatte. Jeg så på klokken og det hadde gått i underkant av 10 min, da jeg turde å spørre igjen: Meg: "Unnskyld, er det lenge til du er ferdig? Da kan jeg heller komme tilbake en annen dag " Ansatt: "For en frekk tone på deg! Du ser at jeg holder på å sette på plass varer her! Og jeg har bedt deg vente!" Det var da min altfor hyggelige tone gikk fra å være blid og fornøyd til å være rimelig forbanna. Jeg fortalte henne at jeg synes hun oppførte seg utrolig upassende og at dette var elendig kundeservice. Sendte også en klage på henne, men hørte aldri noe igjen. Har ALDRI handlet der etter det. ALDRI. At folk kan tillate seg å prate slikt til andre mennesker er for meg uforståelig. I tillegg var hun på jobb. Er det ikke derfor man jobber i et parfymeri, for å hjelpe de kundene som trenger hjelp? Den klagen fortjente hun. Jeg blir støtt og stadig bedt om hjelp mens jeg plasserer varer (naturlig nok). Da sier jeg "Et lite øyeblikk, jeg skal bare sette dette fra meg. Så kommer jeg." Så setter jeg det på nærmeste ledige arbeidsdisk. Kan ikke akkuratt slenge det på gulvet heller. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #1620 Del Skrevet 27. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke ganske logisk, ut i fra teksten, at "poinnj" betyr under? Enten så er jeg veldig smart nå, eller veldig dum Anonymkode: de0d1...29a Ut fra resten kan det jo nesten virke sånn, men jeg har aldri hørt ordet, og det ligner jo absolutt ikke. Anonymkode: 368ec...69e 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå