Gå til innhold

Skravletråd 2009


Mirabella83

Anbefalte innlegg

Pluss og minus med graviditeten:

+

Generelt lite symptomer

Bedre hud

overraskende lite humørsvingninger (i følge mannen, haaha!)

-

Vektøkning

Savner spekemat..........

Trøtt (må ta en dupp nesten hver ettermiddag)

Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pluss og minus med graviditeten:

+

Generelt lite symptomer her også

Gleden over at jeg har en perfekt liten blanding av oss to i magen

Deler spenningen ved at vi har startet et nytt kapittel i livet vårt

-

Bekymringer

Savner å ta meg et glass rødvin til god mat iblant

Flere som vil gjøre seg noen tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluss:

Jeg skal bli mor!

Det er en baby i magen min som jeg allerede elsker over alt på jord.

Redselen for å forbli ufrivillig barnløs minsker dag for dag

Gleden ved å oppdage nye tegn på at graviditeten går fremover

Større pupper

Minus:

Slitsomt og tungt med langvarig kvalme

Vondt bekken

Vond rygg

Får ikke vært med på det store renoveringsprosjektet slik som planlagt

Trøtt og sliten av selv de minste anstrengelser

Kjedelig å ende opp som hjemmeværende i månedsvis pga dårlig tilrettelegging på jobb

Så alt i alt er jo dette positivt! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke gjøre meg noen tanker enda.. Mye rart i hodet mitt fortsatt.. Men må ikke miste denne tråden på mine innlegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som vil gjøre seg noen tanker?

+

*Jeg skal bli mor

*Jeg og mannen blir en "ordentlig" familie.

*Jeg føler at jeg har en slags hemmelighet inni meg, som alle er spente på

*Jeg er svært lykkelig

*Min største drøm går i oppfyllelse

*Folk rundt meg gleder seg på våre vegne

*Jeg og mannen er kommet nærmere hverandre, finner samhold i å vente på dette sammen

-

*Mindre energi enn vanlig

*Mer bekymret enn normal, for alt mulig rart

*Savner å spise blodig biff

*Brystvortene tåler INGEN kulde AU AUAU AAAAU

*Savner et glass vin til maten en gang i blant

Når det er sagt er minussidene bare bagateller så langt :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må det vel nærme seg ultralyd for flere av dere julimammaer?

Føler jeg går litt sånn i et tomrom om dagen.. altså hva gjelder graviditet. Masse av symptomene er borte. Og det er jo deilig; ikke noe mer kvalme, ømme pupper eller mensmurringer. Men er trøtt og masse stikninger i magen. Skulle gjerne hatt noe håndfast bevis på at alt er bra. Men det skulle sikkert alle ønsket.. Føler derfor dette tomrommet, og tror ikke hjernen min vil fullstending innse hva som skal skje før vi har vært på ultralyd og forhåpentligvis sett at alt er bra. Vil nesten ikke tro på det, og liker dermed ikke når kjente spør meg om graviditeten (siden det nå er offentlig..). Liker ikke prate om det før jeg vet at alt er bra. Selvom man egentlig aldri vet det, og det kan jo forsåvidt gå galt når som helst...

Huhei - dette var skikkelig positivt innlegg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aricept: Gå til legen og hør hjertelyden, si at du er bekymret og ikke klarer å tro at du er gravid. Det gjorde underverker for meg. Kjenner så godt igjen følelsen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk bestilt legetime, men fikk ikke time før om tre uker, og det er samme dag som ordinær ultralyd. Så jeg får bare smøre meg med tålmodighet i tre uker til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Jeg fikk brev om ultralyd allerede fem dager etter den første legetimen, og da var jeg i knapt uke 11. :roll: I tillegg fikk jeg time i uke 20, så det er lenge å vente. Men på en eller annen måte har jeg begynt å forstå at "det er noe der" selv om jeg bare er i uke 13. Magen begynner i hvertfall å bli stor om kvelden, og det er ikke alltid jeg er like flat om morgenen lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk bestilt legetime, men fikk ikke time før om tre uker, og det er samme dag som ordinær ultralyd. Så jeg får bare smøre meg med tålmodighet i tre uker til..

Jeg mener bare at hvis det ødelegger mye av opplevelsen din av å være gravid, fordi du ikke klarer å glede deg over begivenheten, syns jeg du skal ringe legen og be om en raskere time, eller gjøre det privat. Da kan du få time på dagen.

Det var i hvert fall en stor stor glede og omveltning for min del. Og jeg fikk muligheten til å glede meg over mirakelet.

Bare min mening altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk bestilt legetime, men fikk ikke time før om tre uker, og det er samme dag som ordinær ultralyd. Så jeg får bare smøre meg med tålmodighet i tre uker til..

Ellers så kan du jo bestille time hos jordmor, tror ikke det er så lang ventetid der, ikke her iallefall :)

Der kan hun nok høre hjertelyden :jepp:

Jeg for min del er kjempeglad for at jeg kjøpte meg en sånn babywatcher, så kan jeg høre hjertelyden hvis jeg er bekymret. Men nå kjenner jeg livmora helt opp til navlen og den er kjempehard når jeg ligger nede :)

Skal på ultralyd igjen denne uka, snart 20 uker nå :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd og tips. Tror egentlig jeg er litt redd.. Altså vil heller ikke vite før ultralyd hvis det skulle være noe galt. Da kan jeg leve i trua litt til. Ikke at jeg egentlig tror det er noe galt, jeg liker bare bevis! :)

Var hos jordmor 13+3 og da fant hun ikke hjertelyd. Hadde bare blitt mer bekymret og ikke lettet om jeg hadde fått time tidligere og ikke funnet hjertelyd da heller. Jordmora sa de kunne ha problemer med å finne hjertelyd helt frem til uke 20... Prøver å tenke og berolige meg med at det er mange andre de heller ikke finner hjertelyd på, men det er jo så mange som hører det tidlig! Tålmodighet er en fin ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd og tips. Tror egentlig jeg er litt redd.. Altså vil heller ikke vite før ultralyd hvis det skulle være noe galt. Da kan jeg leve i trua litt til. Ikke at jeg egentlig tror det er noe galt, jeg liker bare bevis! :)

Var hos jordmor 13+3 og da fant hun ikke hjertelyd. Hadde bare blitt mer bekymret og ikke lettet om jeg hadde fått time tidligere og ikke funnet hjertelyd da heller. Jordmora sa de kunne ha problemer med å finne hjertelyd helt frem til uke 20... Prøver å tenke og berolige meg med at det er mange andre de heller ikke finner hjertelyd på, men det er jo så mange som hører det tidlig! Tålmodighet er en fin ting...

Det er absolutt sant :)

Det er mange ganger jeg har måttet lete i 5 minutter før jeg finner lyden og det tror jeg ikke legene gidder prøve på. Det er jo ei lita stund om en skal stå sånn å lete! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

+

At vi 3 skal bli 4

At det endelig ser ut som det skal gå bra denne gangen.

At puppene vokser (temmelig slappe etter 1.5 år med amming...)

At jeg ikke har spydd eller vært skikkelig uvel.

_

Trøtt og sliten hele tiden

Humørsvigngninger

Mine trange jeans er allerede for trange (ulvehunger)

Spiser og spiser og spiser!!!

Savner et godt glass rødvin på lørdagskvelden

At alkohol desverre har blitt en livsstil i Norge når man skal kose seg. Og ALLE kommenter at jeg kan jo kose meg med en Munkholm (æsj!!)

Reker og hvitvin til sommeren (sukk)

Men- det er kun 9 mnd+ av mitt liv. Laaaange 9 mnd, men verdt det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har tenkt på permisjonen?

Jeg lurer fælt på hva som er mest løssomt i forhold til permisjon og ferie.

Går jo ut i permisjon midt på sommeren. Kan man overføre ferien sin til neste år?

Kunne kanskje tenkt meg litt sommerferie før jeg går ut i permisjon også men jeg har ikke helt satt meg inn i reglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg endelig begynne og aktivisere meg litt her inne. Har vært litt skeptisk pga tidligere abort, men i dag var vi på ultralyd og der var det en sprell levende liten baby ;)

Endelig kan vi slappe litt av og begynne og nyte graviditeten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det noen her som har tenkt på permisjonen?

Jeg lurer fælt på hva som er mest løssomt i forhold til permisjon og ferie.

Går jo ut i permisjon midt på sommeren. Kan man overføre ferien sin til neste år?

Kunne kanskje tenkt meg litt sommerferie før jeg går ut i permisjon også men jeg har ikke helt satt meg inn i reglene.

Evila, jeg har tenkt på akkurat det samme selv. Har snakket litt med venninner etc. som har hatt samme problemstilling, og forstår det sånn at det er mest vanlig å ta ut ferie underveis i permisjonen. Dvs. at jeg f.eks. tar ferie i september måned, for på den måten å få forlenget permisjonen med en måned til neste år.

Hvis arbeidsgiver går med på overføre hele ferien din til neste år, er det vel ikke noe problem, men jeg har forstått det slik at arbeidsgiverne som regel ønsker at man gjør det på ovenstående måte (Hvis det er noen som har mer forstand på dette enn meg, korriger gjerne:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det samme som Molo.

Det er vel uansett ikke noe forskjell på om man har ferien midt i eller etter permisjon?

Nei, det er vel i prinsippet bare i forhold til arbeidsgiver. Har skjønt det slik at man kun har krav på å få overført to uker ferie til neste år (NB! Det er sikkert avhengig av hvor man jobber). Ellers tror jeg ikke det spiller noen rolle.

Forresten, Tussi!: Gratulerer så mye med baby i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...