Gå til innhold

18.000 ulovlige innvandrere som bor i Norge


Penny Lane

Anbefalte innlegg

Gjest avlogget nå
Og om Frp vil klare å få kastet flere illegale flyktninger ut, tviler jeg også på med mindre Frp sitter på en magisk identitetsfinnermaskin.

Så var det dette med å hjelpe folk der de er. Vel, en måte å hjelpe folk der de er å ta i mot flyktninger og innvandrere seiden de sender mye mer penger hjem enn det verden gir samlet i bistand. En slektning i norge, kan gi hus, mat, skole og medisiner til familien i hjemlandet. Personlig, hvis jeg hadde levd i et land med krig, så ville jeg gjort alt for å komme meg vekk og helt klart ment det var den beste måten å hjelpe meg på.

Ja.. eller sender penger hjem til kosemilitsen Al-Shabab, ansvarlig for endel småting som bombeangrep og selvmordsbombere, samt opprettholde den gode moralen i lokalsamfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At folk som lever komfortabelt og trygt i Norge, avskjermet fra fattigdom, krig og folkemord, synes det er fryktelig om man åpner grensene for nødlidende utlendinger, er i mine øyne hjerteløs egoisme, og jeg har ingen problemer med en nedgjøring av uttalelser av den typen jeg responderte på:

Ja, vi gir dem statsborgerskap, vi elsker kulturen og religionen deres, hudfargen, you name it! for oss som ser realiteten og resultatet av dette blir stemplet som rasister, som er en enkleste løsningen for å slippe endeløse debatter!

Hvilke "realiteter" og "resultater" er det man sikter til her?

Poenget mitt er at for oss som ikke er så sykelig opptatt av å være dumsnille julenisser, men heller er litt mer realistiske ser virkeligheten av hvordan samfunnet er blitt/vil bli. Når nordmenn går rundt å konverserer om hvor FLOTT det er å se et flerkulturelt Norge fortrenger de alt det farlige rundt det. Detaljer som at de rødgrønne politikerne faktisk flytter ungene sine fra de verste stedene er det ingen som snakker om. Hvordan nordmenn kan være så usannsynlig lite intelligente å tro at vi kan bli et eneste stort fellesskap med blandede religioner og kulturelle forskjeller kommer jeg aldri til å forstå. Det kommer aldri til å skje. Få det inn!

Voldtekt er faktisk en NORMAL forekomst i disse kulturene, de er oppvokst med innprenting om at kvinner er mindreverdige. Uansett hvordan dere vrir og vender på denne fakta så er kvinnesynet deres totalt skadet og vrengt. Voldtektsstatistikken er sterkt overrepresentert av utlendinger, å værre blir det. Tanken på Norge om noen år hvis muslimer kommer inn på stortinget får meg fysisk kvalm.

Vold, ran, respekt... Håpløst....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scoutbynacht
Tanken på Norge om noen år hvis muslimer kommer inn på stortinget får meg fysisk kvalm.

Vold, ran, respekt... Håpløst....

Selvfølgelig vil de det! Muslimene vil bli en viktig maktfaktor i det politiske liv i Norge.

Det er ikke noe å spekulere på engang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig vil de det! Muslimene vil bli en viktig maktfaktor i det politiske liv i Norge.

Det er ikke noe å spekulere på engang!

Fordi de kommer til å bli så enormt mange? HRS`s prognoser holder visst ikke vann, så hva baserer du det på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HRS`s prognoser holder visst ikke vann

Hva baserer du denne antagelsen på?

SSb vil selvfølgelig hevde at HRS ikke har rett når HRS påstår at SSb ikke har rett. Vet du dermed hvem som har rett?

http://www.rights.no/publisher/publisher.a...mp;tekstid=2173

Jeg vil tro at også SSb vil gi tilslutning til at etnisk norske vil bli i mindretall i Oslo i løpet av ikke altfor fjern fremtid. Dette gjenspeiles idag i liten grad på sammensetningen av byrådet, det blir spennende å se om det forandrer seg. Et byråd dominert at etnisk norske når byen etterhvert har et flertall av ikke-etnisk norske, er vel en uøsket demokratisk skjevhet?

Hvordan tror du et byråd med flertall som har annen kulturbakgrunn og tradisjonelt andre verdier enn det vestlige tenkesettet vil påvirke styringen av byen og de verdisett som ligger bak de politiske beslutningene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva baserer du denne antagelsen på?

SSb vil selvfølgelig hevde at HRS ikke har rett når HRS påstår at SSb ikke har rett. Vet du dermed hvem som har rett?

http://www.rights.no/publisher/publisher.a...mp;tekstid=2173

Jeg vil tro at også SSb vil gi tilslutning til at etnisk norske vil bli i mindretall i Oslo i løpet av ikke altfor fjern fremtid. Dette gjenspeiles idag i liten grad på sammensetningen av byrådet, det blir spennende å se om det forandrer seg. Et byråd dominert at etnisk norske når byen etterhvert har et flertall av ikke-etnisk norske, er vel en uøsket demokratisk skjevhet?

Hvordan tror du et byråd med flertall som har annen kulturbakgrunn og tradisjonelt andre verdier enn det vestlige tenkesettet vil påvirke styringen av byen og de verdisett som ligger bak de politiske beslutningene?

Tilbakevisningen fra SSB ang HRS`s anklager om politisert begrepsapparat og var ganske saklig og to the point.

De presiserer at de følger det samme utvalget av personer når de lager statistikk og fremskrivinger, selv om språkbruken kan endre seg.

Og selv om HRS vil at man skal bruke ekstremårene 2006 og 2007 som grunnlag for fremskrivingen, så virker det for meg som en rimelig innvendig at det ikke er metodologisk korrekt å gjøre det når man skal produsere fremskrivninger for de neste 50 åra.

Kritikken av HRS`s egen fremskriving går på at de ikke tar i betraktning at en befolkning som består av mennesker som begynte å komme til landet på 70-tallet, nå er blitt så gammel at de begynner å dø, og at det ikke tas hensyn til flytting innen landets grenser, eller flytting til utlandet, som også forekommer.

Videre forklares det hvorfor man ikke publiserer statistikk for 3. generasjons innvandrere: Det finnes bare 100-200 av dem. Neppe noe å bruke spalteplass på.

Og endelig: Det jobbes med en fremskriving for befolkningsutviklingen i Oslo, til tross for HRS`s psåtand om at SSB "ikke vil" diskutere dette, av "politiske grunner".

Jeg har selv jobbet litt med demografi, og det tar gjerne litt tid før statistikken blir tilgjengelig. For ordinære folketellingsdata på kommunenivå kan etterslepet fra innehenting av data til publisering, være på opp til et år. Jo finere oppløsning på dataene, jo lenger etterslep. De nasjonale tallene kommer kjapt, og tallene for fylker er hakk i hæl, men kommuner må man gjerne vente på, hvis man ikke jobber med et prosjekt som kan bestille data spesielt.

Det kunne kanskje HRS vurdert å gjøre, så ville de fått se hva som faktisk finnes av informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Scoutbynacht
Fordi de kommer til å bli så enormt mange? HRS`s prognoser holder visst ikke vann, så hva baserer du det på?

Fordi de kommer til å bli svært mange ja. I Oslo er de allerede en maktfaktor. Om noen år vil de være så mange og så sterke at intet byråd kan sitte uten deres støtte.

De vil først og fremst danne sterke pressgrupper for å fremme sine interesser på det religiøse og kulturelle området, slik de gjør i de fleste europeiske land der utviklingen er kommet lenger.

I storbritannia har de endog fått opprettet sine egne shariadomstoler.

Bare vent, det blir mye mye verre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen år vil de være så mange og så sterke at intet byråd kan sitte uten deres støtte.

"8 av 15 bystyrerepresentanter for Arbeiderpartiet i Drammen har innvandrerbakgrunn. Fire av disse er inne takket være personstemmer.

Nå er antallet innvandrere i bystyret doblet, ettersom hele 14 av de 49 som skal sitte i Drammen bystyre de neste fire årene har fremmedkulturell bakgrunn."

http://dt.no/article/20070912/NYHET/70911017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at også SSb vil gi tilslutning til at etnisk norske vil bli i mindretall i Oslo i løpet av ikke altfor fjern fremtid. Dette gjenspeiles idag i liten grad på sammensetningen av byrådet, det blir spennende å se om det forandrer seg. Et byråd dominert at etnisk norske når byen etterhvert har et flertall av ikke-etnisk norske, er vel en uøsket demokratisk skjevhet?

Hvordan tror du et byråd med flertall som har annen kulturbakgrunn og tradisjonelt andre verdier enn det vestlige tenkesettet vil påvirke styringen av byen og de verdisett som ligger bak de politiske beslutningene?

Det var ikke så godt å si, du.

Jeg syns for det første at dikotomien "etnisk norsk/ikke etnisk norsk" virker litt shady, kanskje til og med direkte falsk.

For det andre, så er påstanden om at innvandrere kommer til å være i flertall, også bygget på antakelser som kanskje ikke holder mål. Bl.a er den bygget på de to årene med høyest innvandring noen sinne, og den tar ikke hensyn til at innvandrerbefolkningen dør. Jeg avventer en skikkelig prognose av fagstatistikere.

Grunnen til at jeg ikke har så stor tro på dikotomien "etnisk norske eller ikke" i politisk forstand, er at de sk "ikke-etnisk norske" jo kommer fra forskjellige land, forskjellige kulturer, og kommer til landet av forskjellige grunner. Politisk tror jeg neppe de er noen homogen gruppe. Alle norske partier har jo innvandrere som medlemmer og oppover i organisasjonen, noe som vel kan tas til inntekt for påstanden om at de faktisk har forskjellige politiske oppfatninger. Og jeg tror også at den som ønsker politisk innflytelse og endring, også i fremtiden vil finne det lettere å gjøre det gjennom politisk arbeid i et etablert politisk parti, enn ved å starte eget. I den sammenhengen kan det være relevant å minne om den korte levetiden og minimale innflytelsen diverse ad hoc partier har klart å stable på beina opp gjennom åra. Kystpartiet og pensjonistpartiet er relevante. Det er slett ikke sikkert at særlig mange innvandrere vil foretrekke å stemme på f.eks et islamistisk parti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de kommer til å bli svært mange ja. I Oslo er de allerede en maktfaktor. Om noen år vil de være så mange og så sterke at intet byråd kan sitte uten deres støtte.

De vil først og fremst danne sterke pressgrupper for å fremme sine interesser på det religiøse og kulturelle området, slik de gjør i de fleste europeiske land der utviklingen er kommet lenger.

I storbritannia har de endog fått opprettet sine egne shariadomstoler.

Bare vent, det blir mye mye verre!

Det at britene, tåpelig nok, har begynt å lefle med sharia-domstoler, er ikke et resultat av at innvandrerne er så mektige der at det tvinger seg frem. Det er et utslag av en idiotisk og misforstått toleranse og kulturrelativisme hos det britiske flertallet, som gjør det. Det er mulig at de frir til innvandrerstemmer, men mest sannsynlig er de bare redde for å ikke være tolerante nok. Så din fremstilling av dette, er en smule tendensiøs og egentlig helt misvisende. Det er greit at du vil slå alarm om noe du finner alarmerende. Men hvis det virkelig er grunn til uro, så tror jeg kanskje at folk vil skjønne det uten at du vrir på fakta.

Mne jeg er enig i at britene heller burde sagt noe sånt som "ikke fan, vi har vårt eget rettsystem. Det er godt nok for oss, og mer enn godt nok for dere. Deal with it!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at britene, tåpelig nok, har begynt å lefle med sharia-domstoler, er ikke et resultat av at innvandrerne er så mektige der at det tvinger seg frem. Det er et utslag av en idiotisk og misforstått toleranse og kulturrelativisme hos det britiske flertallet, som gjør det.

Om det er en misforstått toleranse hos flertallet vet jeg ikke, men det er folk "høyt oppe" som har gått inn for det, ja. Blant annet storbritannias høyesterettsjustitiarius, og erkebiskopen av Canterbury. Jeg trodde virkelig disse menneskene hadde såpass omløp i hodet at de visste hva de gikk inn for? Toleransen vinner over fornuften.. hallo..?

En annen ting; det er ca 1,6 millioner som vedkjenner seg til islam i storbritannia idag, det ER en aldri så liten pressgruppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er en misforstått toleranse hos flertallet vet jeg ikke, men det er folk "høyt oppe" som har gått inn for det, ja. Blant annet storbritannias høyesterettsjustitiarius, og erkebiskopen av Canterbury. Jeg trodde virkelig disse menneskene hadde såpass omløp i hodet at de visste hva de gikk inn for? Toleransen vinner over fornuften.. hallo..?

En annen ting; det er ca 1,6 millioner som vedkjenner seg til islam i storbritannia idag, det ER en aldri så liten pressgruppe?

1,6 millioner muslimer i en befolkning på over 50 millioner? (altså den engelske befolkningen, men England utgjør iflg Wiki 83% av Great Britains befolkning)

Og disse 1,6 millionene er ikke homogene i det hele tatt. Det finnes alt fra ekstreme wahabier til temmelig moderate muslimer innen retningene shia og sunni. Jeg tviler på at de utgjør noen pressgruppe samlet sett.

Men jeg er enig i det du sier om toleranse og fornuft i denne sammenhengen. Biskopen av Canterbury har blitt anklaget for å bruke muslimene som allierte i kampen mot et sekulært samfunn, noe som er stupid i en grad det er vanskelig å fatte. Det kan virke som om han mener at teokrati er bedre i en slik grad at det er det samme hva slags teokrati man støtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har noen gode inspill til dette innlegget?

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?s=&...t&p=6275228

Hvorfor ikke lese artikkelen som innlegget linker til? Den er i seg selv et godt innlegg. Dersom folk kommer uten pass, og ikke kan identifiseres, så vet man ikke hvem de er, hvor de kommer fra, og hvor de evt kan sendes tilbake om man bestemmer seg for det.

Dessuten kan man ikke reise uten pass, og opphavslandet er ikke alltid villig til å utstede nytt.

Dette er en taktikk som folk benytter seg av i respons til taktikken vi benytter oss av, med å sende folk hjem dersom vi ikke vil ta mot dem.

Vi kan ikke sende dem hjem hvis vi ikke vet hvor "hjem" er. Ei heller dersom vi ikke er i stand til å avklare deres evt asylstatus. Noen av dem kan ha krav på å bli etter loven om asyl. Alle påberoper seg denne retten, men det er mydnighetenes oppgave å dokumentere hvordan det faktisk er.

Men dette er altså asylsøkerne. Det er ikke uten videre så sikkert at de 18.000 som visstnok oppholder seg ulovlig, opprinnelig var asylsøkere uten papirer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penny Lane:

"Poenget mitt er at for oss som ikke er så sykelig opptatt av å være dumsnille julenisser, men heller er litt mer realistiske ser virkeligheten av hvordan samfunnet er blitt/vil bli. Når nordmenn går rundt å konverserer om hvor FLOTT det er å se et flerkulturelt Norge fortrenger de alt det farlige rundt det. Detaljer som at de rødgrønne politikerne faktisk flytter ungene sine fra de verste stedene er det ingen som snakker om. Hvordan nordmenn kan være så usannsynlig lite intelligente å tro at vi kan bli et eneste stort fellesskap med blandede religioner og kulturelle forskjeller kommer jeg aldri til å forstå. Det kommer aldri til å skje. Få det inn!"

"Fear is the source of all false perception" var det en som sa en gang, og det synes jeg er en riktig konstatering. Det paradoksale er at xenofobene nettopp er med på å utløse det de frykter, ved å komme med alle disse grunnløse advarslene om faren ved innvandring. Haussingen og alarmismen bidrar selv til å skape nettopp den polariseringen de advarer så mye om. Hvis du i øvrig ikke kan forstå hvordan en nasjon kan være et fellesskap av ulike religioner og kulturelle forskjeller, og samtidig er av typen som ikke lar deg imponere av rasjonelle argumenter, kan du jo f.eks. ta deg en tur til New York og se mangfoldet der. Naturligvis kommer det også an på hva man legger i "et eneste stort fellesskap". Det er ikke noe mål at folk som innvandrer hit, nødvendigvis skal totalintegreres med resten av befolkningen, i den forstand at de skal bli eksakte kopier av etniske nordmenn. Jeg er sikker på at du, når du tar deg en tur ut på gaten, kan få øye på temmelig mange, som på tross av å være "ekte" innfødte, er såpass forskjellige fra deg selv, at du rent bortsett fra hudfarven vil ha vanskeligheter med å finne noen fellestrekk med dem. Det kan i allefall jeg.

"Voldtekt er faktisk en NORMAL forekomst i disse kulturene "

Sier du det? Det var jeg slett ikke klar over. Kan du være litt mere spesifikk her? I hvilke av de dusinvis av ulike kulturer representert ved den norske innvandrerbefolkningen er dette normalt og akseptabelt? Har du noen dokumentasjon på dette, eller slenger du slike grove og potensielt skadelige påstander rundt om deg, uten å kunne backe dem opp?

1935: Der jude: Kriegsanstifter, kriegsverlangerer! Wann ist die jüdische Gefahr beseitigt?

2008: Kriminelle, misogyne, voldtektshungrige innvandrerne, kast dem ut!

Hu og hei, hoi polloi.

"de er oppvokst med innprenting om at kvinner er mindreverdige. Uansett hvordan dere vrir og vender på denne fakta så er kvinnesynet deres totalt skadet og vrengt."

I enkelte regioner rundt omkring i verden, finner man ikke sjelden et kvinnesyn som også i mine øyne er temmelig frastøtende ja, men å si som deg at alle utlendinger ser kvinner som mindreverdige, er ikke annet enn tåpelig overforenkling. Om en liten prosentandel av de som kommer hit skulle behandle konene sine dårlig, tror du virkelig dette utgjør noen trussel mot norske kvinner generelt? Tror du det foreligger en reell risiko for at et slikt kvinnesyn evt. skulle smitte over på den jevne befolkning, slik at vi alle sammen står i fare for å bli et folk av hustrumishandlere og voldtektsmenn? Give me a break. I øvrig er slike gammeldagse holdninger til kvinner i ferd med å forandre seg overalt; se f.eks. på Iran, der en overveldende majoritet av den yngre generasjonen ønsker det gamle foreldede kvinnesynet avskaffet, og det samme gjør majoriteten av norske innvandrere.

Noe som er langt mere skremmende, er at nordmenn i dag, takket være frykt-stemningen som du og andre er så vennlig å bidra til, vokser opp med "innprentingen" om at innvandrere og muslimer er mindreverdige. Hva er verst? Det gamle patriarkalske kvinnesynet, eller den nye kulturfascismen, der en dehumanisering av innvandrere ses på som god tone? Sett i lys av din uttalelse om at muslimer på stortinget gjør deg "fysisk kvalm", er det mulig at ditt syn på disse menneskene kan betegnes som umoderne og foreldet, eller kanskje til og med "totalt skadet og vrengt"?

"Voldtektsstatistikken er sterkt overrepresentert av utlendinger, å værre blir det. "

Tror du ikke man uten større vanskeligheter også ville kunne komme opp med noen statestikker, der enkelte grupper av etniske nordmenn kommer ufordelaktig ut mht. kriminalitet, om man hadde gjort seg like mye umake ved å produsere slike, som man åpenbart gjør med diverse innvandrerstatestikker? Om et par grupper innenfor den sterkt heterogene massen av innvandrere, skulle stå noe høyere på voldtektsstatistikken enn etniske nordmenn, er det grunn nok til å skulle stenge grensene for alle? Hva ligger til grunn for dette stadig voksende behovet for å trekke frem de verste elementene av den uhyre uensartede gruppen som går under betegnelsen "innvandrere"?

"Tanken på Norge om noen år hvis muslimer kommer inn på stortinget får meg fysisk kvalm.

Vold, ran, respekt... Håpløst...."

Vel, da har du ganske klart et problem. Vi går inn i en mere multietnisk og brokete verden, hva enn du liker det eller ei. Get used to it. Vår nasjon er selv delvis skyldig i denne utviklingen, både direkte og inndirekte gjennom allianser med div. aggressivt krigførende nasjoner (du vet hvem jeg snakker om). Du og andre engstelige kan naturligvis forsøke å demme opp for bølgen med alle advarslene deres, men det vil i alle tilfelle bare være en utsettelse, og i tillegg skape skadelige gnisninger, frykt og ytterligere polarisering.

Og til slutt: Hva med litt empati rettet mot traumatiserte mennesker som ofte kommer fra regioner som står i flammer, og der befolkningen vasser i blod? Åh beklager, jeg glemte at folk som appellerer til medfølelse er skinnhellige snillister, politisk korrekte moralister og selvrettferdige "bleeding heart liberals" som tror de er bedre enn andre, ute etter å demonisere sine meningsmotstandere, blabla ...

Endret av Eskapisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penny Lane:

"Poenget mitt er at for oss som ikke er så sykelig opptatt av å være dumsnille julenisser, men heller er litt mer realistiske ser virkeligheten av hvordan samfunnet er blitt/vil bli. Når nordmenn går rundt å konverserer om hvor FLOTT det er å se et flerkulturelt Norge fortrenger de alt det farlige rundt det. Detaljer som at de rødgrønne politikerne faktisk flytter ungene sine fra de verste stedene er det ingen som snakker om. Hvordan nordmenn kan være så usannsynlig lite intelligente å tro at vi kan bli et eneste stort fellesskap med blandede religioner og kulturelle forskjeller kommer jeg aldri til å forstå. Det kommer aldri til å skje. Få det inn!"

"Fear is the source of all false perception" var det en som sa en gang, og det synes jeg er en riktig konstatering. Det paradoksale er at xenofobene nettopp er med på å utløse det de frykter, ved å komme med alle disse grunnløse advarslene om faren ved innvandring. Haussingen og alarmismen bidrar selv til å skape nettopp den polariseringen de advarer så mye om. Hvis du i øvrig ikke kan forstå hvordan en nasjon kan være et fellesskap av ulike religioner og kulturelle forskjeller, og samtidig er av typen som ikke lar deg imponere av rasjonelle argumenter, kan du jo f.eks. ta deg en tur til New York og se mangfoldet der. Naturligvis kommer det også an på hva man legger i "et eneste stort fellesskap". Det er ikke noe mål at folk som innvandrer hit, nødvendigvis skal totalintegreres med resten av befolkningen, i den forstand at de skal bli eksakte kopier av etniske nordmenn. Jeg er sikker på at du, når du tar deg en tur ut på gaten, kan få øye på temmelig mange, som på tross av å være "ekte" innfødte, er såpass forskjellige fra deg selv, at du rent bortsett fra hudfarven vil ha vanskeligheter med å finne noen fellestrekk med dem. Det kan i allefall jeg.

"Voldtekt er faktisk en NORMAL forekomst i disse kulturene "

Sier du det? Det var jeg slett ikke klar over. Kan du være litt mere spesifikk her? I hvilke av de dusinvis av ulike kulturer representert ved den norske innvandrerbefolkningen er dette normalt og akseptabelt? Har du noen dokumentasjon på dette, eller slenger du slike grove og potensielt skadelige påstander rundt om deg, uten å kunne backe dem opp?

1935: Der jude: Kriegsanstifter, kriegsverlangerer! Wann ist die jüdische Gefahr beseitigt?

2008: Kriminelle, misogyne, voldtektshungrige innvandrerne, kast dem ut!

Hu og hei, hoi polloi.

"de er oppvokst med innprenting om at kvinner er mindreverdige. Uansett hvordan dere vrir og vender på denne fakta så er kvinnesynet deres totalt skadet og vrengt."

I enkelte regioner rundt omkring i verden, finner man ikke sjelden et kvinnesyn som også i mine øyne er temmelig frastøtende ja, men å si som deg at alle utlendinger ser kvinner som mindreverdige, er ikke annet enn tåpelig overforenkling. Om en liten prosentandel av de som kommer hit skulle behandle konene sine dårlig, tror du virkelig dette utgjør noen trussel mot norske kvinner generelt? Tror du det foreligger en reell risiko for at et slikt kvinnesyn evt. skulle smitte over på den jevne befolkning, slik at vi alle sammen står i fare for å bli et folk av hustrumishandlere og voldtektsmenn? Give me a break. I øvrig er slike gammeldagse holdninger til kvinner i ferd med å forandre seg overalt; se f.eks. på Iran, der en overveldende majoritet av den yngre generasjonen ønsker det gamle foreldede kvinnesynet avskaffet, og det samme gjør majoriteten av norske innvandrere.

Noe som er langt mere skremmende, er at nordmenn i dag, takket være frykt-stemningen som du og andre er så vennlig å bidra til, vokser opp med "innprentingen" om at innvandrere og muslimer er mindreverdige. Hva er verst? Det gamle patriarkalske kvinnesynet, eller den nye kulturfascismen, der en dehumanisering av innvandrere ses på som god tone? Sett i lys av din uttalelse om at muslimer på stortinget gjør deg "fysisk kvalm", er det mulig at ditt syn på disse menneskene kan betegnes som umoderne og foreldet, eller kanskje til og med "totalt skadet og vrengt"?

"Voldtektsstatistikken er sterkt overrepresentert av utlendinger, å værre blir det. "

Tror du ikke man uten større vanskeligheter også ville kunne komme opp med noen statestikker, der enkelte grupper av etniske nordmenn kommer ufordelaktig ut mht. kriminalitet, om man hadde gjort seg like mye umake ved å produsere slike, som man åpenbart gjør med diverse innvandrerstatestikker? Om et par grupper innenfor den sterkt heterogene massen av innvandrere, skulle stå noe høyere på voldtektsstatistikken enn etniske nordmenn, er det grunn nok til å skulle stenge grensene for alle? Hva ligger til grunn for dette stadig voksende behovet for å trekke frem de verste elementene av den uhyre uensartede gruppen som går under betegnelsen "innvandrere"?

"Tanken på Norge om noen år hvis muslimer kommer inn på stortinget får meg fysisk kvalm.

Vold, ran, respekt... Håpløst...."

Vel, da har du ganske klart et problem. Vi går inn i en mere multietnisk og brokete verden, hva enn du liker det eller ei. Get used to it. Vår nasjon er selv delvis skyldig i denne utviklingen, både direkte og inndirekte gjennom allianser med div. aggressivt krigførende nasjoner (du vet hvem jeg snakker om). Du og andre engstelige kan naturligvis forsøke å demme opp for bølgen med alle advarslene deres, men det vil i alle tilfelle bare være en utsettelse, og i tillegg skape skadelige gnisninger, frykt og ytterligere polarisering.

Og til slutt: Hva med litt empati rettet mot traumatiserte mennesker som ofte kommer fra regioner som står i flammer, og der befolkningen vasser i blod? Åh beklager, jeg glemte at folk som appellerer til medfølelse er skinnhellige snillister, politisk korrekte moralister og selvrettferdige "bleeding heart liberals" som tror de er bedre enn andre, ute etter å demonisere sine meningsmotstandere, blabla ...

:helen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest pastablasta
Penny Lane:

"Fear is the source of all false perception" var det en som sa en gang, og det synes jeg er en riktig konstatering. Det paradoksale er at xenofobene nettopp er med på å utløse det de frykter, ved å komme med alle disse grunnløse advarslene om faren ved innvandring. Haussingen og alarmismen bidrar selv til å skape nettopp den polariseringen de advarer så mye om. Hvis du i øvrig ikke kan forstå hvordan en nasjon kan være et fellesskap av ulike religioner og kulturelle forskjeller, og samtidig er av typen som ikke lar deg imponere av rasjonelle argumenter, kan du jo f.eks. ta deg en tur til New York og se mangfoldet der.

Hørt den plata før ja, men smeltedigelen New York og USA generelt har ikke det rosenrøde skjæret man skulle tro:

http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/08/10/508443.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt den plata før ja, men smeltedigelen New York og USA generelt har ikke det rosenrøde skjæret man skulle tro:

http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/08/10/508443.html

Jeg er ikke uenig i at en by eller et land med stor etnisk diversitet, ikke nødvendigvis kan by på gnisninger og problemer; hovedpoenget mitt var at Norge er et multikulturelt land, og kommer til å være det i all overskuelig fremtid. Deal with it. Man kan så velge om man ønsker å delta sammen med de som flyr rundt og roper varsko og inngyter frykt, eller utvide horisonten sin.

Forøvrig var Putnams funn tvetydige, noe som ikke kom fram i artikkelens overskrift:

Putnam er rasende på FTs dekning av studien. Han hevder de bare refererte en tredjedel av analysen og vektla de kortsiktige negative implikasjonene av etnisk mangfold, på tross av at han selv refererer og drøfter egen og andres forskning som viser en rekke positive konsekvenser på lang sikt.

- Dette er den verste opplevelsen jeg noensinne har hatt med media, sier professoren om artikkelen og reaksjonene til The Harvard Crimson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen gode inspill til dette innlegget?

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?s=&...t&p=6275228

De fleste kommer ikke med fly. Kanskje deler av strekningen, men båt, tog, bil og ikke minst til fots er nok mer vanlig. Vi så en på dokumentaren som kom med fly, så det hender jo det også, men ikke de fleste.

En flukt kan ta mange måneder, det er ikke bare å hoppe på et fly.

http://www.aftenposten.no/spesial/article2783497.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. eller sender penger hjem til kosemilitsen Al-Shabab, ansvarlig for endel småting som bombeangrep og selvmordsbombere, samt opprettholde den gode moralen i lokalsamfunnet.

Sender alle verdens lands flyktninger penger til somaliske "kosemilitser" eller bare noen (evt mange) somaliere? Sender de samme somalierene 100% av pengene sine til Al-Shabab, eller hender det at familie får litt også?

Og i den Amnestysaken du linket til. Var det norske remittances som finansierte lastebilen med stein? Var det innvandrere i Norge som hadde fått nyss i at det var en steining på gang og tenkte "oi, da må vi sende penger ned så de får nok steiner å kaste!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...