Gå til innhold

Skravletråd 2009


Mirabella83

Anbefalte innlegg

Mirabella: da jeg ringte sa de at begge gangene var UL, fikk du no svar på det da du ringte? Tenkte uansett det var mest hensikstmessig å ta med mannen på den "ordinære"..

Jeg har ikke ringt de enda. Kan jo gjøre det denne uken, så får jeg også vite. Mannen og jeg får sammen bestemme om han vil/bør være med på begge eller bare en av undersøkelsene. Kos å ha han med da! :) Vi er jammen griseheldige som får gå på så mange UL'er! :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke ringt de enda. Kan jo gjøre det denne uken, så får jeg også vite. Mannen og jeg får sammen bestemme om han vil/bør være med på begge eller bare en av undersøkelsene. Kos å ha han med da! :) Vi er jammen griseheldige som får gå på så mange UL'er! :) :) :)

Ja, det er vi :) :)

Men ble litt usikker jeg nå, for jeg er ganske sikker på at de sa til meg at det bare var en av de som var UL. Den andre var noe doppler med jordmor. Men doppler er kansje UL det også? :klø:

Det virket uansett som de ikke hadde særlig peiling på det prosjektet vi er med på da jeg ringte (de som svarte tlf) og de fikk ikke tak i rette personene å spørre heller.

Jeg ser forøvrig ganske tydelig hvilken undersøkelse som er den ordinære UL ut i fra innkallelsene. Den ene er litt mer "omstendig" om du skjønner. Virker som et standard-brev til alle som skal på ordinær UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere jenter? Vi må ikke la denne tråden tørke ut :)

Selv er jeg i veldig god form om dagen, masse energi og veldig glad :strix:

Nå tror jeg jeg har fått litt mage, men det er vel bare jeg som ser den. Tror den lett kan forvekles med å "ha lagt på seg litt" :fnise: Men har faktisk bare gått opp 700 gram siden før svangerskapet til nå. Men må jo nevnes at jeg har en 7-8 kg for mye fra før da... :sjenert:

Er ikke sååå trøtt som jeg har vært tidligere lenger, og det er deilig. Fortsatt trøttere enn vanlig men ikke verre enn at det holdes i sjakk ved å legge meg litt tidligere eller hvile litt på ettermiddagen.

Kjente lillebaby i magen for første gang i forigårs. Skulle snu meg og legge meg på magen da jeg hadde lagt meg, og da kjentes det ut som en gullfisk svømte over magen. Var herlig og jeg gleder meg til å kjenne mer. Har dere som er ca like langt kjent noe?

Håper alt er bra med dere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjent noe ennå, selv om jeg noen ganger lurer veldig, men det kan lett forveksles med all luften jeg har i magen. Er fryktelig oppblåst.

Formen er super, nesten så jeg lurer på om det fortsatt er tilfelle at jeg er gravid. Men i dag fikk jeg høre hjertelyden og jeg ble helt satt ut. Alt ble mye mer virkelig og tårene rant :rødme:

Jeg har lagt på meg 2 kg, men hadde ingenting ekstra fra før. Magen er veldig tydelig, den kom mye fortere nå som det er tredje gangen jeg er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke la denne tråden dø ut nei :)

Selv er jeg fortsatt ikke i særlig form. Kaster ikke opp så ofte som før, men det skjer jevnlig alikevel. Og bekkenet krangler med meg om jeg går mye (altså som i tre-fire ærender og så tilbake til bilen...)

Men i dag har jeg vært på badeland og fått svømt noen lengder, samt gjort en del øvelser i varmtvannsbassenget. Kjenner det lindrer og gjør godt. Dette skal jeg fortsette med!

Her er det nedtelling til UL da, gleder meg sånn til å få se vidunderet i magen. Det er tre uker og en dag igjen nå. Håper å få vite kjønn også jeg. Hva med dere andre? Vil dere vite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil ikke vite kjønn...

....tror vi :fnise:

Skal på hele 3 UL til før uke 24, så det kan bli vanskelig å holde seg, gitt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Deception

Jeg har vært i god form helt fram til nå; jeg passerte 11 fullgåtte uker i dag. Det er utgjort! :sur: Den siste uka har jeg sloknet idet jeg går inn døra, og jeg ligger på sørgelig etterskudd når det gjelder jobb og husarbeid. Heldigvis har jeg pendlermannen hjemme i to uker til, ellers hadde jeg sultet ihjel, og hunden hadde kjedet seg ihjel.

Men jeg må tilstå at litt av grunnen er selvforskyldt, nemlig snuing av døgn i kombinasjon med soving på sofaen.

Jeg har forresten fått jordmortime i slutten av februar (ca. uke 16, tror jeg?) og lovlig sen ultralydtime en måned senere. Det som er positivt, er derimot at mannen er hjemme på den tiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at de fleste er i fin form, håper det går over snart for de av dere som fortsatt plages med litt dårlig form.

Her er formen grei som vanlig, og bekymringene på topp, også som vanlig :sjenert: Legen fant ikke hjertelyden idag, noe som har fått mitt eget hjerte til å galoppere siden :haar:

Jeg fant hjertelyden selv for 5 dager siden, men har ikke funnet den siden, og det skremmer vettet av meg. Men prøver å tenke positivt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at de fleste er i fin form, håper det går over snart for de av dere som fortsatt plages med litt dårlig form.

Her er formen grei som vanlig, og bekymringene på topp, også som vanlig :sjenert: Legen fant ikke hjertelyden idag, noe som har fått mitt eget hjerte til å galoppere siden :haar:

Jeg fant hjertelyden selv for 5 dager siden, men har ikke funnet den siden, og det skremmer vettet av meg. Men prøver å tenke positivt :)

Husk at mange leger nekter å lete etter hjertelyden så tidlig fordi det er ganske vanlig at de ikke finner den, og det bare uroer den vordende mor unødvendig.

:klemmer:

Vet det er vanskelig, men prøv å tenk positivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen :) Hadde blødning for 6 dager siden og ble sendt på UL. Vart lettet da jeg så et lite hjerte slå. Rart også. Vet jo at jeg er gravid, men først da ble det virkelig! Er fremdeles sliten og uggen, men tror det er på bedringens vei. Hadde vært deilig å kunne slå seg ned på sofaen etter jobb og hvile ut, men med to åringen springende rundt og som vil ha oppmerksomhet, er det umulig. Så når han er i seng i 20.00 tia, ligger jeg på sofaen utslitt :søvn: . Lar oppvask og rydding bare være. Neste UL er i uke 12, dvs om litt under 3 uker. Er fryktelig oppblåst så det ser ut som om jeg minst er i uke 20!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke vite kjønn, men mannen vil. Siden det ikke er så mye annet han kan bestemme i graviditeten, tror jeg han skal få vinne den diskusjonen.

Skal forresten på første jordmortime til mandag. Ingen anelse om hva som skal skje, vanlig kontroll tror jeg. Skal jeg ha med urinprøve til jordmor også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricept: Jeg skal alltid ha med urinprøve til jordmor også. Hun tar en slags test på den. Og så grei du er som lar mannen vinne diskusjonen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her telles det også ned til ordinær ul. Vi er kjempespente på kjønn, selv om vi ikke har noen som helst følelse av hva det er. Og vi blir like glade uanett. Ca 2,5 uker igjen...

Jeg har "kunngjort" nyheten om graviditeten på jobb nå. Det var et stort og skummelt steg for meg. Nå føler jeg at det er noe "spesielt" med meg, som gjør at jeg ikke er som før. Det er fremmed. Men sikkert noe jeg vil venne meg til etterhvert.

Ellers er formen på topp. Blodtrykket er lavt, tror jeg. Kan bli svimmel og jeg våkner til stadighet om natten av at en arm eller fot har "sovnet". Ligandesmertene er sterkere enn før, og kommer gjerne når jeg nyser eller hoster eller vrir meg til siden etc.

Suuuperstas å kjenne babyen, flickan! Jeg fikk høre at morkaka lå foran i LM, og at det vil gå lang tid før jeg kan kjenne spark... Kjenner du den gjevnlig nå?

Kjøpte vogn, da! SÆRT å ha den i gangen!!! Det ble sånn fordi vi kjøpte den av et vennepar. De ville gjerne bli kvitt den og vi fikk en bra pris. Suuuper-cool vogn: bugaboo Cameleon. :) Veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar jeg med urinprøve i morgen. Trenger de den ikke er det jo evt. bare å kaste den.. Litt spent, håper jordmora hører etter hjertelyd, men hun kan jo synes det er litt tidlig.

Tenkte jeg skulle fortelle alle på jobb i morgen om graviditeten, gruer meg egentlig litt til det... Sjefen vet, men ikke de andre kollegaene. Vil liksom ikke bli sett annerledes på.

Merker allerede at de få som vet (kommende besteforeldre) prater jo ikke om noe annet. Jeg er faktisk interessert i andre ting, og vil ikke bare prate om graviditet og barn hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suuuperstas å kjenne babyen, flickan! Jeg fikk høre at morkaka lå foran i LM, og at det vil gå lang tid før jeg kan kjenne spark... Kjenner du den gjevnlig nå?

Kjøpte vogn, da! SÆRT å ha den i gangen!!! Det ble sånn fordi vi kjøpte den av et vennepar. De ville gjerne bli kvitt den og vi fikk en bra pris. Suuuper-cool vogn: bugaboo Cameleon. :) Veldig fornøyd.

Har ikke kjent det siden, eller kansje i går, er litt usikker. Er så rar i magen om dagen, at jeg er ikke sikker på hva som er baby, og hva som er ehm.. andre ting :fnise: Her har jeg funnet frem linfrøene igjen hvertfall :sjenert:

Så moro med vogn, vi har også kjøpt, siden vi fikk en brukt til god pris. Faktisk en Bugaboo Cameleon vi også :) Har bestilt et spesiallaget kalesjetrekk fra USA, fikk det denne uken: bilde. Ganske tynt stoff, så det blir en sommerkalesje. Veldig stilig.

Nå er det 2 uker til neste UL, gleder meg :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Arhirwen

Hei hei!

Slenger inn en hilsen her jeg! Er lovlig sent ute med å "melde meg inn"! :fnise:

Her er det for tiden nedtelling til legetime på torsdag 29. da vi skal høre hjertelyd forhåpentligvis! :rødme:

Så er det en HEL måned igjen til UL! :sukk:

Klarer dere å holde fokuset på jobb/skole?? Jeg er heltidsstudent og jobber ved siden av, og jeg merker at fokuset er helt annerledes nå..! Vanskelig å forklare, men det er andre ting som er viktigere enn å lese nå føler jeg! Tror det har noe med at jeg har gått jevnlig på skole siden 1. klasse på barneskolen og at jeg nå endelig skal få meg en pause i studiene! :fnise:

Gleder meg såå mye til å gå hjemme med den lille og kose meg masse! Selv om det ikke bare blir fryd og gammen! Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Arhirwen :goodbye:

Jeg kjente lillebaby i magen igjen helt tydelig i går. Lå på ryggen og prøvde å kjenne etter. Til slutt trakk jeg inn magen så mye jeg klarte (innbiller meg at den lille fikk det litt trangere da :fnise: )og da kjente jeg et tydelig spark. Var enda tydeligere enn forrige gang. Ellers kjenner jeg at det bobler litt nå og da, men det er så vagt at jeg ikke klarer å si om det er lillebaby eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg Arhirwen!

Har bestilt et spesiallaget kalesjetrekk fra USA, fikk det denne uken: bilde. Ganske tynt stoff, så det blir en sommerkalesje. Veldig stilig.

Stilig trekk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...