Gå til innhold

Skravletråd 2009


Mirabella83

Anbefalte innlegg

HØYDARE!

Jeg kjenner LIV! Jeg har nok kjent det en liten stund, men ikke "skjønt"/turt å tro at det er babyen. I går, etter et stort glass bringebærsoda på en cafe, kjente jeg noe helt nytt og rart i magen. Det MÅ være babyen. Etter det, har jeg kjent den flere ganger.

Det er utrolig vanskelig å beskrive hva det kjennes ut som. "Kjempesparket" som åpnet øynene mine i går kjentes ut som at hvis man stryker en finger over noe "organisk" som for eksempel en lever(...), så blir det en slags bølgende følelse for leveren. Og hvis babyen var "fingeren", så kjentes det ut som at jeg var organet. (HAHA! SÆR beskrivelse!). Minisparkene som jeg har kjent på i dag, og for noen dager siden uten å skjønne hva jeg kjente er mer som veldig korte "kramper" i magen. Og på et bittelite område.

I morges la mannen hånden på magen og han kunne kjenne babyen han også!

HØYDARE! Jeg ble så glad av at han kunnekjenne det, at det trillet en tåre.

Dessuten: UL på tirsdag. Her skjer det mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så herlig, Mirabella! :rødme: Gleder meg til jeg også ikke er i tvil om at det er bebissen jeg kjenner! Når det er sagt, så kjenner jeg noe, men om det er bebissen vet jeg ikke da. Innimellom er det akkurat som noe killer meg fra innsiden, vanskelig å beskrive. Det ligner litt på den følelsen man har når man har sommerfugler i magen. Liker å tenke at det er bebissen jeg kjenner jeg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro Mirabella! Og lykke til på ultralyd i morgen!

Tror ikke jeg kjenner liv. Ikke noe jeg kan peke på å si; akkurat dét er babyen liksom! Men det skjer mye, strekninger, stikninger, bobler og masse annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig lesing Mirabella. :rødme:

Jeg har også kjent liv en stund nå, og nå kjenner jeg den lille godt og tydelig flere ganger om dagen, spesielt når jeg ligger på ryggen og om jeg sitter lett foroverlent. Det hjelper om jeg spiser noe eller drikker kaldt vann også.

På fredag kjente mannen liv utenpå magen for første gang. Selv synes jeg at jeg har kunnet gjøre det en stund, men vært usikker siden jeg kjenner det på innsiden også. Har vært bortreist en uke, så fikk ikke testet det med mannen før jeg kom hjem igjen. Og jeg ble så glad da babyen ville vise seg for pappaen sin også. Trillet nok en liten tåre her også, og mannen ble helt i ekstase. Er kjekt for han at han kan kjenne den lille, da blir nok graviditeten mer virkelig for han også.

Nå har magen blitt tydeligere også, så nå føler jeg meg veldig gravid. hvertfall siden jeg må tisse hver time av dagen også :ler:

På onsdag er det ordinær UL, vi gleder oss masse masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er en merkedag! Jeg vet fra i dag av at babyen vår er en gutt.

Han har ikke akkurat sluttet å bevege seg heller! Her er det kravling og romstering døgnet rundt. Han plager meg slettes ikke, altså. Men det er fremmed. Begynner å gruble litt over hvordan det blir når vi er skikkelig langt på vei... Jeg tror jeg kan skjønne at mange mot slutten sier at de gleder seg til å være "bare seg selv" igjen. Samtidig tror jeg at jeg vil savne magen og det å være "litt spesiell".

Noen som feiret morsdag forresten? Mannen her i huset fikk klare og tydelige hint (synes JEG i allefall), men akk... Det hjalp lite gitt. Han var borte i familieselskap hele dagen (med FAREN sin familie, om jeg får påpeke det...). Men jeg utnyttet morsdagen godt alene: jeg fikk "tillatelse" til å avstå fra familiesammenkomsten med mannen, og samlet krefter hjemme for meg selv.

Uka begynner å bli lang, og jeg TRENGER helgene. Rett og slett for å sove og samle krefter til uka. *Lurer på hvordan de som venter nr 2 klarer seg? Overmennesker!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi feiret ikke morsdag. Vil vente til jeg faktisk er mor. Gleder meg til neste år :)

Kjenner igjen litt følelsen av at det er noe fremmed i magen. Synes nesten det er litt freaky å tenke på at det er et MENNESKE inni meg. Det er bare så ufattelig at jeg blir helt forstyrret når jeg tenker på det.

Men det er deilig også, nesten berusende. :strix: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er snart 19 uker men har fremdeles ikke kjent liv. Merker det vel om en uke eller 2 tenker jeg.

Noen som har mye plager nå da, til tross for at de fleste er i 2. trimester?

Jeg har vært litt sjaber form i det siste, men tror det kommer av for lite søvn. Er mye tett i nesen, litt vondt i lysken - men kjenner ikke noe til bekkenplager (*bank i bordet*).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre begynt å få litt bekkenplager. Kjenner det godt foran i skambenet og bak ved halebeinet på begge sider. Føler at det hjelper å gå og trene, holde meg i bevegelse, så lenge jeg ikke gjør for store utslag den ene eller andre veien. Klarer ikke å gå veldig fort eller ta lange steg. Det verste er å stå i ro lenge.

Trener vanngymnastikk på Pirbadet i Trondheim, perfekt for gravide. Har trent det i flere år nå, lenge før jeg ble gravid også, og det er virkelig god trening, selv om det er litt avhengig av instruktøren.

Håper det ikke blir vesentlig verre, eller at smertene gir seg helt. Ser ikke frem til 4,5 mnd til med bekkensmerter. Det er veldig ubehagelig, og psykisk slitsomt når det gjør vondt hele tiden. Tok en paracet mot smertene i går (jeg falt to ganger på isen :sur: og fikk mer vondt etter det) og det hjalp litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg fortsatt kan leve litt til på å ha hørt fosterlyden. Det var flottere å høre enn jeg hadde innbilt meg.

Jeg er fortsatt kvalm om morgenen, men kun i 10-15 minutter, og så er jeg uggen utover formiddagen. Jeg har en vond hofte, men tror ikke det er bekkenløsning. Det merker man vel ikke i i hofta? Tror heller det kommer av overbelastning fordi jeg står mellom 8 og 9 timer på jobb hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mest trøtt jeg... :søvn: Ingen andre betydelige plager. Litt treg mage, tett nese, men ingenting å bry seg om. At jeg er trøtt er værre. Jeg har blitt "lovet" at det skulle gå over! :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Jeg er i like god form som jeg har vært hele veien. Det eneste er at jeg kan være litt sliten og trøtt, men jeg er oppe kl 6 mer eller mindre hver dag, og har et hektisk program, og det er ikke alltid like lett å komme seg i seng i tide. Ellers har jeg ingen plager, bortsett fra at brystene er like ømme som de var i begynnelsen. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sparkes det over en lav sko i magen. Jeg er nå 22 uker på vei, ca. Magen er stooooooor nå og jeg ser sikkert ut som jeg er 30 pluss på vei. Tvillingene "stjeler" all næring fra meg, tror jeg, for jeg har gått veldig lite opp i vekt. Selv har jeg blitt tynn med en stor fotball på magen foran...

Alt har ordnet seg nå med kjøp av hus og salg av leilighet og jeg kan ruge i ro og mak. Vi skal flytte en måned etter fødsel, ca. Det er jeg glad for, jeg hadde ikke orket begynne med dette nå. Dessuten skal vi få masse hjelp.

Nå har jeg ca bare 2 uker igjen og jobbe. Ullevål sykemelder tvillingmødre ca uke 24. jeg jobber fortsatt 80%, men det er TUNGT, særlig siden det er krevende hjemme også med en 2-åring i hus. Skal til legen på mandag og diskutere utvidelse til 40% sykemelding. Legen vil gjerne sykmelde meg 100% nå, men jeg holder litt igjen. Har litt opplæring jeg må ta meg av, men snart er det nok.

God helg til alle gravide her inne:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Her var det ikke mye liv? Hvordan går det med dere?

Her går det kjempebra, magen har begynt og komme og shopping-ønsket er sterkere for hver dag ;) Er mye man må sette seg inn i når det er første, så like greit å være tidlig ute og lese seg opp litt ;)

Har bestemt oss for vogn nå, Emmaljunga Edge Duo, og regner med vi bestiller den i Sverige. Sparer ca 2000 pga kursen nå, så spørs om det blir tidlig handel ;)

Nå er vel jeg den som er kortest på vei her inne, men når begynte dere og handle inn litt større ting (hvis dere har begynt ennå da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det ikke mye liv? Hvordan går det med dere?

Her går det kjempebra, magen har begynt og komme og shopping-ønsket er sterkere for hver dag ;) Er mye man må sette seg inn i når det er første, så like greit å være tidlig ute og lese seg opp litt ;)

Har bestemt oss for vogn nå, Emmaljunga Edge Duo, og regner med vi bestiller den i Sverige. Sparer ca 2000 pga kursen nå, så spørs om det blir tidlig handel ;)

Nå er vel jeg den som er kortest på vei her inne, men når begynte dere og handle inn litt større ting (hvis dere har begynt ennå da)

Hei igjen Tussi :goodbye:

Så moro at magen har begynt å komme, her eser jeg ut for hver dag som går føler jeg, hehe :gjeiper:

Tror nok det kan være greit å kjøp vogn i sverige nå ja, jeg ville ikke ha ventet! Vi har akkurat kjøpt vogn vi da, får den vel i posten idag tenker jeg, så det blir spennende :rødme:

Vi har allerede begynt på barnerommet vi da, har senga fra mannen var liten(har giftet meg siden sist vi snakket sammen;))

Stellebord er også i hus og litt småtterier. Vil heller kjøpe litt og litt enn å kjøpe alt på en gang, for det går myye penger altså.

Ellers så sparker lillemann i tide og utide, spesielt på kvelden før vi skal sove eller på morgnen når jeg vil sove. Og han ligger veldig langt nede så han sparker mye på blæra mi, er oppe 2-4 ganger i løpet av natta for å tisse :natti::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Tussi :goodbye:

Så moro at magen har begynt å komme, her eser jeg ut for hver dag som går føler jeg, hehe :gjeiper:

Tror nok det kan være greit å kjøp vogn i sverige nå ja, jeg ville ikke ha ventet! Vi har akkurat kjøpt vogn vi da, får den vel i posten idag tenker jeg, så det blir spennende :rødme:

Vi har allerede begynt på barnerommet vi da, har senga fra mannen var liten(har giftet meg siden sist vi snakket sammen;))

Stellebord er også i hus og litt småtterier. Vil heller kjøpe litt og litt enn å kjøpe alt på en gang, for det går myye penger altså.

Ellers så sparker lillemann i tide og utide, spesielt på kvelden før vi skal sove eller på morgnen når jeg vil sove. Og han ligger veldig langt nede så han sparker mye på blæra mi, er oppe 2-4 ganger i løpet av natta for å tisse :natti::fnise:

Det er kjempegøy når man plutselig kan se at man er gravid også. Mannen gliser like stort hver gang han ser på magen min, og blir så glad og prater om babyen hans som er inni der :rødme:

Barnerommet ja.. Vi begynte å rydde litt en dag, men det ble bare mer rot. Har en del vi må kjøre på fyllinga og noe som vi satser på å gi bort. Har arva seng da, så den henta vi i helga. Men trenger litt plass for å sette den sammen da :fnise:

Er enig med det i at det er bedre og kjøpe litt og litt ja, går fort veldig mye penger :)

Gratulerer så mye med bryllup da. Hadde dere en fin dag? Send meg en PM med hvem du er da, ellers klarer jeg vel ikke å tenke på noe annet i dag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lenge siden jeg har fulgt med her. Moro å lese at du kjenner så godt liv, tussi. Jeg merker også masse liv om dagen, spesielt om formiddagen og kvelden før vi leggger oss.

Har begynt å bli litt plaget med svimmelhet. Det merkelige er at det er når jeg ligger i sengen det er verst, og selvfølgelig hvis jeg reiser meg kjapt. Våkner av at jeg tror jeg skal falle ut av sengen og sånn.Heldigvis går det som regel fort over, men det er veldig ubehagelig når det er sånn.

Ellers synes jeg ikke magen min bli noe særlig større om dagen. Kan fortsatt fint skjule at jeg er gravid under tunika osv. Ikke så lett når jeg har tettsittende klær på.

Har gått noe mer opp i vekt, totalt 3,8 kg nå. Tror det er grei vektøkning.

Ellers begynner vi å få en del ting på plass. Går liksom og småshopper litt her og der, så plutselig har vi en del. Av store ting gjenstår seng og stellekommode, men dette kommer vi nok til å vente et par mnd med. Bilsete tror jeg vi får kjøpt brukt i løpet av helgen.

Håper alt er bra med dere. vi må ikke la denne tråden dø ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere forresten fortsatt trøtte? Jeg er det enda jeg, det er riktignok bedre enn i 1. trimester, men likevel langt over det normale. Blir helt ødeagt om jeg ikke får nok søvn. Hadde håpet det skulle gi seg snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så trøtt lenger, jeg. Har ikke sovet dupp på ukesvis nå faktisk :) Ikke må jeg opp om natta for å tisse lenger heller, så jeg føler meg egentlig som mitt vanlige jeg, bare med en stadig voksende mage.

17 uker idag, og mindre enn 2 uker til UL :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...