Mallie Skrevet 11. mars 2014 #1021 Del Skrevet 11. mars 2014 Kanskje han er fargeblind? ....eller kanskje han bare blander kodene? Gjør det der selv ofte, og jeg er ikke fargeblind. Så lenge kiloprisen er den samme tror jeg slikt burde være ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martinewang Skrevet 12. mars 2014 #1022 Del Skrevet 12. mars 2014 Jeg skulle kjøpe gjær i går. "Hei, hvor har dere fersk gjær?" Den butikkansatte begynner å gå, jeg følger etter. Han snur seg mot meg. "Er det drikke eller?" 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#Sunrise Skrevet 12. mars 2014 #1023 Del Skrevet 12. mars 2014 Jeg skulle kjøpe gjær i går. "Hei, hvor har dere fersk gjær?" Den butikkansatte begynner å gå, jeg følger etter. Han snur seg mot meg. "Er det drikke eller?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Upadiela Skrevet 15. mars 2014 #1024 Del Skrevet 15. mars 2014 Åh dumme franskmenn igjen. Jeg var på en ganske kjent, internasjonal grill-og-burgerkjede. Kjent for musikk og t-skjorter... Vi var ganske mange, og bestilte oss først drikke. Drikken kommer, og vi har fått et glass med alkoholholdig drikke for mye. Så neste gang kelneren vår kommer, sier jeg ifra at vi har ikke bestilt det her. Hun ser litt forfjamset på meg, og tar med seg glasset, mens hun mumler noe. Samtidig bestiller en venninne en flaske Evian som jeg og hun skal dele. Så kommer hun for å ta matbestillingen, og har med seg et glass til hver av oss sammen med vannet. Hun forstod det slik at hele gjengen skulle dele den ene literflasken, men det var ikke tilfelle. Så jeg spør henne om vi kan få "tap water" til resten. Og da. Først sukker hun HØYT. Så presterer hun å himle med øynene til meg, og smeller resten av glassene i bordet. På tilbakeveien grabber hun flasken jeg og venninnen min bestilte (og hadde åpnet) med seg og sier strengt "NEXT TIME SAY IT BEFORE YOU OPEN IT!", ser skikkelig stygt på meg, og tramper av gårde. Vi rekker jo ikke å si at vi faktisk skal ha vannet, og må bokstavlig talt ROPE på henne i kor, type "HELLO! NO NO STOP!" for at hun skal komme tilbake med vannet vårt. Jeg ser på henne og sier "That water is for us! (mens jeg peker på meg og venninnen min). The tap water is for the rest!" Da ble det tyst. Flasken smelles tilbake i bordet, og hun skynter seg av gårde. Sikkert flau. Jeg ble så flau, og følte meg superydmyket. Greit nok at jeg tar på meg rollen som den som sier ifra om ting, og bestiller og sånn, men hallo, ikke himle med øynene til meg! Selvfølgelig kan det oppstå misforståelser, men ta det med en dose høflighet. Jeg var ikke langt unna å be om en ny kelner, men turte ikke å ta sjansen på å få spytt i maten. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyra Skrevet 4. april 2014 #1025 Del Skrevet 4. april 2014 Var tilbud på Jarlsberg pga dato, men samme osten sto to plasser og kun den ene var priset ned. Jeg sjekket at det var samme vare og samme dato på alle og tok kontakt med en ansatt. "Nei, det er ikke samme osten" kom det kjapt uten at hun sjekket noe som helst. Jeg pekte og viste og sammenlignet, og joda, hun måtte gå med på at det var samme varen. Hun måtte spørre en annen. Så kom ansatt nr 2. "Nei, den der borte er en være som har gått ut av sortimentet, derfor er den på tilbud", sier hun. Igjen, uten å engang se på varen! Hun måtte jo innrømme at det var feil når jeg igjen viste at det var samme varen. Hvorfor har noen ansatte en slik holdning overfor kunder at vi ikke vet noen ting? Begge disse to hadde jo svar klare før de engang undersøkte saken. Fryktelig irriterende! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 29. mai 2014 #1026 Del Skrevet 29. mai 2014 Nå er det på tide med en ny historie i denne tråden. Var på Peppes med noen venninner torsdag og fikk helt elendig service. Servitøren var både sur og kom med en rekke frekke kommentarer. Hun glemte drikken vår, og vi spurte pent etter den. "Unnskyld, kunne vi fått drikken vår?" "Ja, den er på vei, skjønner dere vel!" Eh, nei vi skjønner faktisk ikke det når det allerede har gått 15 minutter. Da vi prøvde å få kontakt med henne senere, så hun på oss og da vi begynte å snakke til henne snudde hun ryggen til oss og tok bestilling fra det andre bordet. Det går an å si "et lite øyeblikk bare." Det er helt i orden at det var deres tur, men det kunne ikke vi vite. Vi bestilte dessert. To kakestykker og en milkshake. Hun kom med to milkshake og vi ga beskjed om at vi bare hadde bestilt en. "Ja, men jeg har skrevet ned to stykker." Fint for deg, men vi har bare bestilt en, tenkte jeg. Da vi skulle gjøre opp regningen betalte venninnene mine med kort og jeg betalte nøyaktig beløo i kontanter. Jeg betalte sist, og var 100 % sikker på at jeg betalte riktig beløp. Ettersom de andre hadde betalt med kort var det enkelt for henne å se at jeg ga riktig beløp. Likevel så spurte hun. "Er dette resten?" Da klarte jeg ikke å dy meg lenger og sa. "Ja, det skal stemme på en prikk. Du forventer vel ikke tips?" Ja, det var frekt av meg, men makan for en elendig servitør. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 30. mai 2014 #1027 Del Skrevet 30. mai 2014 :sjokkert: Fy for en dårlig behandling dere fikk!!! Hadde det vært meg som hadde serveet dere hadde jeg aldri oppført meg på den måten der!!! Hva svarte hun tilbake til den kommentaren forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 30. mai 2014 #1028 Del Skrevet 30. mai 2014 Nå ble du helten min! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 30. mai 2014 #1029 Del Skrevet 30. mai 2014 Fy for en dårlig behandling dere fikk!!! Hadde det vært meg som hadde serveet dere hadde jeg aldri oppført meg på den måten der!!! Hva svarte hun tilbake til den kommentaren forresten? Hun ble bare snurt og svarte ingenting. Jeg tok t.o.m med meg den ene kronen som ble til overs siden jeg var fast bestemt på å ikke gi henne en eneste krone i tips. Er klar over at det er gnitent at meg, men hun var jo en møkkakjerring. Må også få frem at jeg vanligvis bruker å få god service der. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 30. mai 2014 #1030 Del Skrevet 30. mai 2014 Hun ble bare snurt og svarte ingenting. Jeg tok t.o.m med meg den ene kronen som ble til overs siden jeg var fast bestemt på å ikke gi henne en eneste krone i tips. Er klar over at det er gnitent at meg, men hun var jo en møkkakjerring. Må også få frem at jeg vanligvis bruker å få god service der. Haha, awesome! Vært utsatt for noe alá det samme selv. Var på en fergeovergang mellom København og Oslo. Vi fikk elendig service av de som jobbet med maten, dessuten var maten bloddyr! Så da regningen kom la vi ikke igjen noe tips. Tok tom med oss vekselen på hele 5 danske kr. Vanligvis kan jeg fint gi mellom 10-20 euro i driks dersom jeg er utrolig fornøyd med opplevelsen av måltidet. Det var vi ikke der for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbeam Skrevet 30. mai 2014 #1031 Del Skrevet 30. mai 2014 Jeg hadde en litt morsom en da jeg var på McDonald's i går. Venninna mi og jeg skulle ha hver vår Sundae is med ekstra sjokolade. Venninne: "En Sundaeis med sjokolade. Også kan jeg godt betale litt ekstra så jeg kan få litt ekstra sjokolade?" Ansatt: "Ja, selvfølgelig. Da blir det 23 kroner," Jeg strekker meg rundt venninna mi mens hun blir ekspidert og tilføyer (for å spare tid for den ansatte selvsagt). Meg: "Jeg skal ha akkurat det samme," Ansatt: "Ja, men da kan du si det nå så jeg kan slå den inn med en gang og lage de samtidig," Var det ikke akkurat det jeg gjorde, da...? Og hun var ekstreeemt glefsete og sur da hun leverte den beskjeden og "satte meg på plass". Jenta går for å lage isene, og til hennes cred: hun gir rikelig med sjokolade. Mens hun er borte hvisker jeg til venninna mi. Meg: "For et sprudlende, serviceinnstillt vesen," Venninne: "Bare vær overhyggelig tilbake og si takk, det er det eneste som hjelper," Og det gjorde vi begge to: smørblide kunder, fornøyd med ekstra sjokolade på Sundae is og store takk. Den ansatte stirret også skalv hun litt i munnviken før hun ga oss et strålende smil tilbake. Som butikkansatt så kan jeg fort få litt forståelse for den ansatte så det plaget meg ikke nevneverdig, men situasjonen ble bare litt morsom - spesielt siden det med en gang minnet meg om denne tråden på KG :is: 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbeam Skrevet 30. mai 2014 #1032 Del Skrevet 30. mai 2014 (endret) Er en gutt i tidlig 20-årene på den lokale Rema butikken som irriterer meg grenseløst, så mye at jeg velger en annen butikk (rett på sida) når jeg ser han står i kassen. Dette hendte under EN handel: Varene mine lå på båndet og ble scannet. Jeg hadde lagt skillepinne og alt til kunden bak, men alikevel så hadde DEN kunden stablet for mye slik at det falt en vare over på min side. Da han kom til den varen sa jeg klart og tydelig "den er ikke min, den falt over". Da kikket han på meg med det styggeste blikket, sånn helt tydelig med vilje. Jeg vet ikke om han tulla eller hva. Sa et eller annet "Javell... ".. Nå ja, jeg smilte uskyldig og skulle betale.. Jeg: "Kan jeg få en pose?" Han: "Nei, du får ikke pose slik som du oppfører deg!" Ehhhh, okei? Han prøvde vel å være morsom, men hva faen.. Vel, han slo inn en pose til slutt. Da jeg prøvde å gi han pengene mine trakk han hånda si tilbake rett før jeg la de i hånda, sånn på en tullemåte. "Hehe..." smiler jeg og prøver å gi de en gang til. Han tar i mot. Så skjer det samme når han skal gi meg vekslepenger tilbake, han tulletrekker hånda tilbake sånn 2 ganger, og jeg står der og tenker at dette har jeg ikke tid til. Jeg slutter å smile og holder hånda klar for vekslepengene. Får de endelig. Han: "Kvittering?" Jeg: "Nei takk! :)" Han: "Nei? Nei, du får ikke heller!" Alt sier han med sånn surt ansiktsuttrykk.. Jeg er ganske sikker på at han prøver å være morsom, men det er bare kleint, unødvendig og ubehagelig. Slik er han forresten hver gang, jeg takler det ikke OK kaaan jeg spørre om det er en Kiwi som er "sidebutikken"? Og om denne Remaen ligger i en by som begynner på S...? For han som jobber der du snakker om er en bekjent av meg og han er kjent for de "anticsa" sine. De fleste kundene elsker han så høyt at det er laget en supportgruppe til han på facebook Edit: Hvis det er denne butikken da. Hvis ikke så virker det som om Rema har for vane å ansatte sære mennesker, haha Endret 30. mai 2014 av Sunbeam 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 30. mai 2014 #1033 Del Skrevet 30. mai 2014 OK kaaan jeg spørre om det er en Kiwi som er "sidebutikken"? Og om denne Remaen ligger i en by som begynner på S...? For han som jobber der du snakker om er en bekjent av meg og han er kjent for de "anticsa" sine. De fleste kundene elsker han så høyt at det er laget en supportgruppe til han på facebook Haha, nå tror jeg vet om hvilken fyr det er jeg og. Det var kult de første 2-3 gangene, nå: irriterende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbeam Skrevet 30. mai 2014 #1034 Del Skrevet 30. mai 2014 Haha, nå tror jeg vet om hvilken fyr det er jeg og. Det var kult de første 2-3 gangene, nå: irriterende. Vet du, som kunde kan jeg faktisk forstå det. Det er av og til jeg er innom og jeg vrir meg innvendig når han "setter i gang" med en stakkars kunde (men siden jeg kjenner ham så gjør det ikke noe når det er jeg som er "offeret"). Men til hans forsvar, siden jeg har kjent han i typ ti år: han er det snilleste, mest uskyldige mennesket på jorden, det er jeg sikker på. Aldri sur, aldri sint, aldri et vondt ord om et annet menneske. Det er nesten uutholdelig, for han er så glad hele tiden. Han har masse, masse stamkunder (og denne facebookgruppa som noen oppretta). Men jeg må holde meg unna butikken noen ganger jeg også. Av og til så bare orker jeg ikke klistre på et smil og være hyggelig tilbake - ikke til det ekstreme han forventer. Og når du ser hvor "på" han er på fremmede, tenk på hvordan han lyser opp når han ser noen han faktisk kjenner. Jeg blir nesten flau noen ganger Selv om man er hyggelig er det viktig å opprettholde et slags professjonelt inntrykk som servicemedarbeidere. Vi skal liksom holde oss litt i bakgrunnen og være "usynelige", men hyggelige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amananas Skrevet 30. mai 2014 #1035 Del Skrevet 30. mai 2014 (endret) Vet du, som kunde kan jeg faktisk forstå det. Det er av og til jeg er innom og jeg vrir meg innvendig når han "setter i gang" med en stakkars kunde (men siden jeg kjenner ham så gjør det ikke noe når det er jeg som er "offeret"). Men til hans forsvar, siden jeg har kjent han i typ ti år: han er det snilleste, mest uskyldige mennesket på jorden, det er jeg sikker på. Aldri sur, aldri sint, aldri et vondt ord om et annet menneske. Det er nesten uutholdelig, for han er så glad hele tiden. Han har masse, masse stamkunder (og denne facebookgruppa som noen oppretta). Men jeg må holde meg unna butikken noen ganger jeg også. Av og til så bare orker jeg ikke klistre på et smil og være hyggelig tilbake - ikke til det ekstreme han forventer. Og når du ser hvor "på" han er på fremmede, tenk på hvordan han lyser opp når han ser noen han faktisk kjenner. Jeg blir nesten flau noen ganger Selv om man er hyggelig er det viktig å opprettholde et slags professjonelt inntrykk som servicemedarbeidere. Vi skal liksom holde oss litt i bakgrunnen og være "usynelige", men hyggelige. Det stemmer at det er en by som begynner på S, men det er ikke Kiwi som er sidebutikken ;p Og så ser han ut som han er mellom 18-23 år ca. Endret 30. mai 2014 av Amananas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 27. juni 2014 #1036 Del Skrevet 27. juni 2014 Jeg holdt på å knekke sammen av latter i dag.. En kunde skulle hjelpe sønnen sin til å sette fast lokket til slushen (hadde satt sugerøret i lokket) Grunnen han skulle hjelpe var at sønnen sølte sånn.. Så kunden slet med å få på lokket, så jeg tilbyr meg å hjelpe.. Men kunden sa han kom til å klare det. Så presser han litt for hardt og slush over HELE benken og gulvet.. og jeg bryter ut i latter... Tårene rant og jeg hikster etter luft og sier "hmm...du sa at sønnen din sølte mye?" Men så fortalte jeg jo at sønnen kunne gå å hente seg ny slush mens jeg vasket opp sølet og gutten kom jo med slushen til meg og jeg viste den enkle måten å sette lokket fast Huff jeg passer ikke til service yrket Men jeg tror han tok det med ett smil og jeg beklaget meg så mye Kunden sa jo at det hele måtte ha virket veldig komisk 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blabla- Skrevet 2. juli 2014 #1037 Del Skrevet 2. juli 2014 (endret) Han ene som jobber på bunnpris her jeg bor er så utrolig sur. Åpenbart student som kun jobber der fordi han må, men har jobbet der så lenge jeg husker. Føler meg veldig lite velkommen der, men det er den nærmeste butikken for meg. Han sitter med mobilen konstant, plukker den opp og trykker på den mens kundene legger varene sine på båndet, ikke hei og ikke hadet. Kvittering må jeg spørre om å få. Spørr jeg etter pose hender det seg at han glemmer det og begynner på neste kunde. Så jeg kjører heller til andre matbutikker for sånne folk oorker jeg bare ikke. Forøvrig enig med hun som skrev om noa noa tidligere i denne tråden. Tror aldri jeg har fått hjelp i den butikken. De ansatte står bare å prater med venner og bekjente. Kanskje det er policyen i den kjeden? Be venner og familie innom konstant, la potensielle kunder gå i fred så de på egenhånd oppdager at butikken er alt for dyr og finner veien ut igjen Endret 2. juli 2014 av blabla- 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blondibabe Skrevet 2. juli 2014 #1038 Del Skrevet 2. juli 2014 Har noen jeg og: Skulle ha big bite med karbonade, dressing og ost,, Meg, skal ha en halv big bite med 1 ekstra karbonade + ost å dressing Hun: det går ikke an å bare få 1, normalt er det 3 så da får du 6 stk. Meg, jeg har nå alltid bare fått 1 før (ser oppgitt å frustrert ut) Hun, nei det går ikke. Det blir 3 ekstra. (Sikker like frustrert som meg) Meg, ja okei da. Annen ansatt, hva skal du ha Meg, en halv med ekstra karbonade, ost og dressing. Og wooola, jeg fikk 1 ekstra karbonade og ikke 3. Slengte også ut at di måtte lære opp hu der i kassa skikkelig, og gikk. Det verste jeg vet er når jeg skal betale, og noen ikke sier hei eller viss dem visker hei. Sikker mangen sjenerte folk i kassen, noen ganger presterer jeg å si "her har man mista stemmen gitt" uten å få noe respons... Ja jeg er stygg, men for faen da folkens, åpne kjeften å vis litt folkeskikk.... Eller den gangen jeg var på europris, spurte en gutt om di hadde tomme flasker, typ reise sett. Nei det visste han ikke, og jeg bare ømh neivell?! Må jeg spørre noen andre, og han bare ja gjør det... Riste oppgitt på hode... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newbitch Skrevet 2. juli 2014 #1039 Del Skrevet 2. juli 2014 Det jeg pleier å gjøre, er å dra forhenget for prøverommet før jeg går slik at folk skal se at det er "opptatt." Men vet ikke hvor lurt det er, har bare tenkt at det er vanlig å gjøre. Jævlig smart å okkupere når andre også vil prøve klær!! Tror du det er kø for moro skyld eller?! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 2. juli 2014 #1040 Del Skrevet 2. juli 2014 Har noen jeg og: Skulle ha big bite med karbonade, dressing og ost,, Meg, skal ha en halv big bite med 1 ekstra karbonade + ost å dressing Hun: det går ikke an å bare få 1, normalt er det 3 så da får du 6 stk. Meg, jeg har nå alltid bare fått 1 før (ser oppgitt å frustrert ut) Hun, nei det går ikke. Det blir 3 ekstra. (Sikker like frustrert som meg) Meg, ja okei da. Annen ansatt, hva skal du ha Meg, en halv med ekstra karbonade, ost og dressing. Og wooola, jeg fikk 1 ekstra karbonade og ikke 3. Slengte også ut at di måtte lære opp hu der i kassa skikkelig, og gikk. Det verste jeg vet er når jeg skal betale, og noen ikke sier hei eller viss dem visker hei. Sikker mangen sjenerte folk i kassen, noen ganger presterer jeg å si "her har man mista stemmen gitt" uten å få noe respons... Ja jeg er stygg, men for faen da folkens, åpne kjeften å vis litt folkeskikk.... Eller den gangen jeg var på europris, spurte en gutt om di hadde tomme flasker, typ reise sett. Nei det visste han ikke, og jeg bare ømh neivell?! Må jeg spørre noen andre, og han bare ja gjør det... Riste oppgitt på hode... Du virker som en helt jævlig kunde. Dette passer bedre i "Dumme ting kunder sier"-tråden. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå