Gå til innhold

Hadde du blitt skuffet


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjenbruk er genialt, og jeg hadde ikke blitt skuffet over brukte ting så lenge det var noe kult. Jeg har dilla på loppis og gamle ting uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som andre sier: det kommer helt an på hva det er. Vi samler feks på serviser og glass som er gått ut av produksjon for lenge siden, så om noen hadde brukt tid og funnet noe slikt på Fretex/loppis så hadde det vært en super gave :)

...men å gi bort ræl som er ødelagt/dårlig stand fordi det er billig er jo en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T.S.

Her var det mange som hadde tatt til takke med noe fra fretex...

det blir dårligt for handelstand dette året.

Når du får 20.000 kr utbetalt i mnd uten husleige og lån til div er det litt penger.'

men vi har aldri fått dyre presanger ca 200 kr.det er greit ,men hun synes det er kjempestas å få dyre presanger/penger hos sin mor som er enke.

ja du kan nok finne fineting på fretex ,men hun kjøper slikt HUN liker.og ikke vi andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du kan nok finne fineting på fretex ,men hun kjøper slikt HUN liker.og ikke vi andre.

Dette er dumt. Jeg har også slekt som kjøper julegaver som DE liker, og så gir de det til meg... Kjempedumt. Det var egentlig dem som gav meg ideen om å begynne å gå på loppemarked og bruktbutikker. Et år ønsket jeg flere deler til juleserviset mitt, og jeg er samler. Dvs at jeg ønsker å ha flere deler i SAMME serie, og slik har jeg alltid vært. Men mine slektniner er helt motsatte og har litt sånn forskjellig. Så dette året fikk jeg da kaffeservise som hører til 3 forskjellige serier, hvor ingen av dem matcher!?! De synes jeg er så kjedelig så de ville gjøre julen min mere spennende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ærlig og sier sier : NEI, jeg ønsker meg ingenting fra Fretex, og kommer heller ikke til å kjøpe gaver til andre der.

Signerer denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Infralove
T.S.

Her var det mange som hadde tatt til takke med noe fra fretex...

det blir dårligt for handelstand dette året.

Er der ikkje berre sånn 4 butikkar i landet? Trur det skal gå bra ...

Uansett om det er dårleg for handelsstanden, så er det bra for miljøet. Så det går vel litt opp i opp.

Eg er glad berre eg får noko i det heile tatt :danse: Men eg får jo som regel ting på ønskelista mi. Spelar ingen rolle om vispen er kjøpt på fretex eller matbutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet man egentlig at man har fått en gave fra Fretex?

Vel, mangelen på original emballasje og byttelapp kan jo være et hint! ;)

Jeg hadde syntes det var skikkelig kult hvis noen gadd å gå på Fretex for å lete opp en gammel gjenstand/kjole/veske/møbel med historie og særpreg, som de visste jeg ville like! :) Jeg digger loppis og arvegods! :)

MEN, hvis det hadde handlet om å spare mest mulig penger, og de hadde kjøpt en stygg juleplett til 10 kr, da hadde jeg blitt skuffet. Da har nemlig fokuset handlet mer om å glede en selv, enn å glede mottaker. Og det strider mot min oppfatning av poenget med å gi gaver, uansett anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Infralove

Hadde ikkje plaga meg om folk handla billig drit til meg for å spare pengar. Mulig det hadde vore betre om dei ikkje kjøpte noko i det heile tatt. Men det gjer ikkje til at eg bryr meg meir om første setning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tullemor_*

I min familie ønsker vi ikke gaver fra Fretex. Jeg kan gjerne gi til Fretex, har gitt mye fint, enkelte ting med prislappen på til og med. Men jeg synes det er så mye fint på H&M og Nille, vil heller ha en gave derfra. Det har hendt at vi har hatt dårlig råd grunnet studier/høye huslån o.l., da har vi sagt fra til de vi gir gaver til at vi har dårlig råd og at det blir rimelige gaver i år. Da blir ingen skuffet, vi har sagt fra på forhånd, og da kan andre gi rimelige gaver til oss også hvis de vil. Vil heller ha en marsipangris til 15 kroner kjøpt på en kiosk enn en brukt ting/klær fra Fretex. Men hadde vi fått en gave fra bestemor fra Fretex hadde vi takket fint for gaven, og senere lagt det i en Fretexkontainer slik at de kan selge det til noen som trenger det.

Men hvis giver og gavemottaker er fra familier med dårlig råd kunne de godt ha snakket om det for å høre om gavemottakerne synes det er greit med Fretexgaver før en kjøper synes jeg.

Vi har 2 fulle inntekter og grei økonomi tross høye boliglån. Men vi sløser ikke, og barna blir glad for alle julegaver de får, selv om det bare er et sokkepar eller truser. Jeg synes det er viktig å ikke gi barna alt det peker på selv om man har råd til det.

Ha en fin førjulstid alle sammen! Jeg er straks ferdig med årets julegaver. Deilig å slippe julestresset i desember med overfulle butikker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om problemet til TS ikke har noe med fretex å gjøre, men at giveren ikke bryr seg om å finne fine gaver. Om noen kjøper noe stygt som de VET ikke er meg spiller det ingen rolle om de har funnet det på en dyr merkebutikk eller på fretex, det samme om det er en fin ting som passer til meg, da er det kjempefint om den er kjøpt på fretex (bla med tanke på miljøet, som de som kjenner meg vet at jeg bryr meg om)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...