Gå til innhold

Skravletråd 2009


Mirabella83

Anbefalte innlegg

Jeg er fortsatt trøtt. Jeg har aldri sovet midt på dagen, det er fordi jeg blir helt ødelagt av det. Men jeg legger meg tidlig, gjerne mellom ni og halv ti....

Jeg er fortsatt kvalm om morgenen, men man venner seg til det meste. Er liksom bare en vane det nå. Ellers er jeg i god form, litt vondt i hofta, men magen begynner å synes og det er koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fremdeles veldig trøtt jeg også. Med en vilter 2 åring i hus som til tider våkner kl 05.00, blir det lite med hvile. Husker godt første svangerskap da jeg kunne gå og legge meg når som helst. Nå er det helt andre boller... Blir heller ikke kvitt svimmelheten. Slitsomt. Men det går nok snart over. Er 17 uker i morgen så da bruker det jo bli lettere etterhvert ifht kvalme, trøtthet og svimmelhet.

Ellers så har vi ikke startet kjøpe utstyr enda. Vi har endel fra før, men trenger ny vogn og stellebord. Sist kjøpte vi brukt, og pga lite erfaring med slike ting, ble vi ikke helt fornøyd med det vi kjøpte. Denne gangen blir det et lett, enkelt stellebord- IKKE stellekommode, samt stor bag/kombivogn. Helst Simo, med store hjul, god lagringsplass under og god høyde på håndtaket. Sist hadde vi en Teutonia Racer- for en pinglevogn!!! Må ha en vogn jeg kan bruke i alt slags føre, på tur på skogsveier osv.

Skal på UL 1 april :jepp: da er jeg 20 uker. Spennende. Har vært på 2 UL før. en i uke 8 og en i uke 13. Men nå håper vi å se kjønnet. Spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ikke ha stellekomode Spice? Jeg har sett for meg at det er veldig praktisk jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skjønt at ikke alle vil ha stellekommode med sånn balje i, for den er visst liten i forhold til de løse badebaljene. Vi har nå kjøpt stellekommode med balje også vi da, får vel gå over til å bruke badekaret når ungen er for stor til balja i kommoden.

Men hvforfor kun stellebord, og ikke kommode? Ser for meg at det er praktisk med den ekstra lagringsplassen jeg. Eller er det fordi dere lettere kan stue den vekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skjønt at ikke alle vil ha stellekommode med sånn balje i, for den er visst liten i forhold til de løse badebaljene. Vi har nå kjøpt stellekommode med balje også vi da, får vel gå over til å bruke badekaret når ungen er for stor til balja i kommoden.

Men hvforfor kun stellebord, og ikke kommode? Ser for meg at det er praktisk med den ekstra lagringsplassen jeg. Eller er det fordi dere lettere kan stue den vekk?

Har også kjøpt stellekommode, og er så langt veldig fornøyd med den :jepp:

Baljen ligger nede i første skuff, så vi bare lokker toppen igjen når det ikke er behov for den, og når vi ikke trenger den i det hele tatt tar vi den av, og kan bruke skuffen til klær etc.. Vi har kjøpt en egen kommode til rommet hans da, så det kan ligge klær der også :)

Ellers så har vi kjøpt/fått

- Vogn ( det meste som er til, dyne,pute etc..

- Seng (har den mannen hadde da han var liten) og alt som skal til sengen

- Bilsete

- Stellekommode

- Kommode

- Klær (har vel både dresser og alt frem til han er ca et år)

Så det er masse som mangler :ler:

Hva har resten her kjøpt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt:

*Vogn

*Stelleveske

*Sengetøy

*Bilsete

*Bæresele (fått i gave)

*Tepper (strikket)

*Noe klær

Mangler:

*Stellebord/kommode

*Seng

*noe mer klær

*evt apotekvarer

*kluter

Hva har dere kjøpt/planlagt av klær egentlig? Synes det er litt vanskelig å vite hvor mye vi trenger. Får jo på sommeren, så man trenger kansje ikke så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke kjøpt noe ennå, men regner med det tar seg opp etter ultralyden ;)

Kjøper vogn til helga da, og spørs vel om vi finner noe annet spennende i samme slengen, selv om jeg egentlig vil vente til etter ultralyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, jeg har ikke kjøpt noenting og er 24 uker på vei...

Jaja, vi har mye fra før. Det viktigste her er tvillingvogna og jeg tenkte å ta en titt etter den til uka. Har allerede bestemt hva vi skal ha, en TFK Twinner Twist duo, så det er jo bare å "plukke den opp". Den koster en formue, men jeg må vel bare regne med at dette blir dyrt.... 2 av alt....

Jeg skal også kjøpe stellekommode snart, har tenkt å ta et "raid" på IKEA, der har det utrolig mye fint og praktisk barneutstyr.

Av klær til nummer en hadde jeg ikke veldig mye. Jeg hadde to-tre bodyer i 50 og to-tre i 58. Jeg hadde tre bukser, vogndress, 2 pysjer, litt sokker og strømpebukser og en strikkejakke. Han gulpet overhode ikke, så jeg trengte ikke mye i starten. Han brukte vel egentlig str 50 de første tre ukene. Jeg var ute på trilletur etter en uke og da handlet jeg inn det jeg manglet og skjønte at jeg trengte. Det som er supernyttig i starten er å ha noen gode babytepper. Min gutt var pakket inn i et teppe hele tiden i starten og trivdes veldig godt med det. de liker ikke å ligge for "åpent" etter å ha hatt det trangt i magen.

Brystpumpa var gull å ha helt fra starten da brystene verket og klumpet seg aller verst de første ukene.

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt:

*Vogn

*Stelleveske

*Sengetøy

*Bilsete

*Bæresele (fått i gave)

*Tepper (strikket)

*Noe klær

Mangler:

*Stellebord/kommode

*Seng

*noe mer klær

*evt apotekvarer

*kluter

Hva har dere kjøpt/planlagt av klæ har egentlig? Synes det er litt vanskelig å vite hvor mye vi trenger. Får jo på sommeren, så man trenger kansje ikke så mye?

Ja, bæresele glemte jeg :) Har jo kjøpt endel dere også da, er det ikke gøy?

Jeg har nok kjøpt litt for masse klær jeg da, men heller det enn for lite. Har nok til sammen 9-10 poser med tøy, meste er i 62/68 da er jo som oftest det de bruker lengst ettersom jeg forstod det på svigerinnen min. Men det er mye dresser og tykke jakker da, så det tar jo opp litt plass i posene :)

Men de trenger jo ikke så masse tøy om sommeren nei, går vel mye av bodyer vil jeg tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt/ fått:

Vogn

Stelleveske

Seng og madrass

Vugge

Stellekommode

10 poser med arvet tøy i str. 50-80.

Mangler:

Bilsete

Bæresele

Evt. mer klær

Kluter

Tepper

Dyner og pute

Sengetøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Flickan. Grunnen til at jeg ikke vil ha stellekommoede er fordi vi aldri brukte badebaljen. Kun stelledelen. Den ble litt for tung og klumpete for oss. Nå har vi flyttet til nytt hus og badet vi har nå er mye mindre enn det vi hadde sist. Så nå har vi ikke plass til stellekommode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting: hvor på nettet kan man møte jenter i samme situasjon som oss? Bor i Trondheim og er gravid i 18 uke. Sist jeg hadde nyfødt baby ble jeg mye ensom. Savnet noen å trille tur med, gå på cafe med o.l. Nettverket jeg har jobber selvsagt på dagtid og har familier, så de har ikke tid til skravling og cafebesøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting: hvor på nettet kan man møte jenter i samme situasjon som oss? Bor i Trondheim og er gravid i 18 uke. Sist jeg hadde nyfødt baby ble jeg mye ensom. Savnet noen å trille tur med, gå på cafe med o.l. Nettverket jeg har jobber selvsagt på dagtid og har familier, så de har ikke tid til skravling og cafebesøk.

På bim.no er det egne treff for gravide, ser de arrangerer ganske ofte i Trondheim, men har ikke gått på noen selv enda.

Og så er vi jo faktisk en del fra Trondheim bare her i Terminklubben på KG ;) Vi kunne jo møttes en dag om noen ville.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På bim.no er det egne treff for gravide, ser de arrangerer ganske ofte i Trondheim, men har ikke gått på noen selv enda.

Og så er vi jo faktisk en del fra Trondheim bare her i Terminklubben på KG ;) Vi kunne jo møttes en dag om noen ville.

Har også sett masse på bim, og Trondheim er et veldig populært sted nå irker det som, masse fruktbare damer :fnise:

Selv bor jeg på sørlandet, og her skal det være treff til torsdag, lurte på om jeg skulle ta meg en tur selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på treff gjennom bim for ett par uker siden, og det var veldig vellykket ;) Gleder meg til nytt treff om tre uker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på treff gjennom bim for ett par uker siden, og det var veldig vellykket ;) Gleder meg til nytt treff om tre uker ;)

Så moro :)

Var det mange unge der også? Tenker litt på det siden jeg bare er 20 at de kanskje snakker litt forbi meg, vet ikke?

Mentalt sett så er jeg jo som dem, men har sett mange rare blikk n¨år de hører hvor gammel jeg er, og at de da trekker seg litt tilbake!

Forresten Tussi, må man gi brukere tilgang til bloggen sin? Ville så gjerne ha sett magebildet ditt, men kommer ikke inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så moro :)

Var det mange unge der også? Tenker litt på det siden jeg bare er 20 at de kanskje snakker litt forbi meg, vet ikke?

Mentalt sett så er jeg jo som dem, men har sett mange rare blikk n¨år de hører hvor gammel jeg er, og at de da trekker seg litt tilbake!

Forresten Tussi, må man gi brukere tilgang til bloggen sin? Ville så gjerne ha sett magebildet ditt, men kommer ikke inn :)

Nå er det bare å gå å titte ;)

Det var egentlig veldig godt fordelt, var vel ett par i begynnelsen av 20, ett par i midten og ett par rundt 30. Man er jo på en måte alle i samme situasjon så alderen hadde i alle fall ikke mye og si hos oss. Det var to stk som hadde fra før, så de ble jo spurt ut mye da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bare å gå å titte ;)

Det var egentlig veldig godt fordelt, var vel ett par i begynnelsen av 20, ett par i midten og ett par rundt 30. Man er jo på en måte alle i samme situasjon så alderen hadde i alle fall ikke mye og si hos oss. Det var to stk som hadde fra før, så de ble jo spurt ut mye da :ler:

Så fine bilder:)

Blir jo spennende å se om det er gutt eller jente der inne da, jeg vil gjerne vente en uke eller to til før jeg gjetter :fnise:

Ja, er jo sant som du sier, iallefall for oss 1.gangs så er det jo første for alle, og egentlig ingen som vet nøyaktig hva de går til:)

Ser selv det er veldig deilig å ha svigerinnen min, hun har to fra før av og dreven i faget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er vi jo faktisk en del fra Trondheim bare her i Terminklubben på KG ;) Vi kunne jo møttes en dag om noen ville.

I'm in!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...