Gå til innhold

Nattpatruljen sine funderinger


Nattpatruljen

Anbefalte innlegg

Har en dårlig dag i dag, tror det er årsskiftet som spiller inn og farger dagen og tankene mine..

Hva har skjedd i 2008 - hvordan blir 2009? Hadde så mange håp og drømmer som jeg ikke klarer å realisere alene, økonomien tillater ikke den helt store sparinga på en inntekt når Tenåringen skal fortsette med sine hobbyer.. Og det skal han få lov til, han skal ikke være den som lider pga stefarens avgjørelse.

Har hatt en samtale med det jeg regner som min beste venninne i dag.. Sa at jeg vurderer å kutte ut Elskeren, for jeg merker at hun sliter med "avtalen" jeg og han har - vi har blitt kjent gjennom hun som er vår felles venn. Hun sier at avtalen er "i orden" for henne, men jeg merker at hun ikke snakker om han til meg - de dagligdagse dryppene hvor hun tidligere nevnte han uteblir ,og det er kunstig at hun ikke lenger forteller noe om ting de gjør.. Hun sier at dette har hun ikke gjort bevisst, men samtidig oppfordret hun meg ikke til å bare fortsette så jeg tror hun blir fornøyd om han blir 100% "hennes" igjen. Kjenner jeg er trist fordi han er en knakende bra kar og vi har hatt så mange flotte stunder sammen, han har vært min kilde til hudkontakt og påfyll til selvbildet mitt.. Men, som jeg sa til henne, hun er viktigst for meg - vennskapet vårt har jeg ikke råd til å miste, det har vært for mye forandring i livet mitt i det siste til at jeg takler det også.

:sukk: For en møkkadag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NYTT ÅR - NYE MULIGHETER - VELKOMMEN 2009! :klappe:

Første skoledag til Tenåringen etter jul klarte vi jaggu å komme oss opp til rett tid! Er kjempesliten etter å ha kjempet mot sofaen hele dagen og deler av kvelden også. Har vært og trent, og det er deilig å kjenne at jeg ikke bare har forfalt i løpet av jula - timen gikk greit og jeg hadde det kjekt! Er vel ca 1 kg unna "target", men det er ikke noe stress for mitt vedkommede, det varierer litt opp og ned ut fra syklusen og aktivitetsmønsteret mitt + maten som nytes..

Har vært hos naboen min i kveld. Koselig! Selv om det er en liten flørtete undertone tror jeg han innehar materiale til å bli en god venn. Vi har snakket om det at vi ikke kommer til å utforske flørten, og det er godt å ha det avklart! Kjenner at jeg gleder meg til å besøke Elskeren igjen.. Det var godt å høre stemmen hans igjen i natt, humoren og den direkte "frekkheta" var akkurat som før.. Har forhåpentligvis brukt alt for mye tid alene til å spekulere på om han ville avslutte når han kom hjem igjen.. Kjenner at JEG ikke vil det, må få snakket litt med han om de tingene som har vært tema i mellomjulen.

Det var godt å komme over til det nye året. Dagene i romjulen hvor Tenåringen ikke var hjemme hos meg var tunge.. Gråt og tenners gnissel, ikke pga Eksmannen, men fordi jeg synes det er fælt å være så alene på sånne "I dag er alle sammen-dager". Klarte likevel å komme meg på jobb 10 min etter at Eksmannen så omtenksomt sendte nyttårsmelding og skrev at han håpet av hele sitt hjerte at 2009 ble det beste året av alle for meg!?! Hvilken rett har han til det? Kjenner at jeg blir irritert over tanken på at han skriver slikt noen få måneder etter at han dumper meg og ekteskapet som en skitten klut.. Svarte bare kort at jeg kunne ikke se at det skulle kunne bli noe verre i allefall, og Godt nyttårsvada. :(

Har i tillegg vært dagesvis uten internett - feilen lot seg imidlertid ordne i dag - og det i løpet av 3 min på telefonen med den "riktige" damen.. Hvorfor får man aldri snakke med dem først?!

Historisk blakk.. Venter og lengter etter lønningsdag! Må ta kvelden, hodepine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens opptur: Invitasjon til å komme over til Elskeren når besøket hans var reist - han hadde stua full av W,R&M og ønsket mitt selskap når de omsider dro hjem.. Nedturen var å måtte takke nei, siden Tenåringen er hjemme.. Men han ønsket selskapet mitt selv om han var syk og ikke i form til å overholde "avtalen" vi har! :klemmer: Det er en som savner hudkontakt!!

Er også glad for å ha fått tak i billig flybillett til en tur jeg var usikker på om jeg hadde råd til å ta.. Men nå ser det ut som at jeg får være med den yngre garde og nettverket rundt dem for siste helg i sesongen, i en annen by - og muligheten for at våre gutter kommer hjem med edelt metall er absolutt tilstede! De er så flinke.. Jeg er kjempeglad for det gode samholdet det er rundt tenåringene våre, det er en flott gruppe ungdommer og ikke minst foreldre. Dette gjør det enklere å takke JA til å være med på dugnader og bortekamp-helger.. Det er ikke akkurat slik at jeg orker å stå å se på så mange av treningene i den andre idretten Tenåringen holder på med, der blir det mest bare kampene som jeg ser på, og samlingene i regi av kretsen.

Dagens lille sukk: hvorfor er det slik av mine voksenpersoner forventer at jeg alltid skal stikke innom dem? De kommer aldri innom her for å ta en kopp kaffe, det er alltid jeg som må gå opp til dem om jeg har tenkt å se dem.. :P Det synes jeg er teit - for argumentet for å ikke reise å besøke søsteren min så ofte er "hun har selv valgt å bosette seg der hun bor". !??! Hva i svarte.. Jeg bor 10 minutt unna... i GANGAVSTAND! Og likevel har de ikke vært her siden siste gangen de var hos min søster...! Jeg lurer på hva jeg gjør galt her i verden.. Blir helt matt når jeg sitter og tenker over saken. Sukk. Sånn, nå har jeg fått DET ut av systemet!

Gleder meg til lønning - vurderer farging av hår i tillegg til en runde med saksa, og har lyst å kjøpe meg ekstern harddisk til oppbevaring av bilder og musikk.. :sur: Skulle også oppdatert turutstyret mitt en gang for alle, men det er jo ikke penger til alt på ei lønning!!! Her må det prioriteres!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på at jeg kanskje burde ta med her, i begynnelsen av dagbok-året, at jeg for en gangs skyld har skrevet ned nyttårsforsett(er)!

Limer fritt inn fra det andre innlegget:

1. Tenke positivt og fokusere på mulighetene som ligger og venter på meg.

2. Fortsette å ha friluftsliv høyest på prioriteringslista mi når det gjelder "hvordan utnytte turnusfri best mulig".

3. Få meg et eget sted å bo i løpet av dette året.. Dette er vel det punktet jeg er mest usikker på om jeg klarer å gjennomføre

Punkt 1 bør være mulig, jeg pleier som regel å finne noe bra i de fleste situasjoner, og jeg tror det er mye godt i vente for Tenåringen og meg dette året. Er spent på å se hva som venter oss - synes å skimte flere dører som er på gløtt hist og her!

Punkt 2 er viktig for meg. Mange flotte turer i fjor, og jeg har nå samlet meg et eksklusivt knippe med turkompiser som jeg tror jeg kan dele flotte opplevelser sammen med - både dagsturer og overnattingsturer håper jeg det blir mange av! Elskeren innledet jo med å friste med at han skulle ta meg med på tur, vi får se om han innfrir sine lovnader - da kan det bli riktig så hyggelig.. :rødme:

Punkt 3 skremmer vannet av meg. Ikke bare fordi det betyr en million i gjeld, men fordi det blir et manifest i "nå skal jeg være alene om alt ansvaret" - får jeg i det hele tatt lån når det virket å være så vanskelig når vi var to? Det betyr også at min største drøm blir satt på vent - skulle så mye heller hatt hyttedrømmen realisert til en mindre penge enn dette med leilighet kommer til å koste meg.. Men bygge det, og i tillegg leie leilighet får jeg rett og slett ikke til på min lønning, det har jeg innsett og brukt noen dager på å være litt trist for. Men, for å starte med å se på noe positivt: det er bra at jeg ikke sitter her med nybygd hytte m/lån + husleie - så det var i etterpåklokskapens lys OK at Eksmannen fikk byggenerver for snart to år siden.

Har snakket med legesenteret, og jeg har fått beskjed om at klamydiatesten som ble tatt var negativ, så da er det også i orden ved årsskiftet. Har lovet meg selv å oppføre meg som den voksne damen jeg er og ta økt ansvar for egen helse gjennom å begrense ONS (hurra for Elskeren, trygg og frisk!) + være flink til å beskytte meg når jeg en dag ikke lenger kan leke mer sammen med han.

Det var det en fredags morgen.. Har arbeidshelg, så det er vel bare å legge seg nå så jeg får med meg litt av ettermiddagen før jeg skal på arbeid igjen til natten... MSN flørtet litt i natt med en gammelgammel kjæreste fra ungdomsskoletida, merkelig hvor godt man kommer overens med enkelte selv om man ikke har hatt noe særlig kontakt på ganske så mange år. Koselig med en flørt og positiv oppmerksomhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lenge siden jeg har vært her for å sortere i tankene mine, og akkurat nå har jeg flere tanker i hodet på en gang... Det meste surrer rundt temaet relasjoner..

Et nært familiemedlem har fortalt at det går mot samlivsbrudd for henne og samboeren. Har ikke mulighet for å være tilstede så mye, men har sendt mange tanker til dem alle - og håper at jeg får snakket godt med dem om noen dager når jeg reiser på besøk.

Elskeren har jeg rukket å være hos denne uka.. Det var rett og slett bare nydelig å være i hans armer igjen.. Men er redd jeg har gjort ting vanskelig for meg selv ved å fortelle at jeg tenker på han hele tida.. Mente å si at jeg tenker på han og våre felles aktiviteter, kjenner jeg går med et konstant lite håp om nærhet og :humpe: nå som jeg vet han er i distriktet igjen.. Men er redd for at han tror jeg går rundt og er forelska. Må få sagt det når jeg ser han.. Har ikke hørt fra han i hele helga før jeg nylig kommenterte noe på FB som han hadde skrevet.. Da dukket han opp i chatten min og lurte på hvordan det sto til.. Svarte kort og høflig at jeg hadde det greit, men at jeg ikke orket å være lenge på chat'en fordi jeg har ting å tenke på. Han lurte på om det var noe med han, og jeg svarte ikke.. Må tenke meg litt om først, så skal jeg komme tilbake til det når jeg har et smart svar å komme med, men det har jo delvis med han å gjøre at jeg er tankefull for tida.

Venninnen min som er venninne med Elskeren takler det at vi har "noe" uten henne fryktelig dårlig. Nå har jeg igjen havnet i unåde, hun sender ikke sms og holder ikke avtalene vi har gjort. Så jeg gidder ikke mer av spillet hennes. Hun vil straffe meg for at jeg blir lei meg når hun stenger meg ute, og det blir bare slik at jeg blir enda mer alene når hun gjør det. Har hatt så mye dritt i livet mitt de siste månedene at jeg søker konsekvent til venner som gir meg energi nå.. Orker ikke mer av ting som super energi og gir meg tunge tanker, orker ikke være den som tar kontakt for så å bli avvist..

Gammelkjæresten min fra ungdomsskoletida dukker opp hele tida, han dårlige forhold på hjemmebane og trenger noen å spille ball med.. Så jeg snakker med han, og synes egentlig at han er en fryktelig koselig mann. Men jeg har gjort det klart for han at jeg snakker gjerne med han, men kommer ikke til å involvere meg med han på noe vis før han har ryddet opp i sitt eget hjem. Det er snakk om samboer og barn, så jeg vil ikke være ansvarlig for at han evt bryter ut, det får komme av hans egne avgjørelser for hvordan han ønsker å leve sitt liv..

ONS skulle jeg holde meg unna... vel, det ble en reprise fra fjorårets januar-lønningspils. Og det forvirrer meg. Hvorfor forteller "han" meg om hva han tenker og føler 1 gang i året?? Og hvorfor er jeg svak for den fyren som gang på gang setter spikeren på hodet og treffer meg på mine såreste punkter? Eller er det fordi han virkelig ser meg at han klarer å gjennomskue gla'jenta de andre ser på jobben? Jeg blir så forvirret!

Skulle ønske jeg bare hadde gode ting å strø om meg med, men det er nå dette jeg er opptatt av i kveld.. Dagens opptur har vært Tenåringen som satt og spilte gitar i stua til meg, det var veldig koselig! Gratis hverdagslykke... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og ser på mitt forrige innlegg, og føler meg ganske så patetisk.. Herregud hvor jeg styrer og kaver og ikke vet hva jeg egentlig vil!!!

Venninnen min har bare tatt overflatisk kontakt, og jeg svarte kort og delvis avvisende - men dog med takk for at hun ønsket meg med denne gangen.. har sagt til henne at jeg opplever det som at hun gir meg "The silent treatment" og at jeg reagerer med å bli lei meg når hun gjør slik.. Fikk ikke noen beklagelse.

Elskeren.. Han tok kontakt igjen, lurte på hvordan jeg hadde det.. Svarte han i forhold til relevant tema, men utbroderte det ikke så veldig... Får vel ikke noen respons på det heller..

Gammelkjæresten.. Ikke aktuell for et seksuelt forhold nå, men.. han gir meg faktisk en unik følelese av tilhørighet og det var deilig avslappende å være sammen i mange timer.. Bare det å dele samme sofa for en kaffekopp var magisk <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Lenge siden jeg har vært innom her nå, det har vært en hektisk periode i det siste med mye jobb og lite av alt annet.. Har vært en liten tur på besøk hos søsteren min og hennes familie, det var deilig å få være litt tante igjen!!

Tenåringen er småsyk nå, spent på om formen er god nok i morgen til at han får være med laget på tur i helga..

Eksmannen var i døra og leverte noe for noen dager siden.. Merkelig hvor fremmed han har blitt på disse månedene, han tar fremdeles ikke kontakt, så jeg orker ikke å forsøke å snakke med han. Det kjennes helt nøytrakt ut når jeg ser han, hverken hurra eller huff.. Er vel ganske så ferdig med han da.

På mannefronten har det vært ganske så rolig, og det er helt greit.. Har kontakt med gammelkjæresten, han er en flott fyr. Tilbringer litt tid sammen med en naboen min av og til, han er fremdeles ikke kjærestemateriale og det er deilig avslappende å forholde seg til hverandre slik!! Kos å kunne se film i hverandres armkrok, sitte og dele ei flaske vin og prate - og deretter bare gå hjem når man er trøtt.. Kunne snakke sammen om alt, le og fjolle..

Har fått trent masse den siste perioden, men denne uka har det hittil vært dårlig.. Skal derfor tidlig innom treningssenteret i morgen og legger meg nå.

(Kun mindre justeringer!)

Endret av Nattpatruljen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble reise for tenåringen forrige helg, og laget fikk en 2.plass

:popcorn: God underholdning å se dem spille!

Mannefronten er det stille på, det tvang seg frem en pause i kontakten mellom gammelkjæresten og meg mens han gjør seg ferdig med det gamle forholdet.. Hva som skjer videre så i måte er det ingen som vet, nå er det viktigste å sikre en best mulig overgang for barna som er involvert. Kjenner jeg savner kontakten oss i mellom, han har blitt en mer og mer spennende mann etter hvert som jeg har blitt kjent med han.. Håper han tar kontakt når han har fått hodet over vannet igjen!

Mens jeg venter har jeg en flott date i sikte for Valentins day - skal på kino med ei venninne som er i samme sivilstatus som meg! Gjett om vi skal pynte oss og være flott date for den andre!!! :fnise:

Elskeren har jeg ikke hatt noe kontakt med siden sist han ble nevnt her, og etter at jeg har vært pådriveren for forslag som ikke har blitt besvart har jeg innsett at han har avsluttet dette uten å være direkte nok med meg til å fortelle om det.. Merkelig mann som ikke engang kan si opp uforpliktende sex engang! Vel, noe måtte det være, når han ellers er så flott og trivelig på mange måter!

Er syk, og skal ikke på jobb i natt. Det skal noe til for at jeg skal miste matysten, men sånn er det i allefall.. I dag har jeg (til nå) bare spist en banan og en appelsin.. og jeg som er så glad i mat!! Gleder meg til jeg igjen klarer å spise uten å bli så utrolig kvalm og uggen! Da kommer vel også treningslverskuddet tilbake.. Nå har jeg evig nok med å få klærne til vask og tilbake i skapene!

Dagens hverdagsglede: Har gjort avtale med Tenåringen om å reise å kjøre slalom på mandag når han kommer hjem fra helgeoppholdet borte. Jeg gleder meg!! Lønningsdag i dag, og jeg har unnet meg noe nytt undertøy samt et skjerf som jeg tenker å ha med meg på lønningspilsen med jobben :) Krysser fingrene for at jeg er frisk da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen etter fredag den 13.. Gårsdagen var ikke noe særlig for noteringer under hverdagsgleder.

Fikk høre (via venninne) at gammelkjæresten og hans kvinne skal forsøke litt til.. Håper han får det bedre sammen med henne nå, de må snu noen steiner skal det der bli bra!!! Forstår det egentlig, felles barn og stabil oppvekst er jo godt bindemiddel - men ulykkelige foreldre sammen er ikke likevel nødvendigvis det beste for barnet. Kjente det stakk godt da jeg hørte det, jeg savner den gode kontakten vi har utviklet - og nå blir vi ikke å ha noe kontakt utover høflighetsfraser kan jeg tenke meg. Trist.

Den andre tingen som ikke var bra var det at jeg observerte Eksmann og Ny Dame i "vår" bil.. Hun kjørte, som om hun aldri har gjort noe annet.. Vil ikke ha han tilbake, men jeg ville veldig gjerne bli informert om at jeg kunne treffe på han og ny kjæreste.. Byen er liksom ikke veldig stor!

Hverdagsgleden fra i går må være min gode jobbvenn som leste meg som en åpen bok, sendte meg oppmuntrende sms og ga meg klar beskjed om at når jeg ville dra, skulle vi reise sammen. Han vek ikke fra min side, og lånte meg armkrok gjennom natten og mange gode ord. Er virkelig velsignet over å ha han som min venn!! :klemmer:

Dagen i dag... Er litt nedfor, men ser frem til kinodate med venninna mi. Skal pynte oss og gjøre det beste ut av denne kvelden! Må bare gjøre unna litt husarbeid først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Er inne i en hektisk jobbeperiode for tida, har jobbet mye ekstra i tillegg til mine faste vakter. Har kommet frem til å jobbe i min reduserte stilling ikke er bra for oss, da det fører til bekymret mamma i huset og dårlig råd gjør meg trist!

Eksmannen og den nye damen (10 år yngre enn meg!!) har allerede vært sammen i et par måneder - om det er sant gidder jeg ikke å spekulere i engang. Men det er vondt å høre at hun har hilst på "min" svigerfamilie allerede. Vil fremdeles ikke ha han tilbake, men savner kontakten med folkene "vi" hadde rundt oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Fortsetter der jeg slapp, var på jobb og måtte avbryte..

Har gått og hatt mye tanker i det siste - rundt Eksmannen og det at han har gått videre allerede. Synes på en måte at han er en drittsekk som har "lurt meg", at han gikk inn i forholdet vårt med en letthet som jeg ikke har vært forberedt på. Føler at jeg gikk inn i et livsprosjekt, mens han egentlig bare har tatt tingene som de kommer, og forlater når han til slutt ikke orker mer. Jeg har vondt for å stole på andre etter dette, og er sinna på han som har misbrukt min tillit på en sånn måte - at han har fått bli kjent med barnet mitt, og nå bare forlater uten så mye som en gradvis overgang for den uskyldige 3. personen i dette..

Har sett mye til min kollega (har vært nevnt som nabo tidligere) den siste tiden.. Ikke klar for noe forhold noen av oss så dette kjennes godt og trygt ut, dette er en mann jeg ikke er redd for skal misbruke min tillit, en virkelig god venn som stikker innom og som liker meg for den jeg er! :klemmer: Vi har rotet litt, men vi har egentlig ikke noen plan med dette.. Tar tingene som de kommer og kaller dette for et "Ikke-forhold" som vi begge er fornøyd med!

Er likevel ikke helt glad for at han er singel om jeg skal være helt ærlig med meg selv... Fikk sms fra han mens han var på byen sist, om at han var blitt forsøkt sjekket opp av DEN flotte damen.. Han hadde ikke villet bli med henne hjem, orket ikke danse med henne, hadde avvist henne helt.. Hvorfor fortelle meg slikt? Tenker han "bare" kompis om meg, eller begynner han å føle noe han ikke vil innrømme siden vi er så enige i at forhold ikke passer for oss nå?

Blir gal av å gå og analysere...

"Gammelkjæresten" tar fremdeles kontakt. Jeg konverserer høflig med han, men kjenner jeg blir mer og mer irritert over at han ikke bare gjør seg ferdig der han er før han tar kontakt med meg, som han hadde sagt han skulle gjøre.. Tror med 99% sikkerhet at han kommer til å bli der han er, pga økonomiske forhold og det blir "mindre støy" ved å bare bli. Vel, "Be my guest" om han virkelig vil leve livet sammen med ei han ikke begjærer eller har de store følelsene for. Har lagt dette bak meg som en hyggelig flørt i vintermørket.

Har vært på kino i "ensom majestet" for 1. gang etter bruddet. Så "Bienes Hemmelige Liv" laget etter Sue Monk Kidd si bok som jeg ble så glad i da jeg leste den. Flott film - og jeg er stolt over å ha tatt tilbake kinomørket! Jeg kan ikke sitte å vente på at andre skal be meg med, eller at de skal ha lyst å se samme film som meg - så jeg går...selv om det betyr at jeg av og til skal gå alene. :popcorn:

Ser frem til frihelg og lite planer, skal overraske min nabo med å stikke innom med vin og snacks lørdag tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter med dagens hverdagsglede som jeg fant på loftet hos mine voksne: Fikk arve mammas gamle ytterjakke i semsket skinn med ull inni. Deilig og varm, perfekt til tørre og kalde vinterdager!! :jepp:

Fikk en påminner om at livet er skjørt i går. Tenåringens far ringte meg og fortalte at vår felles gutt hadde skadet seg (potensielt stygt) mens de drev på med vinteraktiviteter, de ventet på lege.. Senere fikk jeg beskjed om at Tenåringen nå skulle hentes av ambulanse og kjøres til sykehus, så det var bare å komme seg avgårde.. Rakk fram og fant han og far i akuttmottaket, og etter nesten 5t med mye venting, røntgen og CT var det klart at forandringene de så på røntgen heldigvis ikke var brudd!! Gud hvor redd jeg var for den lille kroppen... Kjenner jeg blir helt uvel når jeg tenker på hvordan utfallet kunne ha vært om ikke min kjære, kjære Tenåring hadde englevakt den dagen.

Dagen i dag har vært fin. Har gått tur sammen med ei venninne, vært på damelagets håndballkamp og i tillegg funnet hverdagsgleden i ny gammel jakke. Et virkelig scoop! Har også benyttet kvinnedagen til å vaske yttergang & trapp, så i morgen er det bare soverom, kjøkken og stue igjen. Fort gjort!!

Skal innom naboen min en liten kveldstur, se film sammen. Koselig det! Lurer på om han liker meg "a lot", tar han innimellom i å se på meg når han tror jeg ikke gjør det! :yvonne: Gjør meg ingenting det, da!

Ellers har helga vært ålreit, om man ser bort fra at nesten hele lørdagen gikk bort i sykehus og bekymringer.. Fredagen ble brukt sammen med venninner, først på kamp og senere ut på byen.. Gjorde meg mine betraktninger rundt en god venn av en venn av meg - hilste på han for første gang fredagen. Sikkert en trivelig fyr, men ikke den kjekkeste av kompisene i gjengen... Likevel er det han damene flokker seg rundt og klår på når de er ute - ene og alene pga kjendisfaktoren... Synes egentlig litt synd på han, det må være litt ekkelt å bli klådd sånn på av mennesker man ikke har noen nær relasjon til!! Hadde det vært en kvinne som hadde blitt utsatt for menn som var like frempå som de blondinene jeg observerte (unnskyld meg men det er sant) - ville det nok blitt ramaskrik! Stakkars mann, håper det ikke er like ille hver gang han er ute i verden for å ha det moro med sine venner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Noen dager med pause herfra - det har vært hektisk med veldig mye jobb i det siste, er bare her hjemme og snur, kjennes det ut som!

Dagens hverdagsglede: film på armkroken til naboen, tror jaggu han sov mesteparten av filmen! :fnise: Men det var godt med litt nærhet, har ellers hatt en tøff dag så at den slutter godt er gull verdt!

Fikk høre i dag at Eksmannen var observert klinende med langhåret blondine 14 dager før vi ble separert.. Enda de ikke traff hverandre før i JANUAR?! Merkelig, liksom? Vondt at han lyger til meg, hvorfor gjør han det fremdeles - han har jo ingenting å tape nå som det er ugjenkallelig slutt. Det irriterer meg at jeg blir lei meg over å oppdage enda flere av hans løgner, få bekreftet ting som jeg har kjent på rent intuitivt... Det er vel bare å innrømme at jeg har vært veldig lettlurt. :sukk: Jeg har vondt for å stole på folk etter det sviket hans, trist at han har klart å ødelegge en viktig del av min personlighet.

Ser fram til neste lønning allerede nå. Det har blitt endel ekstravakter og noe overtid på grunn av at påtroppende skift er såpass respektøse at de ikke møter på jobb presis.. Trist å bruke helsevesenets penger på en sånn måte, når vi i utgangspunktet går såpass i underskudd! Men for min/vår private økonomi er det jo fint, Tenåringen skal få seg de skoene han ønsker seg uten at mammaen trenger å tenke på kroner og ører for en gangs skyld!!

Lang friperiode foran meg nå.. Skal fylle opp vinlageret og bake litt, få orden på heimen (ser ikke ut etter å ha vært "mellomlandings-stasjon" over en periode) og kose meg med Tenåringens gode selskap. Helga vi har foran oss går nok til ett idrettsarrangement, en bursdagsfeiring og et tantebarn på overnatting. :) "Tante" er en ærestittel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, for en tung dag dette har vært.. Tenåringen har bursdag, og Eksmannen har ikke engang giddet å ringe han for å gratulere han med dagen... Vondt å være alene på sånne familiedager. :sukk:

Hverdagsglede: Ute og lekte med tantejenta mi i dag, har lagd engler i snøen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange tanker rundt dette med ærlighet for tida.. Skulle gjerne stilt både Eksmannen og den unge damen et par spørsmål som de måtte svare 100% sant på, ellers vokser nesa deres. Men det er vel ikke godt for noe annet enn mine indre prosesser, så det vil nok neppe skje.

:slår: (godt å ha det unnagjort!)

Stor hverdagsglede i overraskende besøk fra flere hold i går. Godt med venner som stikker innom, tar seg tid til å slenge seg ned på sofaen og ikke gjør mine til å stresse videre.. Vidunderlige mennesker å ha med seg, når man kjenner man ikke klarer flere timer alene - men samtidig ikke orker å be om å få besøk.

Gråter stadig oftere når jeg er alene, for alt og ingenting. Sover dårlig og lite.

Klarer jobben min greit, men påvirkes av lite søvn - det er tydelig. Blir veldig fort sliten av å sette fram "Happy face" og late som at jeg er glad og fornøyd overfor pasienter og de av kollegaene mine som jeg ikke vil skal vite hvem jeg egentlig er.

Lurer på om jeg skal ta kontakt med den lokale presten for samtale, mangler retning i livet mitt og har visst mye som trenger å bearbeides. Psykiatrien har alt for lange ventelister til at jeg makter å stille meg bakerst. Klarer ikke å ta stilling til dette nå. :sukk:

Dårlig dag, til tross for at jeg er fornøyd fordi jeg har jogget og gjort en praktisk ting som har vært utsatt lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare komme innom med en siste kommentar for dagen, sånn helt for meg selv - ble så inspirert da jeg leste en tråd om Irritasjonsmomenter!

Here goes, til tross for at jeg synes det er tungt å være alene om "alt":

Jeg er GLAD for at jeg ikke lenger trenger å forholde meg til Eksmannens uvaner. For at jeg ikke er irritert bare han puster og tar opp plass i sofaen, han sliter ungjentas sofa nå.. Jeg er glad for at jeg sannsynligvis kan stole mer på de jeg omgås med nå for tiden, ingen har noen grunn til å lyve å bedra. For at toalettet er ledig når jeg har bruk for det, for å kunne legge meg tidlig uten å bli vekt sent på kvelden av en unødvendig jobboppringing. For å slippe ekssvigersøsters falskhet. For å føle meg sexy og mer enn god nok til å kunne tilfredsstille en mann i senga, for å slippe å bære ut søpla av 5 aviser daglig. Jeg er glad for at ting ikke blir utsatt til dagen etter lengre, jeg er ansvarlig for å få unnagjort tingene selv nå!

Skal bygge på denne med alle de små tingene jeg ikke savner, for det er fremdeles mange viktige personer jeg daglig kjenner savnet av, men ikke lenger har kontakt med pga han. Det er vondt og trist å være alene, men jeg ser at det er veldig mye her som gjør at han ikke er mannen for meg! (Kan'ke ha en kar bare fordi man trenger selskap!) :mobil: Ring en venn eller kos med :catmilk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Har mange tanker nå som påsken kommer med stormskritt.. Snakket med Eksmannen her om dagen.. Han sa at han hadde ikke hatt det bra det siste året.. Jeg kjente han nok dårligere enn jeg trodde, for så lenge merket ikke jeg at vi hadde problemer sammenhengende.. Men det er kanskje hans sanne erfaring. Trist. Jeg har bare gode minner fra den siste påska vi hadde sammen.

Skal innom gullsmeden og se hva jeg får i bytte for gifteringene og evt morgengaven også. Blir jo ikke brukt i nåværende form, og når han ga min ring også tilbake ser jeg ikke poenget i å ta vare på dem for nostalgien sin del.

Har sovet hos elskeren et par netter nå.. Sover så mye bedre når jeg er hos han, enn det jeg gjør når jeg er alene. Han vet hvor jeg står i forhold til Eksmannen og opp- & nedturer.. Skulle ønske jeg var mer stabil og skikkelig ferdig med alt det vonde som følger med å bli dumpet sånn som jeg ble..

Hyggelig ting i livet: Har vært ute i verden sammen med elskeren flere ganger i det siste; idrettsarrangement den ene kvelden, og kino en annen. Koselig, kjenner at det er godt å være sosial sammen med han, og jeg gleder meg over hans utsagn som innebærer litt planer fremover for å gjøre ting sammen med meg og Tenåringen - han snakker om ting han har lyst å fortsette med til høsten!!! Det er lenge til... :lur: Jeg tenker ikke så veldig mye lengre frem enn til påskeegget som er under utarbeidelse: øl, favoritt-sjokoladen, popcorn, sexy gavekort, rød "kjærlighet".. Kanskje jeg skal legge ved et par bilder.. Hmmm.. tenker mer på dette i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Klar for litt vårrengjøring og opprydding her nå!

Leste følgende frase på Martha Stewart: "You cannot grow, if you can't let go" og budskapet var kast/resirkuler/selg/gi bort 50 ting. Tror jaggu jeg skal gå i gang med det og bruke fridagen til det i morgen - har allerede flere ting som jeg er klar til å gi slipp på, og tror også jeg har turnusfri neste gang det er bruktmarked i regi av Grønn Hverdag. Skal spare pengene til fotballtur med Tenåringen til høsten, for sommeren blir vi nok å bruke hjemme og i lokalmiljøet!

Forsøker å "digge singellivet" som det står så muntert her på KG. Sitter her i pysjbuksa langt utpå søndagen og gleder meg litt til søndagsdate med venninne O. Så i dag ser jeg frem til middag, kino og et glass vin eller to i godt selskap.

Har brukt mye tid sammen med elskeren i det siste - godt å være i hans selskap. Han gir uttrykk for at han har det på samme viset, og det siste han sa til meg i går var at han ser fram til neste gang vi kan sove sammen.. Vi er dårlig koordinert for tida mtp ungehelger og arbeid motsatt, i tillegg til at jeg har påtatt meg ekstravakter for å ha litt ekstra til sommeren kommer og jeg på nytt skal flytte. Han har gjort sine funderinger over at jeg skal bort fra nabolaget, men det er fremdeles gangavstand og går det fremover med oss tror ikke jeg dette blir et problem. Jeg har jo uansett ikke lyst å hoppe rett inn i nytt familieliv som innebærer komplikasjoner for Tenåringen, eller barn som elskeren har under taket sitt. Jeg er glad for å bo bare sammen med arvingen min, og sånn ønsker jeg å ha det ei stund fremover!

Det kribler litt med tanke på at jeg kanskje har en potensiell kjæreste.. Snill og omtenksom, tenner meg, morsom, kjekk, kunnskapsrik, fantastisk pappamateriale, flink i jobben sin, spiller ønsket instrument, snuser og røyker lite, har barn og skjønner dermed litt mer av "hvor jeg kommer fra", gode prioriteringer, friluftsmenneske.. Mye flott med denne karen men vi får se hvordan tingene utvikler seg.. Han har vært litt tilbakeholden med godordene til meg til å begynne med, men de tingene han har sagt har vært med substans og ikke bare av typen: "du har så pene øyne". Det beste er nok det at han har vært min venn gjennom denne vanskelige vinteren, vi har en åpen og direkte kommunikasjon og jeg kan snakke med han om alt. Komplimenter kommer det mer og mer av nå som jeg er litt mer tilbakeholden og undrende i forhold til hvor vi står.. Merkelig det der!

Det er likevel noen issues som jeg ikke er så happy for, blant annet at han har en egen evne til å havne på nachspiel som varer til formiddagen før han reiser hjem gjør meg usikker... Mine tidligere erfaringer med nach tilsier ONS og da blir jeg usikker. Men så lenge vi ikke har et formelt forhold så er det ikke noe stort problem - men det må snakkes om så jeg som har tillitsproblemer etter løgnhalsen av en Eksmann får bekreftelse på at ting er ok. Ikke noe stort problem, egentlig.

Den gamle elskeren tok kontakt her om dagen, sånn helt ute av det blå.. Hva er det han tenker og tror om det forholdet som var oss i mellom??? Komme her og komme her, mange måneder etter at jeg hadde kontakt med han sist.. Sier han ikke har vært sammen med andre etter meg, at han savner noen å sove med, men fremdeles ikke vil ha noe forhold. Så det var vel bare for sengehyggen sin del.. Vet ikke om jeg skal le eller gråte av det - for han er fantastisk på alle måter; men jeg har ikke samvittighet til å treffe han når jeg nå har et helt annet forhold til han andre fyren, og i tillegg er forholdet til venninna mi igjen blitt normalt... Det tok sin tid, men vi har jobbet for å reparere et viktig vennskap - så verdt det!!

Eksmannen er jeg ferdig med i praksis. Har fått de siste pengene og tingene fra han, så nå er det ingen grunn til kontakt før skilsmissepapirene er klare i november. Fyren er blitt veldig fremmed for meg, jeg klarer ikke å huske så mange av hans gode trekk, og det er litt trist når vi tross alt har vært gift og sammen over mange år.. Har fremdeles variabelt humør, trist uten grunn og savn av det gamle familielivet. Han er fremdeles sammen med den unge damen sin, har sagt opp leiligheta "vår" så jeg regner med at han flytter inn sammen med henne om ikke så lenge. Skjønner ikke hva hun ser i en mann som er 20 år eldre enn henne.. eller hva han ser i henne. De om det, han sier han er lykkelig og driter i hva andre mener om det forholdet de har! Og det er vel slik det skal være når man er forelsket. Fint for dem, hun blir nok kjent med de mindre attraktive trekkene hans etter hvert.

Har kjøpt meg smykke for pengene jeg hadde til overs hos gullsmeden. Sølv, kjempefint og kan brukes til alle anledninger. Bestemte meg for å beholde morgengaven da jeg ikke ville få penger for diamanten, så gullverdien var ikke all verden i seg selv. Får ha den liggende i smykkeskrinet til jeg kjenner meg helt nøytral til å bruke den. Gull er gull - men gifteringene var det godt å bli kvitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten liste over ting jeg er glad for, greit å få ned gode tanker også her..

- Er glad for at jeg har en frisk Tenåring i huset

- Er glad for gode venner som viser at de bryr seg i praksis, ikke bare overfladisk

- Er glad for å ha gjennomført "Kvitte seg med 50 ting-prosjektet"

- Er glad for at jeg har en støttende familie, alle ved god helse

- Er glad for at jeg får starthjelp fra foreldrene mine til å realisere Drømmen når jeg er klar for å gjøre det store hoppet

- Er stolt over å ha løpt en distanse som for meg ville vært umulig i fjor på denne tida

- Er glad for å ha en jobb jeg liker og trives i

- Er glad sykkelsesongen straks er i gang

- Er glad for at det snart er tid for nye topp-turer

- Er glad for at det ser ut til å gå greit med økonomien!

Det er egentlig ikke så verst å være meg, når alt kommer til alt :)

Var på kunståpning i går sammen med venninne A. Koselig å rusle å diskutere meninger om det vi opplevde over ett glass vin, og samtidig småprate om de viktige tingene i livet. Ser henne ikke så ofte, men hun er ei jeg stoler på og som har vært en god støtte for meg. Kan se ut som at hun trenger litt hjelp og støtte i tiden fremover, om ikke utredningen hun har foran seg avkrefter det aller verste. Jeg krysser fingrene i allefall!! Satser på positivt utfall, så vi får gjennomført alle våre planer for sommeren!

I dag skal jeg i 70-årsdagen til min tante på farssiden, en skikkelig bra dame som jeg har blitt bedre kjent med etter at hun ble enke for noen år siden. Hun er nabo til hyttetomta mi og jeg lengter etter å tilbringe mer tid der. Kjenner det verker i kroppen etter å få realisert Drømmen, ett eget sted som er bare mitt - men hvor familie og venner er velkommen på besøk.. Tør jeg gå i gang, kan den store drømmen min være realisert til neste år!!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Er fryktelig sliten nå. Får ikke sove. Gruer meg til 17.mai. Skal jeg liksom dekke opp til festfrokost for en med serviset "vårt"? Har lyst å sove bort hele helga!!

Har gode ting som skjer i livet mitt også. Men nå er ting mørkegrått og oppoverbakke for meg uansett hvor mye jeg forsøker å tenke på det fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...