Gå til innhold

Nattpatruljen sine funderinger


Nattpatruljen

Anbefalte innlegg

Er fryktelig sliten nå. Får ikke sove. Gruer meg til 17.mai. Skal jeg liksom dekke opp til festfrokost for en med serviset "vårt"? Har lyst å sove bort hele helga!!

Har gode ting som skjer i livet mitt også. Men nå er ting mørkegrått og oppoverbakke for meg uansett hvor mye jeg forsøker å tenke på det fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er akkurat ferdig med ei lang jobbeøkt, 17.mai midt oppi dette i tillegg til konfirmasjon av en av mine "ekstanteunger". Fryktelig tungt å kjenne at jeg har mistet halve "familien min" i disse dager, men livet går videre - og til neste år er det nok litt lettere å være en familie på 2.

Stolt av at jeg klarte å overlevere konfirmasjonsgaven til konfirmanten, selv om jeg bare sa "gratulerer med dagen" og ga h*n en tårevåt klem før jeg måtte gå. Traff heldigvis ikke på Eksmannen og den unge damen i kirka, det var vondt nok å kjenne på at jeg ikke lenger er en del av den familien som engang også var min.

Tenåringen er i en god periode, tror jeg. Skikkelig trivelig å være sammen med han når han setter den siden til, for ikke lenge siden var dramatiske sukk og øyerulling alt mamma'n fikk av respons. Har hatt en koselig bytur i dag, og sammen planlegger vi å hjelpe besteforeldrene i morgen. Blir koselig. Godt med ei frihelg sammen uten at det skjer så mye, selv om det blir "jobbehelg" dette også.

Hva er det med "menner" og tekstmeldinger?? Traff en fyr på byen for en tid tilbake, og han ville absolutt bli kjent med meg.. OK, jeg skal vel ikke være tverr og utelukke noe før man vet om fyren er ålreit, tenkte jeg - så vi har hatt litt kontakt.. Men når meldingene jeg får, er av typen: !Hei! Jeg har spist torskepinner til middag :) I morgen er det senvakt. Ha en flott kveld!" ... kjenner jeg at jeg får vondt i hver celle i kroppen, for meldingene er fulle av forkortninger og skrivefeil... Det er ålreit å si til seg selv at denne karen trenger man ikke å bli mer kjent med før man evaluerer han bort?!! Tror ikke jeg gidder å ta en kaffe med den karen neste gang han stopper på tettstedet mitt.. Kjenner jeg orker ikke mer sånt tull.

Melder meg herved av "Hyggelig å bli kjent med nye folk-karusellen" og satser på en sommer i selskap med venninner og kompiser i tillegg til familien og mitt eget selskap!

Sommerplaner pr nå:

Flytting til ny leilighet. En uke hos min søster. Masse turer på fjellet mens jeg har turnusfri og ferie. Begynne å bygge hytte om tillatelsene kommer i orden.. :)

Endret av Nattpatruljen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er slik at jeg holdt på å bli gravid den gangen kondomet sprakk for elskeren og meg..? Har ikke hatt blødninger på aldri så lenge, men denne måneden kjente jeg både stikk i eggstokker og en liten blødning har meldt seg.. Kjempeglad for at jeg også har annen prevensjon med andre ord!!

Prosjekter i fleng i den nye leiligheta mi venter. Har malt første strøket i en gang i dag, samt pusset bokhylla mi så den er klar til maling. Hverdagsglede: fikk hjelp til det av elskeren, det ble en flott dag av dette - vi har hengt sammen som kompiser i dag. :)

Morgendagen må også føre med seg noen viktige telefoner i forhold til muligens å få bygge hytte.. og en aldri så liten tur innom NAV. Jeg kjenner jeg blir provosert når de sender meg "meldeskjema" for sivilstatus "f*n-steike-mæ-rett-etter-æ-blei-dumpa", som om man bare kaster seg rundt og blir samboer rett etter at livsprosjekter går i grus... Spesielt når jeg har vært den stabile forelderen til Tenåringen, pappa'n har vært skikkelig ustabil med tanke på jobb, valgt arbeidsløshet foran arbeid pga mer utbetalt i dagpenger enn ved å jobbe - lyver om bosted for seg og kona si, de bor i hver sin kommune men likevel sammen.. And so on, and so forth... Urettferdig, slitsomt og teit tidsfordriv å skulle måtte melde seg med lua i hånden for NAV, kan de ikke bare gå rett inn og sjekke ligninga når de likevel har tilgang til opplysningene!? :kjefte:

Sånn... må vel legge meg for å komme meg opp med Tenåringen i morgen. Koselig morgentime sammen venter!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sakte fremover med maleprosjektet, men nå har jeg lært meg å legge strie også! Skal male siste strøket på kjøkkenet i morgen, så tenker jeg at jeg går kjapt over til stua. Gleder meg til å male rette flater uten masse vinduer og vinkler!!

Har vært i tomten og sjekket litt bunnforhold.. Ser ut til at det er ren mold i allefall en meter nedover, så jeg håper at dette er situasjonen vi skal forholde oss til ved grunnarbeidet! Har tatt litt bilder til byggedagbok, skal lage meg ett eget hyttealbum etter hvert som arbeidet skrider frem. Venter fælt på å få byggesøknadspapirene i posten fra hytteleverandøren..

Sliter med å få sove.. hundre tanker og noen få bekymringer gjør sitt for å holde meg våken på feil side av klokken.. Savner elskeren.. Håper vi klarer å bevare vennskapet vi hadde forut før det fysiske tok til. Mye av skylden hviler på meg, selv om situasjonen var dumt taklet av oss begge.. På en måte er det greit at det ikke blir noe mer mellom oss, det var flere faktorer med som gjorde meg usikker på det hele.. Samtidig er det et nydelig menneske med så masse flotte kvaliteter at jeg skjemmes over å rote til det som var en flott begynnelse, men i bunn og grunn var vel ikke følelsene mine helt tilstede når tingene ble som de ble.

Starter ny måned i dag.. Har ferie om ikke så lenge, og enda kjenner jeg ikke at jeg lengter vanvittig etter mer sammenhengende fri.. Fordelen med å jobbe turnus! :) Må forsøke å legge meg nå, ny dag om ikke så lenge uansett hvor lenge jeg forsøker å utsette den legginga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innser her jeg sitter at jeg tilsammen bare har 4 vakter igjen før jeg har ferie! :jepp:

Er mot slutten av ei forlenget langøkt og har sovet lenge og godt mellom mine netter.. Setter veldig stor pris på det! Tror jeg skal skylde på gode kollegaer som gir en egen ro rundt hele jobbsituasjonen, utrolig hvor mye lettere det er å arbeide sammen i et godt etablert team! Er fornøyd med egen innsats overfor "en av mine" i natt, løste en situasjon som kunne blitt dum på en måte som både jeg og pasienten kunne leve med - tror h*n følte seg sett, hørt og forstått selv om det var en oppgitt mine underveis. :) Får vel lønn i himmelen for den..

Privaten har fått slumre denne perioden siden sist jeg var innom her. Det går bare i jobb, soving og oppussing.. Sykler til jobb og er fornøyd med at jeg får såpass mye friskluft og mosjon midt i all jobbinga! Hadde satt som mål å flytte om kun kort tid, men nå ser det ut til at siste delen av malinga må utsettes pga Tenåringens fritidsaktivitet som binder meg opp for kvelden.. :) Gjør det så gjerne, viktig for meg å få vært med å se på så mye som mulig!

Nå er det :søvn: som venter på meg... Kjenner meg ikke så trøtt, men jeg må sove skal jeg klare natten som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite forundringsnotat over gretne gamle damer, denne gangen generaliserer jeg litt ut fra den dumme, dumme damen jeg traff på i dag.

Hadde vært hjemme og hentet noe etter jobben og syklet tilbake til byen for å handle en spesiel ting som jeg ikke får tak i på kjøpesenteret like ved. Syklet pent og hensynsfullt, men riktignok på fortauet - og dette ganske så sentrumsnært. Her kommer det "den dundra" av ei gammel gråhåret kjerring spankulerende (140 cm høy og trillrund) så jeg slakker enda mer ned og sykler veldig langt ut mot kanten av fortauet. Når jeg er litt foran henne, sier hun høyt med sint stemme: Du må se å komme deg ned av fortauet og ut i veien!!! Ble så paff at jeg ikke fikk fram annet enn "Ha en flott dag du også!" :kjefte:

What??? Med hvilken rett har gamle kjerringer universaltillatelse til å bestemme hvem som skal bevege seg hvor i trafikken? Bilistene vil i allefall IKKE ha oss syklister i veibanen! Jeg sykler mye for tiden, og bruker konsekvent fortauet der det er et alternativ - men tar selvfølgelig hensyn til de mykeste trafikantene. Hadde vært fint om uhøflige gamle damer rett og slett kunne ta diskusjonen med bilistene for oss syklister - så kunne de bli enige om hvor folket kan sykle og alle være venner.. Eller forresten: tror ikke jeg vil være venn med sånne gamle sinte damer - måtte hun få dårlig feste for gebisset og sen utbetaling av trygda!!! Håper virkelig ikke min gamle, søte mormor oppfører seg slik når vi i familien ikke er sammen med henne!

(Sånn - ferdig med dagens utblåsning!)

Hverdagsgledene..

Friuke foran meg nå! Elskeren reiser fra byen nå i dag.. Har vært på nok ett hemmelig besøk hos han. Jeg fikk et skikkelig farvel med han denne gangen og han luktet på meg.. En koselig gest, og han ble litt brydd når jeg kommenterte hva han gjorde.. :rødme: Det er alt for lenge til han kommer tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har visst vært singel så lenge nå at jeg er blitt en mulig kandidat for "blind dates" - fikk forespørsel om jeg kunne tenke meg å date en venn av en kollega av venninna mi..

Magefølelsen min sa "njet", men man er da høflig og spør litt frempå om denne karen.. Kunne jo være en man syntes var så vakker i pelsen at man vil ut og gå.. :sjenert: Viser seg at dette er en mann som har vært sammen med ei i familien min for >10 år siden, men han var ikke snill med henne.. Får også høre via andre at denne mannen har et betydelig rusproblem.. Ikke vanskelig å si "Nei takk!" til det tilbudet!!

Tenåringen er borte for helga. Jeg har avsluttet oppussingsprosjektet så nå venter jeg bare på at malinga skal tørke. Middag med ei venninne i morgen og fredagspils med ei annen etterpå. Blir nok koselig.. Må se om ikke jeg kommer meg opp i normal tid så jeg får pakket litt også. Kjenner jeg har behov for å komme kjapt i orden i den nye leiligheta mi, videre i livet og alt det der!

Merkedag og stor hverdagsglede: Sendte avtaledokumentet for hytten tilbake til hytteleverandøren i underskrevet stand i dag!! Spennende, spennende - bittelitt trist å gjøre dette uten mannen min.. Men det er Drømmen min, så da er det bare å hoppe uti det og satse! Jeg har aldri trøsteshoppet for så stor sum før! Men denne gangen er det gjennomtenkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med 1. bryllupsdagen uten ektemann ved min side. Godt å ha det unnagjort og døgnet gikk bedre enn forventet!! Hadde en kompis innom i den nyinnflyttede leiligheta i det døgnet gikk over i "merkedag", så film og drakk vin og småpratet. Ble spurt om ikke det snart var dags for bryllupsdagen jeg hadde gruet meg sånn for, og da kom alle tårene - hadde jo hatt bryllupsdag i nesten en time allerede da!! Godt med ei skulder å gråte på, bli holdt rundt og bare få støtte i at det der var en dum dag som jeg bare måtte komme meg gjennom!

Er nå klar for resten av livet og det som det måtte klare å by på! :)

Har sendt byggesøknaden til kommunen, og om det ikke skulle være noen formelle feil ved den - er det bare å begynne å bygge om en tre ukers tid om jeg ønsker det!!! Det er den store spennende og skumle tingen i mitt liv om dagen..

Fikk i kveld en koselig telefon fra en herremann jeg traff helt tilfeldig, og det for 3. gang nylig.. Har møtt han et par ganger tidligere via to forskjellige venninner, og nå siste gangen traff jeg han mens jeg var ute med ei tredje venninne og vi kom i prat. Liker mange av hans kvaliteter som hittil er avslørt, så jeg må si meg nysgjerrig på hva den karen har å by på. Virker å være oppriktig, ærlig, direkte, bevisst på hva han søker.. Fantastisk pappa høres det ut som.. Fikk spørsmål fra han som jeg måtte tenke meg om et par ganger før jeg svarte, og det gir mannen gode plusspoeng i boka for orginalitet.. Han var forsåvidt enig i det jeg sa at jeg er ikke ute etter nok en kompis - det har jeg mange av.. Men ett godt vennskap i bunnen er selvfølgelig en del av et forhold - i tillegg til alt det andre. Spennende tider i vente - jeg som hadde bestemt meg for å la menn være menn og konsentrere meg om bygging... Lurer på om ikke jeg er aldri så lite nysgjerrig, og ganske smigret over oppmerksomheten... :sjenert: Er forsiktig optimist og tror sommeren kommer til å bli helt ålreit i år! Jeg er endelig klar for det som måtte komme!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare innom og poste et "Jeg har hatt en fantastisk dag-notat"! :)

Frokost med en kollega - fryktelig trivelig å sitte å skravle til man er så trøtt at man ikke klarer å snakke i hele setninger lenger..

Lang formiddagslur, sto opp til en Tenåring som var i godt humør!

Lengre enn forventet impuls-ettermiddags-topptur i deilig sommervær sammen med en kompis til en bitteliten topp ikke langt hjemmefra.

Har ENDELIG fått tantegullet mitt hjem på sommerferie.. Jeg vil sove hos tante, jeg vil sitte sammen med tante.. Joda, her er det gjensidig den favoritt-person-tingen oss i mellom!! Verdens beste tantejente er det! <3

Har hatt deler av "samtalen" med min gammelnabo.. Skal vi begynne å definere hva vi er for hverandre, eller skal vi fortsette med "friends with benefits" til over sommeren? Jeg har endel å tenke på... Han er fantastisk, men er dette noe jeg tør å satse på? Er redd for å bli glad i unger og andre mennesker som bare plutselig kan bli borte for meg... Vet ikke om jeg er klar for å slippe "resten" inn.. Selv om det er flotte mennesker det er snakk om.. Må sove på den.

Er glad for: Deilig sommervær, startet på Prat med en viktig mann i mitt liv.. ekstravakta jeg gikk så jeg fikk ny feriedag + lønn for denne jeg gikk.. Og en overraskende klem og senere i kveld sms fra Elskeren jeg traff før jul..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...