Chloe- Skrevet 2. juli 2014 #1041 Del Skrevet 2. juli 2014 Jævlig smart å okkupere når andre også vil prøve klær!! Tror du det er kø for moro skyld eller?! Er jo ikke sikkert det er kø. Hvis du kommer til tre prøverom med åpent forheng, og alle har klær i seg. Hvordan skal man da skille mellom hva som er rot, og hva som er klærne til en person som raskt finner en annen størrelse i butikken? Syns det er helt greit å trekke for forhenget i slike situasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newbitch Skrevet 2. juli 2014 #1042 Del Skrevet 2. juli 2014 Er jo ikke sikkert det er kø. Hvis du kommer til tre prøverom med åpent forheng, og alle har klær i seg. Hvordan skal man da skille mellom hva som er rot, og hva som er klærne til en person som raskt finner en annen størrelse i butikken? Syns det er helt greit å trekke for forhenget i slike situasjoner. Ikke mitt problem at de ikke klarer å få med seg ulike størrelser av ulike klær. Går du ut av prøverommet, sier du også fra deg retten til å bruke det. Still dere i kø for f! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 2. juli 2014 #1043 Del Skrevet 2. juli 2014 Ikke mitt problem at de ikke klarer å få med seg ulike størrelser av ulike klær. Går du ut av prøverommet, sier du også fra deg retten til å bruke det. Still dere i kø for f! Igjen. Når ikke det er kø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 2. juli 2014 #1044 Del Skrevet 2. juli 2014 Han ene som jobber på bunnpris her jeg bor er så utrolig sur. Åpenbart student som kun jobber der fordi han må, men har jobbet der så lenge jeg husker. Føler meg veldig lite velkommen der, men det er den nærmeste butikken for meg. Han sitter med mobilen konstant, plukker den opp og trykker på den mens kundene legger varene sine på båndet, ikke hei og ikke hadet. Kvittering må jeg spørre om å få. Spørr jeg etter pose hender det seg at han glemmer det og begynner på neste kunde. Så jeg kjører heller til andre matbutikker for sånne folk oorker jeg bare ikke. Forøvrig enig med hun som skrev om noa noa tidligere i denne tråden. Tror aldri jeg har fått hjelp i den butikken. De ansatte står bare å prater med venner og bekjente. Kanskje det er policyen i den kjeden? Be venner og familie innom konstant, la potensielle kunder gå i fred så de på egenhånd oppdager at butikken er alt for dyr og finner veien ut igjen Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen av Noa Noa...? Har alltid fått eksemplarisk service der, i hhv Vestfold, Bergen og Østfold... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frikk Skrevet 2. juli 2014 #1045 Del Skrevet 2. juli 2014 Noe lignende skjedde meg her en dag. Skulle kjøpe røyk for Mamma og hadde derfor med meg hennes bankkort. Etter at jeg hadde betalt prøvde hun i kassen å dra kortet ut av hendene mine for å se legitimasjon. Det var ikke før etter litt drakamp og at jeg sa det ikke var mitt kort at hun slapp grepet. Du var heldig. Det er ikke lov å handle med andres kort. Hun kunne ha konfiskert det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frikk Skrevet 2. juli 2014 #1046 Del Skrevet 2. juli 2014 Her ligger feilen hos deg. Du snakket lavt, og din respons kan sammenlignes med at en eldre dame smiler og sier "god formiddag" til deg, og at du mumler "halla" tilbake. Kanskje ikke uhøflig for den gjengse fjortis å si "halla", men man vet bedre og tilpasser seg omgivelsene. Franskmenn er vanskelige, så det er ikke sikkert det var kundens feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
globalagogo Skrevet 6. juli 2014 #1047 Del Skrevet 6. juli 2014 Du var heldig. Det er ikke lov å handle med andres kort. Hun kunne ha konfiskert det. Hæ? Jo? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 6. juli 2014 #1048 Del Skrevet 6. juli 2014 Du var heldig. Det er ikke lov å handle med andres kort. Hun kunne ha konfiskert det. Det er ikke lov å bruke falsk legitimasjon, men det var ikke det denne personen gjorde. Å handle med andre sitt kort et fullt lovlig. Hvis ikke må jeg begynne å konfiskere ganske mange kort i løpet av en dag.. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guesswho Skrevet 9. juli 2014 #1049 Del Skrevet 9. juli 2014 Stod i kø på butikken. Mannen fremfor meg var en litt eldre mann som ikke var særlig interessert i å prate. Skulle betale og kortet ville ikke fungere.. så sier han "Var litt treigt dette her gitt.." Så sier den "veldig" morsomme butikkansatte (mann i midten av 30-årene, feit og ekkel) "That's what she said". Så lo han for seg selv. Den gamle mannen bare "Hva sa de?".. så skulle han begynne å ro.."Altså... det er det damen sier når.. nei.. ja...skal jeg hjelpe deg med kortet ditt?" Var skikkelig pinlig å høre på. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frikk Skrevet 9. juli 2014 #1050 Del Skrevet 9. juli 2014 Les på kortet før dere uttaler dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 9. juli 2014 #1051 Del Skrevet 9. juli 2014 Les på kortet før dere uttaler dere. Les på kortet? Står ikke noe på mitt kort. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
superdupermeg Skrevet 9. juli 2014 #1052 Del Skrevet 9. juli 2014 Les på kortet før dere uttaler dere. Skal man betale uten å bruke pin må det være eget kort, med pin er det greit:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sorelle Skrevet 9. juli 2014 #1053 Del Skrevet 9. juli 2014 (endret) . Endret 20. september 2015 av Sorelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 9. juli 2014 #1054 Del Skrevet 9. juli 2014 Det står i de fleste kortavtaler at det ikke er lov å la andre bruke kort og kode. Raskt søk ga meg f.eks SkandiaBanken sin avtale hvor det står: "Kortet er personlig og skal ikke overdras eller på annen måte overlates til eller brukes av andre enn den det er utstedt til. Kontohaver må påse at uvedkommende ikke får kortet i hende. Kontohaver skal ta alle rimelige forholdsregler for å beskytte den personlige koden eller annen personlig sikkerhetsanordning knyttet til betalingskortet så snart kortet er mottatt. Den personlige koden/sikkerhetsanordningen må ikke røpes for noen, heller ikke overfor politiet eller banken." Men står det noe om rett til å inndra kortet av butikkpersonell? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeeeeeeea Skrevet 9. juli 2014 #1055 Del Skrevet 9. juli 2014 Det har skjedd flere ganger at jeg har kjøpt varer, både på dagligvare og apotek f.eks, og etter at jeg har betalt med kort så ser jeg at jeg ikke får noen pose. Hvis jeg spør: "kan jeg få en pose?" så svarer de ofte: "ja, det blir 1 krone". Hallo?!?! Så du ikke nettopp at jeg betalte med kort? Jeg drar da ikke kortet igjen for å kjøpe en pose til en krone! Det er de butikkansattes ansvar å spørre om kunden ønsker en pose eller to, før de ber kunden betale. Hvis de glemmer det, så kan de ikke forvente å ta betalt for det. Blir skikkelig irritert av slik kundeservice! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tiaen Skrevet 9. juli 2014 #1056 Del Skrevet 9. juli 2014 Jeg og min kusine skulle kjøpe alkohol på et vinmonopol på Geilo. Jeg kjøpte først, og stod utenfor for å vente på at hun ble ferdig. Men så klarte hun ikke helt bestemme seg for hva hun skulle velge, derfor gikk jeg inn igjen i butikken for å se om jeg kom på noe bra. Med ÈN gang jeg går inn igjen i butikken, type 5 sekunder senere, blir jeg stoppet av en dame som anklager meg for å stjele. Jeg forstår jo at man egentlig ikke skal gå inn igjen i butikken etter at man har kjøpt alkoholen. Dette var snakk om et bittelite vinmonopol, og det var nesten ingen kunder, så hele situasjonen var merkelig. Heldigvis hadde jeg sagt ja til kvittering, og viste den til damen. Da sa hun: "Ok, men du får ikke være her når du har betalt". Så ga hun meg et lite dytt, for at jeg skulle gå ut. Litt drøyt spørr du meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirfly Skrevet 9. juli 2014 #1057 Del Skrevet 9. juli 2014 Dette er nå lenge siden, men jeg var 14 år og skulle handle på Rimi. Se for deg det sureste kvinnetrynet du har sett i ditt liv - hun satt i kassa. Varene ble skannet og jeg satte kortet i terminalen. Avvist. Jeg: Uff... jeg har visst ikke nok penger på kortet. Kan du ta bort brusen? Hun: Nei, jeg kan ikke det skjønner du. Vi har fått nytt kassesystem, og med det kan jeg ikke ta bort varer igjen altså. Jeg: Men... jeg har ikke nok penger til dette. Må jeg ta alt bort da? Hun: Du kan ikke ta bort noe, altså! Har du virkelig ikke mer penger? Kontanter? Jeg: Nei... Hun: Nei, da må jeg betale for deg med penger fra min egen private lommebok altså! Så kommer du tilbake i morgen og betaler meg tilbake! 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
superdupermeg Skrevet 10. juli 2014 #1058 Del Skrevet 10. juli 2014 Dette er nå lenge siden, men jeg var 14 år og skulle handle på Rimi. Se for deg det sureste kvinnetrynet du har sett i ditt liv - hun satt i kassa. Varene ble skannet og jeg satte kortet i terminalen. Avvist. Jeg: Uff... jeg har visst ikke nok penger på kortet. Kan du ta bort brusen? Hun: Nei, jeg kan ikke det skjønner du. Vi har fått nytt kassesystem, og med det kan jeg ikke ta bort varer igjen altså. Jeg: Men... jeg har ikke nok penger til dette. Må jeg ta alt bort da? Hun: Du kan ikke ta bort noe, altså! Har du virkelig ikke mer penger? Kontanter? Jeg: Nei... Hun: Nei, da må jeg betale for deg med penger fra min egen private lommebok altså! Så kommer du tilbake i morgen og betaler meg tilbake! wtf? dummeste jeg har hørt. hadde skjønt det hvis du hadde kjøpt smågodt, da man ikke kan legge tilbake det, men de ansatte må da aldri legge ut for kunden fordi kunden ikke har nok penger. ingen systemer er sånn at man ikke kan enten annulere hele salget eller fjerne noen varer enkeltvis 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 10. juli 2014 #1059 Del Skrevet 10. juli 2014 Det har skjedd flere ganger at jeg har kjøpt varer, både på dagligvare og apotek f.eks, og etter at jeg har betalt med kort så ser jeg at jeg ikke får noen pose. Hvis jeg spør: "kan jeg få en pose?" så svarer de ofte: "ja, det blir 1 krone". Hallo?!?! Så du ikke nettopp at jeg betalte med kort? Jeg drar da ikke kortet igjen for å kjøpe en pose til en krone! Det er de butikkansattes ansvar å spørre om kunden ønsker en pose eller to, før de ber kunden betale. Hvis de glemmer det, så kan de ikke forvente å ta betalt for det. Blir skikkelig irritert av slik kundeservice! Hvor har du hørt dette? Det blir like dumt som at hvis de ikke spør om du skal ha tannpasta, slipper du å betale for den. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bustyvel Skrevet 10. juli 2014 #1060 Del Skrevet 10. juli 2014 Moro med de kundene som ikke svarer når vi spør om pose, for så å KLIKKE etterpå fordi de ikke får pose. -.- 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå